cięzko wchodzą biegi
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam
Czy wam w porównaniu do innych aut cieżko wchodzą biegi bo u mnie działa szkrzynia coraz gorzej mam już wymieniony olej. Biegi wchodza tak jakby z takim oporem. Czasem zdarza mi sie jak niedokładnie docisne sprzęgo że cos mi tam zgrzytnie. Macie jakiś pomysł co to jest ?? ( chamuje durzo biegami wiec mozre sprzegło ?)
W.
Czy wam w porównaniu do innych aut cieżko wchodzą biegi bo u mnie działa szkrzynia coraz gorzej mam już wymieniony olej. Biegi wchodza tak jakby z takim oporem. Czasem zdarza mi sie jak niedokładnie docisne sprzęgo że cos mi tam zgrzytnie. Macie jakiś pomysł co to jest ?? ( chamuje durzo biegami wiec mozre sprzegło ?)
W.
nie jestem pewien jak w NB ale w NA pod lewarkiem skrzyni biegów jest zbiorniczek na olej - w mojej poprzedniej czerwonej po otwarciu okazało sie ze oleju nie ma wogóle, oczyszczenie i wlanie oleju troche polepszyło kulture pracy lewarka
tu masz instrukcje http://www.miata.net/garage/trans/19.htm (numery od 20)
tu masz instrukcje http://www.miata.net/garage/trans/19.htm (numery od 20)
Wchodzą ciężko i trzeba sie do tego przyzyczail. Taki ich urok i nie ma sie co przejmowac 

7 zima z MX-5
a czy to niedokładne dociesniecie sprzegła i zgrzyt moze swiadczyc o jego zurzyciu ??
bo zdarzylo mis ię to już parę razy i takjakby sprzegło łapało dobrze dopiero na samym końcu ??
Jak sprawdzić czy sprzęgło jest ok ??
bo zdarzylo mis ię to już parę razy i takjakby sprzegło łapało dobrze dopiero na samym końcu ??
Jak sprawdzić czy sprzęgło jest ok ??
U mnie wchodzą bardzo gładko, olej w skrzyni to mobil one. Sprzęgło nie sprawia mi problemów o ile nie próbuję bardzo szybko wrzucić biegu i dobrze docisnę (kilka razy zdarzył mi się zgrzyt przy bardzo szybkim przechodzeniu z jedynki na dwójkę ale to wyłącznie moja wina) - sprzęgło ACT stage II.
tel: 500294594 skype: lediable86
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
dimmu pisze:chamuje durzo biegami wiec mozre sprzegło ?)
od Hamowania duŻo biegami prędzej sie coś może stać ze skrzynią a nie ze sprzęgłem. Dlatego jest daleko rozstawiony pedał hamulca od pedału gazu, żeby robić międzygaz przy agresywnej redukcji. Ja osobiście międzygazu za bardzo nie potrafię używać, bo dla mnie hamowanie, redukowanie, naciskanie sprzęgła i na dodatek jeszcze gazu to troche za wiele

Mi biegi tez całkiem twardo wchodzą. To sportowy samochód

-
- Posty: 69
- Rejestracja: 15 paź 2006, 10:09
- Lokalizacja: Rybnik
yanik pisze:nie jestem pewien jak w NB ale w NA pod lewarkiem skrzyni biegów jest zbiorniczek na olej - w mojej poprzedniej czerwonej po otwarciu okazało sie ze oleju nie ma wogóle, oczyszczenie i wlanie oleju troche polepszyło kulture pracy lewarka
W nb jest tak samo, Właśnie zacząłem się do tego zabierać ale już na starcie mam mały problem. Po odkręceniu wszystkich śrub przednia część konsoli dalej ostro trzyma się mocowania w miejscu, które zaznaczyłem na zdjęciu. Czy poza tymi dwoma śrubami znajdującymi sie po bokach tunelu są tam jeszcze jakieś zatrzaski? Trzeba coś podważyć,
czy wystarczy użyć stosownej siły. Wolę się zapytać zanim coś wyłamię
- Załączniki
-
- konsola.JPG (33.91 KiB) Przejrzano 2588 razy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
w NA są "zatrzaski" z pionową częścią deski. Jeśli dobrze pamiętam to jest to rozwiązane tak, że nakładasz te elementy na siebie. Nie polecam robić tego na siłę. Przyświeć sobie lampką to może coś zobaczysz.
Ja montując radio rozbierałem całą deskę razem z tunelem i też pamietam troche sie zastanawiałem jak to zdjąć, ale odkręciłem pionową część deski i sie udało
Ale to w NA. W NB obstawiam, że MOŻE, ale wcale nie musi być to podobnie rozwiązane.
Jeśli dobrze pamiętam to lepiej było zacząc podnosić o końca, czyli od schowka a nie od strony lewarka zmiany biegów.
Ja montując radio rozbierałem całą deskę razem z tunelem i też pamietam troche sie zastanawiałem jak to zdjąć, ale odkręciłem pionową część deski i sie udało

