Strona 1 z 1

Sprezyny sportowe obnizajace

: 30 paź 2015, 16:49
autor: koro13
Witam kolegow mam pytanie czy duzo jest zachodu i czy warto do jazdy niedzielnej zakladac sprezyny obnizajace do standardowych amorow n.p. http://allegro.pl/mad-sprezyny-obnizaja ... 81385.html
czy nie ma problemu z zawieszeniem na takowych springach?

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 30 paź 2015, 21:35
autor: unaimed1337
Przy seryjnym zawieszeniu to imho bez sensu. Do B6 ( które na allegro można wyrwać ) z tego co wiem to obniżenie do 30mm jest tolerowalne, więc zostaje tak naprawdę pro-kit.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 31 paź 2015, 6:21
autor: Kamien
Mam założone Eibach Pro-Kit jakieś 3 miesiące i jak na razie nie mam żadnych problemów, przede wszystkim zniknął problem kozo-wozu :)

Większość osób odradza ze względu na ( z tego co doczytałem ) szybsze zużycie amortyzatorów oraz na niestabilne zachowanie auta na wybojach. Przy jeździe "na emeryta", której - od dłuższego czasu - jestem zwolennikiem, nic się nie dzieje :mrgreen:

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 31 paź 2015, 7:15
autor: turbo pchała
Niestety ma to swoje wady. Na równej drodze jest ok ale koleiny, wyboje i inne rzeczy powodują obcierki.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 01 lis 2015, 20:15
autor: grzes
Na równej drodze jest ok ale koleiny, wyboje i inne rzeczy powodują obcierki.


Gdzie? w NC? Na seryjnym kole? Panie nie siej grozy.


Na czym Ci zależy z tymi sprężynami koro? Kwestia wizualna czy chcesz coś poprawić?

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 01 lis 2015, 22:01
autor: turbo pchała
Nie, mówię u siebie czyli nbfl. Nie widziałem że to dotyczy nc

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 02 lis 2015, 13:44
autor: rrutek
Czester_, poza różnicą NC/NBfl Twój przypadek jest szczególny, bo u Ciebie po wymianie samych sprężyn auto siadło jakoś dziwnie nisko.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 02 lis 2015, 16:21
autor: turbo pchała
Na forum większość pisała ze autem może trochę bujac bo amortyzator nie jest w swoim zakresie ruchów. Nie tylko u mnie jest ten efekt.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 02 lis 2015, 17:57
autor: koro13
zalezy mi na tym aby usunac efekt kozowozu poprostu aby felga ladnie w blotniczku sie chowala -tak ze smakiem -i zarazem aby nie stracic komfortu , czy stabilnosci

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 03 lis 2015, 9:04
autor: grzes
Nie da się obniżać auta bez utraty komfortu, chyba że dobrym gwintem za czapkę dolarów. W przypadku rozwiązań low-costowych zawsze auto zmieni nieco charakterystkę pracy.
Osobiście uważam że markowe sprężyny niemieckie (bo z takimi mam szereg dobrych doświadczeń) to dobry wybór cena/jakość.
To czy liniowe czy progresywne to indywidualna kwestia.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 03 lis 2015, 17:48
autor: koro13
a ktore kity polecacie , a moze macie sprawdzone - tak aby leb nie latal?

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 03 lis 2015, 21:25
autor: unaimed1337
Ja temat przerabiałem w necie chyba z miesiąc i w końcu kupiłem stary sprawdzony eibach pro-kit .

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 04 lis 2015, 5:18
autor: Kamien
unaimed1337 pisze:Ja temat przerabiałem w necie chyba z miesiąc i w końcu kupiłem stary sprawdzony eibach pro-kit .


Ja też mam pro-kit...

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 04 lis 2015, 9:03
autor: matpilch
jeśli masz Bilsteiny to śmiało bierz prokit, połowa NCków na tym jeździ :mrgreen:

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 04 lis 2015, 11:39
autor: grzes
ja generalnie nie jestem fanem pro-kitów i nie stosuję go nigdzie gdzie mam wybór innej sprężyny, ale dla NC wziąłem własnie pro-kit na bile ze względu na to że mialem przed zakupem okazje przestestować i zachowywało się dużo lepiej niż prokity do NB/NA, ale to specyfika samej NC, jest po prostu zawieszeniowo o niebo lepsza od poprzednich generacji.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 12 lis 2019, 17:05
autor: kazik_kazik
Temat bardzo stary ale niema sensu tworzyć nowego wątku.

