Ciężkie odpalanie - Rozrusznik
: 31 paź 2014, 9:36
Ostatnio miałem problem z odpalaniem Mazdy, po kilku dniach stania w garażu nie chciała zakręcić. Alternator jakiś miesiąc temu regenerowałem, akumulator nowy Panasonic żelowy. Stwierdziłem że pewnie mi gdzieś coś prąd zżera. Tak też się okazało, strzał w dziesiątkę a raczej w pobór 1A co powodowało rozładowanie akumulatora dość szybko. Okazało się że głośniczek który ktoś przede mną zamontował do ostrzegania o zostawionych światłach który piszczy po otwarciu drzwi pobiera takie ilości prądu na wyłączonym silniku. Szybkie cięcie i po problemie. Pobór wrócił do wartości 0.1A co już jest normalnym wynikiem.
I teraz przejdę do sedna sprawy
Kiedy podładowywałem akumulator i odpalałem auto pod podpiętym prostownikiem, silnik odpalił od jednego zakręcenia
normalnie musi zakręcić 3 -4 razy za nim odpali. Wiem że teraz akumulator, alternator i wiązkę mam dobrą. Jak sprawdzić jakość działania rozrusznika ? Zmierzyłem maksymalny pobór przy odpalaniu auta, który wyniósł 7.73A.
Jak bardzo powinien obciążać rozrusznik akumulator podczas odpalania ?
Czy to jest normalny wynik czy wskazuje już na zużycie rozrusznika ?
Może mierzył ktoś z Was taki pobór albo może w swojej NA 1.6 zmierzyć dla porównania
I teraz przejdę do sedna sprawy

Kiedy podładowywałem akumulator i odpalałem auto pod podpiętym prostownikiem, silnik odpalił od jednego zakręcenia

Jak bardzo powinien obciążać rozrusznik akumulator podczas odpalania ?
Czy to jest normalny wynik czy wskazuje już na zużycie rozrusznika ?
Może mierzył ktoś z Was taki pobór albo może w swojej NA 1.6 zmierzyć dla porównania