Jeśli dobrze pamiętam to lepiej było zacząc podnosić o końca, czyli od schowka a nie od strony lewarka zmiany biegów.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 15 paź 2006, 10:09
- Lokalizacja: Rybnik
teraz moge juz potwierdzić, że w nb też sa dwa zatrzaski. Niestety z tworzywa, więc łatwo złamać. Ciężko się do nich dostać, a jeszcze trudniej odgiąć, najłatwiej jest chyba jednak po prostu wyszarpać przednią część konsoli. Z moimi na szczęście nic sie nie stało. Poniżej zdjęcia, gdyby kogoś to interesowało.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Odgrzewam starocia
Mam taki oto problem:
Po wymianie gum lewarka, zmianom przełożeń zaczął towarzyszyć głuchy (irytujący
) hałas dochodzący spod mieszka. Pojawia sie on wyłącznie przy wbijaniu 1. i 2. biegu. Moim zdaniem na 99% odgłos generuje większa guma, układająca się jakoś niefortunnie podczas ruchów lewarka.
Czy ktoś się z czymś takim kiedyś spotkał? Mam czekać cierpliwie aż samo ustąpi? Próbować jakoś smarować?

Mam taki oto problem:
Po wymianie gum lewarka, zmianom przełożeń zaczął towarzyszyć głuchy (irytujący

Czy ktoś się z czymś takim kiedyś spotkał? Mam czekać cierpliwie aż samo ustąpi? Próbować jakoś smarować?

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Odgrzewam starocia![]()
Mam taki oto problem:
Po wymianie gum lewarka, zmianom przełożeń zaczął towarzyszyć głuchy (irytujący) hałas dochodzący spod mieszka. Pojawia sie on wyłącznie przy wbijaniu 1. i 2. biegu. Moim zdaniem na 99% odgłos generuje większa guma, układająca się jakoś niefortunnie podczas ruchów lewarka.
Czy ktoś się z czymś takim kiedyś spotkał? Mam czekać cierpliwie aż samo ustąpi? Próbować jakoś smarować?
Na 90% za płytko wsadziłeś górną gumę na lewarek. Zdejmij tunel i zobacz jak się układa podczas wrzucania poszczególnych biegów. Jeśli to to, samo nie przejdzie - musisz zsunąć ją głębiej, po sam ogranicznik.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
spilner pisze:Na 90% za płytko wsadziłeś górną gumę na lewarek. Zdejmij tunel i zobacz jak się układa podczas wrzucania poszczególnych biegów. Jeśli to to, samo nie przejdzie - musisz zsunąć ją głębiej, po sam ogranicznik.
Qrde, tego się właśnie obawiałem

Ach, jak ja lubię rozbierać ten cały tunel środkowy...

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
To ja tez się podłącze ale z pytaniem a nie odpowiedzią
.
A ta wymiana oleju w okolicach lewarka pomogła z łatwością wrzucania biegów?
U mnie w zasadzie chodzą bardzo ładnie ale mam poważny problem z synchronizatorem 1 - prawie się nie da zredukować na jedynkę jak auto się rusza. Co jest bardzo nie praktyczne w jeździe po mieście pełnym progów.
Tak ma być czy ja mam problem? Oczywiście jak użyje odpowiedniej siły to wrzucę jedynkę przy redukcji ale nie ma to nic wspólnego z hamowaniem silnikiem bo muszę przyłożyć taka siłę, że to dobra chwilę zajmuje (praktycznie sam muszę zsynchronizować bieg).
Czy może Madzie nie miewają synchronizatorów?

A ta wymiana oleju w okolicach lewarka pomogła z łatwością wrzucania biegów?
U mnie w zasadzie chodzą bardzo ładnie ale mam poważny problem z synchronizatorem 1 - prawie się nie da zredukować na jedynkę jak auto się rusza. Co jest bardzo nie praktyczne w jeździe po mieście pełnym progów.
Tak ma być czy ja mam problem? Oczywiście jak użyje odpowiedniej siły to wrzucę jedynkę przy redukcji ale nie ma to nic wspólnego z hamowaniem silnikiem bo muszę przyłożyć taka siłę, że to dobra chwilę zajmuje (praktycznie sam muszę zsynchronizować bieg).
Czy może Madzie nie miewają synchronizatorów?
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Olej jak olej, ale po wymianie zużytych gum różnica jest kolosalna! Po roku męczarni z niezbyt precyzyjnie działającą skrzynią wymieniłem owe gumy i od dwóch dni nie mogę się nadziwić jaką to doskonałą skrzynię posiada MX-5'ka



MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
hejka, po pierwsze nie potrafie rozszyfrować miasta z którego jesteś, i gdzie jest tak dużo progów, po 2 miaty mają synchronizacje napewno działa przy małych prędkościach...
rozwiązanie - nie idealene ale zawsze spróbuj z międzygazem ??
nauka tego patentu nie bedzie na marne las..
rozwiązanie - nie idealene ale zawsze spróbuj z międzygazem ??
nauka tego patentu nie bedzie na marne las..
Dżunior pisze:Olej jak olej, ale po wymianie zużytych gum różnica jest kolosalna!
W moim przypadku było odwrotnie. Po zmianie oleju różnica była kolosalna - szczególnie dopóki auto nie jest rozgrzane, a po wymianie gum różnicy praktycznie nie zauważyłem - oprócz znacznie cichszej pracy skrzyni.
sebna, u mnie bez większych problemów da się zredukować na jedynkę w trakcie jazdy, wchodzi z lekkim oporem, ale wchodzi. Jeśli u Ciebie jest ciężko to spróbuj redukować w ten sposób - sprzęgło wyrzucasz bieg, puszczasz sprzęgło, sprzęgło zapinasz bieg - w ten sposób eliminujesz synchronizator i jedynka musi wejść.
cabriofun pisze:hejka, po pierwsze nie potrafie rozszyfrować miasta z którego jesteś, i gdzie jest tak dużo progów...
Specjalnie dla Ciebie

Wroniasty pisze:sebna, u mnie bez większych problemów da się zredukować na jedynkę w trakcie jazdy, wchodzi z lekkim oporem, ale wchodzi. Jeśli u Ciebie jest ciężko to spróbuj redukować w ten sposób - sprzęgło wyrzucasz bieg, puszczasz sprzęgło, sprzęgło zapinasz bieg - w ten sposób eliminujesz synchronizator i jedynka musi wejść.
Jeszcze dokładnie tej jedynki tak nie testowałem - ale z całą pewności nie redukuje się na nią nawet w połowie tak przyjemnie jak na inne biegi z 2 włącznie.
Ona jest specjalna i wymaga specjalnego traktowania - jak bardzo specjalnego jeszcze nie wiem. Jak załatwie sprawę dyfra to pomęcze wreszcię madzie bardziej na poważnie - narazie ją oszczędzam bo mam nadziej że się może jeszcze uda uratować dyferencjał - jutro jadę w końcu na wymianę oleju w nim - myślę że po wymianie powinno się sporo wyjaśnić włącznie z tym czy potrzebuje szukać nowego mechanika.
sebna pisze:A ta wymiana oleju w okolicach lewarka pomogła z łatwością wrzucania biegów?
tylko ty nie masz tam oleju... takie rozwiązanie jest tylko w skrzyniach 5 biegowych a wymiana gum nic tu nie pomoże. Swoje wymieniłem w tamtym tygodniu łącznie z olejem i w sprawie synchronizacji jedynki nic się nie zmieniło.
Napisałem ci PW przeczytaj wpadnij to zrobimy małe porównanie.
A teraz jeszcze pytanie jak u was z drugim biegiem? Zmieniłem gumy i olej właśnie z tego powodu. Czasami przy wbijaniu dwójki czuje takie jakby haczenie szczególnie jak skrzynia jest nie rozgrzana. Co ciekawe nie zawsze i zależy to od tego w jaki sposób wbijam biegi jeśli dociskam lewarek mocniej w bok to haczy a jeśli używam tylko palców do włożenia biegu to jest ok Ktoś może podzielić się wrażeniami w tym temacie ?
podepnę się pod temat w imieniu znajomego który ma pewien problem ze skrzynią biegów, szumi mu przy dodawaniu gazu lub przy puszczeniu w pewnym przedziale obrotów. Mechanik odpowiedział mu że wykończone są jakieś dwa ostatnie łożyska w skrzyni - koszt samych łóżysk 1200zł !!
Czy jest to możliwe?? Skrzynia 5biegowa NB 98/99 silnik 1.6. Może gdzieś kupić można te łożyska za ludzkie pieniądze?? Ewentualnie czy szukać używanej, dobrej skrzyni??
Pozdrawiam
Bucky