Stoję przed decyzją kupna sprężyn do NB. Jak zawsze chce się wybrać jak najlepiej dla siebie. Moja, na dzień dzisiejszy, konfiguracja to
  • Bilnstein B6
  • Seryjna sprężyna
  • Pozostałe elementy zawieszenia seryjne

Sprężyny, które znalazłem w sieci
  • Eibach pro-kit
  • H&R
  • Tein SKM44-AUB00 MAZDA MIATA 99-05 NB8C
  • Vogtland 958095
Co chce uzyskać?
  • Obniżyć auto. Po wymianie amorów auto wizualnie poszło do góry
  • Jak najmniejsza utrata komfortu jazdy - jeżeli takie sprężyny istnieją
  • Lepsze zachowanie auta na drodze

Zastanawiam się nad Flying Miata jednak
- koszt - ok. 620 dolarów = 2480 zł licząc dolara po 4 zł
- na stronie piszą
Warning: If you run these springs on the stock Bilstein shocks that come in the '04-'05 Mazdaspeed, the rear ride height will be high, around 13.5, due to the Bilstein lower perch being higher than most other shocks

Znacie inne marki sprężyn do MX 5 NB, które warto rozważyć?

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 12 lis 2019, 19:10
autor: VooR
Za taką kasę kupisz już fajny gwint, który da Ci możliwość ustawienia auta pod swoje upodobania.

Zagadaj do kolegi koniora, forumowego speca od amorow, on Ci dobierze wszystko w zakresie zawiasu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 13 lis 2019, 11:34
autor: konior
Toważysz Kazik_Kazik poprosił abym sie trochę wypowiedział.

Bilstein B3 - https://www.bilstein.com/pl/pl/produkt/bilstein-b3/
Eibach pro-kit
H&R
Tein SKM44-AUB00 MAZDA MIATA 99-05 NB8C
Vogtland 958095
Flying Miata

Biorąc pod uwagę opcje które wymieniłeś i koszt 2500 zł jest to średnio opłacalny i średnio jeżdzący biznes.
Większośc sprerzyn obniżajacych nie ma podanych spring ratów, wiec mozna sie tylko domyslac co to jest.

Za 1000 zł lepiej kupić lapowane sprężyny pod gwint, do tego jeżeli masz bilsteiny które są w dobrym stanie to można przerobić je na gwint. Nie tracąc przy tym bardzo komfortu a zyskując performance.
Gorzej jak są w złym stanie.
Ja bym sie zgłosił do kolegi Voor, ma taki zestaw. Może by chciał sprzedać. Kwestia tylko przestrojenia trochę zaworów i już można jeździć dość nisko.


Jak najmniejsza utrata komfortu jazdy - jeżeli takie sprężyny istnieją - Co do tego punktu. Samochód może być komfortowy mając sztywniejsze sprężyny tylko w przypadku gdy siły tłumienia są dopasowane do konkretnych sprężyn i układ jest dotłumiony tam gdzie trzeba bez przetłumienia.
Sama implementacja sprerzyn nic nie daje oprócz nadmiernych czestotliwości i braku kontroli dampera nad sprężyną.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 14 lis 2019, 17:56
autor: Andrzej
Witam,
Widzę, że mam tutaj odpowiednich ludzi :).

Ostatnio zrobiłem przegląd zawieszenia (gwint Gaz Gold ) w mojej NA i znalazłem cieknący amortyzator - tył prawy i pękniętą sprężynę - tył lewy.
Jak się do tego zabrać?
Mój plan na dzisiaj to znaleźć taki sam amortyzator Gaz-Gold (najlepiej komplet na tył ze sprężyną) ale nie ma szału z używanymi Gaz Gold.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady.
Andrzej

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 15 lis 2019, 20:26
autor: kazik_kazik
Andrzej nie odpowiem na Twoje pytanie bezpośrednio, czyli jaką sprężynę i jaki amortyzator powinieneś dobrać, natomiast przekaże wiedzą, którą podzielił się ze mną Konior.
  1. Lapowana sprężyna jest to sprężyna z płaską przylgnią przystosowana do zawieszeń gwintowanych najczęściej.
  • Jak dobrać springi do takiego zawieszenia?
a) policzenie naturalnych czestotliwości pojazdu - czyli dobór pod aplikacje.
- zestaw na tor będzie miał wyższe częstotliwości
- zestaw daily będzie miał niższe natural frequency (upraszczając)
b) Nie mogę podać recepty do jakich amortyzatorów jakie spring raty pasują ( jest to niemożliwe bez przeprowadzenia testów )


Inne możliwości
Przerobienie Bilsteinów na gwint (nie wiem czy da się inne).

Pytania
1. Z czym się wiąże taka konwersja? Co robione jest z amortyzatorem?
2. Jak można je rozbudowywać?

