jakie amorki??

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

stefanek81
Posty: 95
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
Lokalizacja: częstochowa

18 sie 2008, 12:24

witam olejowe czy gazowe??bede wymienial caly komplet,znalazlem jakies sachsa na allegro za 176 zl sztuka gazowe,mechanik kolega mowi kup sobie olejowe(tylko czy sa takie??)
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

18 sie 2008, 13:01

olejówki to już staroć. Oryginalnie były w madzi bilsteiny i takowe polecam, można kupić już za około 250 w warszawie, a kontakt już dałem na forum.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

18 sie 2008, 13:32

AGENt pisze:a kontakt już dałem na forum

a gdzie, bo nie widzę :razz: Też muszę wymienić swoje... Z tym, że zastanawia mnie jedno...z tego co wiem, mam zmienione sprężyny na lekko obniżone i utwardzone...czy w związku z tym mogę zastosować standardowe amortyzatory?? (w tej chwili są oryginały z fabryki z 1990roku, ale już i tak praktycznie nie działają...)
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

18 sie 2008, 13:35

AGENt pisze:olejówki to już staroć. Oryginalnie były w madzi bilsteiny i takowe polecam,


To te oryginalne bilsteiny nie są olejowe tylko gazowe?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2008, 13:56

przemasi pisze:czy w związku z tym mogę zastosować standardowe amortyzatory??

bilstein B6 do -30mm... powyżej B8...
przemasi pisze:ale już i tak praktycznie nie działają...)

Oj, nie przesadzaj :wink: W piątek całkiem żwawo im szło :grin:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

18 sie 2008, 15:54

Standardowo były chyba Bilstein B4 czyli najtańsze gazowe bilsteina :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2008, 16:10

leDiable pisze:Standardowo były chyba Bilstein B4 czyli najtańsze gazowe bilsteina :wink:

Nawet chyba nie :neutral: Przynajmniej w normalnym NBfl to co z fabryki wychodzi to
bynajmniej koło bilsteina nie leżało :wink: Jedynie w hard suspension albo sport package
jest coś normalnego :smile:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

18 sie 2008, 16:27

majkel_c pisze:Oj, nie przesadzaj W piątek całkiem żwawo im szło..


Ale cały czas musiałem się pilnować :wink: Co nie zmienia faktu, że taka jazda i tak jest świetna :mrgreen:
MK
Posty: 60
Rejestracja: 18 sty 2006, 16:32
Lokalizacja: Otwock

18 sie 2008, 16:41

majkel_c pisze:Nawet chyba nie Przynajmniej w normalnym NBfl to co z fabryki wychodzi to
bynajmniej koło bilsteina nie leżało Jedynie w hard suspension albo sport package
jest coś normalnego


Dokładnie, na pierwszy montaż w standardowych wersjach były amortyzatory sygnowane przez mazdę. W różnych latach różni producenci, m.in. Kayaba.
Zresztą całkiem wytrzymałe - nie jedna mx5 z przebiegiem grubo ponad 100tys. km ma oryginalne amortyzatory w niezłym stanie.
stefanek81
Posty: 95
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
Lokalizacja: częstochowa

18 sie 2008, 20:25

a co sadzicie o trwalosci amorkow firmy sachs,sa po 176 zl za sztuke,kupic czy nie??sa to gazowki?,a czy mozna zalozyc na na przod olejowe, a na tyl gazowe lub na odwrot?
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

18 sie 2008, 20:42

mieszać niby można, ale po co? dla oszczędności paru złociszy? Nie przesadzajcie, tu nie powinno się rzeźbić i oszczędzać. Namiary podam jutro,jak znajdę gwarancję. Ja mam -40mm i jeżdżę na B6 i nie narzekam.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2008, 20:50

stefanek81 pisze:a co sadzicie o trwalosci amorkow firmy sachs,sa po 176 zl za sztuke,kupic czy nie??sa to gazowki?,a czy mozna zalozyc na na przod olejowe, a na tyl gazowe lub na odwrot?

stefanek81, a to są oryginalne Sachs czy podróbki ? :wink: Skąd mamy wiedzieć jakie
one są jak nie podajesz żadnych szczegółów ? Podaj partnumber to może ktoś sprawdzi.
Osobiście uważam że zakładanie na przód olejowych a na tył gazowych to jakiś oryginalny
pomysł... Chyba że masz jakiś głęboko ukryty cel takiej kombinacji...
stefanek81
Posty: 95
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
Lokalizacja: częstochowa

18 sie 2008, 21:33

szukam tak zeby bylo tanio:)
link
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=419778689
oncia
Posty: 233
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

18 sie 2008, 21:41

witamy
nie wiem jakiej marki założylibyśmy do mazdy ( puki co nie musimy się nad tym zastanawiać), ale do vw zakładaliśmy sachs bo tak zakładała fabryka , i nie narzekamy

co do ceny to gazówki chyba tańsze

jedno jest pewne , auto musi się trzymać drogi i zatrzymać się przed przeszkodą a za to odpowiadają sprawne amortyzatory , w pogoni za ceną odradzam "no name ", znam przypadek zepsucia nowego amorka (odpadła blacha trzymająca sprężynę ) na szczęście przy niewielkiej prędkości
oncia
Posty: 233
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

18 sie 2008, 22:00

stefanek81 pisze:szukam tak zeby bylo tanio:) .........


