Strona 1 z 1
Prawidłowa temperatura silnika
: 04 lis 2015, 19:20
autor: skuri
Witam .Może ktoś wrzucić foto prawdiłowego wskazania temperatury silnika(2.0, przedlift). Już nie pamiętam czy plus minus 1/3 skali to ok, czy pada thermostat.
Re: Prawidłowa temperatura silnika
: 04 lis 2015, 19:24
autor: jqb
Re: Prawidłowa temperatura silnika
: 04 lis 2015, 19:33
autor: skuri
Czyli <prawie połowa>. dzięki.
Re: Prawidłowa temperatura silnika
: 05 lis 2015, 19:43
autor: Kolek
Witam,
słyszałem o zacinających sie termostatach we wczesnych NC (w pozycji otwartej) stąd moje pytanie: w jakim mniej więcej czasie silnik powinen osiągnąć jaką temperaturę aby termostat uznać za sprawny? Mam na stanie ELM 327 pod OBDII, więc z określeniem dokładnie temperatury nie będzie problemu. A może są jakieś inne sposoby sprawdzenia bez wyciągania go?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam,
Rafał
Re: Prawidłowa temperatura silnika
: 06 lis 2015, 11:25
autor: majkel
Kolek pisze:A może są jakieś inne sposoby sprawdzenia bez wyciągania go?
Podczas jazdy (szczególnie przy temperaturze takiej jak panuje obecnie) temperatura silnika nie powinna spadać poniżej roboczej czyli 9X stopni. Jeśli spada, termostat sie nie domyka najprawdopodobniej. Poza tym jeśli silnik będzie niedogrzany, PCM zgłosi błąd i zapali MIL.
Po
eM
Re: Prawidłowa temperatura silnika
: 06 lis 2015, 12:49
autor: Kolek
majkel pisze:Poza tym jeśli silnik będzie niedogrzany, PCM zgłosi błąd i zapali MIL.
U hamburgerów wyczytalem, ze zapala kontrolka tylko jak utrzymuje sie jakis czas poznizej 160F (71.1C) (nie wiem ile w tym prawdy). W kazdym badz razie dzieki za info, pojezdze troche z ELM'em i poobserwuje

.
Pozdrawiam,
Rafal
Re: Prawidłowa temperatura silnika
: 06 lis 2015, 19:10
autor: koro13
ja mam zawsze na 1/3-ciej i wydaje mi sie ze duzo zre , ale chuck noris mi sie nigdy nie zapalil
Re: Prawidłowa temperatura silnika
: 10 lis 2015, 13:53
autor: grzes
Ja termostat sprawdzam zawsze tak samo:
obd i na autostradę- > 100-120km/h przez parę minut. Jeżeli termostat się wiesza otwarty to temp. będzie drastycznie leciało w dół, wydaje mi się to łatwiejszy sposób niż weryfikowanie czy prawidłowo się dogrzeba, bo z tym bywa różnie i jest spory wpływ warunków atm. Przy nadmiernym chłodzeniu objawy będą łatwe do odczytu czy to przy 0'C czy przy 25'C.