Wymiana silnika.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

13 paź 2015, 14:54

Witam.

Jako nowy czlonek forum witam wszystkich i prosze o rade...niedawno kupilem Mazde MX 5 NB 1.8 ze 140 konnym, uszkodzonym (dziura w bloku na 4-tym cylindrze) silnikiem. Kupilem inny silnik i zabralem sie za wymiane. Nurtuje mnie jedno pytanie : czy wyciagnac silnik ze skrzynia albo bez ? W pierwszym przypadku uniknalbym klopotow z walkiem sprzeglowym przy montazu nowego, a moze sie niepotrzebnie martwie i dam rade bez skrzyni ? Na pewno ktos z Was juz to robil i moze mi poradzic...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2015, 20:12

GrzesMX5 pisze:czy wyciagnac silnik ze skrzynia albo bez ?

To trochę zależy jak to chcesz robić i jakim sprzętem dysponujesz :D Chcesz wyciągać górą ? Masz dźwig ? Czy dołem ? Dysponujesz podnośnikiem, czy buda będzie na kobyłkach i jakoś ją w górę będziesz podnosić ?
Imho jak do góry to wygodniej sam silnik, a jak dołem to cały komplet. Ale równie ludziom wygodniej.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

14 paź 2015, 11:58

Dzieki za szybka odpowiedz. Dysponuje dzwigiem, nie mam kanalu ani podnosnika. Jedynie najazdy, aby moc sie polozyc pod auto i odkrecic dolne sruby.Tak wiec wyciagam bez skrzyni...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2015, 12:03

GrzesMX5 pisze:Dzieki za szybka odpowiedz. Dysponuje dzwigiem, nie mam kanalu ani podnosnika. Jedynie najazdy, aby moc sie polozyc pod auto i odkrecic dolne sruby.Tak wiec wyciagam bez skrzyni...

No to pozostaje Ci jeszcze opcja wyciągnięcia spodem kompletu skrzynia+silnik+sanki, tyle że wtedy musisz przód budy unieść na tyle wysoko aby to przeszło pod krawędzią zderzaka. Przekop foruma, kiedyś były zdjęcia jak tomniej wiecej wyglada.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

22 lip 2016, 21:22

Witam,

silnik wlozony, troche to trwalo...ale w koncu nikt mnie nie pogania , dzialam w zgodzie z moim rytmem biologicznym :D . silnik kreci ale nie zapala :cry: najprawdopodobniej nie dostaje paliwa (pompka paliwowa w zbiornika nie dziala), czy ktos moze mi w zwiazku z tym pomoc ? Nie wiem gdzie szukac przyczyny...moze to tylko bezpiecznik, ale gdzie on sie znajduje ?
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

22 lip 2016, 23:50

Odpowietrzyłeś układ ? Słychac jak pompa pracuje ? Zdejmuj wygłuszenia nad bakiem, to powinieneś usłyszeć jak wyje/pracuje.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

23 lip 2016, 7:44

Ukladu nie odpowietrzylem, do baku nawet zagladalem (mialem wyciagnieta pompe). Pompa nie pracuje ewidentnie, jedynie co slychac po przekreceniu kluczyka - to wycie ukladu wtryskowego pod maska
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

23 lip 2016, 9:53

Dwa problemy który mi do głowy przychodzą:
- Przewody paliwowe przy silniku dosyć łatwo pomylić i podpiąć odwrotnie, tj. powrót tam gdzie wtrysk. Sprawdź czy masz przewody paliwowe poprawnie podpięte,
- w okolicach nad pedałem gazu jest kostka od pompy paliwa, którą sporo tutoriali proponuje odpiąć przed jakąkolwiek robotą przy układzie paliwowym. Sprawdź czy przypadkiem nie zapomniałeś jej podpiąć.
GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

23 lip 2016, 10:41

Witaj Ciap,

dzieki za odpowiedz, przewody podpiete wlasciwie (przy demontazu ponumerowalem) o kostce nad pedalem gazu w ogole nie wiedzialem, wiec bedzie podpieta, chyba ze tak jak piszesz powinienem ja odpiac przed robota...odpialem przewody paliwowe od filtra i sa suche, tzn. w ogole nie dostaje paliwa do filtra. Odepne jutro akumulator jeszcze raz i rozlacze wspomniana kostke...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2016, 21:48

GrzesMX5 pisze:Odepne jutro akumulator jeszcze raz i rozlacze wspomniana kostke...

To bez sensu. To nie kostka, tylko przekaźnik. Jeśli go nie odłączałeś to jest podłączony. Załóż zworę na styki FP i GND gniazda diagnostycznego pod maską i włącz zapłon. Jak pompa paliwa będzie pompować to działa. Jak nie, szukasz przyczyny w układzie zasilania.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

24 lip 2016, 17:49

Witaj Majkel,

dzieki za odpowiedz, nie zdazylem tego zrobic bo nie bylo mnie w domu. Jesli chodzi o gniazdo diagnostyczne, to jest ono pod maska po stronie kierowcy, zreszta pisze na nim DIAGNOSE, otwarlem je, ale szczerze mowiac nie wiem ktore to styki mam ze soba zewrzec (FP i GND nic mi nie mowi, a i styki nie sa w zaden sposob opisane)... Moglbys mi blizej wyjasnic, o co w tych oznaczeniach chodzi ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 lip 2016, 18:45

np. tu masz rozpiske pinow w gniezdzie

http://www.mx5life.com/forum/index.php/ ... -they-for/
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

24 lip 2016, 21:06

Witaj Alex,

dzieki za schemat, wlasnie wyprobowalem...prace pompki slychac (jednoczesnie w zbiorniku jak rowniez pod maska od strony pasazera)...auto jednak nie zapala. Jutro odepne przewod zasilajacy, ktory wchodzi do filtra od dolu i zobacze czy dochodzi paliwo (moze jednak ktores z przewodow podpialem niewlasciwie)
GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

30 lip 2016, 22:52

Witam,

dopiero dzisiaj mialem czas cokolwiek przy aucie zrobic...sprawdzilem iskre i... nie ma. Co dalej ? Cewka ? Rozdzielacz ? Przy poprzednim silniku wszystko funkcjonowalo, silnik (chociaz na trzy cylindry) ale zapalal bez problemu.
GrzesMX5
Posty: 9
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:08
Model: NB
Lokalizacja: Dortmund

27 sie 2016, 21:24

Witam,

wlasnie poradzilem sobie z iskra, czujnik polozenia walu byl zbyt oddalony (6 mm) od ringu podajacego impuls. Przyblizylem go na odleglosc 1 mm i... maszyna pracuje :winner:

Dziekuje tu wszystkim zaangazowanym za pomocne porady, a w szczegolnosci Arturowi z Kepna, ktory to przed tygodniem pokazal mi istote dzialania tego czujnika.


Pozdrawiam i... do nastepnego (oby nie) problemu


Grzes
ODPOWIEDZ