ubywający płyn chłodniczy

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Martonito
Posty: 30
Rejestracja: 14 lut 2011, 19:58
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 wrz 2013, 17:49

Witam ostatnio kupiłem sobie mazde. Dzień po zakupie zauważyłem ,że zaczął ubywać płyn chłodniczy wlewałem już dwa razy do zbiorniczka wyrównawczego, a dziś rano dolałem z 2 litry do głównego zbiornika. Po całym dniu jazdy z przerwami znów ubyło ze zbiorniczka i w dodatku silnik, bo tak przypuszczam, zaczął się gotować . Temp wzrosła mi do prawie max. A gdy wyłączyłem silnik, z hamulca ręcznego unosił się jakby dym z czegoś co nie wiem odparowuje albo coś się spala... co robić czy wszystko wskazuje na to ,że to głowica ?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

21 wrz 2013, 18:06

ja bym Ci polecił sprawdzić pompę wody na szczelność i czy pracuje ok

jak to nie pomoże to wtedy dopiero szukać dalej.


jak by zjadał takie ilosci plynu to bedzie tez dymił z rury cały czas nie tylko na zimno.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 wrz 2013, 19:06

Martonito pisze:co robić czy wszystko wskazuje na to ,że to głowica ?

Uzupełnij płyn w chłodnicy, na postoju nagrzewaj silnik i obserwuj gdzie cieknie (podłóż suchy czysty karton pod silnik żeby widzieć ewentualne krople spadające na podłoże).
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

22 wrz 2013, 13:25

metoda dość prosta któa ja zawsze wykozystuje to dolanie płynu i zrobienie ciśneinia około 1-2 bara jak ktoś nie ma maszyneri to można to zrobić domowymi metodami nie trzeba nic nagrzewac itd przy takim ciśnieniu od razu widac wycieki na zewnątrz chyba ze poszła uszczelka i płyn jest przepalany
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

22 wrz 2013, 18:55

pomiar kompresji powienien pomóc w diagnozie uszczelki - jakby co mam miernik cisnienia...
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2013, 10:59

Świeżo przerabiałem temat. Na niskim ciśnieniu w układzie (jazda po mieście, bez szaleństw) nie było widać, skąd leci. Dodawanie gazu ręcznie też nie pomagało. Dopiero wyskok na obwodnicę, przejazd jej równym tempem ok. 120km/h - po zjechaniu na Puławską para spod maski.

Poluzowała się opaska na jednym z łączeń.

Pierwszy raz chyba cieszyłem się z pary spod maski... Czego i Tobie życzę.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

23 wrz 2013, 13:33

Jesli leci Ci para z drążka to na 95% masz dziurawe gumy drazka. Biegi wchodza bez problemu? Drazek sie rusza (ma duze luzy), albo drzy?

A leci z rury wydechowej bialy dym? Jak nie to raczej, nie uszczelka, tym bardziej ze ilosc ubytku jest spora...

Jeszcze jedno - skoro leci para z drążka a ciezko Ci optycznie stwierdzic spory wyciek, to podejrzewam gdzies rejony nagrzewnicy. Ma szanse kapac na wydech.
Martonito
Posty: 30
Rejestracja: 14 lut 2011, 19:58
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

25 wrz 2013, 17:22

na szczęście już wszystko ok. Okazało się ,że z tyłu silnika na przewodzie od termosensora do nagrzewicy ciekło po za tym w układzie była woda :kciukdol: która najprawdopodobniej gniła przez poprzedniego właściciela :onie: .
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

25 wrz 2013, 17:25

To dobrze. Ale gumy drazka biegow bym zbadal :)
ODPOWIEDZ