Spadek obrotów, inny dźwięk silnika

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

19 cze 2015, 14:58

Mam duży problem z autem.
Gdy się rozgrzeje (zegar od temp. jest na środku) spadają mu obroty na luzie do 500, a reakcja na gaz jest zerowa. Auto się wtedy toczy lecz nie gaśnie. Czasem na luzie obroty podskoczą na ponad 1k i wracają na 600 obr. Nigdy nie wiem kiedy mu się załączy taki tryb, czasem szybciej czasem przez 2h jeżdżenia po mieście o nic.

Wymieniłem:
-kable wn na ngk
-świece też na ngk
-filtr paliw
- pompę paliwa
I nic nie pomogło.

Jeszcze gdy włączy mu się taki tryb zmienia dźwięk silnik, spaliny pachną niedopaloną benzyną i wg mnie wybuch jest bardzoej w kolektorze. Wydech mocno się nagrzewa.

Wyczytałem że może to być walnięty czujnik temp. płynu chłodzącego który daje sygnały do ECU.
Szukam czy ktoś może potwierdzić tę hipotezę.
Per aspera
Ad astra
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 cze 2015, 16:43

Sprawdź czy pracują wszystkie 4 cylindry. Jeśli nie a wypad byłby w parach 1-4 lub 2-3 to szukaj dalej w okolicy cewek zapłonowych.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 cze 2015, 20:19

Warto podmienic tez czujnik walka.
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

20 cze 2015, 9:35

Po odpięciu kabli z 2-3 cylindra brak reakcji (brak zmian w objawach), 1-4 normalnie silnik dławi się i gaśnie.

Wychodzi że cewka 8-)
Tylko ciekawi mnie jak 4-rzędowy silnik daje radę jechać tylko na 2 cylindrach?
Per aspera
Ad astra
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 cze 2015, 13:03

crazydunky pisze:Po odpięciu kabli z 2-3 cylindra brak reakcji (brak zmian w objawach), 1-4 normalnie silnik dławi się i gaśnie.

Wychodzi że cewka 8-)
Tylko ciekawi mnie jak 4-rzędowy silnik daje radę jechać tylko na 2 cylindrach?

Zamień cewki miejscami, jeśli problem przeskoczy na 1 - 4 to będziesz miał rozwiązanie i pewnosc że instalacja jest dobra.
ODPOWIEDZ