Odkrecanie śrub dyfra

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

25 mar 2014, 10:37

Hej, problem znany, rozwiazania brak - co zrobic ze srubami w dyfrze, tymi dlugimi, co mocuja aluminiowa krate idaca do skrzybi biegow? Jedna ukrecilem przedluzką, na drugiej polamala sie nasadka od ciezarowego pneumata.

-Wycisnac na prasie? Powinno wyjsc razem z ta aluminiowa "nakretka", ale jak sruba tak stoi to pewnie i 20t tego nie ruszy
-Odwiercic sruby po calej dlugosci?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

25 mar 2014, 10:43

Moim zdaniem jedyna słuszna rada to wyjąć dyfer razem z kratą i zrobić to na zewnątrz. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest rozcięcie śrub w połowie i zastosowanie nowych + nowych gum. Nawet półtorametrowa przedłużka (używana rozsądnie, a nie z nadmierną siłą) może ich nie ruszyć...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

25 mar 2014, 10:47

dyfer z krata jest wyjety, przeciecie w polowie nie bardzo wiem jak wykonac - podejdzie sie gumowka tak zeby obudowy nie pociac? No i co po przecieciu? Wraz bedzie to stalo nieruchomo... Tam juz nie ma glowek srub, jedna ukrecona, druga mi rzeznik z wulkanizacji wycial gumowka (zostawilem dyfer i przyjechalem pozn iej odebrac)
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

25 mar 2014, 11:06

O stary ile ja się z tym w życiu nawalczyłem, to bywa mega upierdliwe. Kiedyś nawet śrubę rzymską w podłogę mocowałem bo to się kręciło a nie wychodziło... Sto lat temu ale patent skuteczny się okazał. Pokaż foty, chyba będzie do trzeba pociąć na najmniejsze możliwe kawałki, zalewać kwasem i wybijać w dobrą stronę. Ewentualnie dospawać nakrętkę, ewentualnie jak coś wystaje użyć nasadek do okrągłych łbów. Opcji jest masa. Poka foto.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

25 mar 2014, 13:30

Cały czas jeżdżę z dospawaną nasadką po ostatniej walce z tą przeklętą śrubą.... :kciukdol: :evil:
ODPOWIEDZ