Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jest roznica miedzy mobilem 5w40 a mobil 1 5w50 pierwszy to hc drugi to klasyczny syntetyk z tego co pamietam. Na jakosc olejow co potem ma przelozenie na cene maja dodatki i to one stanowia o tym czy olej jest dobry. Nie zawsze tylko cyferki maja znaczenie. Zapwwne w wiekszosci przypadkow mniej ubywal bedzie ten 5w50.
White NA BP'95
ubek pisze:Na jakosc olejow co potem ma przelozenie na cene maja dodatki i to one stanowia o tym czy olej jest dobry.
Masz błędne założenia, cena jest luźno związana z kosztami produkcji.
ubek pisze: roznica miedzy mobilem 5w40 a mobil 1 5w50
Głównie lepkość.
ubek pisze:Zapwwne w wiekszosci przypadkow mniej ubywal bedzie ten 5w50.
Generalnie tak.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Mam pytanie odnośnie oleju... czytam trochę w necie i są o tym dwie szkoły dlatego chciałbym się jeszcze upewnić.
Mianowicie powinienem za ~500km wymienić olej w mx5. Za miesiąc jednak auto jedzie na zimowanie do garażu i pewnie do końca marca nie będzie używane. Czy lepiej wymienić ten olej teraz czy zostawić stary i wymieniać go dopiero na nowy sezon?
BTW. Jak powinno zimować się takie auto? Przepalać, zostawić?
Mianowicie powinienem za ~500km wymienić olej w mx5. Za miesiąc jednak auto jedzie na zimowanie do garażu i pewnie do końca marca nie będzie używane. Czy lepiej wymienić ten olej teraz czy zostawić stary i wymieniać go dopiero na nowy sezon?
BTW. Jak powinno zimować się takie auto? Przepalać, zostawić?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Podepnę się pod temat.
Po zakupie auta (NA 1.6 115km) jeszcze nie wymieniłem oleju. Wg informacji znalezionej pod maską olej był wymieniany w czerwcu 2013, 6tys km temu (valvoline maxlife 10w40). Miałem już wymieniać olej, kupiłem Texaco Havoline Extra 10w40 i filtr Mann. Silnik jednak zaczął klekotać na zimno, więc wstrzymałem się z wymianą i wlałem ten specyfik firmy Wynn's do czyszczenia popychaczy hydraulicznych. Po przejechaniu 50km popychacze przestały klekotać, ale że zalecenie było na opakowaniu, by dopiero po 500km zmienić olej, to jeżdżę z tym dalej.
Wczoraj (przejechałem z tym środkiem łącznie ok 130km), silnik zaczął odzywać się podczas przyspieszania - słychać takie rzężenie (im głębiej wcisnę pedał gazu, tym bardziej słychać). Na wolnych pracuje cicho (na ciepłym i zimnym). Jak trochę postoi ciepły, to jak go odpalę, klepie dość mocno, ale po przejechaniu kawałka, klepanie ustaje i dalej jest to rzężenie przy przyspieszaniu. Co powinienem z tym zrobic?
Po zakupie auta (NA 1.6 115km) jeszcze nie wymieniłem oleju. Wg informacji znalezionej pod maską olej był wymieniany w czerwcu 2013, 6tys km temu (valvoline maxlife 10w40). Miałem już wymieniać olej, kupiłem Texaco Havoline Extra 10w40 i filtr Mann. Silnik jednak zaczął klekotać na zimno, więc wstrzymałem się z wymianą i wlałem ten specyfik firmy Wynn's do czyszczenia popychaczy hydraulicznych. Po przejechaniu 50km popychacze przestały klekotać, ale że zalecenie było na opakowaniu, by dopiero po 500km zmienić olej, to jeżdżę z tym dalej.
Wczoraj (przejechałem z tym środkiem łącznie ok 130km), silnik zaczął odzywać się podczas przyspieszania - słychać takie rzężenie (im głębiej wcisnę pedał gazu, tym bardziej słychać). Na wolnych pracuje cicho (na ciepłym i zimnym). Jak trochę postoi ciepły, to jak go odpalę, klepie dość mocno, ale po przejechaniu kawałka, klepanie ustaje i dalej jest to rzężenie przy przyspieszaniu. Co powinienem z tym zrobic?
