toczenie z oporem?

słabo idzie na luzie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

29 lut 2008, 20:30

Poradźcie proszę, czemu lekka mx-5tka słabo się toczy? tarcie klocków o tarcze czy coś innego? zauważyłem, że moja toyota sama toczy się na lekkim spadku przed garażem, a MX-5 - nie. W tym samym miejscu z górki gdzie toyota na luzie rozpędza się, to mx-5 nieco zwalnia. Nie grzeją się tarcze. Gdzie może tkwić przyczyna oporów? niezależnie od wył/włącz. silnika.
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
matthew
Posty: 19
Rejestracja: 03 lip 2007, 17:33
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Mikołów / śląskie

29 lut 2008, 23:02

Wydaje mi się, że to normalne. W mojej też mam wrażenie, że powinna na luzie "kulać" się lepiej. Spowodowane jest to moim zdaniem budową układu przeniesienie napędu tj. odcinka dyferencjał->osie->koła. W samochodzie przednionapędowym układ jest znacznie prostszy i wskutek tego ma mniejsze tarcie i opory.
Sprawdzić możesz też czy przypadkiem nie masz luzów/wycieków na łożyskach półosi w dyferencjale.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 lut 2008, 23:37

Zaintrygował mnie temat...

U mnie nie zauważyłem jakiś większych oporów, moja się kula nawet na najmniejszym spadku... Jeszcze jutro w miarę możliwości ocenię sprawę, mogę od razu powiedzieć, że np na podjeździe lekko się kula. Na światłach gdy jest niezauważalny spadek muszę hamulec trzymać bo zjeżdża...
110@???KM
134@???Nm
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

01 mar 2008, 9:29

może łozyska do wymiany lub nie ma oleju w dyferenciale;) bądź cos w tym rodzaju - sam musisz ocenic-czuy którys z tych elementów chałasuje jak normalnie jedziesz?
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

01 mar 2008, 12:33

weberski, ja z poczatku tez miałem takie wrażenie że coś słabo sie toczy.
Po jakimś czasie uzmysłowiłem sobie, że tak naprawdę bardziej czuć prędkość w MX5 niż np w Clio którym również śmigam. Popatrz na prędkościomierz gdy dasz na luz w swojej Toyocie i mx5 na tej samej drodze i przy tej samej prędkosci.

Ja gdy jest lekko z górki, choć nawet nie widać (np światła) to też się staczam i trzeba trzymać na hamulcu.
A jak po przetestowaniu tak jak mówię wyjdzie Ci że sie znacznie słabiej toczy auto, to wypadało by zacząć od sprawdzenia łożysk.
cichy114
Posty: 30
Rejestracja: 01 lis 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

01 mar 2008, 14:47

ja tez mialem taki problem zaraz po wymianie klockow i tarcz.... delikatnie trzymaly tylne hamulce....felgi tez sie nie grzaly.....okazalo sie ze reczny byl za mocno naciagniety......po regulacji wszystko jest ok
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5498
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 mar 2008, 15:14

weberski, moze po prostu zapiekly ci sie tuleje w zaciskach? Pohamuj troche (najlepiej bardziej niz troche) i sprawdz, ktora felga jest najcieplejsza (temp. na kolach jednej osi powinna byc taka sama), wyjmija zacisk,wyczysc tulejki, posmaruj pasta miedziowa wutha i voila :wink: 30 minut roboty i problem z glowy, czesto w mx'ach zdarzaja sie takie rzeczy.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

01 mar 2008, 16:34

OK, zacznę od tarcz/hamulców, łożyska trudniej sprawdzić pewnie, chociaż w innych autach zaczynają buczeć wpierw niż hamować.
Z dyferencjałem - to przekonuje mnie.
Czy w dyfrze po 80k km (o ile przebieg uczciwy) może się zlasować olej? auto ma 5 lat.
Dzięki wszystkim za rady!
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

01 mar 2008, 16:48

wymienia się co 90k, sam ocenisz jak wymienisz :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

01 mar 2008, 23:31

Fiveopac pisze:posmaruj pasta miedziowa wutha

czytalem, ze odradza sie stosowanie miedziowych past do hamulcow z abs`em :neutral:

co do oleju - ja wymienilem ale jednoczesnie w skrzyni, wiec nie wiem czy jest jakas roznica :roll: na zagranicznych forach polecaja syntetyczny 75w-90
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5498
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 mar 2008, 11:27

R.E.D. pisze:czytalem, ze odradza sie stosowanie miedziowych past do hamulcow z abs`em :neutral:

Eee? To znaczy ze maja pracowac na sucho? Mialem 2 auta z abs i wszystki byly smarowane miedziowa pasta i dzialaly idealnie. To siakis miejski mit ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

02 mar 2008, 11:59

Chodzi o to, że ABS ma czujniki indukcyjne, gdyby zapaćkać je pastą miedzianą będą się gubić - tylko tyle ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5498
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 mar 2008, 15:43

Rownie dobrze moglbys zapackac je olejem silnikowym ;) gdzie tulejki gdzie czujniki :p
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