Strona 1 z 1

Zmiana ECU po swapie silnika

: 12 paź 2015, 9:40
autor: kicki85
WItam,
Rok temu w mojej mx-5 z 1999r zmieniłem silnik z 1.6 (110KM) na 1.8 o oznaczeniu BB5A (140KM)
Wszystko fajnie weszło i autko śmiga, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju:
Kupiłem silnik 1.8 z ECu o oznaczeniu B6MM. Co dziwne w silniku 1.6 miałem dokładnie ten sam komputer więc został stary. (nowy albo był spalony albo cos innego bo nie trybił na nim).
Po jakimś czasie postanowiłem zmienić komputer na oznaczony BP5A taki jak był montowany oryginalnie( wnioskuje po aukcji na ibej gdzie widziałem silnik BP5A z kompem BP5A na sell).
Po podłaczeniu ECU BP5A Madzia trybi na 3s. a potem odcina zapłon i zupełnie nie odpala. Wyczytałem że to wina immo który w tym przypadku działa tak jak powinien.
Co powinienem zrobic żeby móc śmigać na ECU BP5A dedykowanym do tego silnika? jest jakiś sposób na synchronizację immo z tym ECU? czy jedynym wyjściem jest wymiana całego kompletu (ECU+IMMO+Stacyjka+klucze)?

Re: Zmiana ECU po swapie silnika

: 12 paź 2015, 10:40
autor: RS
Albo znaleźć komputer bez immo albo zestw ECU+IMMO+pastylka z kluczyka.

Re: Zmiana ECU po swapie silnika

: 12 paź 2015, 11:18
autor: kicki85
A co jesli na forach piszą że BP5A jest bez immo. wystarczy wypiać immobiliser?

Re: Zmiana ECU po swapie silnika

: 12 paź 2015, 15:56
autor: majkel
kicki85 pisze:A co jesli na forach piszą że BP5A jest bez immo.

A jest ?
kicki85 pisze:wystarczy wypiać immobiliser?

No nie, tak się nie da :D Jeśli PCM jest z immo, to on wyłącza silnik. \Wtedy musisz mieć albo immo od tego konkretnego PCM albo w ASO przeprowadzić parowanie tego immobilizera, który masz.

Jesteś pewien że toimmobilizer robi blokadę ? Jak się zachowuje jego kontrolka na zegarach ?

Po
eM

Re: Zmiana ECU po swapie silnika

: 13 paź 2015, 8:30
autor: kicki85
majkel pisze:
Jesteś pewien że toimmobilizer robi blokadę ? Jak się zachowuje jego kontrolka na zegarach ?

Na zachowanie kontrolki nie zwróciłem uwagi :/ problem jest taki że po odłaczeniu ECU b6mm i wpieciu BP5A auto odpala na tyle że obroty wskakują tak do 1000rpm i wtedy odcina. po tym mozna kręcic i nic. po założeniu z powrotem b6mm odpala normalnie i działa. niestety nie jestem w stanie sprwdzić teraz jak zachowuje się kontrolka ponieważ nie mam garażu i będę miał dopiero w sobotę dostepny.

Re: Zmiana ECU po swapie silnika

: 13 paź 2015, 8:35
autor: rrutek
Jeżeli tylko raz zaskakuje i immo nic Ci nie sygnalizuje to równie dobrze może się nie podnosić pompa paliwa i odpalasz auto na pozostałym ciśnieniu w układzie paliwowym.

Sprawdź kontrolkę immo. Poza tym czy obydwa komputery mają takie same rozłożenie pinów obsługujących konkretne funkcje we wtyczce? Ta sama wtyczka nie musi oznaczać, że jest to plug&play.

Re: Zmiana ECU po swapie silnika

: 13 paź 2015, 8:54
autor: majkel
rrutek pisze:Jeżeli tylko raz zaskakuje i immo nic Ci nie sygnalizuje to równie dobrze może się nie podnosić pompa paliwa i odpalasz auto na pozostałym ciśnieniu w układzie paliwowym.

ano dokładnie.najłatwiej zweryfikować zworkując w złączu diagnostycznym pin FP do masy przed uruchomieniem silnika na BP5A. Jeśli rzeczywiście BP5A jest w wersji bez immo a oryginalny B6 go miał, to w wiązce PCM pin pompy paliwa bedzie w innym miejscu, wszystkie PCMy z immo/bez mają tą różnicę.

Po
eM

Re: Zmiana ECU po swapie silnika

: 14 paź 2015, 8:25
autor: kicki85
Ciężko znaleźć w necie schemat pinów dla komputerów w mx-5tkach. moze ktoś z was ma jakąś stronkę/plik? potrzebuję dla BP5A bo schemat pinów dla wtyczki już mam.