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
A sprawdzałeś poziom oleju?
Bo mi klekocze, jak mam 'połowę' lub mniej...
To taki oldschoolowy system informowania, że zaczyna brakować oleju ... i tak postrzegam klekotanie i tego się trzymam.
Bo mi klekocze, jak mam 'połowę' lub mniej...
To taki oldschoolowy system informowania, że zaczyna brakować oleju ... i tak postrzegam klekotanie i tego się trzymam.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ktoś coś jeszcze powie odnośnie mojego wcześniejszego pytania?
W manualu z miata.net piszą znowu by nie przepalać auta i wymieniać olej przed zimą:/
W manualu z miata.net piszą znowu by nie przepalać auta i wymieniać olej przed zimą:/
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
czester_ pisze: piszą znowu by nie przepalać auta i wymieniać olej przed zimą:/
Słusznie piszą, przepalanie nie ma sensu chyba że z małą przejażdżką jest powiązane. Wymiana oleju przed zimą też ma sens bo w starym oleju jest dużo zanieczyszczeń mogących się zastać na dnie miski.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
tbone001 pisze:Sprawdzałem poziom zaraz po zakupie, był prawie max. Ale sprawdzę jeszcze.
Za każdym razem jak mi silnik gadać zaczyna głośniej, wynika to z jego apetytu na właśnie olej.
Fakt, ewidentnie nie jest on już zbyt zdrowy, ale generalnie silniki NA (chyba i NB) mają słabość do picia benzyny z domieszką oleju - taki ich urok.
U mnie to nie będzie jednak poziom oleju, bo mam go wg bagnetu 2mm powyżej Full.
Przyszła mi do głowy inna rzecz, tylko to już będzie offtopic. Wczoraj rano byłem u tłumikarza, który poprawiał mocowanie kata i przy okazji okazało się, że pierwsza obejma wydechu (ona jest przyczepiona do obudowy skrzyni biegów) była mocno uszkodzona, więc też ją wymienił, ale na nieco inną, bo takiej, jak oryginał, po prostu nie miał. Zastanawiam się, czy to rzężenie nie jest spowodowane jakąś nieszczelnością w okolicach kolektora wydechowego, które np. powstało w wyniku tej dłubaniny ze wspomnianą obejmą. Jak się odpali silnik, to mam wrażenie, że czuć pod maską spaliny. Podobnie miałem w innym aucie kiedyś, ale tam ewidentnie był nieszczelny wydech z przodu - było to widać. Odgłos pracy był jednak podobny.
Przyszła mi do głowy inna rzecz, tylko to już będzie offtopic. Wczoraj rano byłem u tłumikarza, który poprawiał mocowanie kata i przy okazji okazało się, że pierwsza obejma wydechu (ona jest przyczepiona do obudowy skrzyni biegów) była mocno uszkodzona, więc też ją wymienił, ale na nieco inną, bo takiej, jak oryginał, po prostu nie miał. Zastanawiam się, czy to rzężenie nie jest spowodowane jakąś nieszczelnością w okolicach kolektora wydechowego, które np. powstało w wyniku tej dłubaniny ze wspomnianą obejmą. Jak się odpali silnik, to mam wrażenie, że czuć pod maską spaliny. Podobnie miałem w innym aucie kiedyś, ale tam ewidentnie był nieszczelny wydech z przodu - było to widać. Odgłos pracy był jednak podobny.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czester_ pisze:Ktoś coś jeszcze powie odnośnie mojego wcześniejszego pytania?
W manualu z miata.net piszą znowu by nie przepalać auta i wymieniać olej przed zimą:/
nie ma sensu przepalac auta natomiast olej wymien kiedy chcesz. Obie opcje (przed zima i po) maja jakies zalety
Ja wybralem opcje "po". Wiosna zalalem plukanke Wynnsa, odpalilem auto (praktycznie od strzala) i pojechalem w trase do domu (250km) a tydzien pozniej wymiana na swiezy olej.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
tbone001 pisze:Zastanawiam się, czy to rzężenie nie jest spowodowane jakąś nieszczelnością w okolicach kolektora wydechowego
Tu Ci nie pomogę - z tamtego regionu niestety nie dochodzą w moim przypadku do mnie żadne dźwięki prócz łomotu - od zakupu mam dziurawy kolektor
Alex pisze:Wiosna zalalem plukanke Wynnsa, odpalilem auto (praktycznie od strzala) i pojechalem w trase do domu (250km) a tydzien pozniej wymiana na swiezy olej.
