Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 sie 2020, 20:42

chebum pisze:
24 sie 2020, 20:21
MMRS pisze:
24 sie 2020, 20:12
Nie jest powiedziane, że torowo 5W30 nie potrzebuje większej chłodnicy... 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️
Chodziło mi o to, że być może problem z panewka nie jest związany z podróbkami Millersa 5W50, o których wspominał piwo.
Sprawdzimy....u mnie jest olejowe Mishi a cieczowe CSF....nastawiłem się na 5W50, ale po Ułężu sam nie wiem....5W40?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

27 paź 2020, 17:52

Panowie poleci ktoś sklep gdzie nie musze sie przejmowac ze sprzedadza mi podrobe oleju? Chcialbym zakupic cos na probe z Amsoil..
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

27 paź 2020, 18:40

vodka pisze:
27 paź 2020, 17:52
Panowie poleci ktoś sklep gdzie nie musze sie przejmowac ze sprzedadza mi podrobe oleju? Chcialbym zakupic cos na probe z Amsoil..
Moim zdaniem niezmiennie Petrostar.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

10 lis 2020, 8:44

vodka pisze:
27 paź 2020, 17:52
Panowie poleci ktoś sklep gdzie nie musze sie przejmowac ze sprzedadza mi podrobe oleju? Chcialbym zakupic cos na probe z Amsoil..
Jest to wprawdzie moja prywatna opinia, ale szczerze nie radzę firmy Amsoil. Używałem w Hondzie CIvic (0w20) i w MX-5 NC (5w30).
Moim zdaniem olej znacznie przereklamowany, w jednym przypadku chyba trafiłem na podróbkę - silnik bardzo głośno pracował (zaraz wymieniłem na inny).

A jeżeli chodzi o firmę - mogę polecić Galon Oleje - kupuję u nich od wielu lat (teraz tylko Ravenol), nie miałem nigdy żadnego problemu.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

10 lis 2020, 9:32

bonito pisze:
10 lis 2020, 8:44
A jeżeli chodzi o firmę - mogę polecić Galon Oleje - kupuję u nich od wielu lat (teraz tylko Ravenol), nie miałem nigdy żadnego problemu.
Jeśli chodzi Ci o ten sklep (Galon Oleje) z Białegostoku to również polecam :)
moryc
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2021, 19:59
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2021, 20:02

Bardzo mocno polecam Czarne Paliwo (czarnepaliwo.pl) - ceny może nie najniższe, ale obsługą klienta przewyższają petrostar (i w sumie większość innych) o kilka poziomów. Zdaje się, że są dystrybutorem amsoila i ravenola, więc większość asortymentu mają właśnie od nich.
Awatar użytkownika
borsuq
Posty: 34
Rejestracja: 19 sty 2021, 7:58
Model: NB
Wersja: MIXED
Lokalizacja: Legionowo

16 mar 2021, 13:38

Panowie, prosze o opinię.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.

Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 mar 2021, 15:35

borsuq pisze:
16 mar 2021, 13:38
Panowie, prosze o opinię.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.

Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
Zalej 5w40, nawet w torowym aucie IMO 15w50 to przegięcie
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

16 mar 2021, 15:41

Turbo maniacy: temat prosty. B6ZE(RS) z turbiną i chłodnicą oleju. Upalanko na pewno zobaczy, zależy mi żeby nie lać byle elfa po 80pln za 5l. Lepkość myślałem o 5W50. Millera trident? Shell? Valvoline vpower?
Awatar użytkownika
borsuq
Posty: 34
Rejestracja: 19 sty 2021, 7:58
Model: NB
Wersja: MIXED
Lokalizacja: Legionowo

17 mar 2021, 6:44

mutra pisze:
16 mar 2021, 15:35
borsuq pisze:
16 mar 2021, 13:38
Panowie, prosze o opinię.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.

Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
Zalej 5w40, nawet w torowym aucie IMO 15w50 to przegięcie
Też uważam, że to najbardziej odpowiedni olej. Nie będzie żadnych "efektów ubocznych" takiej zmiany?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 mar 2021, 9:55

borsuq pisze:
17 mar 2021, 6:44
mutra pisze:
16 mar 2021, 15:35
borsuq pisze:
16 mar 2021, 13:38
Panowie, prosze o opinię.
Jestem swiezo po zakupie NB z 1998. Z tego co wiem w 2014 w Tomson Motorsport przeprowadzono SWAP z 1.6 na 1.8. Silnik został wyremontowany i zalany motulem 300V COMPETITION 15W50. Do tej pory jeździ na tym oleju. Nie zauważyłem kopcenia (również na wysokich obrotach i hamowaniu silnikiem), ale narazie przejechałem za mało km żeby zaobserwować zużycie na bagnecie.

Mocno zastanawiam się nad słusznością zastosowania takiego oleju w tym danym przypadku. Auto raczej nie jeździło i raczej nie będzie jeździło torowo. Myślę nad przejściem na jakiś bardziej "cywilny" olej. Proszę o opinie.
Zalej 5w40, nawet w torowym aucie IMO 15w50 to przegięcie
Też uważam, że to najbardziej odpowiedni olej. Nie będzie żadnych "efektów ubocznych" takiej zmiany?
Nie, no chyba że zmiana na 15w50 była zrobiona żeby zamaskować zwiększone zużycie oleju
grubby
Posty: 15
Rejestracja: 09 mar 2021, 8:23
Model: NC FL2
Lokalizacja: Wrocław

25 mar 2021, 13:57

Panowie, pare razy widzialem polecany Millers CFS 5W30 - szkopol tym ze oficjalnie Millers mi powiedzial ze nie ma w ofercie CFS5W30, tez tu sie zgadza:
https://www.millersoils.pl/kategoria-pr ... t-css-cfs/
https://www.millersoils.pl/kategoria-pr ... rt-cfs-nt/

Co wiec lepiej ? CFS5W40 czy może EE5W30 ECO:
https://www.millersoils.pl/produkt/ee-l ... -eco-5w30/

Auto typowo rekreacyjnie (NC 1.8 2013r) - nie tor ale czasem lubie przycisnac. Pytam o Millersa bo jakos z poprzednie Mazdy 6 mam dobre opinie o nich :)
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

25 mar 2021, 16:02

Mam u siebie Millers XF Longlife Eco 5w30 i jeśli jest to daily to chyba nie ma znaczenia. Ważne by był świeży. Różnicy nie odczujesz.
grubby
Posty: 15
Rejestracja: 09 mar 2021, 8:23
Model: NC FL2
Lokalizacja: Wrocław

26 mar 2021, 6:25

dzieki, i tez mysle ze to nie jest pierwszy lepszy olej z polki :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 mar 2021, 22:48

Lsith pisze:
25 mar 2021, 16:02
Mam u siebie Millers XF Longlife Eco 5w30 i jeśli jest to daily to chyba nie ma znaczenia. Ważne by był świeży. Różnicy nie odczujesz.
Dwukrotnie lałem ten olej do 2,5 v6 w lexusie IS. Podobno jak na 5w30 to ma dobre parametry.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

30 mar 2021, 17:54

Ten olej zostaje zastąpiony przez inną linię z inną formulacja, myślę o ee longlife eco 5w30 posiadał on dość spora ilość dodatków przeciwzuzyciowych. To była najwyższa seria Millersa do cywilnych aut, jak ktoś jeszcze znajdzie do kupienia to do nc się sprawdzi.
White NA BP'95
BoskiJa
Posty: 31
Rejestracja: 29 mar 2020, 18:06
Model: NB
Wersja: 10th anniversary
Lokalizacja: Kraków Rabka

