ubywający płyn chłodniczy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam ostatnio kupiłem sobie mazde. Dzień po zakupie zauważyłem ,że zaczął ubywać płyn chłodniczy wlewałem już dwa razy do zbiorniczka wyrównawczego, a dziś rano dolałem z 2 litry do głównego zbiornika. Po całym dniu jazdy z przerwami znów ubyło ze zbiorniczka i w dodatku silnik, bo tak przypuszczam, zaczął się gotować . Temp wzrosła mi do prawie max. A gdy wyłączyłem silnik, z hamulca ręcznego unosił się jakby dym z czegoś co nie wiem odparowuje albo coś się spala... co robić czy wszystko wskazuje na to ,że to głowica ?
Martonito pisze:co robić czy wszystko wskazuje na to ,że to głowica ?
Uzupełnij płyn w chłodnicy, na postoju nagrzewaj silnik i obserwuj gdzie cieknie (podłóż suchy czysty karton pod silnik żeby widzieć ewentualne krople spadające na podłoże).
metoda dość prosta któa ja zawsze wykozystuje to dolanie płynu i zrobienie ciśneinia około 1-2 bara jak ktoś nie ma maszyneri to można to zrobić domowymi metodami nie trzeba nic nagrzewac itd przy takim ciśnieniu od razu widac wycieki na zewnątrz chyba ze poszła uszczelka i płyn jest przepalany
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Świeżo przerabiałem temat. Na niskim ciśnieniu w układzie (jazda po mieście, bez szaleństw) nie było widać, skąd leci. Dodawanie gazu ręcznie też nie pomagało. Dopiero wyskok na obwodnicę, przejazd jej równym tempem ok. 120km/h - po zjechaniu na Puławską para spod maski.
Poluzowała się opaska na jednym z łączeń.
Pierwszy raz chyba cieszyłem się z pary spod maski... Czego i Tobie życzę.
Poluzowała się opaska na jednym z łączeń.
Pierwszy raz chyba cieszyłem się z pary spod maski... Czego i Tobie życzę.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
Jesli leci Ci para z drążka to na 95% masz dziurawe gumy drazka. Biegi wchodza bez problemu? Drazek sie rusza (ma duze luzy), albo drzy?
A leci z rury wydechowej bialy dym? Jak nie to raczej, nie uszczelka, tym bardziej ze ilosc ubytku jest spora...
Jeszcze jedno - skoro leci para z drążka a ciezko Ci optycznie stwierdzic spory wyciek, to podejrzewam gdzies rejony nagrzewnicy. Ma szanse kapac na wydech.
A leci z rury wydechowej bialy dym? Jak nie to raczej, nie uszczelka, tym bardziej ze ilosc ubytku jest spora...
Jeszcze jedno - skoro leci para z drążka a ciezko Ci optycznie stwierdzic spory wyciek, to podejrzewam gdzies rejony nagrzewnicy. Ma szanse kapac na wydech.
na szczęście już wszystko ok. Okazało się ,że z tyłu silnika na przewodzie od termosensora do nagrzewicy ciekło po za tym w układzie była woda
która najprawdopodobniej gniła przez poprzedniego właściciela
.

