Strona 1 z 1

Odgłos pracy mechanizmu różnicowego/wału??

: 08 lip 2008, 8:55
autor: Luke
Witam,
Niedawno kupiłem MX-5 NB 1,6. Przebieg 53.000. Zauważyłem jednak niepokojące dźwięki dochodzące z układu napędowego. Zaczyna się powyżej 60kmh i delikatnie wyje z okolicy mech. różnicowego lub wału.
Dźwięk jest lekko falujący i przypomina odgłos helikoptera - tyle że jest duuużo cichszy.
Lepiej go słychać z zamkniętym dachem.

Czy to normalne odgłosy pracy MX-5 czy może pora zacząć się martwić?

Pod samochodem jest sucho, nie ma wycieków z mech. różnicowego czy silnika. Auto ma nowe opony. Wydaje mi się, że to nie są łożyska, ale pewności nie mam.

: 08 lip 2008, 12:04
autor: AGENt
ja przy takich objawach wymieniłem łożyska kół i się uspokoiło :cool:

: 09 lip 2008, 0:28
autor: DieSpinnePL
Ł. Ĺťerdzicki, na pewno wykluczyłeś dźwięk opon ?
Bo ja ostatnio jak jechałem brata samochodem to właśnie nie wiedziałem co tak huczy jak sie troszke rozpędziłem a tu sie okazało że to były Pirelli P Zero Nero :P

: 09 lip 2008, 7:44
autor: Luke
Ciekawa sprawa, bo właśnie takie opony ostatnio kupiłem.
Wydaje mi się jednak, że potrafię odróżnić głośne opony od metalicznych dźwięków, które dobywają się z tyłu samochodu. Opony buczałyby raczej bardziej równomiernie (przód/tył).

Moim zdaniem pytanie brzmi, czy to mech. róż. czy łożyska i ile mogą kosztować obydwa warianty.
Czy waszym zdaniem profilaktyczna wymiana oleju w mechanizmie i skrzyni mogłaby pomóc, bo domyślam się, że raczej nie zaszkodzi. :)

: 09 lip 2008, 10:05
autor: AGENt
łożyska od 60 do 180pln, w zależności od jakości + robocizna. ja wymieniłem łożyska i się napewno uspokoiło, a nikt nie mówił że to one padły, wszyscy zwalali winę na wał i dyfer.

: 24 wrz 2008, 21:46
autor: walfer
A tak z innej beczki... czy można wymień łożyska (z przodu) bez prasydo ich wyciśnięcia?

: 24 wrz 2008, 21:56
autor: Fiveopac
Przod ma lozysko z piastą bodajrze.

: 25 wrz 2008, 8:25
autor: Luke
Wymieniłem olej w skrzyni i mechanizmie. zalany pełny syntetyk 75w90 - jest duża poprawa.
Skrzynia działa troszkę lżej, ale muszę jeszcze zmienić olej w górnym zbiorniczku.
Co do mechanizmu - to właśnie zamilkł. Teraz słyszę dosyć głośne opony :)
Czy to może być niepokojące jeśli olej, który był w mechanizmie miał"stalowo-niebieski" kolor. Magnes w korku zawalony opiłkami. W skrzyni był po prostu ciemny i przepracowany. Opiłki też wypełniały korek, ale było ich mniej.

: 25 wrz 2008, 10:08
autor: Dizajer
Luke pisze:Czy to może być niepokojące jeśli olej, który był w mechanizmie miał"stalowo-niebieski" kolor. Magnes w korku zawalony opiłkami.

Co do opiłków to one podobno tak mają :)

: 25 wrz 2008, 15:52
autor: Fiveopac
quench pisze:Co do opiłków to one podobno tak mają :)

Ze skrzyni wypadaja przewaznie zlote opiłki - starte synchroniztory ;)

: 25 wrz 2008, 18:57
autor: Mayk
Hehe, a u mnie nie było ich praktycznie przy wymianie ;)