jaka skrzynia biegów???

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

zasada
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2008, 15:57
Lokalizacja: Luboń

24 lip 2008, 16:26

Witam wszystkich forumowiczów! Jestem nowym użytkownikiem forum, przymierzam się do kupna madzi i w związku w tym mam pare pytań, a mianowcie
1. Jaka skrzynia biegów jest lepsza- 5 czy 6 stopniowa???
2. Jaka jest, mniej więcej, cena mazdy nbfl z 2002 roku???
3. Jaki silnik 1,6 czy 1,8-czy te 30 koni robi różnice???

Z góry dzięki za odpowiedzi!!!
Cientki
Posty: 527
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2008, 0:22

1. Skrzynia 6. Pozwala na wiecej a i przy normalnej jezdzie jest bardziej ekonomicnza.
2. Allegro.pl, mobile.de :wink:
3. Jasne ze 1,8. Roznice widac odrazu :grin:
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

25 lip 2008, 9:26

Dołącze się do tematu.
Czy skrzynię 5 na 6 w NB można normalnie zmienić czy pociąga to za sobą jakieś głębsze przeróbki? Wał itp?
.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

25 lip 2008, 10:08

Przy 6-biegowej skrzyni stosuje się krótszy wał. O wszystkim było już na forum. Używajcie opcji SZUKAJ :)
Łoś
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2008, 9:15

mehau pisze:Przy 6-biegowej skrzyni stosuje się krótszy wał

I inne przełożenie tylniego mostu (standardowo NB 5 biegow ma 4,1 a
6b 3,64). Więc jakby tak zgodnie ze sztuką to trzeba by i to zmienić...
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

03 sie 2008, 23:04

od kilku dni mamy 2 MX5tki jedna 1.6 skrzynia 5tka a druga 1.8 skrzynia 6tka
ad 1. wg mnie do miasta i spokojnej jazdy lepsza 5tka łatwiej biegi wchodza szczegolnie wsteczny i mniej mieszania
ad 2. zalezy od stanu i przeszlosci ale od ok 27 tys pewnie
ad 3. przy spokojnej spacerowej jezdzie 1.6 wystarcza i mozna zapomniec ze to nie 1.8
w bezposrednim porownaniu 1.8 odjezadza bardzo wyraznie juz od 3 biegu, na trasie tez jest widoczna bardzo wyrazna roznica i te 30KM widac (1.6 jest na 16tkach a 1.8 na serii 15tkach wiec to tez ma wplyw na gorsze osiagi 1.6) mimo to 1.6 w NB jezdzi calkiem ok i nie jest zawalidroga. Na kolach 205/45R16 MX5 1.6 do licznikowych 150km/h rozpedza sie bez dachu calkiem OK potem jest gorzej. Nie wiem jak ze spalaniem bo za krotka ja mamy.
walfer
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2008, 18:26
Lokalizacja: Luxembourg/Warszawa

24 wrz 2008, 21:25

Niedawno nabylem drogą kupna NBFL 1.8 z 5 biegową skrzynia. Potestowałem wcześniej inne dostepne w okolicy egzemplarze z 1.6. Roznica jest duza nawet przy spokojnej jezdzie. Czuje sie wiekszy zapas mocy, silnik jest elastyczny i nie trzeba go wysoko krecic.
No i ten dzwiek silnika...
Skrzynie chyba bym wolal jednak 6-stke z uwagi na jazde za miastem, o autostradach nie wspominajac. W zasadzie 5 można wrzucic przy 60 kmh i co dalej ciagnac do 200kmh? Brakuje mi 6 biegu.
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

24 wrz 2008, 21:33

6 bieg w mojej 1.8 odpowiada mniej wiecej 5 biegowi w 1.6 jest tylko o 5% dluzszy
sprawdzalem po wskazaniach obrotomierza i licznika jechalismy razem
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

11 sie 2011, 19:56

Standby pisze:Przy 6-biegowej skrzyni stosuje się krótszy wał. O wszystkim było już na forum. Używajcie opcji SZUKAJ :)


Na pewno w NA, NB, NBFL 1.8 ze skrzyniami 5 i 6 biegów wał jest taki sam :roll:
seriousman
Posty: 182
Rejestracja: 07 cze 2009, 17:40
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2011, 10:28

Przymierzałem się w przeciągu ostatniego miesiąca do NB 1.8 5b i 6b, ewidentnie lepsze wrażenie zrobiła na mnie 6stka. Krótsze przełożenia powodowały znacznie żwawsze wkręcanie w obroty, lepiej można było dobrać przełożenie. Natomiast 5b trzeba dłużej pokręcić żeby np. wrzucić kolejny bieg i nie stracić wigoru. W efekcie wylądowała u mnie miatka 5b ale wyłącznie dla tego, że trafił się ładny i dobrze wyposażony egzemplarz.

Wcześniej jeździłem NA 1.6 90km, wydawało mi się, że tamten motor był bardziej elastyczny na dole.. Ale mogę mieć tylko takie wrażenie, gdyż ostatnio jeździłem nią grubo ponad rok temu.