Pozdrawiam
Bucky
Gregor pisze:sebna pisze:A teraz jeszcze pytanie jak u was z drugim biegiem? Zmieniłem gumy i olej właśnie z tego powodu. Czasami przy wbijaniu dwójki czuje takie jakby haczenie szczególnie jak skrzynia jest nie rozgrzana. Co ciekawe nie zawsze i zależy to od tego w jaki sposób wbijam biegi jeśli dociskam lewarek mocniej w bok to haczy a jeśli używam tylko palców do włożenia biegu to jest ok Ktoś może podzielić się wrażeniami w tym temacie ?
U mnie jest dość podobnie - tzn jak wrzucam palcami i pozwalam biegom samym podążać swoją pre-definiowaną ścieżką to jest jak po maśle - jak ostro zmieniam z nastawieniem na maksymalnie szybkie przełożenie to też coś tam czasem się na mnie ta dwójka trochę oburzy i chrupnie czy zgrzytnie

Jedynka przy odrobnie techniki jednak wchodzi ładnie nawet przy redukcji ale nie jest to jeszcze to co bym z nią chciał osiągnąć.
-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
Gregor pisze:A teraz jeszcze pytanie jak u was z drugim biegiem? [...]
U mnie też dwójka jest kapryśna, trzeba ją wyczuć, przy braku uwagi lubi zgrzytnąć :/
Też wymieniałem olej bo myślałem, że może być sucho, ale bez efektu.
Generalnie mnie uczyli ze w jadacym aucie nie wrzuca sie jedynki... I w kazdym aucie jakim jezdzilem (niewazne, czy stare czy nowitkie), nie dalo sie tego latwo zrobic. Nie ukrywam ze zdarza mi sie to robic w miatce, ale niechetnie...
Natomiast co do precyzji wkladania biegow: moze pomoga by wymiana plynu w ukladzie wysprzeglajacym??
Natomiast co do precyzji wkladania biegow: moze pomoga by wymiana plynu w ukladzie wysprzeglajacym??
We wszystkich autach, którymi jeździłem zawsze redukowałem chętnie i namiętnie na jedynke ! Nie ma lepszego biegu do oszczędzania hamulców niż jedynka
. Jak narazie Mazda robi to najmniej chętnie ale już powoli zaczynam ją rozgryzać.
Co więcej nie ma żadnych przeciwwskazań do redukcji na żaden bieg i to bez użycia sprzęgła - wystarczy poznać charakterystykę obrotową silnika.
W mazdzie napewno jest nie inaczej ale jak wszystko wymaga chwili, żeby się oswoić z autkiem.

Co więcej nie ma żadnych przeciwwskazań do redukcji na żaden bieg i to bez użycia sprzęgła - wystarczy poznać charakterystykę obrotową silnika.
W mazdzie napewno jest nie inaczej ale jak wszystko wymaga chwili, żeby się oswoić z autkiem.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Co więcej nie ma żadnych przeciwwskazań do redukcji na żaden bieg i to bez użycia sprzęgła - wystarczy poznać charakterystykę obrotową silnika.
Nie no, jasne ze tak



Qbatron pisze:Generalnie mnie uczyli ze w jadacym aucie nie wrzuca sie jedynki... I w kazdym aucie jakim jezdzilem (niewazne, czy stare czy nowitkie), nie dalo sie tego latwo zrobic. Nie ukrywam ze zdarza mi sie to robic w miatce, ale niechetnie...
Dobrze prawi. Poza tym do łatwej redukcji na jedynke nawet zsynchronziowanej sluzy miedzygaz

sebna pisze:U mnie jest dość podobnie - tzn jak wrzucam palcami i pozwalam biegom samym podążać swoją pre-definiowaną ścieżką to jest jak po maśle - jak ostro zmieniam z nastawieniem na maksymalnie szybkie przełożenie to też coś tam czasem się na mnie ta dwójka trochę oburzy i chrupnie czy zgrzytnieale wchodzi ładnie.
sam nie mógł bym tego lepiej opisać
Skyluker pisze:U mnie też dwójka jest kapryśna, trzeba ją wyczuć, przy braku uwagi lubi zgrzytnąć :/
Też wymieniałem olej bo myślałem, że może być sucho, ale bez efektu.
widzę że nie tylko ja tak mam, trochę mnie uspokoiliście bo myślałem że jestem w tym wypadku "wyjątkowy"
Qbatron pisze:Natomiast co do precyzji wkladania biegow: moze pomoga by wymiana plynu w ukladzie wysprzeglajacym??
i to jest pomysł wart rozważenia dzięki Qbatron,
Gregor pisze:Qbatron napisał/a:
Natomiast co do precyzji wkladania biegow: moze pomoga by wymiana plynu w ukladzie wysprzeglajacym??
i to jest pomysł wart rozważenia dzięki Qbatron,
I przewodu na stalowy oplot by szybciej reagował wysprzęglik na gwałtowne wciśnięcie sprzęgła

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm