Inna przepływka

Inna przepływka

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
EverGreen
Posty: 33
Rejestracja: 12 sty 2013, 13:12
Model: NB
Wersja: 10AE
Lokalizacja: Płońsk

25 paź 2013, 13:01

Mam pytanie odnośnie przepływomierza. Mam standardową puchę ale myślę o jakimś stożku ( tylko dla dźwięku i zdaję sobie sprawę że nie da mi to mocy :) ) jedyną rzeczą jaka mnie blokuje to standardowy przepływomierz. Widziałem gdzieś na forach coś takiego:
Obrazek

Skąd wziąć coś podobnego?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2013, 13:03

to jest przepływomierz z NB :P standardowy. To zdjęcie akurat eksponuje stożek i rure.
Nie napisałes nawet jaką masz mazde, chociaż z podpisu wychodzi, że masz chyba Hondę.

Jak masz 1.6 z aluminiową przepływką to nic nie szkodzi. Odłączasz ją od puchy i musisz tylko dokupić końcówkę do montowania pod stożek.


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, 13:14 przez Bardock, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
EverGreen
Posty: 33
Rejestracja: 12 sty 2013, 13:12
Model: NB
Wersja: 10AE
Lokalizacja: Płońsk

25 paź 2013, 13:10

Przepraszam nie zaktualizowałem danych :) mx-5 NA a moja przepływka wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Rozumiem że ma ją odłączyć i jeździć bez? jak wygląda ta końcówka??

[ Dodano: 25-10-2013, 14:11 ]
ok więc gdzie mogą kupić taką przejściówkę?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2013, 13:16

Zaktualizowałem post, widać jaka to przejściówka. Kupisz ją chyba nawet w Norauto.

Przepływkę odłączasz od air boxa ale za nic bez niej nie uruchomisz auta więc musi być podpięta pod kabel :)


Swoją drogą to zastanawiam się czy może przepływka od mazdy 323 by nie pasowała ?

edit:

[URL=http://www.ebay.co.uk/itm/MASS-AIR-FLOW-METER-MAZDA-MIATA-MX5-JDM-B6-1-6L-MAF-B6S7-13-210A-197100-4090-/380633933138?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item589f8ce552]MX-5 air flow meter[/URL]

oraz

[URL=http://www.ebay.com.au/itm/90-94-MAZDA-323-F-1-6-16V-MAF-MASS-AIR-FLOW-METER-SENSOR-B6S713210A-197100-4090-/261132050724]323 1.6[/URL]

ten sam sensor jest. Ciekawe czy by chulało w razie gdy na świecie by się pokończyły przepływomierze dla naszych 90-93 1.6 :lol:
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2013, 13:54

Bardock pisze:Swoją drogą to zastanawiam się czy może przepływka od mazdy 323 by nie pasowała ?

Podobno pasuje z 323 GTX, ma większą średnicę.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
EverGreen
Posty: 33
Rejestracja: 12 sty 2013, 13:12
Model: NB
Wersja: 10AE
Lokalizacja: Płońsk

25 paź 2013, 17:43

Czy przypadkiem przepływomierz to gtx nie będzie jeszcze trudniej dostępny niż od mx?

[ Dodano: 25-10-2013, 18:44 ]
to zapewne coś takiego tak http://allegro.pl/przejsciowka-z-przeplywomierza-na-stozek-323-bg-i3595834191.html
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4754
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 paź 2013, 18:54

majk pisze:Podobno pasuje z 323 GTX, ma większą średnicę.

"kultowa" przeplywka do Miaty NA jest ta z RX7, mozna zreszta zastosowac inna podobna np. z Forda tylko odpowiednio ja przerobic.

Jakbys byl zainteresowany to pisz PW, mam taka przerobiona do sprzedania (dzis bylo ostatnie dlubanie Miaty, nastepne za pol roku jak wroci z zimowania :cry: ) za niewielkie pieniadze

[ Dodano: 25-10-2013, 22:44 ]
Bardock pisze:ten sam sensor jest. Ciekawe czy by chulało w razie gdy na świecie by się pokończyły przepływomierze dla naszych 90-93 1.6 :lol:

raz ze troche drogo te graty jak mozna kupic za pare zl np:
http://allegro.pl/przeplywomierz-mazda-323-1-6-i3657349499.html

tyle ze jest zapewne takiej samej wielkosci jak w naszych 1.6 wiec wymiana nie ma sensu. Jesli juz to od jakiegos wiekszego silnika jesli ma to cos dac.

przeplywka z NA i innych silnikow z tamtego okresu to zadna kosmiczna technologia, ot klapka ktora steruje potencjometrem i wylacznikiem. W razie w nie powinno byc wielkiego problemu z naprawa. Albo wymiana - tu jedyna kwestia to ze jest kilka rodzajow przeplywek pod wzgledem wewnetrznych polaczen a wygladajaych z zewnatrz tak samo, trzeba albo znalezc wlasciwy typ albo przerabiac.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
EverGreen
Posty: 33
Rejestracja: 12 sty 2013, 13:12
Model: NB
Wersja: 10AE
Lokalizacja: Płońsk

01 cze 2014, 12:02

Odświeżając temat, w dalszym ciągu mnie zastanawia czy przepływka od NB podejdzie P&P do na? Chodzi mi o to że jest mniejsza i da więcej manewrów pod maską.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

01 cze 2014, 16:57

nie podejdzie, sygnał z późniejszych przepływek jest odwrotny niż z tych wczesnych klapkowych.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
EverGreen
Posty: 33
Rejestracja: 12 sty 2013, 13:12
Model: NB
Wersja: 10AE
Lokalizacja: Płońsk

01 cze 2014, 20:33

Kolejny przekład że bez zmiany kompa do niczego nie podchodź :)
THX911
Posty: 123
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

02 sie 2014, 11:04

Odświeżę temat.
Mam NA 1.6 1990r. i mam prawdopodobnie problem z przepływką, przelewa mi silnik, mam problem czasem z odpaleniem, sporadycznie obroty się przywieszą albo same lekko rosną.

Czy macie jakiś poradnik jak spróbować naprawić taką przepływkę lub czy znalazł ktoś jakiś zamiennik p&p ?
A w ostateczności ma ktoś pewną sprawną oryginalną przepływkę? Czym młodsza i pasująca oczywiście tym lepsza :)

Edit;
Ok wyciągnąłem starą przepłwkę, zdjąłem plastikowy dekiel, wszystko wygląda ładnie nic nie poprzecierane, brak luźnych kabli, więc przemyłem wódką :D to mi przyszło pierwsze na myśl, delikatnie patyczkiem do uszu, przedmuchałem kompresorem i wszystko skleiłem na silikon. Wyschnie i będę testował. Jak nie pomoże bądź popsułem bardziej to będzie trzeba szukać na podmianę pewnej. :) Klapka chodziła z małym oporem, ale lekko.
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2014, 14:16

Jakby co, odezwij się do Funky. Pozbył się przepływomierza z komory, może się go zechce pozbyć w ogóle.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2014, 17:42

Ano, trochę gratów zostało ;)
Obrazek

miatasm.com
ODPOWIEDZ