01 maja 2021, 16:21

Temat wałkowany dziesiątki stron a i tak pojawiają się pytania..
Mam 1.8 Nb po remoncie: szlif wału, nowe panewki, pierścienie, głowica itd. nowy piec. Zalałem elfa 5w40 po 500km wlewam 5w40 xcess motula. I po następnych 500km chciałbym wlać coś lepszego.
Szukam oleju który będzie śmigał w warunkach dynamicznej ulicy, lubię pokręcić do czerwonego pola. Wypad na tor również zaliczy. Samochód w zimie nie jeździ. Czytając postanowiłem, że szukam oleju który będzie w 100% na bazach pao ew. Pao+estry+dodatki. Mają mniejszą podatność na ścinanie filmu olejowego przy ostrzejszym katowaniu. I pojawiają się pytania:
PMO extreme 5w30 na bazach pao+estry+uszlachetniacze
PMO 5w40 na 100% bazach pao
Penrite HPR 10w50 syntetyczny nowa formuła
Wszystkie 3,producenci olejów dopuszczają do tych silników. Który z tych 3 osobiście byście zalali?
Ostatnio zmieniony 04 maja 2021, 22:44 przez BoskiJa, łącznie zmieniany 1 raz.
KFAS
Posty: 8
Rejestracja: 12 maja 2021, 15:36
Model: NC
Lokalizacja: Jaworzno

31 maja 2021, 6:46

To Ja wytestuje Millers Oils CFS 5w40 NT+ w 1.8 NB nalot całe 92 tyś :) pytanie czy zakładać chłodnicę oleju z termostatem do upalania po torze ? Z doświadczenia z poprzednich aut to olej nie rzadko potrafił się zgrzać ponad 130 stopni tyle że doświadczenie to mam raczej z turbo benzyn po 400ps a nie z wolnossaka :)
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

31 maja 2021, 7:55

Załóż podstawkę z czujnikiem temperatury, zobacz do ilu Ci się grzeje i na tej podstawie sobie odpowiedz :) podstawkę z termostatem na "kanapkę" można założyć.

Co do olejów PMO mają piękny PR, natomiast jakościowo (opieram się o konsultacje w peteostarze) raczej nie ma szału. Prędzej w Valvoline bym celował jesli ma to być jakaś budżetowa półka. Oryginalny motul 5w40 jak najbardziej zda egzamin, tak jak Ori Millers.
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

08 lut 2022, 13:41

Przeczytałem wątek, zgłupiałem kompletnnie :roll:
NC przedlift, 2.0 silnik zdrowy oleju nie bierze. Dynamiczna jazda miejska/autostradowa, na tor to jeśli będzie to dosłownie raz-dwa w ciągu interwału olejowego.
Kierowałem się normami żeby ACEA żeby nie było niczego z C na początku (jak sugerowały post wyżej)+użyłem wyszukiwarki według auta na stronie Motula. Przechodząc do sedna, który z nich ? Czy może coś zupełnie innego ?
MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30
MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

08 lut 2022, 14:35

Ja leje 8100 X CESS 5W40
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

08 lut 2022, 14:43

Tomai pisze:
08 lut 2022, 14:35
Ja leje 8100 X CESS 5W40
A to nie jest tak że na daily lepiej wypada względem 5w40 zalanie 5w30 ?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

08 lut 2022, 15:57

Tajgeree pisze:
08 lut 2022, 14:43
Tomai pisze:
08 lut 2022, 14:35
Ja leje 8100 X CESS 5W40
A to nie jest tak że na daily lepiej wypada względem 5w40 zalanie 5w30 ?
Zapytalem Fiva co wlać, powiedział że dla panewek lepiej 5W40.
Taki już 2 raz mam wlany, przejechane eNCekiem 17 tys, nic się nie dzieje.
Obecny przebieg 113 tys.
Nie namawiam, wlejesz jaki chcesz:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 lut 2022, 5:02

zawsze mozna wybrac 0w40 ktory bedzie lepszym kompromisem.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

09 lut 2022, 6:53

W duratecach nie ma potrzeby zalewania oleju w40, nawet w ciężkich warunkach.
Olej 0w40 w naszym klimacie nie ma szczególnego zastosowania, a ponadto musi mieć więcej wiskozatorów (które niekorzystnie wpływają na inne parametry oleju), aby utrzymać indeks lepkości. Proponuję lać 5w30 a3/b4 (unikać olei a5 obniżonym parametrze HTHS), dobrego producenta oparty o bazę GTL lub PAO takie jak: shell HU, Mobil 1 ESP, Mobil 1 FS i podobne (kolejność przypadkowa), no chyba że stać Cię na amsoil SS :D
Z wartościowych olei z klasy 5w-40 jednym z najlepszych wyborów cena/jakość jest meguin super leichtlauf.
Zobacz sobie moją analizę oleju z 2.5: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w30-a3-b4-mocno-eksploatowany-po-7400km.3256/
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

