Szum od osi tylniej
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 lip 2007, 17:33
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Mikołów / śląskie
Podczas jazdy powyżej 50km/h pojawia się dość spory szum dochodzący z tyłu, coś jakby szum niesprawnego łożyska. Co ciekawe wydaje mi się, że czasami jest większy, czasami mniejszy, choć może być to wrażenie subiektywne. Dużo bardziej jest słyszalny przy jeździe z zamkniętym dachem, ale to chyba normalne.
Sprawdzałem łożyska kół - wydają się być dobre, żadnych luzów, nie grzeją się. Tarcze i klocki są nowe, zaciski dokładnie przeglądnięte, hamulce nie są pozapiekane.
Miał ktoś podobny przypadek? Może to jakieś problemy z dyferencjałem?
Sprawdzałem łożyska kół - wydają się być dobre, żadnych luzów, nie grzeją się. Tarcze i klocki są nowe, zaciski dokładnie przeglądnięte, hamulce nie są pozapiekane.
Miał ktoś podobny przypadek? Może to jakieś problemy z dyferencjałem?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Czasami ciezko zlokalizowac szum, szczegolnie jak niesie sie po wale. Wjedz do warsztatu na podnosnik i bedziesz mial pewnosc
Zaraz po kupieniu madzi mialem szum w dyferencjale - jedno z łozysk konczylo zywot. Rozbiorka dyferencjału, wymiana wszystkich lozysk i regulacja luzów kosztowala mnie 300 zl, od tego czasu cisza i spokój.

Zaraz po kupieniu madzi mialem szum w dyferencjale - jedno z łozysk konczylo zywot. Rozbiorka dyferencjału, wymiana wszystkich lozysk i regulacja luzów kosztowala mnie 300 zl, od tego czasu cisza i spokój.
matthew pisze:Podczas jazdy powyżej 50km/h pojawia się dość spory szum dochodzący z tyłu, coś jakby szum niesprawnego łożyska.
Miał ktoś podobny przypadek? Może to jakieś problemy z dyferencjałem?
Witam wszystkich,
Mam podobne objawy - szum jest pulsacyjny - sprawia wrażenie dochodzącego z mostu lub nieprawidłowo pracującej półosi (łożysko?). Występuje również po wyciśnięciu sprzęgła. Autko niedawno kupione (NB), więc nie miałem czasu się tym zająć. Rozważałem jeszcze opcję walniętej opony. Jakbyś rozwiązał swój problem - podrzuć info.
pzdr.
[/fade]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 lip 2007, 17:33
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Mikołów / śląskie
Niestety po wymianie oleju w dyferencjale problem nie ustąpił.
Dyfer miał zdecydowanie mało oleju (tylko jakieś 100-150 ml!), olej był całkiem czarny, ale zanieczyszczeń lub opiłków metalowych nie było prawie żadnych. Widać, że taka ilość wystarcza mimo wszystko do poprawnego smarowania dyfra. Wymiana jednak nie pomogła.
Ponieważ pojawił się obecnie niewielki wyciek na prawym simeringu, podejrzewam, że czeka mnie jednak wymiana łożysk i uszczelniaczy.
Tak dla informacji do dyferencjału NA rocznik 1992 (bez LSD) "wchodzi" maksymalnie 0,5 litra oleju.
Dyfer miał zdecydowanie mało oleju (tylko jakieś 100-150 ml!), olej był całkiem czarny, ale zanieczyszczeń lub opiłków metalowych nie było prawie żadnych. Widać, że taka ilość wystarcza mimo wszystko do poprawnego smarowania dyfra. Wymiana jednak nie pomogła.
Ponieważ pojawił się obecnie niewielki wyciek na prawym simeringu, podejrzewam, że czeka mnie jednak wymiana łożysk i uszczelniaczy.
Tak dla informacji do dyferencjału NA rocznik 1992 (bez LSD) "wchodzi" maksymalnie 0,5 litra oleju.
RRC pisze:Mam podobne objawy - szum jest pulsacyjny - sprawia wrażenie dochodzącego z mostu lub nieprawidłowo pracującej półosi (łożysko?). Występuje również po wyciśnięciu sprzęgła. Autko niedawno kupione (NB), więc nie miałem czasu się tym zająć. Rozważałem jeszcze opcję walniętej opony. Jakbyś rozwiązał swój problem - podrzuć info.
pzdr.
U mnie tez taki szum jakby pulsacyjny wystepuje. Ja to lokalizowalem po prawej strony z przodu i myslalem także, ze to łozysko. W warsztacie po ogledzinach na podnosniku i jezdzie mechanik powiedzial, ze to wina opon. Co jest ciekawe bo w tym roku kupilem nowe zimowki.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 lip 2007, 17:33
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Mikołów / śląskie
Usterka usunięta. Okazało się, że to jednak łożyska dyferencjału. Miały spory luz po obu stronach i niezbyt szczelne simeringi.
Teraz to słychać właściwie tylko szum opon
.
Przy okazji tylne zawieszenie przeszło mały remoncik:
- konserwacja antykorozyjna (i ozdobna
) elementów zawieszenia i napędu
- kontrola silentblock-ów i elementów regulacyjnych
- wymiana amortyzatorów (na oryginalne mazdowskie, choć nie nowe)
- wymiana gumowych tłumików dyferencjału
- wymiana gum osłonowych amortyzatorów
- przegląd łożysk i przegubów półosi
Efekty mojej pracy na zdjęciu poniżej.
Teraz to słychać właściwie tylko szum opon