Robię dokładnie tak samo jak Alex - co sezon wymieniam na wiosnę olej, wpierw stary zalewając płukanką.
Arvinski pisze:Tu Ci nie pomogę - z tamtego regionu niestety nie dochodzą w moim przypadku do mnie żadne dźwięki prócz łomotu - od zakupu mam dziurawy kolektor
Wczoraj się ostatecznie wyjaśniło - też mam dziurawy kolektor, mniej więcej w tym miejscu gdzie 4 rury schodzą się w jedną. Niestety w zasadzie żaden tłumikarz (byłem u kilku) nie chce się podjąć naprawy, bo kolektor trzeba zdjąć i jest duże ryzyko ukręcenia śrub mocujących kolektor do głowicy. Jakby już jednak któryś chciał, to kosztuje to 300 zł (200 zł za demontaż i montaż oraz 100 zł za porządne pospawanie kolektora). Na razie zostawiam, jak jest.
A jaki olej najlepiej wlać do NA 1.6 115KM z 1992? Mam jakieś 185tys km przebiegu licznikowo (nie wiem, czy to oryginalny przebieg). Obecnie mam wlany ten, z którym kupiłem, tzn. Valvoline Max Life 10W40, ale ma już ponad rok. Kupiłem już co prawda Havoline Extra 10W40, ale np. Valvoline podaje, że można wlać Max Life 10W40, VR1 Racing Oil 20W50, albo DuraBlend FE 5W30. Z kolei Texaco podaje, że zalecają Havoline Ultra S 5W30, Havoline Energy 5W30 albo Havoline Extra 10W40. Nie będzie ryzyka teraz wlewać syntetyk 5W30?
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
tbone001: skoro juz masz olej kupiony to go wlej. Nasze silniki nie wymagaja niewiadomo jakiego oleju, co najwyzej na niektorych olejach mocniej klepia HLA niz na innych
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ok:) A na których olejach HLA klepią mniej?
Zauważyłem, że czasem po odpaleniu ciepłego silnika (np. samochód wcześniej stał kilka/kilkanaście minut pod sklepem) ewidentnie słychać któryś popychacz, przez jakąś minutę. Odgłos stopniowo cichnie. Ale najczęściej jest tak, że ciepły odpala bez klepania. Pomijam chwilowe klepanie na zimnym, bo to normalne (mi klepie na zimno do 2s od odpalenia, oczywiście im zimniej tym dłużej). Mam wlany środek Wynn's do czyszczenia popychaczy - aktualnie przejechane 300 z zalecanych 500km. Potem zrobię płukankę i wymianę oleju z filtrem.
Zauważyłem, że czasem po odpaleniu ciepłego silnika (np. samochód wcześniej stał kilka/kilkanaście minut pod sklepem) ewidentnie słychać któryś popychacz, przez jakąś minutę. Odgłos stopniowo cichnie. Ale najczęściej jest tak, że ciepły odpala bez klepania. Pomijam chwilowe klepanie na zimnym, bo to normalne (mi klepie na zimno do 2s od odpalenia, oczywiście im zimniej tym dłużej). Mam wlany środek Wynn's do czyszczenia popychaczy - aktualnie przejechane 300 z zalecanych 500km. Potem zrobię płukankę i wymianę oleju z filtrem.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
tbone001 pisze: bo kolektor trzeba zdjąć i jest duże ryzyko ukręcenia śrub mocujących kolektor do głowicy.
W mxie są szpilki, nie śruby, więc prawdopodobieństwo ich odkręcenia bez zniszczenia czegokolwiek jest dosyć duże. Chyba, że pod maską masz samą rudą.
tbone001 pisze:Nie będzie ryzyka teraz wlewać syntetyk 5W30?
