Strona 1 z 1

Opony - track day, rozmiar, ciśnienie ,

: 04 wrz 2013, 22:32
autor: Arturo_tiburon
Pomysł na nowy wątek przyszedł kiedy szukałem info o założeniu 205 na felgę 6" oraz kiedy skończyły mi się R1R przed końcem sezonu w czym zapewne im pomogłem niewłaściwymi ciśnieniami lub ustawieniami geometrii.

Celem jest dzielenie się doświadczeniem informacjami w zakresie opon typowych na track day (slick , nalewki z którymi walczą np. Demol, Himber) i oponami semi slick które sporo ludzi używa najczęściej R1R i Federale.

Przy szukaniu info na temat zakładania 205 na 6" doszedłem do miejsca dość oczywistego - strona producenta - okazuje się że Toyo dla rozmiaru 205/50/15 podaje zakres dopuszczalnej szerokości felgi 5.50-6.5-7.50 przy czym zalecana jest 6,5. Generalnie piszą sporo o ciśnieniu na zimnej i nagrzanej i ustawieniach pochylenia - poniżej dość szokujące dla mnie info , że poniżej -9 generlanie nie należy na R1R jeździć (i co mają zrobić ci co na zimę garażują i tylko odpalają raz na miesiąc?)
[URL=http://toyotires.com/sites/default/files/imce/ColdWeather_TireStorage.pdf]klik me[/URL]

natomiast tu sporo ciekawych info o ciśnieniu i ustawieniach

[URL=https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.alfabb.com%2Fbb%2Fforums%2Fattachments%2Falfetta-gtv6-1972-1986%2F177138d1275874217-need-racing-tires-convention-ra1_optimise.pdf&ei=upYnUtGRL8b17Abh8YCIBA&usg=AFQjCNF9HDMWxsYr0p-5FT5w4J0rik7X3A&sig2=lfbwQLpZ3FfmOWBFgPxWJQ&bvm=bv.51495398,d.ZGU&cad=rja]klik me[/URL]

: 05 wrz 2013, 19:39
autor: Tomai
arturo_tiburon pisze:poniżej dość szokujące dla mnie info , że poniżej -9 generlanie nie należy na R1R jeździć (i co mają zrobić ci co na zimę garażują i tylko odpalają raz na miesiąc?)


Przy moich Advanach jest taka sama informacja tzn. dokładnie -10 stopni. Mam garaż nieogrzewany - także poprostu założę zimówki i tyle :wink:

Re: Opony - track day, rozmiar, ciśnienie ,

: 05 wrz 2013, 22:11
autor: hella_flush
arturo_tiburon pisze: poniżej dość szokujące dla mnie info , że poniżej -9 generlanie nie należy na R1R jeździć (i co mają zrobić ci co na zimę garażują i tylko odpalają raz na miesiąc?)


Nie bój nie bój, jeździć to nie znaczy garażować a po za tym myślisz, że jak przed zimą dystrybutorzy zaczynają zamawiać i składować letniaki (bo zimówki się zamawia od producentów wczesną wiosną) to trzymają je w ogrzewanych halach? ;)

: 06 wrz 2013, 21:40
autor: remik
na 6"" - 205 ?? - to jakiś kosmos ... Ja mam dylemat czy kupić 15x6,5 - bo 195 będzie za dużo :shock: Ogólnie - z tego co czytam na tor pod 195 max 205 - najlepiej 15x7 . Wydmuszki Tubro jeżdżą 15x8 i 225 . Jedyną zaletą felgi 15x6,5" jest jej waga ...

: 07 wrz 2013, 14:20
autor: hella_flush
7 cali to 195 to normalność, inaczej opony idą w stożek (szczególnie, że często producenci czasem wypuszczają opony szersze, moje r1r teoretycznie 195 w rzeczywistości mają zmierzone 205), Mazda dała dupy koncertowo wypuszczając NB na 6 calach. A z wagą felgi... Nie wierzę, że poczujesz różnice kilograma czy półtora na koło...

: 07 wrz 2013, 22:32
autor: Arturo_tiburon
nie od dziś wiadomo, że rozmiary te same nie są takie same u gościa od którego brałem R1R stały dwa słupki na kazdym 10 opon jeden R1R a drugi yokohama A048 oba w tym samym rozmiarze i na oko było widać sporą różnicę ;-)

Panowie bez szaleństwa z tą szerokością felgi ...Toyo dopuszcza 6" dla 205 zaleca 6,5" dlatego dałem sobie spokój i za nabyłem 2 komplet 195 ...nie widzę, żadnego stożka na 6 " ..oczywiście rozumiem styla na zakładanie wąskich gum na szeroką fele ale nie trafia to do mnie za bardzo ... generalnie nie szerokość tylko profil decyduje na jaką fele to można włożyć ...

1kg na feli naprawdę robi spora różnice masa nieresorowana jest jednym z najważniejszych elementów do poprawienia w aucie i cały zawias musi sobie poradzić z tym dodatkowym 1kg jak by to nie miało znaczenia nie było by wyścigu zbrojeń z felgami lekkimi itd.. sam fakt nie poczucia nie przesądzą o tym ,że to nie działa ;-)