Wąskie opony

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 maja 2014, 10:47

Alo. Stoję przed dylematem doboru opon, rozmiar jak pod słoneczka.

Rozważam:
Toyo CF1, miałem takie, bardzo fajne, trochę ucieka zadek na mokrym.
Federal 595, ale pękają i wymagają ponoć dogrzania
Regal Racer, semislicki ze wzorem z Parady, internet twierdzi że są super
bieżniki ze wzorem z Parady, spotkałem się ze skrajnymi opiniami.

Powiedzmy że szukam opon w budżecie tych federali, 185/60r14, do upalania torowego oraz do jazdy cywilnej (bardziej agresywnej).

Ma ktoś jakieś przemyślenia?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

23 maja 2014, 12:00

Kurak pisze:Alo. Stoję przed dylematem doboru opon, rozmiar jak pod słoneczka.

Rozważam:
Toyo CF1, miałem takie, bardzo fajne, trochę ucieka zadek na mokrym.
Federal 595, ale pękają i wymagają ponoć dogrzania
Regal Racer, semislicki ze wzorem z Parady, internet twierdzi że są super
bieżniki ze wzorem z Parady, spotkałem się ze skrajnymi opiniami.

Powiedzmy że szukam opon w budżecie tych federali, 185/60r14, do upalania torowego oraz do jazdy cywilnej (bardziej agresywnej).

Ma ktoś jakieś przemyślenia?

Federal to troche bezkompromisowa opona na codzien. Tzn super trzyma na suchym, ale na mokro (zwlaszcza jak stoi woda) jest kiepsko. Federal bedzie o wiele lepiej trzymal niz pozostale dwie opony. Co do pekania on juz tak ma, ale ludzie upalaja i zyja. Zakladam ze to sa drugie kola tylko do upalania to wtedy z wymienionych wyzej wzialbym federala.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 maja 2014, 12:01

Niestety są to koła do upalania jako i cywilne.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2014, 12:03

Jesteś pewien, że mówisz o rsrach? Nie spotkałem ich w 14"
Obrazek

miatasm.com
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 maja 2014, 12:22

Mowię o ss. Są całkiem podobne.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2014, 12:26

Ani trochę. Nie pękają, ale to zupełnie inna opona.
Obrazek

miatasm.com
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 maja 2014, 16:39

Ja z zalozenia przyjalem rsr. Ss nie mialem, ale sadze ze rsr trzyma bez poronania lepiej.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

25 maja 2014, 10:44

tylko po nagrzaniu. do miatki to najlepiej brac jakis waski rsr by dosc szybko sie nagrzewal. np 185 jak jest dostepny. na mokrym i sliskim zachowuje sie tak 5m 30s:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... GgBc-f4MVA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... &start=100
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ODPOWIEDZ