:?: czy w mazdzie z przodu są tzw wkłady tak jak w linku stefanek81 , czy występują też w wersji z mocowaniem do wahaczy (kolumna chyba tak się to określa), bo gdyby kolumna była nierozbieralna to po takim zakupie taniej by nie było ?
Pit
Posty: 16
Rejestracja: 14 maja 2008, 10:10
Lokalizacja: Wrocław

18 sie 2008, 23:14

sachsy moge z czystym sumieniem polecic, jezdze na nich w mx-5 (10kkm) i w galancie (50kkm) i spisuja sie bez zarzutow
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

19 sie 2008, 7:33

Firma Bemer ze stolicy, tel kontaktowy: 22/613-34-81, a mieszczą sięprzy ulicy karpackiej 9
Luke
Posty: 152
Rejestracja: 29 maja 2008, 9:36
Lokalizacja: Wa-wa /Zawady/

19 sie 2008, 8:45

Czy ktoś z Was jeździ na takich amorkach http://www.mx5mad.com/product_info.php?cPath=26_41&products_id=195 - full set

lub tutaj parami
http://www.2kracing.com/Product/66286.html
http://www.2kracing.com/Product/66287.html

Czy lepiej wybrać takie agx-y czy raczej B6
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 sie 2008, 6:01

stefanek81 pisze:link

stefanek81, o co jest w tym linku to jest gazowy twintube sachsa... Taka podstawowa wersja... Jakiś sportowych emocji nie należy się po tym spodziewać... Myślę że jak
dobrze poszukasz to znajdziesz je jeszcze taniej niż na tej aukcji...

Pozdr
M
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
stefanek81
Posty: 95
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
Lokalizacja: częstochowa

25 sie 2008, 20:22

kurde chlopaki zalozylem amorki na tyl,i wam powiem ze juz jest rewelacja!!poprpstu nie mialem na tamtych tlumienia,jak zaloze na przod to pewnie bedzie super zdam relacje:)amorki widze to podstawa!!autko nie myszkuje po drodze
! :lol:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 sie 2008, 20:26

stefanek81 pisze:amorki widze to podstawa!!autko nie myszkuje po drodze

No tu to Ameryki nie odkryłeś :grin:

pozdr
m
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

25 sie 2008, 21:35

stefanek81, tak czy tam i czytam te Twoje posty i sie zastanawiam, ile Ty za tę swoją Mazdę zapłaciłeś? Domyślam sie, że poniżej 5 tys zł. Bo chyba nikt z forum nie robił z nią tyle rzeczy co Ty :roll:

Ciesze sie, że sie nie poddajesz i odkrywając coraz to nowsze rzeczy do wymiany, nadal potrafisz wytrwać.
stefanek81
Posty: 95
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
Lokalizacja: częstochowa

26 sie 2008, 6:07

no niestety duzo wiecej,duzo rzeczy do roboty,zastanawiam sie dlaczego w niemczech niektorzy nie dbaja wogole o samochody!!.
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

26 sie 2008, 7:51

Stary mam podobnie, moja ma 27tys przebiegu a juz tak pomieszane pod maska ze strach i tez jest z niemiec
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 sie 2008, 14:18

Kain pisze:Stary mam podobnie, moja ma 27tys przebiegu a juz tak pomieszane pod maska ze strach i tez jest z niemiec


Hehe !!! Kolego a skąd ta pewnośc że masz taki mały przebieg ???
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 sie 2008, 17:11

Kain pisze:Stary mam podobnie, moja ma 27tys przebiegu a juz tak pomieszane pod maska ze strach i tez jest z niemiec

Licznikiem da sie krecic w obie strony ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

27 sie 2008, 16:14

Porównywałem mazde z 60 tys. i byla duzo w gorszym stanie wewnątrz. Nie sadze by komus chcialo sie wymieniac drazek zmiany biegow i kierownice.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 sie 2008, 20:04

Kain pisze:Porównywałem mazde z 60 tys. i byla duzo w gorszym stanie wewnątrz. Nie sadze by komus chcialo sie wymieniac drazek zmiany biegow i kierownice.


Kolego. Od kilku lat sprowadzam auta i na co dzień mam stycznośc z handlem samochodami i ich "przygotowaniem" do sprzedaży. Nawet tak doświadczona osoba jak ja czasem się nabierze na stan licznika. Dla przykładu - kilka tygodni temu kupowałem od turka w Berlinie śliczne Audi A3 na interes. Sprowadzone z Włoch... Auto jak marzenie lecz było dośc drogie bo posiadało przebieg 80 000km i jednego właściciela. Kupiłem, przywiozłem i przy sprzedaży klient chciał zerknąc na pasek rozrządu...zdjąłem górną osłone silnika i naszym oczom ukazał się napisany na obudowie paska srebrnym, olejnym markerem przebieg przy którym został zmieniony rozrząd - 187 000km. Na początek zdumienie a następnie przyjąłem na siebie obelgi i wymyślania....W dzisiejszych czasach niczego nie można byc pewnym a daję głowę że jakieś 70% sprzedawanych w Polsce aut ma kręcone liczniki...
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

27 sie 2008, 21:02

To Tobie również mogę powiedziec ze troche handluje samochodami wiec wiem oco chodzi, ale po tym samochodzie widac ze bylo bardziej cos przy nim kombinowane pod maska niz jazda nim. Wnętrze ma całkiem wporzadku ale to co sie bylo (i jeszcze troche jest) to sie przerazilem. Kupilem ten autko bo naprawde bylo w okazyjnej cenie i jeszcze sie oplaca w nie inwestowac
ODPOWIEDZ