09 lut 2022, 10:17

recuperator pisze:
09 lut 2022, 6:53
W duratecach nie ma potrzeby zalewania oleju w40, nawet w ciężkich warunkach.
Olej 0w40 w naszym klimacie nie ma szczególnego zastosowania, a ponadto musi mieć więcej wiskozatorów (które niekorzystnie wpływają na inne parametry oleju), aby utrzymać indeks lepkości. Proponuję lać 5w30 a3/b4 (unikać olei a5 obniżonym parametrze HTHS), dobrego producenta oparty o bazę GTL lub PAO takie jak: shell HU, Mobil 1 ESP, Mobil 1 FS i podobne (kolejność przypadkowa), no chyba że stać Cię na amsoil SS :D
Z wartościowych olei z klasy 5w-40 jednym z najlepszych wyborów cena/jakość jest meguin super leichtlauf.
Zobacz sobie moją analizę oleju z 2.5: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w30-a3-b4-mocno-eksploatowany-po-7400km.3256/
Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź, z podanych przez ciebie Mobili mają normę C3, ale taki Mobil - Super 2000 X1 ma już A3, to chyba w takim razie będzie git ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 lut 2022, 10:45

Tajgeree pisze:
09 lut 2022, 10:17
recuperator pisze:
09 lut 2022, 6:53
W duratecach nie ma potrzeby zalewania oleju w40, nawet w ciężkich warunkach.
Olej 0w40 w naszym klimacie nie ma szczególnego zastosowania, a ponadto musi mieć więcej wiskozatorów (które niekorzystnie wpływają na inne parametry oleju), aby utrzymać indeks lepkości. Proponuję lać 5w30 a3/b4 (unikać olei a5 obniżonym parametrze HTHS), dobrego producenta oparty o bazę GTL lub PAO takie jak: shell HU, Mobil 1 ESP, Mobil 1 FS i podobne (kolejność przypadkowa), no chyba że stać Cię na amsoil SS :D
Z wartościowych olei z klasy 5w-40 jednym z najlepszych wyborów cena/jakość jest meguin super leichtlauf.
Zobacz sobie moją analizę oleju z 2.5: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-5w30-a3-b4-mocno-eksploatowany-po-7400km.3256/
Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź, z podanych przez ciebie Mobili mają normę C3, ale taki Mobil - Super 2000 X1 ma już A3, to chyba w takim razie będzie git ?
Pamiętaj że norma c3 to norma dla dieseli. Olej c3 będzie niskopopiołowy -dobry dla dpf'a i katalizatorów ale nienajlepszy dla panewek i ogólnie silnika .
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

09 lut 2022, 18:39

mutra pisze:
09 lut 2022, 10:45
Pamiętaj że norma c3 to norma dla dieseli. Olej c3 będzie niskopopiołowy -dobry dla dpf'a i katalizatorów ale nienajlepszy dla panewek i ogólnie silnika .
Dlatego pisałem że biorę uwagę oleje z normą A3/A5, a nie C.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 kwie 2022, 19:49

Witam , pytanie do właścicieli ND.. chociaż może niekoniecznie....
Mazda 3 rocznik 2016 Silnik 2,0 120 koni .
To taki sam Skyactive jak w ND ?
Jaki olej nalać na daily?
W serwisie lali 0w20 , taki jest ok?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

10 kwie 2022, 16:40

Tomai pisze:
09 kwie 2022, 19:49
Witam , pytanie do właścicieli ND.. chociaż może niekoniecznie....
Mazda 3 rocznik 2016 Silnik 2,0 120 koni .
To taki sam Skyactive jak w ND ?
Jaki olej nalać na daily?
W serwisie lali 0w20 , taki jest ok?
Mam ten sam silnik w daily i leci od 186k km 0w20 oe mazda. Nie widzę negatywów, silnik działa oleju nie bierze, zmieniany co 10-15k. W skyactiv nie ma co cudować z lepkością oleju bo można nabroić
ODPOWIEDZ