Niskie obroty na luzie podczas jazdy

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

31 mar 2014, 9:35

Mam taki trochę drażniący problem. Przez pierwsze 5 minut po odpaleniu, czyli na zimnym i jeszcze przez chwilę jak wskazówka wody jest już w pionie spadają mi obroty na luzie lub wciśniętym sprzęgle podczas jazdy, jak aut się zatrzyma obroty wracają do normy, auto może się, niezależnie od prędkości nawet jak się toczę lub jadę 60km/h (tak dla sprawdzenia trzymałem sprzęgło). Obroty spadają do 500, początkowo sądziłem że powoduje to wciskanie hamulców, ale nie ma to związku. Ogólnie obroty mam ustawione na 900, przepustnica i iac wyczyszczone, czujnik sprzęgła i biegu jałowego podpięty. Miał ktoś podobny problem?
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

31 mar 2014, 10:33

mam podobny problem w NA, też bym chciał wiedzieć co jest
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

31 mar 2014, 11:08

trochę jest tych tematów na forum i już drugi taki sam założyłeś :P
viewtopic.php?f=25&t=10492&p=195725&hilit=spadaj%C4%85ce+obroty#p195725

ale:

viewtopic.php?f=25&t=9425&p=171118&hilit=spadaj%C4%85ce+obroty#p171118

Ja bym celował w to co pisze dmk, cewka, świece. Jakiś czas przed wymianą silnika mi też tak obroty lubiły spadać. Potem "coś" się spsuło w silniku ale nie zaprzatałem sobie tym głowy i wymieniłem na 1.8 co i tak było w planach. Zdążyłem tylko wyjąć pierszą świece i końcówka była spłaszczona...
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 mar 2014, 12:11

mam bardzo podobnie u siebie, moim zdaniem to bedzie zawór IAC który nie pracuje do końca prawidłowo, u mnie wyczyszczenie nie pomogło.

nie mamy obd2 bo by sie dało to łatwo sprawdzić, chyba ze ktoś dysponuje parametrami zeby miernikiem zadzialać ?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

31 mar 2014, 17:12

mam wrażenie, że ją zalewa w tym momencie, ale nie wiem dlaczego - podejrzewam cewki
jak sprawdzić cewki - tylko podmiana na dobre załatwia sprawę? tanie nie są i chciałbym się jakoś upewnić nim wydam kilka stówek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

31 mar 2014, 18:23

Bardock tamten temat dotyczył innego problemu, obrotów na postoju, teraz mam odwrotnie na postoju są ok, a podczas jazdy dławi. Wtedy problemem był nie podpięty czujnik biegu jałowego.

IAC sprawdzałem u siebie i dobrze się otwiera, ciekawą kwestią jest różnica że w obrotach w zależności czy auto się porusza czy też nie. Zasadniczo nie powinno być różnicy dla pracy silnika, szczególnie że problem jest i przy 60km/h i przy 3km/h. Dzisiaj odkręciłem nieco śrubkę do regulacji obrotów i chyba nie dławi aż tak bardzo ale nie jestem jeszcze pewien.
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

31 mar 2014, 18:30

autopaga pisze:śrubkę do regulacji obrotów


pokażesz na foto która to śrubka? ja też mam tak u siebie i nauczyłem się z tym żyć :)
:)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 mar 2014, 19:43

autopaga jak sprawdziłeś IAC ? jakie tam maja być parametry?
White NA BP'95
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

31 mar 2014, 19:44

Obrazek

Ma się otwierać i zamykać;)

ubek pamiętaj że ja w czarnej mam 90% NB.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

31 mar 2014, 20:41

A IAC nie "chodzi" płynnie ? Chyba Majkel tak wspominał ze MS II steruje tym zaworem...
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

31 mar 2014, 21:27

Być może, ale jak zapodaje 12v na styk żeby nie spalić to otwiera i zamyka.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 kwie 2014, 7:05

Mieszacie strasznie, ubek, autopaga ma w tej budzie NB, a to nie ma co porównywać.

autopaga pisze:Mam taki trochę drażniący problem.

Nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie w okolicy EVAPa albo EGRa ? W takim miejscu, które jest dopinane przez któryś z zaworów sterowanych przez PCM.
autopaga pisze:Być może, ale jak zapodaje 12v na styk żeby nie spalić to otwiera i zamyka.

To o niczym nie świadczy. Zawór może się nierównomiernie przesuwać w pozycjach pośrednich, ale to zazwyczaj nie powoduje idealnie powtarzalnych zachowań tylko losowe latanie obrotów.
autopaga pisze:ciekawą kwestią jest różnica że w obrotach w zależności czy auto się porusza czy też nie.

O tym decyduje sygnał VSS, dodatkowo w połączeniu z TPS, do tego mogą się nakładać jakieś felery z sygnalizacji dużego obciażenia (PSP, klimatyzacja, brake switch etc, może Ci się jakiś mostek tam gdzies zrobił i głupotami sieje). Ogólnie to są strasznie uciążliwe objawy do diagnostyki :D
niemampojeciaa pisze:pokażesz na foto która to śrubka? ja też mam tak u siebie i nauczyłem się z tym żyć :)

Kręcenie tymi śrubkami prowadzi zazwyczaj do jednego efektu, połowa emiksów w PL ma rozkalibrowane przepustnice. Nie bez powodu producent napisał w dokumentacji "nie ruszaj bez istotnych przesłanek, nie ruszaj jak nie wiesz co robisz" :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

01 kwie 2014, 16:12

EGR mam zaślepiony, jakiś czas temu gasiłem auto przykładając rękę przed przepływką, więc raczej nieszczelności nie ma. No właśnie co do TPSa jak się go kalibruje? Może mi go poruszali jak auto jeszcze jeździło do warsztatu?

A cóż to jest ten PSP? Klimy nie mam, brake switch i clutch/idle switch są sprawdzone.

Hmm, a możliwe jest że to przez zegary? Mam jakieś dziwne zegary nie wiadomo z jakiego auta, miałem przy nich problem z prędkościomierzem, nie zgadzała się skala i przeskalowany wizualnie licznik do 180km/h, wstaje mi dopiero od 20km/h, może komp myśli że auto stoi czy coś przy niewielkiej prędkości.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 kwie 2014, 18:13

autopaga pisze:A cóż to jest ten PSP?

Czujnik pompy wspomagania, taki pojedynczy przewód wpinany od góry.
autopaga pisze:Hmm, a możliwe jest że to przez zegary?

Możliwe, bo źródłem VSS dla PCM są zegary.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

01 kwie 2014, 18:45

No właśnie tak wydedukowałem po schemacie z zegarami, przełożyłem pasujące i niestety dalej problem istnieje, psp mam sprawne i podpięte, bo kiedyś sprawdzałem.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

04 kwie 2014, 20:03

Odkręciłem jeszcze trochę śrubę do regulacji wolnych obrotów i to chyba było przyczyną, zresztą silnik mniej mi się telepie.

Ogólnie sprawdzałem dzisiaj kompresję silnika i jestem zadowolony bo były równe wyniki w okolicy 12,2 bara na ciepłym. Więc myślę że nic mu nie dolega. Tylko tą śrubę rozregulowałem przy poprzednich problemach.
ODPOWIEDZ