zaczep maski

czy wystarczająco mocny?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rybak
Posty: 16
Rejestracja: 04 wrz 2007, 21:52
Lokalizacja: Janki

23 mar 2008, 19:15

zawsze kiedy śmigam szybciej obok TIRa lub jest silny boczny wiatr mam wrażenie jakby maska chciała wyrwać się do góry! wiadomo że jest lekka z aluminium, czy jednak jej delikatne wibracje to normalne? boje się, że kiedyś wyląduje mi na przedniej szybie!
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 mar 2008, 0:19

Nie zauważyłem jeszcze nigdy u siebie drgań maski w czasie jazdy... Może maska jest źle
'napięta' bo odbojniki Ci umarły?
110@???KM
134@???Nm
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

24 mar 2008, 13:12

U mnie sytuacja jest podobna, powyzej 100kmh maska wydaje sie byc luzna i rowniez wibruje.

Trza to sprawdzic :)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

25 mar 2008, 16:28

U mnie jest podobnie i jeszcze nic się nie stało złego. może w nbfl poprawili ta sprawę :wink: być może dadzą coś siłowniki lub spinki, które mogą nie pasować do wyglądu miatki :oops:
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

06 kwie 2008, 18:32

Trzeba pod maską pomiędzy blachę a żebrowania(wzmocnienia) wcisnąć sporą ilość sylikonu. Tak mi doradził lakiernik i wszystko oki:)
PT
Posty: 81
Rejestracja: 17 paź 2006, 19:48
Lokalizacja: Tczew

07 kwie 2008, 20:11

Tez tak mam... a raz nawet, gdy mijalem ciezarowke, to mi sie z pierszego zamka wypiela...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2008, 20:18

PT pisze:Tez tak mam... a raz nawet, gdy mijalem ciezarowke, to mi sie z pierszego zamka wypiela...


Moja też się trochę gibie, właśnie najczęściej od podmuchów z przejeżdżających
ciężarówek. Znalazłem już na to metodę, trzeba usiąść w fotelu trochę niżej
i wtedy tej odginającej się maski nie widać :lol:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 kwie 2008, 11:02

jak sie wypiela sama to nie jest raczej normalne moze sprawdź czy nie masz zbyt naciągniętej linki bo chyba jakąś regulacje ma. :???:
jaceko
Posty: 30
Rejestracja: 08 lut 2009, 11:04
Lokalizacja: W-wa

08 mar 2009, 13:45

rybak pisze:zawsze kiedy śmigam szybciej obok TIRa lub jest silny boczny wiatr mam wrażenie jakby maska chciała wyrwać się do góry!


Witam, mam podobny problem - wlasciwie przy predkosci ponad 120km lewa czesc maski unosi sie do góry a przy silnych bocznych wiatrach lub przy mijaniu TIRa to juz mam niezlego stracha ze zaraz dostane własną maska w twarz...

Na spoczynku maska wyglada nprmalnie nei widac zeby byly jakies szpary, luzy itp.

Co z tym zrobić?...

pozdr
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 mar 2009, 18:49

Nie zauważyłem nic takiego, nawet przy znaczących prędkościach... Sprawdźcie czy maska dobrze przylega do odbojników
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

08 mar 2009, 19:40

aluminiowa lekka maska to nie sztywna blacha - nie ma co sie przejmować - ten typ tak po prostu ma - z moich obserwacji jedne sie podnoszą bardziej - inne mniej w zależności od charakteru danej miatki.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 mar 2009, 21:24

majkel_c pisze:Znalazłem już na to metodę, trzeba usiąść w fotelu trochę niżej
i wtedy tej odginającej się maski nie widać :lol:

i powiem Wam że to znakomicie działa :mrgreen: Sprawdziłem dokładnie, jedyna metoda
na "zakotwiczenie" tej maski to montaż takich rajdowych zaczepów z przodu...

Pozdr
M
jaceko
Posty: 30
Rejestracja: 08 lut 2009, 11:04
Lokalizacja: W-wa

08 mar 2009, 21:38

majkel_c pisze:Sprawdziłem dokładnie, jedyna metoda
na "zakotwiczenie" tej maski to montaż takich rajdowych zaczepów z przodu...
Pozdr
M


To raczej teoretyczne rozwiazanie tylko. :roll:
U mnie wypycha tylko jedna strone - ta od kierowcy druga jest niewzruszona... i zacząłem kombinowac troche inaczej - tj maske wypycha powietrze ktore "idzie" nie tam gdzie trzeba - problem taki ze nie do konca wiem którędy włazi ze dostaje takei zawirowanie ze akurat na ta strone trafia.

