Strona 1 z 1
Silnik po liftingu ze zmiennymi fazami a LPG
: 04 maja 2015, 17:35
autor: Juniorski111
Witam
Ponieważ szykuje się do kupna MX-5 do jazdy na co dzień, zastanawia mnie fakt czy silnik 1,8 po liftingowy czyli ze zmiennymi fazami rozrządu w jakiś sposób komplikuje założenie instalacji gazowej ?
Re: Silnik po liftingu ze zmiennymi fazami a LPG
: 04 maja 2015, 18:06
autor: kustef
prawdopodobnie jak w przypadku systemu VTEC w hondzie instalacja będzie musiała byc wyposażona w ustrojstwo zapobiegające wypalaniu gniazd zaworowych
Re: Silnik po liftingu ze zmiennymi fazami a LPG
: 04 maja 2015, 18:29
autor: majkel
Juniorski111 pisze:czy silnik 1,8 po liftingowy czyli ze zmiennymi fazami rozrządu w jakiś sposób komplikuje założenie instalacji gazowej ?
Nie. Nie ma z tymi silnikami i LPG najmniejszych problemów.
kustef pisze:prawdopodobnie jak w przypadku systemu VTEC w hondzie instalacja będzie musiała byc wyposażona w ustrojstwo zapobiegające wypalaniu gniazd zaworowych
Do silników z VTEC nie potrzeba żadnych "ustrojstw". Potrzebna jest jedynie poprawna konfiguracja i nieco częstsze niż na Pb regulowanie luzów zaworowych, nic więcej.
Po
eM
Re: Silnik po liftingu ze zmiennymi fazami a LPG
: 05 maja 2015, 13:26
autor: Krzywy
Polecam założyć instalację w zakładzie który ma hamownię. Ewentualnie który na 100% wyreguluje ją przy zmiennych obciążeniach podczas jazdy.
A w hondach to raczej chyba tyczyło się Vtec-e i tych nowszych o trzech stopniach. Przez to że mocno uboga mieszanka w trybie eko była spalana to na gazie już było przegięcie. Tu chyba wypadałoby z pomiarem temperatury spalin ustawiać. Choć pewnie wiele hond jeździ dobrze i bez takiej zabawy.
Re: Silnik po liftingu ze zmiennymi fazami a LPG
: 05 maja 2015, 14:15
autor: snafu
wyposażona w ustrojstwo zapobiegające wypalaniu gniazd zaworowych
przeżytek
obecnie montujesz staga Q-BOX, w odpowiednich obciążeniach i obrotach uruchamiasz procentowy udział benzyny i nie musisz się przejmować problemem lubrykacji zaworów
zaś co do samych zmiennych faz rozrządu i instalacji LPG to niema najmniejszego problemu
auto posiada już OBD II więc bez problemu idzie go wystroić po korektach STFT i LTFT
zaś zakres OL kalibrujesz na AFR i po temacie
Re: Silnik po liftingu ze zmiennymi fazami a LPG
: 05 maja 2015, 16:17
autor: Juniorski111
zakładać pewnie będziemy ją sami, a na strojenie pojedzie w trasę