Przy okazji tylne zawieszenie przeszło mały remoncik:
- konserwacja antykorozyjna (i ozdobna

- kontrola silentblock-ów i elementów regulacyjnych
- wymiana amortyzatorów (na oryginalne mazdowskie, choć nie nowe)
- wymiana gumowych tłumików dyferencjału
- wymiana gum osłonowych amortyzatorów
- przegląd łożysk i przegubów półosi
Efekty mojej pracy na zdjęciu poniżej.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 lip 2007, 17:33
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Mikołów / śląskie
He, he. Jasne, że fachowo podparta,
. Nie ufam za bardzo podnośnikom, klocek jest klocek...
A tak na poważnie to żadnych specjalistycznych narzędzi nie potrzeba jeśli nie liczyć:
- klucza dynamometrycznego (to głównie przy składaniu)
- książeczki Haynes-a (można się obyć bez, ale tam podane są np. momenty dokręcania)
- palnika acetylenowego na oporne śruby (to z kolei przy odkręcaniu).
Najgorszą rzeczą były pozapiekane śruby, głównie w wahaczach dolnych. Koszmar. Bez podgrzewania palnikiem pourywałbym chyba wszystkie. Także mocowanie dyferencjału daje nieźle w kość.
Co do naprawy dyferencjału, to posiadałem sprawny zamiennik, więc nastąpiła po prostu wymiana.

A tak na poważnie to żadnych specjalistycznych narzędzi nie potrzeba jeśli nie liczyć:
- klucza dynamometrycznego (to głównie przy składaniu)
- książeczki Haynes-a (można się obyć bez, ale tam podane są np. momenty dokręcania)
- palnika acetylenowego na oporne śruby (to z kolei przy odkręcaniu).
Najgorszą rzeczą były pozapiekane śruby, głównie w wahaczach dolnych. Koszmar. Bez podgrzewania palnikiem pourywałbym chyba wszystkie. Także mocowanie dyferencjału daje nieźle w kość.
Co do naprawy dyferencjału, to posiadałem sprawny zamiennik, więc nastąpiła po prostu wymiana.
Witam, podepnę się pod temat:
w okolicach 2000-2500 (później znika) obrotów słyszę w aucie szum podobny do tego jaki słyszymy gdy nie łapiemy stacji w radiu. Po przekroczeniu około 2500obr. wszystko mija, równocześnie szum znika jeśli w jego trakcie wcisnę pedał sprzęgła. Co może być tego przyczyną?? W poniedziałek wymieniam olej w dyferenciale i w skrzni więc może coś zaradzi. Jeśli nie szukam pomocy u Was. Zapomniałem dodać iż chodzi o NB z '98 silnik 1.6
Pozdrawiam
w okolicach 2000-2500 (później znika) obrotów słyszę w aucie szum podobny do tego jaki słyszymy gdy nie łapiemy stacji w radiu. Po przekroczeniu około 2500obr. wszystko mija, równocześnie szum znika jeśli w jego trakcie wcisnę pedał sprzęgła. Co może być tego przyczyną?? W poniedziałek wymieniam olej w dyferenciale i w skrzni więc może coś zaradzi. Jeśli nie szukam pomocy u Was. Zapomniałem dodać iż chodzi o NB z '98 silnik 1.6
Pozdrawiam
mam to samo, mechanik mowil mi ze to pewnie drgania na ukladzie wydechowym, jakas luzna blacha , nie wiem czy to prawda, mam NB 99.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[URL=http://www.miata.net/garage/tsb/s003_90.html]http://www.miata.net/garage/tsb/s003_90.html[/URL]
[URL=http://www.miata.net/garage/tsb/s008_93.html]http://www.miata.net/garage/tsb/s008_93.html[/URL]
[URL=http://www.miata.net/garage/tsb/sb011_98.html]http://www.miata.net/garage/tsb/sb011_98.html[/URL]
[URL=http://www.miata.net/garage/tsb/tip_1_1098.html]http://www.miata.net/garage/tsb/tip_1_1098.html[/URL]
Polecam przejrzenie tych biuletynów serwisowych, bo jest tam opisana większość typowych problemów i ich rozwiązań dla mx-5
Nie ma sensu wywarzać otwartych drzwii 
[URL=http://www.miata.net/garage/tsb/s008_93.html]http://www.miata.net/garage/tsb/s008_93.html[/URL]
[URL=http://www.miata.net/garage/tsb/sb011_98.html]http://www.miata.net/garage/tsb/sb011_98.html[/URL]
[URL=http://www.miata.net/garage/tsb/tip_1_1098.html]http://www.miata.net/garage/tsb/tip_1_1098.html[/URL]
Polecam przejrzenie tych biuletynów serwisowych, bo jest tam opisana większość typowych problemów i ich rozwiązań dla mx-5


