Wjechałem przednim lewym kołem na krawężnik :/ (wieśniak). Opona cała, felga draśnięta. Chyba nie krzywa. Kierownica na prostej obrócona o jakieś 10 stopni w prawo. Jeździ prosto, nie znosi jej, ale gołym okiem widać mocną rozbieżność kół.
Wymiana drążka, zbieżność i... pełną geometrię robiłem przedwczoraj - wypada poprawić, czy to nie będzie konieczne? Czy ktoś mógłby mi polecić jakieś godne zaufania miejsce, w którym mi to zrobią w poniedziałek rano (Rybnik/Kraków)? W ogóle, mogę przejechać tak 120 km?
Kara dla amatora :/
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ja już w tym roku dwa razy geometrię robiłem
Ostatnio pogiąłem wahacz i rozwaliłem łącznik stabilizatora... więc przyjrzyj się dobrze wahaczowi dolnemu, czy się nie podgiął. Możesz tak jechać, tylko na szybko podjedź do jakiegoś Norauto tylko na zbieżność... chyba, że już jutro odstawiasz auto do mechanika, to odpuść, bo szkoda kasy.
Nauka kosztuje

Nauka kosztuje

- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
No właśnie boję się o jakieś tego typu komplikacje. Jutro spokojnie przejadę sobie do Krakowa i tam muszę znaleźć jakiś warsztat. Czy ktoś z (około)Krakowskich emikspiątkowców może mi coś polecić? Ostatecznie mogę pojechać do jakiegoś ASO, ale nie bardzo im ufam. Uraz po ASO renault :P
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
nie pekaj, skoro jest jak piszesz to 100km zrobisz bez problemu. Ja w zeszlym sezonie po rozwaleniu felgi o kraweznik, z krzywa kierownica i buczeniem z okolic dyfra pojechalem na Mazury i z powrotem. Dodatkowych strat nie bylo.
Na geometrie nie musisz jechac do ASO, zwykly zaklad z kumata obsluga da rade. Moze nawet doceni fakt w pelni regulowanego zawieszenia
Na geometrie nie musisz jechac do ASO, zwykly zaklad z kumata obsluga da rade. Moze nawet doceni fakt w pelni regulowanego zawieszenia

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Mechanik powiedział, że wszystko jest na swoim miejscu. Zrobił pełną geometrię na przyrządach optycznych. No i wydaje się, że jest nawet lepiej niż po czwartkowych poprawkach - nie znosi mnie już ani trochę w prawo. Dziwi mnie tylko, że skutkiem uderzenia kołem w krawężnik może być kilkustopniowa zmiana zbieżności koła, a jednocześnie nic się nie pokrzywiło. Czyli co? Niby przestawiło na regulacji? Pod spodem zdjęcia z tej okolicy. Czy ktoś widzi tu coś niepokojącego?
W każdym razie, wszystko wydaje się działać sprawnie. Prosto jeździ prosto, bokiem jeździ bokiem, a skręca dobrze ;) Została tylko felga do prostowania i odmalowania.
Czy mamy jakąś MX-5-tkową metę na takie naprawy?
Słyszałem dobrą opinię o warsztacie na Łuckiej.
W każdym razie, wszystko wydaje się działać sprawnie. Prosto jeździ prosto, bokiem jeździ bokiem, a skręca dobrze ;) Została tylko felga do prostowania i odmalowania.
Czy mamy jakąś MX-5-tkową metę na takie naprawy?
Słyszałem dobrą opinię o warsztacie na Łuckiej.
Ja swoje felgi zawsze oddaje do Marek: http://www.regeneracjafelg-warszawa.pl/
Jutro odbieram stamtad Enkeie to dam znac czy trzymaja poziom
Jutro odbieram stamtad Enkeie to dam znac czy trzymaja poziom

nickesh pisze:Czy mamy jakąś MX-5-tkową metę na takie naprawy?
Na Arkuszowej. Kontakt w książce adresowej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Opowiem o zakladzie w Markach.
To byl moj drugi komplet felg jaki tam malowalem. Pierwszy to 17 do Subaru w graficie (wyszlo b. fajnie).
Dzis odebralem 15 od Mazdy i tez jestem zadowolony aczkolwiek skasowali mnie za nia jak za 19.. czyli po 110pln za sztuke.
Teoretycznie piaskowanie i malowanie 15' kosztuje 70pln, ale jak uslyszal, ze chce jeszcze prysnac dekielki (byly troszke pozolke od slonca i balem sie, ze beda kontrastowac z felga), to powiedzial, ze trzeba dac specjalny lakier, ktory jest sporo drozszy. Zgodzilem sie, bo nie lubie "lipy", ale uwazam, ze 110pln netto za felge 15' to lekkie przegiecie..
Generalnie felgi ladnie wygladaja, choc pare brudkow pod lakierem znalazlem. Pozniej wrzuce zdjecia w swoim watku.
To byl moj drugi komplet felg jaki tam malowalem. Pierwszy to 17 do Subaru w graficie (wyszlo b. fajnie).
Dzis odebralem 15 od Mazdy i tez jestem zadowolony aczkolwiek skasowali mnie za nia jak za 19.. czyli po 110pln za sztuke.
Teoretycznie piaskowanie i malowanie 15' kosztuje 70pln, ale jak uslyszal, ze chce jeszcze prysnac dekielki (byly troszke pozolke od slonca i balem sie, ze beda kontrastowac z felga), to powiedzial, ze trzeba dac specjalny lakier, ktory jest sporo drozszy. Zgodzilem sie, bo nie lubie "lipy", ale uwazam, ze 110pln netto za felge 15' to lekkie przegiecie..
Generalnie felgi ladnie wygladaja, choc pare brudkow pod lakierem znalazlem. Pozniej wrzuce zdjecia w swoim watku.
No trochę sporo 40zł za dekielek
W felgach sportiva nie ma tych dużych dekli, więc odpada dodatkowy koszt.
16'' tak samo.

kap pisze:70pln kosztuje 15'
16'' tak samo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.