HLA nie lubi rzadkiego oleju. Pomyśl z syntetyków o 5W40, 5W50, ten który masz też nie jest zły. Polecam też zrobić ogólną płukankę przy wymianie u mnie pomogło i HLA nie klepie na 5W40 przy upalaniu (mam chłodnicę).
Też się rozglądam za olejem do silnika i szczerze mówiąc według mnie najlepszy producent to MOTUL ale do mazdy polecają 5w30 a na forum często polecany jest 5W40 niestety nie mogę nigdzie tego dostać jest tylko 5W30 i 5W40 ale diesel, może ktoś kupował i może podpowiedzieć gdzie szukać.
NA 1.8 +
hani09 pisze:Też się rozglądam za olejem do silnika i szczerze mówiąc według mnie najlepszy producent to MOTUL ale do mazdy polecają 5w30 a na forum często polecany jest 5W40 niestety nie mogę nigdzie tego dostać jest tylko 5W30 i 5W40 ale diesel, może ktoś kupował i może podpowiedzieć gdzie szukać.
Ja leję motula 300v 5w30 power racing, jest dostępny chyba wszędzie gdzie handlują motulem, ale raczej na zamówienie i występuje w chyba tylko 2l bańkach metalowych.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ja do swojej nbfl 1.6 leje motula 5w40 x-cess, dosc łatwo go kupic, generalnie polecam, następny tez będzie taki
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Skłaniam sie do wymiany uszczelki pod głowicą, bo mi cieknie niestety. Wiem tez, ze w środku jest calkiem sowity nagar (tłoki i zawory ssące - zasysa olej z odmy i pewnie tez z uszczelki glowicy). W związku z tym chcialem to czymś przepłukać, przed rozkręceniem. Na stronie valvoline mają płukankę do oleju, można tego użyć? Moze polecacie cos innego?
Dotychczas jeździłem na 5w30 Shell helix extra ultra (poprzedni właściciel lał jakiegoś elfa 5w30), a po czytaniu tematu, skłaniam sie do zalania VR1 5w50, silnik 1.6 NB, czy to będzie dobry wybór? (lubię sobie bardziej zakręcić od czasu do czasu, ale jeżdżę głównie po miescie.
I jeszcze: czy i czym mógłbym doczyścić silnik w środku, po zdjęciu głowicy?
Pozdrawiam
Dotychczas jeździłem na 5w30 Shell helix extra ultra (poprzedni właściciel lał jakiegoś elfa 5w30), a po czytaniu tematu, skłaniam sie do zalania VR1 5w50, silnik 1.6 NB, czy to będzie dobry wybór? (lubię sobie bardziej zakręcić od czasu do czasu, ale jeżdżę głównie po miescie.
I jeszcze: czy i czym mógłbym doczyścić silnik w środku, po zdjęciu głowicy?
Pozdrawiam
Podepnę się pod pytanie Pedi'ego - ja też mam nieszczelność na uszczelce pod głowicą, ale nie zamierzam tego robić (jak silnik odmówi współpracy, to będzie swap na 1,8 ). niemniej na wiosnę będę zmieniał olej i zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki przed wymianą.
Dlaczego płukanka? Wydaje mi się, że jest sowity nagar i przez to brakuje silnikowi mocy. Możliwe?
Pytanie tylko czy nie wyleję dziecka z kąpielą - po płukance olej nie będzie lał się z silnika jak z cebra i jedynym efektem zastosowania płukanki będzie przyspieszenie swapa (a mimo wszystko nie o to chodzi).
Wstępnie kalkulowałem koszty robienia uszczelki + rzeczy na około tego i porównując koszt swapa na 1,8 bardziej opłaca się chyba opcja nr 2. Chociażby dlatego że zyskuję sporo kucy
Dlaczego płukanka? Wydaje mi się, że jest sowity nagar i przez to brakuje silnikowi mocy. Możliwe?
Pytanie tylko czy nie wyleję dziecka z kąpielą - po płukance olej nie będzie lał się z silnika jak z cebra i jedynym efektem zastosowania płukanki będzie przyspieszenie swapa (a mimo wszystko nie o to chodzi).
