strzelanie w przednim kole

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

24 paź 2015, 21:05

problem pojawił się nagle
nie przywaliłem ani nie wpadłem w żadną dziurę, garby przejeżdżam na półsprzęgle
przy normalnej jeździe nic się nie dzieje ale....

przy mocnym i raptownym hamowaniu do przodu jak sprężyna ściska się coś mi strzeli
po stronie kierowcy z przodu

wszystko jest sztywne (sprawdzałem na w 2 warsztatach i na szarpakach w SKP)
jak przyhamuje do tyłu kiedy sprężyny z przodu rozciągają się nic nie słychać

zostaje mi wyciągnąć kolumnę mcpersona?

zawias to b6+pro kity (z przebiegiem ok 15kkm)


WTF?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 paź 2015, 6:51

Też to mam. Podejrzewam stab, albo coś z hamulcem.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2015, 7:47

Miałem podobnie - przyczyna była niedokręcona śruba regulacji geometrii. Trzeba ja naprawdę mocno dokręcić :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2015, 9:23

U mnie też czasem strzela... zauważyłem, że mam obite łączniki stabów delikatnie. Podejrzewam, że to wina obniżonego zawieszenia i pozostawienia ich fabrycznych. Będę zakładał regulowane i dam znać czy będzie poprawa.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

25 paź 2015, 16:02

Ok 4 tyg przed pojawieniem się tego metalicznego uderzenia
Robiłem geo
Tez podejrzewali śruby ale zostały sprawdzone i nie
Dały się ruszyć
Na szarpaku odglosu żadnego nie było
Tylko gdy raptownie depnie się w hebel i to bez względu na
Prędkość czy 5, 50 czy 115km/h
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 paź 2015, 16:40

Cos podobnego jak u mnie tylko ja mam lup spod auta albo z tylu. Nadal nie udalo sie znalezc ocb :-/
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2015, 17:30

Niedokręcone koło? wiem, że niby oczywiste, ale warto sprawdzić
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2015, 18:27

Od kiedy to się zaczęło? Na pewno nie w momencie obniżenia zawieszenia?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 paź 2015, 19:25

czester_ pisze:U mnie też czasem strzela... zauważyłem, że mam obite łączniki stabów delikatnie. Podejrzewam, że to wina obniżonego zawieszenia i pozostawienia ich fabrycznych. Będę zakładał regulowane i dam znać czy będzie poprawa.

Mam sporą glebę i ori łączniki i nic nie puka. U mnie pukanie spowodowane było niedokręceniem górnego przedniego wahacza. Wystarczyło odkręcić ułamek obrotu i jest ok. Może podkładka się wytarła i jest luz?
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

25 paź 2015, 21:31

chyba musze umówić się do chłopaków na zapolskiej
ale może wcześniej sam wskoczę do kanału i przelece metrową rurą wszystkie śruby od zawieszenia
Obrazek nbfl 1.8 sportive
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2015, 7:38

Mam to samo w NA, stuka lewy przód przy hamowaniu, a lewy tył od czasu do czasu, niespodziewanie. Tył zaczął po ostatniej geometrii, przód sam z siebie.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

26 paź 2015, 8:10

to jak Wy z tym jeździcie ?
przecież to jest taki strzał że słychać to poza autem i czuje na pedale hamulca
coś musi być przyczyną....
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 paź 2015, 8:29

ols pisze: Tył zaczął po ostatniej geometrii, przód sam z siebie.


Wygląda na niedokręcone śruby :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2015, 8:46

Mi to się zdarza tylko na torze przy super przeciążeniach
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 paź 2015, 9:20

Tak miałem przed remontem zawieszeniu, czasami po wjechaniu w dziurę, czasem przy mocnym przyhamowaniu. Ciężko było znaleźć wspólny punkt. Na SKP stwierdzili, że to górne mocowanie amortyzatora.
Po remoncie jak wszystko na nowo poskładałem pojawiło się takie samo pukanie tylko, że pukało non stop. Okazało się, że nie dałem małej podkładki i mimo to, że śruba była na maksa dociągnięta to wahacz miał luz. Dokręcenie go tak, że aż śruba trzeszczała rozwiązało problem na jakieś 15-20 km. Później dołożyłem podkładkę i zapomniałem o problemie :)
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2015, 11:42

Mi to puka rzadko, z tyłu może 2-3 razy na 1000 km. Przód ostatnio się uaktywnił, ale to świeża sprawa. Na pedale tego nie czuć prawie.
Edit: na szarpakach nic zupełnie nie dało znać.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

26 paź 2015, 11:59

Śruba regulująca geometrię albo niedokręcone przednie sanki (ponoć mają tendencję do łapania luzu, warto sprawdzić).
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ODPOWIEDZ