Tylne nadkole (błotnik) - rdza

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

adastra
Posty: 60
Rejestracja: 08 sie 2012, 12:11
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2014, 14:40

Szukam i szukam i znaleźć nie mogę. :(

Tyle tu się pisze o stałym problemie z nadkolami i żrącą je rdzą a nie widzę zaleceń co z tym robić.

Znalazłem takie opcje:

1. Kupić piekielnie drogie reperaturki w kmparts.pl + blacharz + lakiernik (z tego co wiem trzeba lakierować tę część i sąsiednie, aby wyrównać kolor - tak?)?

2. Kupić używaną tylną "ćwiartkę" z Allegro, modlić się aby miała nadkole w lepszym stanie niż własne, wymienić i pewnie też lakierować

3. Wycinać i bawić się w watę szklaną/szpachlę itp. prowizorki (to ponoć trzyma max jeden sezon?)?

..coś jeszcze?

Panowie, pomóżcie?

A potem dołączmy ten wątek do spisu treści działu technicznego.
Pozdrawiam,
adastra

była: NA 1.6 '96 :sad:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 lut 2014, 14:44

Ale z czym tu masz problem, bo do końca nie rozumiem? Domyślam się, że chodzi Ci o koszty?

Sprawa jest prosta - wycina się elementy z rudą, wspawuje nowe fragmenty blachy, robi porządne zabezpieczenie od wewnątrz, na zewnątrz szpachla, szlifowanie, podkład, lakier.

Malowanie elementów dookoła nie jest konieczne, ale dla zniwelowania różnic w lakierze (wypłowiały itd.) cieniuje się pozostałe elementy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 lut 2014, 14:56

adastra pisze:Szukam i szukam i znaleźć nie mogę. :(

Tyle tu się pisze o stałym problemie z nadkolami i żrącą je rdzą a nie widzę zaleceń co z tym robić.

Znalazłem takie opcje:

1. Kupić piekielnie drogie reperaturki w kmparts.pl + blacharz + lakiernik (z tego co wiem trzeba lakierować tę część i sąsiednie, aby wyrównać kolor - tak?)?

2. Kupić używaną tylną "ćwiartkę" z Allegro, modlić się aby miała nadkole w lepszym stanie niż własne, wymienić i pewnie też lakierować

3. Wycinać i bawić się w watę szklaną/szpachlę itp. prowizorki (to ponoć trzyma max jeden sezon?)?

..coś jeszcze?

Panowie, pomóżcie?

A potem dołączmy ten wątek do spisu treści działu technicznego.


Niema czegos takiego jak zdrowe cwiartki z NA. Zawsze sa zgnite.

Opcja trzecia to mega druciarstwo, takie rzeczy to tylko Cytry&Gumiak robia.

Jedyne sensowne opcje naprawy to tak jak dmk pisze czyli opcja 1, lub dorabianie reczne brakujacych elementow z blachy, zadne wlokno szklane.
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

21 lut 2014, 15:36

Nie ma opcji zdarcia wszystkiego do żywej blachy i pomalowania tylko tego kawałka gdzie wyszła ruda?

Mówię o rentach, a nie wnętrzu nadkola.
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

21 lut 2014, 15:43

Jeśli ruda jest widoczna na wierzchu, to wewnątrz blacha jest już wyżarta doszczętnie :? .
adastra
Posty: 60
Rejestracja: 08 sie 2012, 12:11
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2014, 17:15

Dzięki.

No tak, chodzi o optymalną cenę. To znaczy: najniższą cenę ale w przeliczeniu na rok, biorąc pod uwagę na ile czasu problem z rudą jest z głowy.

Na ile szacunkowo czasu (sezonów? zim?) wystarczy rozwiazanie nr 1? Zaznaczam, że obecnie parkuję pod chmurką i jeżdzę zimą. W Polsce. :)
Pozdrawiam,
adastra

była: NA 1.6 '96 :sad:
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 lut 2014, 17:31

adastra pisze:Dzięki.

No tak, chodzi o optymalną cenę. To znaczy: najniższą cenę ale w przeliczeniu na rok, biorąc pod uwagę na ile czasu problem z rudą jest z głowy.

Na ile szacunkowo czasu (sezonów? zim?) wystarczy rozwiazanie nr 1? Zaznaczam, że obecnie parkuję pod chmurką i jeżdzę zimą. W Polsce. :)


Opcja 1 czyli reperaturki lub dorobienie elementow z blachy + bdb oczysczenie + zabezpieczenie + konserwacja = 5 lat powinno przezyc, moze wiecej jesli bedzie malo soli na drodze i bez uszkodzen mechanicznych.
przemekwoj
Posty: 28
Rejestracja: 06 sie 2012, 18:41
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Niechlów/Poznań

23 kwie 2014, 19:56

Przepraszam za odkopanie tematu, ale masz jeszcze jedną możliwość. Ja zrobiłem to tak jak opisane jest to w temacie: viewtopic.php?f=25&t=12074

Wystarczy troszkę poszukać :)
ODPOWIEDZ