Strona 1 z 1

Spadek obrotów, inny dźwięk silnika

: 19 cze 2015, 14:58
autor: crazydunky
Mam duży problem z autem.
Gdy się rozgrzeje (zegar od temp. jest na środku) spadają mu obroty na luzie do 500, a reakcja na gaz jest zerowa. Auto się wtedy toczy lecz nie gaśnie. Czasem na luzie obroty podskoczą na ponad 1k i wracają na 600 obr. Nigdy nie wiem kiedy mu się załączy taki tryb, czasem szybciej czasem przez 2h jeżdżenia po mieście o nic.

Wymieniłem:
-kable wn na ngk
-świece też na ngk
-filtr paliw
- pompę paliwa
I nic nie pomogło.

Jeszcze gdy włączy mu się taki tryb zmienia dźwięk silnik, spaliny pachną niedopaloną benzyną i wg mnie wybuch jest bardzoej w kolektorze. Wydech mocno się nagrzewa.

Wyczytałem że może to być walnięty czujnik temp. płynu chłodzącego który daje sygnały do ECU.
Szukam czy ktoś może potwierdzić tę hipotezę.

Re: Spadek obrotów, inny dźwięk silnika

: 19 cze 2015, 16:43
autor: majkel
Sprawdź czy pracują wszystkie 4 cylindry. Jeśli nie a wypad byłby w parach 1-4 lub 2-3 to szukaj dalej w okolicy cewek zapłonowych.

Po
eM

Re: Spadek obrotów, inny dźwięk silnika

: 19 cze 2015, 20:19
autor: ree
Warto podmienic tez czujnik walka.

Re: Spadek obrotów, inny dźwięk silnika

: 20 cze 2015, 9:35
autor: crazydunky
Po odpięciu kabli z 2-3 cylindra brak reakcji (brak zmian w objawach), 1-4 normalnie silnik dławi się i gaśnie.

Wychodzi że cewka 8-)
Tylko ciekawi mnie jak 4-rzędowy silnik daje radę jechać tylko na 2 cylindrach?

Re: Spadek obrotów, inny dźwięk silnika

: 20 cze 2015, 13:03
autor: ree
crazydunky pisze:Po odpięciu kabli z 2-3 cylindra brak reakcji (brak zmian w objawach), 1-4 normalnie silnik dławi się i gaśnie.

Wychodzi że cewka 8-)
Tylko ciekawi mnie jak 4-rzędowy silnik daje radę jechać tylko na 2 cylindrach?

Zamień cewki miejscami, jeśli problem przeskoczy na 1 - 4 to będziesz miał rozwiązanie i pewnosc że instalacja jest dobra.