Wstępnie kalkulowałem koszty robienia uszczelki + rzeczy na około tego i porównując koszt swapa na 1,8 bardziej opłaca się chyba opcja nr 2. Chociażby dlatego że zyskuję sporo kucy
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
patryk_ pisze:Pytanie tylko czy nie wyleję dziecka z kąpielą - po płukance olej nie będzie lał się z silnika jak z cebra i jedynym efektem zastosowania płukanki będzie przyspieszenie swapa
Płukanka jest zalecana, szczególnie gdy zmienia się olej lepszy jakościowo.
Ja robiłem ostatnio płukanki w obu swoich autach (Fiesta miała płukankę na pewno pierwszy raz w życiu, przy przebiegu 115 tys km, a MX-5 nie wiem, bo mam ją od września tego roku, a przebiegu ma licznikowo 186tys km).
W Fieście w zasadzie nic się nie zmieniło, oprócz tego, że czarna smoła zeszła. Po 1,5tys km przejechanych na nowym oleju olej jest tak czysty, że go prawie nie widać na bagnecie i ciężko jest odczytać poziom. Wcześniej po takim dystansie już się robił ciemny.
W MX-5 też spłynęła czarna smoła. Zauważyłem zmiany: wzrosło minimalnie ciśnienie oleju, ale nie wiem, czy to nie przez nowy filtr oleju (po dobrym nagrzaniu silnika miałem ciśnienie na wolnych obrotach nieco poniżej 2, a teraz mam równo 2). Olej wlałem takiej samej klasy lepkościowej, jak miałem wcześniej, czyli 10W40. Przestały klepać popychacze.
Ogólnie raczej będę robił płukankę przed następnymi wymianami.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
Powiedzcie mi ile powinien kosztować olej Valvoline VR1 5W50. Poprosiłem kumpla o ofertę i powiedział mi za 4l 138zł. W porównaniu do cen z allegro to 40zł różnicy. Jak oddzwoniłem do niego powiedzieć ile kosztuje na alle to otworzył oczy bo nawet takiej ceny z hurtowni nie ma.
Czy to kwestia słabego dostawcy czy może ten na allegro może być jakiś lewy??
Powiedzcie mi ile powinien kosztować olej Valvoline VR1 5W50. Poprosiłem kumpla o ofertę i powiedział mi za 4l 138zł. W porównaniu do cen z allegro to 40zł różnicy. Jak oddzwoniłem do niego powiedzieć ile kosztuje na alle to otworzył oczy bo nawet takiej ceny z hurtowni nie ma.
Czy to kwestia słabego dostawcy czy może ten na allegro może być jakiś lewy??
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
czester_ pisze:Cześć,
Powiedzcie mi ile powinien kosztować olej Valvoline VR1 5W50. Poprosiłem kumpla o ofertę i powiedział mi za 4l 138zł. W porównaniu do cen z allegro to 40zł różnicy. Jak oddzwoniłem do niego powiedzieć ile kosztuje na alle to otworzył oczy bo nawet takiej ceny z hurtowni nie ma.
Czy to kwestia słabego dostawcy czy może ten na allegro może być jakiś lewy??
W jakimś sprawdzonym sklepie widziałem go po 105zł, więc ceny na allegro też mogą być ok (ale nie kupiłbym oleju z allegro).
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
To i tak spora różnica, sprawdzi mi jeszcze cenę u drugiego dostawcy. Normalnie wziąłbym po prostu gdzie indziej ale to nie jedyna rzecz którą u niego biorę i wszystko jest markowe i tanie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Ja kupowałem też za jakieś 140zł w sklepie. Zależało mi na autoryzowanym sprzedawcy, allegro odrzuciłem, bo wolę mieć pewność co wlewam.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
czester_ pisze:Powiedzcie mi ile powinien kosztować olej Valvoline VR1 5W50. Poprosiłem kumpla o ofertę i powiedział mi za 4l 138zł. W porównaniu do cen z allegro to 40zł różnicy...
Ja płaciłem za Olej Valvoline VR1 Racing 10W60 5l: 159,31zł brutto w Intercarsie (cena po rabacie znajomego mechanika)
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli cena nie jest z kosmosu. Dzięki za pomoc!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60