Ad 1. Wiąże się to z rozebraniem amortyzatora, przestrojeniem sił tłumienia do danych sprężyn, zaimplementowanie specjalnego kitu, czasem też trzeba zmienić położenie kitu na amortyzatorze, w zależności od długości sprężyny. W przypadku miaty NA/NB do wyboru jest 6, 7, 8 cali.
Ad 2. Po takiej operacji są przygotowane do łatwego serwisu,
  • łatwej o zmiany sił tłumienia,
  • taki zestaw jest już na dożywocie i nie trzeba go wymieniać na inny gwint.
  • Jeśli się okazuje, że jest za mało agresywny, nie ma problemu aby dorzucić mu trochę pikanterii i odwrotnie.
  • Można rozbudować go o komory boczne, aby zwiększyć objętość oleju w układzie co powoduje trudność w zagrzaniu takiego amortyzatora podczas agresywnej jazdy.
  • Można dorzucić sprężyny pomocnicze (helpery), pomagające na tarkach i nierównych nawierzchniach.
  • Można też modyfikować system zaworowy.
Podsumowując tylko pieniądze są limitem.

W powyższej informacji chcę powiedzieć, że, według wiedzy osoby,która się zna na temacie, aby odpowiednio dobrać zestaw amortyzator-sprężyna trzeba policzyć siły tłumienia, a żeby to zrobić potrzeba mieć zestaw na aucie. Mało producentów podaje wszystkie dane potrzebne do obliczeń.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 16 lis 2019, 10:30
autor: konior
Poprawka,
Zestawu na samochodzie nie trzeba wcale mieć. Odpowiednie symulacje też potrafią wyznaczyć base line, niestety ma sie to nijak do zachowania sie samochodu w rzeczywistości.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 16 lis 2019, 10:39
autor: konior
Andrzej pisze:
14 lis 2019, 17:56
Witam,
Widzę, że mam tutaj odpowiednich ludzi :).

Ostatnio zrobiłem przegląd zawieszenia (gwint Gaz Gold ) w mojej NA i znalazłem cieknący amortyzator - tył prawy i pękniętą sprężynę - tył lewy.
Jak się do tego zabrać?
Mój plan na dzisiaj to znaleźć taki sam amortyzator Gaz-Gold (najlepiej komplet na tył ze sprężyną) ale nie ma szału z używanymi Gaz Gold.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady.
Andrzej

Jeśli chodzi o sprężyny w GAZ Gold, sa tylko 2 opcje :
może być to sprężyna 9 cali długa 2,25 cala lub 2,5 cala srednica wewnetrzna.
Nie wiem który masz wariant.
Gazy wychodziły w opcji :
350/250lbs
400/300
500/300

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 16 lis 2019, 21:39
autor: Andrzej
Wielkie dzięki.
Nie myliłem się co do odpowiednich ludzi. Przyznam się, że muszę to wszystko przetrawić i nie zawacham się do tego użyć wujka google :).
Z tego co widzę, to ze sprężyną chyba sobie poradzę.

Apropo amortyzatora, to słyszeliście może o możliwości regeneracji gdzieś w Polsce?
Ostatnio znalałem, że gazshocks regeneruje swoje amortyzatory.

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 16 lis 2019, 23:19
autor: Andrut
Andrzej pisze:
16 lis 2019, 21:39
Wielkie dzięki.
Nie myliłem się co do odpowiednich ludzi. Przyznam się, że muszę to wszystko przetrawić i nie zawacham się do tego użyć wujka google :).
Z tego co widzę, to ze sprężyną chyba sobie poradzę.

Apropo amortyzatora, to słyszeliście może o możliwości regeneracji gdzieś w Polsce?
Ostatnio znalałem, że gazshocks regeneruje swoje amortyzatory.

Pozdrawiam
Andrzej
Są firmy regenerujące amory jak najbardziej. Właśnie oddaje 2 sztuki z BMW serii 7 do regeneracji kosz 900zł nowy 3500zł

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 18 lis 2019, 6:24
autor: konior
Jeśli mają taka samą budowę jak bilsteiny, ohlinsy to nie ma problemu i sam Ci moge zrobić serwis.
A jeżeli nie to może być problem i bedziesz musiał z Gaza korzystać.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 19 lis 2019, 15:32
autor: Andrzej
To jest coś takiego. Zdjęcie w załączniku.

Re: Sprezyny sportowe obnizajace

: 20 lis 2019, 11:46
autor: konior
Niestety ze zdjęcia nie potrafię powiedzieć co to jest.
1) Jeżeli rezerwuar ma średnicę zewnętrzną 50 mm
2) Jeżeli średnica zewnętrzna tłoczyska wynosi 14 mm

Sprawdz te 2 punkty - jeżeli są spełnione to mogę pomóc.