Pierwsze myslalem ze to kwestia samego łączenie maski z resztą (swiatla, zderzak, itp.) ale na 90% nie...
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

08 mar 2009, 23:07

A ja dzisiaj rozmawiałem z właścicielką hondy del sol której to mąż jeździ Miatką i mówiła mi, że jemu się przy dużej prędkości maska otwarła i walnęła w tę poprzeczkę nad szybą :P

Ja bym tak nie chciał :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 mar 2009, 23:10

DieSpinnePL pisze:jemu się przy dużej prędkości maska otwarła i walnęła w tę poprzeczkę nad szybą

Łoj :shock: Zawsze miałem nadzieję że jak zamek puści to jeszcze blokada przytrzyma :???: Ale jak widać to tak nie działa :sad:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jaceko
Posty: 30
Rejestracja: 08 lut 2009, 11:04
Lokalizacja: W-wa

09 mar 2009, 8:30

DieSpinnePL pisze:Ja bym tak nie chciał :mrgreen:


Zasadniczo w 99% czasu jeżdżenia wystarcza mi w zupełności prędkość do 100km, ale czasami przy dalszym wypadzie aż noga świerzbi żeby chociaż trochę docisnąć - i może być niemiła niespodzianka. No i przede wszystkim mam obawy przy wyprzedzaniu, bo w takim momencie dostać maska w :mrgreen: byłoby szczególnie nie na miejscu.

Trudno będę jakoś dalej kombinował co z tym robić, najlepiej by było obejrzeć sobie ta maskę z bliska przy tych 120-140 ale z tym będzie trudno :lol:

pozdr
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 mar 2009, 8:48

jaceko pisze:tj maske wypycha powietrze ktore "idzie" nie tam gdzie trzeba - problem taki ze nie do konca wiem którędy włazi ze dostaje takei zawirowanie ze akurat na ta strone trafia.

mysle, ze to powietrze, ktore trafia miedzy chlodnica, a przednim wzmocnieniem/belka(?) i wtedy wypycha maske do gory. mysle, ze mozna by zrobic tam jakis rodzaj oslony, ktora kierowalaby cala mase powietrza na chlodnice

majkel_c pisze:Sprawdziłem dokładnie, jedyna metoda
na "zakotwiczenie" tej maski to montaż takich rajdowych zaczepów z przodu...

tez o tym mysallem, ale zeby nie montowac kolejnych wystajacych elementow na masce po spryskiwaczach to jestem sklonny poszukac rozwiazania w zawiasach maski i zamontowac je odwrotnie, zeby maska otwierala sie do przodu :mrgreen:
Szymon
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2007, 12:54
Lokalizacja: Poznan

09 mar 2009, 9:15

majkel_c pisze:
DieSpinnePL pisze:jemu się przy dużej prędkości maska otwarła i walnęła w tę poprzeczkę nad szybą

Łoj :shock: Zawsze miałem nadzieję że jak zamek puści to jeszcze blokada przytrzyma :???: Ale jak widać to tak nie działa :sad:

U mnie blokada zadzialala. Zdziwilem sie, ze az tak mocno 'drzy', zjechalem na pobocze i okazalo sie, ze maska nie byla do konca zamknieta :shock:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 mar 2009, 9:21

teraz mi sie przypomnialo, ze tez kiedys mialem taka sytuacje - predkosc okolo 100 na a4. nie drzala, ale sie dosc wysoko uniosla jak na ta predkosc - na poboczu okazalo sie, ze byla "uchylona" - to wlasnie byl efekt spuszczenia maski przy zamykaniu (zawsze klade i dociskam, ale wtedy mi sie spieszylo)
moze mial cos z blokada skoro u mnie tez dzialala przez jakies kilkana kilometrow :wink:
looker
Posty: 208
Rejestracja: 22 cze 2008, 19:09
Lokalizacja: Poznań / Rakoniewice
Kontakt:

13 kwie 2009, 11:27

na spodzie maski przy lampach (NA) sa zamocowane takie jakby odplywy powietrza. skladaja sie z dwoch czesci i nie sa zbyt stabilne. podokrecalem je i zlaczylem kontownikiem malym od tylu i problem unoszacej sie maski (3-4cm) zmienil sie w problem (1cm) przy predkosci powyzej 100km. blacha jest lekka i to powietrze tak czy siak przy otwarych lampach wejdzie do srodka, ten model po prostu tak ma.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

14 kwie 2009, 10:27

looker pisze:problem unoszacej sie maski (3-4cm) zmienil sie w problem (1cm) przy predkosci powyzej 100km