Obszerniej na temat przełożeń: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3498
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

18 sie 2011, 10:38

lukigondi pisze:
Standby pisze:Przy 6-biegowej skrzyni stosuje się krótszy wał. O wszystkim było już na forum. Używajcie opcji SZUKAJ :)


Na pewno w NA, NB, NBFL 1.8 ze skrzyniami 5 i 6 biegów wał jest taki sam :roll:


Jak to w końcu z tym wałem? Bo myślałem czy nie zrobić moda skrzynia 6b w 1.6 - taka chyba po Polsce nie jeździ ;) Ale jak cały wał do wymiany to coraz więcej gratów do zebrania...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2011, 10:48

Skrzynia kończy się w tym samym miejscu. Wał zmieniasz jedynie jak przechodzisz ze standardowego dyferencjału na szpere (torsena).
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

18 sie 2011, 11:19

Bardock pisze:Skrzynia kończy się w tym samym miejscu. Wał zmieniasz jedynie jak przechodzisz ze standardowego dyferencjału na szpere (torsena).

Też chyba nie zawsze. W NB dyfer ma tą samą puszkę, można w otwarty wrzucić wkład i śmigać bez żadnych zmian więcej afaik...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2011, 12:10

lukigondi pisze:Na pewno w NA, NB, NBFL 1.8 ze skrzyniami 5 i 6 biegów wał jest taki sam :roll:

Sigma pisze:Też chyba nie zawsze. W NB dyfer ma tą samą puszkę, można w otwarty wrzucić wkład i śmigać bez żadnych zmian więcej afaik...

Ta magiczna teoria o zmianie wału dotyczy chyba jedynie przypadku dyfrów ze starszych NA. Tam gdzie obudowa ma przykręcane pólośki i na wyjściu wału nie ma tłumika drgań tylko cienką płytkę...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2011, 12:29

Czyli Maks nie potrzebnie kupił torsenika z wałem i półośkami skoro ma NB ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

18 sie 2011, 12:55

Bardock pisze:Czyli Maks nie potrzebnie kupił torsenika z wałem i półośkami skoro ma NB ? :mrgreen:

Starczyłby mu sam torsen. Resztę ma w razie gdyby obecne uszkodził ;) Tak zwane części zamienne :P
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

18 sie 2011, 14:34

Sigma pisze:
Bardock pisze:Czyli Maks nie potrzebnie kupił torsenika z wałem i półośkami skoro ma NB ? :mrgreen:

Starczyłby mu sam torsen. Resztę ma w razie gdyby obecne uszkodził ;) Tak zwane części zamienne :P


Czyli w otwartym dyfrze nawet obudowa jest taka sama jak w wersji z torsenem? Różnią się tylko "wkładem" czy masz na myśli, że wszystkie elementy towarzyszące są te same?
Ciekawe ile za taka impreza kosztowała by w ASO? Pewnie worek pieniędzy... :bang:
SPIDI
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

18 sie 2011, 14:42

Spidi pisze:Ciekawe ile za taka impreza kosztowała by w ASO? Pewnie worek pieniędzy... :bang:


Impreza w Torsena w ASO? Pewnie KAAZ albo Quaife przy dzisiejszym kursie $ lepiej wyjdą...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

18 sie 2011, 14:45

Spidi pisze:
Sigma pisze:
Bardock pisze:Czyli Maks nie potrzebnie kupił torsenika z wałem i półośkami skoro ma NB ? :mrgreen:

Starczyłby mu sam torsen. Resztę ma w razie gdyby obecne uszkodził ;) Tak zwane części zamienne :P


Czyli w otwartym dyfrze nawet obudowa jest taka sama jak w wersji z torsenem? Różnią się tylko "wkładem" czy masz na myśli, że wszystkie elementy towarzyszące są te same?
Ciekawe ile za taka impreza kosztowała by w ASO? Pewnie worek pieniędzy... :bang:


Według miata.net dokładnie tak. Bierzesz NB/NBFL z otwartym dyfrem, kupujesz wkład. Jedziesz do specjalisty, który Ci poprawnie to do puch wkłada, montujesz z powrotem do autka i cieszysz się torsenem :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

18 sie 2011, 18:22

Dzięki za wyjasnienie Sigma
Na szczęście u mnie był fabrycznie... :smile:
Ciekawiło mnie jakie są koszta takiego moda i jak bardzo jest skomplikowany. Zauważyłem, że to dość popularna przeróbka a dyfer z torsenem zdaje się być pierwszym co sprzedaje się z fur na szaber... :grin:
Wychodzi na to, że sam SWAP to banalna sprawa a pewnie nieco gorzej z kosztami - jak jest duży popyt a niezbyt duża podaż to inaczej się nie da :wink:
SPIDI
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

18 sie 2011, 18:35

Przy swapie dyfra warto wymienić uszczelniacze półosi, lubią czasem cieknąć, tylko ASO, 80 zł sztuka. Łatwiej się z tym babrać jak wszystko na wierzchu zamiast się potem nerwić.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

30 sie 2011, 12:22

ja się nie odzywam bo mam 1.8 i 4 biegi :bang:
ODPOWIEDZ