hmmm te dwa ostatnie odnoszą się zapewne do mojego problemu, lecz niestety mój angielski nie jest dobry na tyle by zadziałać z tym biuletynem, czy mogę prosić kogoś o jakieś tłumaczenie lub podopowiedz??
w poniedziałek oddaję auto na wymianę wszystkich pasków, płynów etc więc odrazu może zaradzą z tym jeśli będę wiedział co powiedzieć
w poniedziałek oddaję auto na wymianę wszystkich pasków, płynów etc więc odrazu może zaradzą z tym jeśli będę wiedział co powiedzieć

-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
czy mogłby mi ktoś podpowiedzieć, łożysko przednie występuje tylko z piastą czy samodzielnie można wymienić.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Marcin_TDI pisze:czy mogłby mi ktoś podpowiedzieć, łożysko przednie występuje tylko z piastą czy samodzielnie można wymienić.
Razem z piastą. Przynajmniej nigdy nie widziałem samych łożysk. Tylne są dostępne osobno...
Pozdr
M
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
dzięki za szybką odpowiedź. już zamówiłem KANACO 380zł
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Podepnę się pod temat, gdyż wydał mi się najbliższy mojej obecnej zagwozdce.
W trakcie wyjazdu na południe pojawił się w mojej Miatce dziwny szum/huczenie. Gdy jedzie się bez dachu, wydaje się dochodzić z prawego przedniego koła. Po zamknięciu dachu nie jest to już takie oczywiste.
I teraz najważniejsze - owy szum/huczenie pojawia się dość wyraźnie przy jeździe na wprost, przy jeździe po łuku w lewo nasila się, by przy pokonywaniu łuku w prawo zupełnie zniknąć. Wystarczy dosłownie minimalne skręcenie kół w prawo by zapanowała cisza.
Odgłos pojawia się po przekroczeniu ok. 50km/h i wraz z przyspieszaniem się nasila. Wszystko zależy wyłącznie od prędkości pojazdu - wysprzęglenie i jazda na luzie nie zmniejszają hałasu.
Odgłos pojawił się gdzieś w Rumunii, po pokonaniu Trasy Transfogaraskiej (raczej kiepska nawierzchnia i setki zakrętów). Od tamtej pory przejechałem ~4tyś. km i żadnej zmiany - ani na lepsze, ani na gorsze. Koła nawet po 2-3 godzinach ciągłej jazdy pozostają zimne (początkowo obstawiałem łożysko koła...).
Jeśli to miałoby jakieś znaczenie - ok. 2tyś km przed wystąpieniem owego huczenia ustawiałem w Miatce zbieżność i geometrię.
Co to może być?

W trakcie wyjazdu na południe pojawił się w mojej Miatce dziwny szum/huczenie. Gdy jedzie się bez dachu, wydaje się dochodzić z prawego przedniego koła. Po zamknięciu dachu nie jest to już takie oczywiste.

I teraz najważniejsze - owy szum/huczenie pojawia się dość wyraźnie przy jeździe na wprost, przy jeździe po łuku w lewo nasila się, by przy pokonywaniu łuku w prawo zupełnie zniknąć. Wystarczy dosłownie minimalne skręcenie kół w prawo by zapanowała cisza.
Odgłos pojawia się po przekroczeniu ok. 50km/h i wraz z przyspieszaniem się nasila. Wszystko zależy wyłącznie od prędkości pojazdu - wysprzęglenie i jazda na luzie nie zmniejszają hałasu.
Odgłos pojawił się gdzieś w Rumunii, po pokonaniu Trasy Transfogaraskiej (raczej kiepska nawierzchnia i setki zakrętów). Od tamtej pory przejechałem ~4tyś. km i żadnej zmiany - ani na lepsze, ani na gorsze. Koła nawet po 2-3 godzinach ciągłej jazdy pozostają zimne (początkowo obstawiałem łożysko koła...).
Jeśli to miałoby jakieś znaczenie - ok. 2tyś km przed wystąpieniem owego huczenia ustawiałem w Miatce zbieżność i geometrię.
Co to może być?


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Łozysko. Jesli z przodu to płacz i zgrzytanie zębów (do wymiany łożysko z piastą) jesli z tylu to samo łozysko
Na wszelki wypadek zamien opony tyl z przodem i zobacz czy dzwiek sie nie zmienil, moze opony sie wyząbkowały.

Na wszelki wypadek zamien opony tyl z przodem i zobacz czy dzwiek sie nie zmienil, moze opony sie wyząbkowały.
Marcin_TDI pisze:dzięki za szybką odpowiedź. już zamówiłem KANACO 380zł
A gdzie zamówiłeś za 380?! tanio, a u mnie też już ma dość lewe przednie i coś się od 2 miesięcy zebrać nie mogę żeby to wymienić ale jak za taką cenę znalazłeś to też chętnie przygarnę

- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Fiveopac pisze:Na wszelki wypadek zamien opony tyl z przodem i zobacz czy dzwiek sie nie zmienil, moze opony sie wyząbkowały.
No własnie Panowie szlachta co paraduje.
Moje wyząbkowały. Wszystkie 4 sztuki france, te z przodu bardziej. I hałasują, że aż niemiło



Sprawdźcie prosze swoje.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
No popatrz. A jak pisałem że są głośne, to zaprzeczałeś.
Oczywiście żartuję - wówczas pisałem o nowych oponach i o wyząbkowaniu nie mogło być mowy...
Dziś niczego nie ustaliłem - brakowało mi drugiego lewarka by móc zamienić koła osiami. Jutro postaram się zwerbować do pomocy brata i sprawdzić jak zmienia się rozkład owych odgłosów po przekładce.
Swoją drogą, po 5-6 tygodniach idealnej pogody byłem ostatnio zmuszony kilka razy naciągnąć kaptur (jeszcze przed pojawieniem się opisywanego wyżej hałasu) i z przerażeniem stwierdziłem, że we wnętrzu jest bardzo głośno. O wiele głośniej niż bezpośrednio po założeniu nowych opon. Może faktycznie wszystkiemu winne są gumy...


Dziś niczego nie ustaliłem - brakowało mi drugiego lewarka by móc zamienić koła osiami. Jutro postaram się zwerbować do pomocy brata i sprawdzić jak zmienia się rozkład owych odgłosów po przekładce.
Swoją drogą, po 5-6 tygodniach idealnej pogody byłem ostatnio zmuszony kilka razy naciągnąć kaptur (jeszcze przed pojawieniem się opisywanego wyżej hałasu) i z przerażeniem stwierdziłem, że we wnętrzu jest bardzo głośno. O wiele głośniej niż bezpośrednio po założeniu nowych opon. Może faktycznie wszystkiemu winne są gumy...

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Dziś niczego nie ustaliłem - brakowało mi drugiego lewarka by móc zamienić koła osiami.
Jest bardzo prosta metoda: Podnosisz tył. Zdejmujesz koło z tyłu. Zakładasz zapasowe. Opuszczasz tył. Podnosisz przód. Zdejmujesz koło z przodu. Zakładasz to zdjęte z tyłu. Opuszczasz przód. Podnosisz tył. Zdejmujesz zapasowe. Zakładasz to z przodu. Opuszczasz. Powtarzasz z drugą stroną.
Gwarantuję, w góra dwa tygodnie da się całą operację skończyć


"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Przez chwilę o tym pomyślałem.
Ale za chwilę przyszła kolejna myśl, że jestem jednak zbyt leniwy. Na tę drugą nie znalazłem już silnych kontrargumentów... 


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
pmcomp pisze:No własnie Panowie szlachta co paraduje.
Moje wyząbkowały. Wszystkie 4 sztuki france, te z przodu bardziej. I hałasują, że aż niemiło![]()
![]()
.
Sprawdźcie prosze swoje.
Moje parady lekko ze mna nei mialy, tył praktycznie jest juz historią, po weekendzie to bedzie jzu slick. Faktycznei zrobily sie ostatnio glosniejsze na tyle, ze slysze ze sie toczą,wczesniej byla cisza kompletna. Natomiast daleko do glosnego buczenia czy innej uciążliwości. Fakt faktem, ze sa teraz wyraznie glosniejsze.
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Pociągnijcie proszę paluchem po części toczącej opony najbliżej przy zewn. krawędzi.
Jeżeli będziecie czuć nierówności czyli zęby to wszystko jasne.
Pomacamy organoleptycznie na Bemowie 27-ego
.
Pozdro
Jeżeli będziecie czuć nierówności czyli zęby to wszystko jasne.
Pomacamy organoleptycznie na Bemowie 27-ego

Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)