Chciałem wymienić płyn hamulcowy i okazało się, że na prawym tylnym kole odpowietrznik jest ukręcony (wystaje ok. 3mm).
Macie jakiś niezawodny patent na usuwanie ukręconych odpowietrzników? W razie czego mogę spróbować złapać go kombinerkami lub morsem. Na razie nie próbowałem, bo nie mam nowego odpowietrznika.
Drugie pytanie, w zasadzie istotniejsze, to: jaki odpowietrznik kupić? Wiem, że do odkręcania pozostałych służy klucz 8. Na stronie motointegratora wyskoczyło mi 41 różnych odpowietrzników (o różnych wymiarach), pomimo, że podałem dane auta (MX-5 1992 1.6 115KM). Nie mam ABS-u, jeśli to coś zmienia.
ukręcony odpowietrznik hamulcowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Numeru odpowietrznika niestety nie znam, ale moge dodac od siebie sprawdzony sposob na wydobycie urwanego chama.
Taki extractor daje sobie z wiekszoscia nich rade, spawanie czasem nie gdy ten jest zapieczony.
http://www.screwfix.com/p/screw-extract ... kpid=18643
Taki extractor daje sobie z wiekszoscia nich rade, spawanie czasem nie gdy ten jest zapieczony.
http://www.screwfix.com/p/screw-extract ... kpid=18643
Dodam od siebie, że kupując zestaw naprawczy Frenkit do BBK znalazłem w nim odpowietrzniki, jednak ich gwint (bądź rozmiar - nie pamiętam) nie pasowały, także uwaga 

-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedzi.
Zamówiłem kilka odpowietrzników M7x1 i M8x1 o różnych długościach, któryś powinien się nadać. Jak przyjdą, to spróbuje wykręcić ten urwany TORX-em i zdam relację, który pasuje
Zamówiłem kilka odpowietrzników M7x1 i M8x1 o różnych długościach, któryś powinien się nadać. Jak przyjdą, to spróbuje wykręcić ten urwany TORX-em i zdam relację, który pasuje

-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Okej, więc sprawy mają się tak...
Gwint odpowietrzników na tył 7x1 mm. Przód 8x1 mm, chociaż to akurat wyczytałem, empirycznie nie sprawdziłem.
Nie polecam metody z torxem, a już na pewno nie z hartowanej stali. Wbiłem tego torxa na głębokość 2 mm i natychmiast pękł. Skończyło się na spiłowaniu żeliwnej powierzchni zacisku o 2 mm (razem z fragmentem odpowietrznika), celem wyjęcia kawałka torxa. Gdybym wbił go głębiej to... albo bym go nie urwał i wykręcił odpowietrznik, albo go urwał i miał cały zacisk do wymiany - w kartowanej stali "słabo" się wierci. Nie polecam ryzykować, chyba że wkrętak byłby z niehartowanej stali.
Po wyjęciu kawałka torxa udało się rozwiercić ukręcony odpowietrznik i "wydłubać" skorupkę, która z niego została. Szczęśliwie bez naruszania gwintowania zacisku.
Lekcja na przyszłość - dokręcać odpowietrzniki bardzo delikatnie. Odpowietrzniki są puste w środku, co czyni je delikatnymi, a gwint stożkowy nie pomaga.
Nie wiem, co bym zrobił bez kochanego dziadka, emerytowanego tokarza
Gwint odpowietrzników na tył 7x1 mm. Przód 8x1 mm, chociaż to akurat wyczytałem, empirycznie nie sprawdziłem.
Nie polecam metody z torxem, a już na pewno nie z hartowanej stali. Wbiłem tego torxa na głębokość 2 mm i natychmiast pękł. Skończyło się na spiłowaniu żeliwnej powierzchni zacisku o 2 mm (razem z fragmentem odpowietrznika), celem wyjęcia kawałka torxa. Gdybym wbił go głębiej to... albo bym go nie urwał i wykręcił odpowietrznik, albo go urwał i miał cały zacisk do wymiany - w kartowanej stali "słabo" się wierci. Nie polecam ryzykować, chyba że wkrętak byłby z niehartowanej stali.
Po wyjęciu kawałka torxa udało się rozwiercić ukręcony odpowietrznik i "wydłubać" skorupkę, która z niego została. Szczęśliwie bez naruszania gwintowania zacisku.
Lekcja na przyszłość - dokręcać odpowietrzniki bardzo delikatnie. Odpowietrzniki są puste w środku, co czyni je delikatnymi, a gwint stożkowy nie pomaga.
Nie wiem, co bym zrobił bez kochanego dziadka, emerytowanego tokarza

U mnie wykrętakiem nie poszło. Niestety za głęboko wpadło mi wiertło, jak próbowałem rozwiercić, bo odpowietrznik jest bardzo miękki. Zacisk też do najtwardszych nie należy. Musiałem wymienić zacisk.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic