Brak pradu po probie odpalenia na kable rozruchowe.
Rozwiazanie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Witam.
Moja NC stala jakies 2 miesiace nie jezdzona ,odpalana byla tylko 2-3 razy i przejechala kilka km.
Przyszly pierwsze mrozy ,dzisiaj probowalem odpalic auto i ledwo zakrecila ,wiec podpialem kable rozruchowe i cisza.
Zapalily sie swiatla awaryjne z tym ,ze nie migaja.Auto sie nie zamyka i nie otwiera ,nie reaguje na przekrecenie kluczyka.Na desce cisza i ciemnosc.Totalny brak pradu moge swiecic tylo swiatlami drogowymi aha ,wycieraczka chodzi ale nie moge jej wylaczyc.
Nie mam pojecia co to moze byc ,wczesniej jak auto nie chcialo odpalic po dluzszym postoju podlaczylem kable i bylo po problemie.
Moja NC stala jakies 2 miesiace nie jezdzona ,odpalana byla tylko 2-3 razy i przejechala kilka km.
Przyszly pierwsze mrozy ,dzisiaj probowalem odpalic auto i ledwo zakrecila ,wiec podpialem kable rozruchowe i cisza.
Zapalily sie swiatla awaryjne z tym ,ze nie migaja.Auto sie nie zamyka i nie otwiera ,nie reaguje na przekrecenie kluczyka.Na desce cisza i ciemnosc.Totalny brak pradu moge swiecic tylo swiatlami drogowymi aha ,wycieraczka chodzi ale nie moge jej wylaczyc.
Nie mam pojecia co to moze byc ,wczesniej jak auto nie chcialo odpalic po dluzszym postoju podlaczylem kable i bylo po problemie.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2016, 23:18 przez mlodyMazda, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Tak wszystko jak trzeba ,sprawdzalem kilka razy.
Po wsadzeniu kluczyka do stacyjki kompletnie nic sie nie dzieje.Nawet podswietlenie wnetrza nie dziala.
Po wsadzeniu kluczyka do stacyjki kompletnie nic sie nie dzieje.Nawet podswietlenie wnetrza nie dziala.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Jutro rano podlacze jeszcze raz
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Dalej nie wiem co jest.
Dzisiaj kupilem nowy akumulator Boscha i auto dalej nie ma pradu.Nie reaguje na pilot z kluczyka ,po wsadzeniu kluczyka do stacyjki zapalaja sie zegary i wskazowki przekrecaja sie do oporu po czym po chwili wracaja i auto nic nie kreci.Swieca sie tylko zegary ale reszta odbiornikow nie reaguje ,slychac tylko pompe paliwa.
Sprawdzilem bezpieczniki ,dwie "15" sa spalone od Head low ,High Low.
Probowalem zamienic bezpieczniki ale bez skutku.
Jutro kupie bezpieczniki i sprawdze.
Dzisiaj kupilem nowy akumulator Boscha i auto dalej nie ma pradu.Nie reaguje na pilot z kluczyka ,po wsadzeniu kluczyka do stacyjki zapalaja sie zegary i wskazowki przekrecaja sie do oporu po czym po chwili wracaja i auto nic nie kreci.Swieca sie tylko zegary ale reszta odbiornikow nie reaguje ,slychac tylko pompe paliwa.
Sprawdzilem bezpieczniki ,dwie "15" sa spalone od Head low ,High Low.
Probowalem zamienic bezpieczniki ale bez skutku.
Jutro kupie bezpieczniki i sprawdze.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Tzn jak odwrotnie? plus z minusem ? Wczesniej starego akumulatora nie wyciagalem ,dopiero dzisiaj wsadzilem nowy ,podlaczajac napierw plus a pozniej minus.
Moze poprostu akumulator jest rozladowany? Kiedys jak ogladalem NC do kupienia ,miale podobna faze z tymi wskaznikami i tez to byla wina padnietego akumulatora.
Juz sam nie wiem co jest;/
Moze poprostu akumulator jest rozladowany? Kiedys jak ogladalem NC do kupienia ,miale podobna faze z tymi wskaznikami i tez to byla wina padnietego akumulatora.
