Po samotnej walce postanowiłem skorzystać z Waszej pomocy. W mojej nb 1,6, silnik na biegu jałowym nagle podnosi obroty i gaśnie. Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i jedzie dalej. Zapach paliwa sugeruje, że jest ewidentnie zalany i dlatego gaśnie. Wrażenie przy podniesionych obrotach jest takie jakby któryś z czujników załączał ssanie, a że silnik jest gorący to dawka paliwa jest za duża i robi się kłopot. Dziwne jest to, że takie sytuacje mają miejsce tylko wtedy kiedy na zewnątrz jest wysoka temperatura. Przy niskiej temp zewnętrznej wszystko jest ok ( samochód chodzi bajecznie ) Wcześniej jak wielu miałem problem z obrotami i po wymianie przepustnicy, krokówki, przepływki, kabli i świec jakoś to chodziło ( raz lepiej, raz gorzej). Teraz podejrzewam, że to któryś z czujników ale po sprawdzeniu wszystkiego co mogłem jestem głupszy niż wcześniej. Czujnik temp wody reaguje ( chyba prawidłowo ), czujnik temp powietrza jakoś dziwnie reaguje na odłączenie, bo załącza akumulator odcinając alternator ( nie wiem jaki to ma związek ale może ktoś mnie oświeci ), zagadką dla mnie są czujniki pod przepustnicą, koło filtra oleju. Odłączając jeden ( jednopinowy) i drugi ( dwupinowy ) samochód w żaden sposób nie reaguje. Moje zaniepokojenie budzi ten dwupinowy gdyż mam wrażenie, że jest lekko stopiony ( przy okazji, ten czujnik jest zintegrowany z przewodem, a wg ASO jedyny taki czujnik to stukowy, tu znowu zgłupiałem bo myślałem, że to czujnik ciśnienia oleju ale chyba się nie znam)
Na koniec napiszę, że samochód zachowuje się jak kobieta. Nigdy nie wiem jaki będzie miał humor. Czasami jeździ tak, że w ogóle bym nie wysiadał a obecnie ma focha i jeździ jak wóz drabiniasty. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł chętnie skorzystam z sugestii.
Gasnący silnik
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- kociol
- Donator
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Ja mialem tak wlasnie, ze czuc bylo zapach benzyny doslownie wszedzie. Samochod jak odpalal to nagle wskakiwaly obroty pod 3k rpm i tak trzymaly sie przez dobre 30 sekund... Problemem byl wadliwy montaz wtryskiwaczy... Jeden wtryskiwacz nie siedzial rowno w uszczelce, ta po pewnym czasie i temperaturze sie odksztalcila i takie wlasnie byly efekty.
Jesli juz wszystko inne sprawdziles to sproboj zdjac wtryskiwacze. Dobierz w jakims motoryzacyjnym o-ringi (te z ASO sa koszmarnie drogie).
Jezeli ktos ma inne, mniej inwazyjne pomysly to tez podpowiedzcie koledze.
Jesli juz wszystko inne sprawdziles to sproboj zdjac wtryskiwacze. Dobierz w jakims motoryzacyjnym o-ringi (te z ASO sa koszmarnie drogie).
Jezeli ktos ma inne, mniej inwazyjne pomysly to tez podpowiedzcie koledze.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.