Hmm...ale jak to się w ogóle u Was dzieje? Gdzie to widać? Ja ostatnio jechałem i specjalnie obserwowałem maskę i nic się z nią nie działo... Przy lampach są też przecież takie plastiki, które raczej uniemożliwiają powietrzu wlatywanie pod maskę... W którym miejscu widać, że się podnosi? Ja patrzyłem na złączu maski i błotnika i nic.
looker
Posty: 208
Rejestracja: 22 cze 2008, 19:09
Lokalizacja: Poznań / Rakoniewice
Kontakt:

14 kwie 2009, 11:16

przy lampach, ale tych normalnych. podnoszenie maski widac nawet ze strony kierujacego, porownujac krawedzie po lewej stronie przodu:]
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

14 kwie 2009, 16:05

w NBfl i wiekszych predkosciach tego nie zauwazylem co opisujecie ale zawsze mnie nurtowalo dlaczego po zamknieciu, przód maski jest jakies 3mm wyzej niz "na oko powinna byc" (miesjce laczenia sie z czescia nizej ze znaczkiem mazdy) i czy przez ten lufcik nie poderwie? ale nic takiego nie zauwazylem zeby sie ruszała
moze ta przerwa jest specjalnie by zaciągnąc trochę pow.?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

14 kwie 2009, 16:47

SNCF pisze:moze ta przerwa jest specjalnie by zaciągnąc trochę pow.?

mysle, ze to nie jest seryjne i tak nie powinno byc :wink:
w nb/nbfl jest tym bardziej wg mnie widoczne bo reflektory nie zaslaniaja maski, wiec wiecej powietrza sie dostaje
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

15 kwie 2009, 8:47

przemasi, ja to przy większych prędkościach zauważyłem. Nie pamiętam, czy wpadłem w jakieś nierówności na autostradzie, czy akurat jakoś mocniej podwiało, ale widać było, że maska się delikatnie rusza tak góra dół.
Chociaż z drugiej strony, nie wiem, czy nie zauważyłem tego pierwszy raz jadąc na miejscu pasażera (co się mi prawie nigdy nie zdarza :P ), stałem na fotelu i widziałem "od góry" ten ruch maski.

Minimalny, ale jest. Zaczepy trzymają, natomiast słychać, że mają mały "luz roboczy". Najchętniej bym go wyeliminował :)
Kmieciu4eveR
Posty: 36
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:58
Lokalizacja: Poznań

28 kwie 2009, 7:40

W mojej MX-5 też zauważyłem drżenie maski przy dużych prędkościach - zwłaszcza z lewej strony. Na postoju luzów raczej nie ma, jest idealnie spasowana (miatka nie była bita). Postaram przyjrzeć problemowi bliżej, gdy tylko będę miał wolny wieczór.
2002 MX-5 NBFL Phoenix 1.6
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
jaceko
Posty: 30
Rejestracja: 08 lut 2009, 11:04
Lokalizacja: W-wa

28 kwie 2009, 8:20

Kmieciu4eveR pisze: Postaram przyjrzeć problemowi bliżej, gdy tylko będę miał wolny wieczór.


Ja mam dokladnie to samo - i przygladam się już bliżej dobre pare tygodni i nic - na razie przekraczam poszczególne progi predkosci 120/130/140/150... i czekam kiedy bedzie strzał w szybę, a maska przy mijaniu z tirem mam wrażenie ze podnosi cała miate do góry.


pozdro

Jaceko
Kmieciu4eveR
Posty: 36
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:58
Lokalizacja: Poznań

28 kwie 2009, 14:15

Pocieszę cię, że mi przy 185 km/h (GPS - na liczniku więcej) się nie urwała. Na forum kilku użytkowników NBFL jest i zapewne podróżowali z większymi prędkościami, a jak na razie nikomu się nie otworzyła. Opowieści z drugiej ręki nie liczę, bo wiadomo jak z nimi jest...
2002 MX-5 NBFL Phoenix 1.6
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

28 kwie 2009, 14:25

Wczoraj leciałem 190km/h po obwodnicy i kolejny raz zwróciłem uwagę na maskę - nawet nie drgnie...

P.S. - Swoją drogą 190km/h bez dachu i postawionego windshota robi wrażenie :lol:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

28 kwie 2009, 15:18

Wroniasty pisze:P.S. - Swoją drogą 190km/h bez dachu i postawionego windshota robi wrażenie :lol:

Fajne podciśnienie jest w kabinie :wink: Ja rok temu w ogóle nie miałem windshota i myślałem, że mi przedmioty zacznie wysysać z wnętrza :razz: To za szybko zdecydowanie...100 do 120km/h maks jak dla mnie to może jechać rozsądnie :cool:
ODPOWIEDZ