Juz sam nie wiem co jest;/
pepeg pisze:Coraz bardziej jestem przekonany że jednak był, chociaż na chwilę, odwrotnie podpięty akumulator
"Odwrotne" podpięcie akumulatora jest właściwie niemożliwe (różne długości kabli i położenie zacisków). Wiem bo próbowałem
Co do "kabli rozruchowych" - rozumiem że chodzi po prostu o prostownik? Jeżeli tak to przy rozładowanym głęboko akumulatorze może potrwać dobre kilka (naście) godzin zanim akumulator się naładuje. Przy okazji - przy ładowaniu zawsze odłącza się kable od akumulatora (przynajmniej +), inaczej można uszkodzić np. komputer pokładowy.
Ja na miejscu kolegi odpiąłbym kable, zostawił akumulator podłączony do prostownika na cały dzień (nawet ten nowy), jak dalej będzie problem to do dobrego serwisu.
bonito
bonito pisze:"Odwrotne" podpięcie akumulatora jest właściwie niemożliwe (różne długości kabli i położenie zacisków). Wiem bo próbowałem
Kablami rozruchowymi jak najbardziej możliwe.
bonito pisze:Co do "kabli rozruchowych" - rozumiem że chodzi po prostu o prostownik?
Nie, o kable rozruchowe i drugi samochód.
bonito pisze:Przy okazji - przy ładowaniu zawsze odłącza się kable od akumulatora (przynajmniej +), inaczej można uszkodzić np. komputer pokładowy.
Jeśli używana jest współczesna ładowarka (to znaczy każda inna, niż taka sprzed 40 lat, która kontroluje napięcie i prąd nieco umownie) to nie ma takiej potrzeby.
Jak dla mnie sprawa prosta. Jedyną rzeczą, którą MłodyMazda może zrobić sam, to sprawdzenie wszystkich bezpieczników (w kabinie i pod maską). Zanotować na kartce, które były przepalone. Jeśli po wymianie nie poprawi sie, to laweta i do kumatego serwisu od elektryki/elektroniki.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:Jeśli używana jest współczesna ładowarka (to znaczy każda inna, niż taka sprzed 40 lat, która kontroluje napięcie i prąd nieco umownie) to nie ma takiej potrzeby.
Kolego - niby prawda ale nie do końca, od znajomego serwisu samochodowego wiem że przypadki uszkodzenia różnych elementów elektroniki zdarzają się w takich sytuacjach. W każdym razie - ja w swoim samochodzie zawsze odłączam akumulator przy ładowaniu (a mam ładowarkę z górnej półki), wychodząc z założenia że lepiej niepotrzebnie odkręcić jedną śrubkę niż wymieniać komputer pokładowy za 8 tys.
bonito
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nowoczesne ładowarki nei uruchomią się jak podłączysz aku odwrotnie. Spokojnie można ładować akumulator bez wypinania.
Jeżeli chodzi o stary dobry prostownik to lepiej wszystko odłączyć.
Jeżeli chodzi o stary dobry prostownik to lepiej wszystko odłączyć.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
bonito pisze:Kolego - niby prawda ale nie do końca
No to prawda czy nie
bonito pisze:ja w swoim samochodzie zawsze odłączam akumulator przy ładowaniu
Nikt Ci tego nie zabrania Ale nie prezentuj tego jako obowiązku czy najlepszej praktyki. Może się zaskoczysz, ale w przypadku manipulacji przy sterownikach robionych na żywym pojeździe (a nie na stole) dobra praktyka przewiduje stosowanie zasilania zewnętrznego (na wypadek padu akumulatora podczas operacji). I właśnie robi się to odpowiednią ładowarką podłączoną bezposrednio do instalacji jako zapasowe źródło.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Proponuję zakończyć dyskusję - jak wiadomo opinia jest jak d..a - każdy ma swoją.
Ja odłączam przy ładowaniu (powody opisane powyżej), ktoś inny nie odłącza, musi się jednak wtedy liczyć z problemami opisanymi w tym wątku...
bonito
Ja odłączam przy ładowaniu (powody opisane powyżej), ktoś inny nie odłącza, musi się jednak wtedy liczyć z problemami opisanymi w tym wątku...
bonito
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Sprawa na dzien dzisiejszy wyglada tak :
Wymieniłem bezpieczniki
Sprawdziłem wszstkie "masy" w aucie .
Auto dalej nie odpala , nie kręci nawet rozrusznikiem .
