dodatek do szpery

czy i jak tak to co stosujecie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

07 kwie 2014, 17:29

Czołem,

mój mechanior powiedział przy wymianie oleju w tylnym moście że warto tam wlać jakiś uszlachetniacz / dodatek...
zmieniłem olej na 80W90 i chciałbym coś zakupić i przy najbliższej okazji dolać, stosujecie coś takiego ??? jak tak to gdzie i co mogę dostać ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

07 kwie 2014, 18:48

PRYMUS_BMW pisze:przy wymianie oleju w tylnym moście że warto tam wlać jakiś uszlachetniacz

Co on ma dać? Zwiększyć/zmniejszyć poślizg?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 kwie 2014, 18:57

wojteks pisze:
PRYMUS_BMW pisze:przy wymianie oleju w tylnym moście że warto tam wlać jakiś uszlachetniacz

Co on ma dać? Zwiększyć/zmniejszyć poślizg?


Pewnie chodzi o jakis ceramizer, tlenek tytanu, wzbogacony uran i inne wynalazki, nie jestem wielkim zwolennikiem takich rozwiazan. Idea jest niby taka, ze to ma zwiekszac odpornisc elementow, do silnika sa podobne wynalazki.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 kwie 2014, 20:22

No nie wiem jaki jest sens, skoro nikomu chyba jeszcze dyfer nie siadł, nawet przy podwójnej mocy w stosunku do serii, jak otworzyłem swój 18 letni, nie widziałem żadnego śladu zużycia.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 kwie 2014, 20:27

Ja zmieliłem 3 zęby otwartego dyfra na Ułężu (wróciłem tak do Warszawy, zabawnie było).
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2014, 20:46

Mechanik rozroznia mechanizmy plytkowe od torsen ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 kwie 2014, 20:59

majkel pisze:Mechanik rozroznia mechanizmy plytkowe od torsen ?

Podejrzewam ze mechanik nie spodziewal sie w ogole mechanizmu roznicowego o zwiekszonym tarciu, zalozyl poprostu, ze otwarty.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 kwie 2014, 8:10

ree pisze:
wojteks pisze:
PRYMUS_BMW pisze:przy wymianie oleju w tylnym moście że warto tam wlać jakiś uszlachetniacz

Co on ma dać? Zwiększyć/zmniejszyć poślizg?


Pewnie chodzi o jakis ceramizer, tlenek tytanu, wzbogacony uran i inne wynalazki, nie jestem wielkim zwolennikiem takich rozwiazan. Idea jest niby taka, ze to ma zwiekszac odpornisc elementow, do silnika sa podobne wynalazki.


A nie lepiej magnetyzery na półosie ? Ja tak mam ;)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

08 kwie 2014, 9:34

majkel pisze:Mechanik rozroznia mechanizmy plytkowe od torsen ?


Coraz bardziej jestem pewny że nie :-)
OK czyli wg Was nie ma sensu nic dolewać tak ?

Czytałem gdzieś na szybko że własnie do mechanizmów LSD nie można zastosować każdego uszlachetniacza takiego jak np rekomendują do mechanizmów w Jeepach.... a jest coś dedykowanego do naszych wersji mechanizmów różnicowych ???
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
ODPOWIEDZ