Światła zewnętrze działają ,kierunkowskazy itp
Szyby sie otwierają ,działają wycieraczki
Na zegarach wyświetla sie przebieg itp itd
Nie ma natomiast prądu całkowicie na desce rozdzielczej tj. Radio,klima itp
Auto nie reaguje na pilot w kluczyku.nie działa tez centralny.
Pomyślałem ze moze immobilajzer zablokował auto?
Wymieniłem bezpieczniki
Sprawdziłem wszstkie "masy" w aucie .
Auto dalej nie odpala , nie kręci nawet rozrusznikiem .
Światła zewnętrze działają ,kierunkowskazy itp
Szyby sie otwierają ,działają wycieraczki
Na zegarach wyświetla sie przebieg itp itd
Nie ma natomiast prądu całkowicie na desce rozdzielczej tj. Radio,klima itp
Auto nie reaguje na pilot w kluczyku.nie działa tez centralny.
Pomyślałem ze moze immobilajzer zablokował auto?
mlodyMazda pisze:Na zegarach wyświetla sie przebieg itp itd
kontrolka immo reaguje w jakiś sposób na kluczyk ? to dosc podstawowa rzecz w tym przypadku.
przebieg się wyświetla, a czy klaster zegarów oprócz niego żyje ?
jeśli rozrusznik nie działa to powodów może być wiele, od samego rozrusznika, poprzez jakieś elementy czysto elektryczne aż do blokady rozrusznika przez immobilizer (ale zarówno z powodu uszkodzenia sterownika silnika jak i uszkodzenia ze strony procesora klastra zegarów czy czytnika kluczyka).
podłączenie do OBD czytnikiem z mozliwościa komunikacji ze wszytkimi modułami zapewne szybko pokaże, gdzie lezy problem.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Jutro nagram filmik jak to wyglada.
A tymczasem musze szukać jakiegoś dobrego fachowca od elektryki:/
A tymczasem musze szukać jakiegoś dobrego fachowca od elektryki:/
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Może super głupie pytanie ale sprawdzałeś bezpieczniki w komorze i we wnętrzu czy tylko we wnętrzu?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
W komorze były 2 spalone ,które dzisiaj wymieniłem .
We wnętrzu wszystkie ok.
We wnętrzu wszystkie ok.
mlodyMazda pisze:W komorze były 2 spalone ,które dzisiaj wymieniłem .
We wnętrzu wszystkie ok.
Pomijając już przyczynę (teoria o zamianie biegunów jest całkiem prawdopodobna) to taka masa spalonych bezpieczników oznacza że prąd sobie szedł w instalacji dość dowolnie i raczej nie tak, jak konstruktor zaplanował. Jak poszło jeszcze przez coś bokiem, to to coś mogło nie przeżyć.
Alan pisze:A jakieś błędy nie wyskakują? Podłączałeś się czytnikiem do gniazda OBD?
Napisałem gdzieś wyżej. Pierwsza rzecz to próba komunikacji ze wszystkimi modułami. Który się nie zgłosi, ten nieżyw. Poten kwestia dlaczego i na co to wpływa...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Akumulator sprawdzony ,jest ok.
Wciaz nie mam nikogo aby podlaczyc auto do kompa ;/
Zostanie chyba tylko laweta i do serwisu;/
Wciaz nie mam nikogo aby podlaczyc auto do kompa ;/
Zostanie chyba tylko laweta i do serwisu;/
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 maja 2013, 16:56
- Lokalizacja: Merzig/De
- Kontakt:
Bylem teraz w garazu i zauwazylem jeszcze jedno. Nie swieci sie lampa od immobilizera ,calkowicie ,po przekreceniu kluczyka na acc ,czy ON tez sie nie swieci.
Kolega ma mi wieczorem podrzucic czytnik OBD ,wiec moze cos sie wyjasni.
Kolega ma mi wieczorem podrzucic czytnik OBD ,wiec moze cos sie wyjasni.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
O ile będzie działać. Coś mi się zdaje że komp padł.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
czester_ pisze:Coś mi się zdaje że komp padł.
Różnie może być. Mógł pójść moduł IC albo RCM. Nawet jak PCM przeżył to nic nie ruszy bo w tamtych siedzą kluczyli do immo i reszta logiki. Bez dokładnego sprawdzenia się nie obejdzie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......