czy warto zmienić uszczelkę pod głowicą?

foto

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wolan
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2012, 19:44
Lokalizacja: warszawa

09 sty 2013, 8:16

hej, w momencie kupna zamiast płynu chłodzącego była woda, auto jeździło tak kilka miesięcy. po zlaniu, wyglądało to tak: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=9923

właśnie jestem w trakcie wymiany rozrządu, czy warto przy tej okazji zmienić też uszczelkę pod głowicą? jakie mogą być objawy kończenia się uszczelki?

w oleju nie ma wody, w każdym razie się nie pienił. no ale z kolei jeśli w układzie nie było płynu tylko woda, to czy olej będzie się pienił?
jak to jest przeważnie w tych silnikach, czy woda lubi uciekać najpierw na zewnątrz czy do oleju?

tutaj parę fotek: konkretnie wali olej z uszczelniaczy wałków i spod uszczelki pokrywy zaworów. pod pompą wody jest jakiś dziwny rudy kolor, to może być ślad po uciekającej wodzie, czy to może tak wyglądać od oleju?

[url=http://www.aukcjoner.pl/gallery/011907736-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I1]Obrazek[/url] [url=http://www.aukcjoner.pl/gallery/011907736-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I2]Obrazek[/url] [url=http://www.aukcjoner.pl/gallery/011907736-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I3]Obrazek[/url] [url=http://www.aukcjoner.pl/gallery/011907736-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I4]Obrazek[/url]
[url=http://www.aukcjoner.pl/gallery/011907736-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I5]Zobacz całą galerię[/url] | [url=http://www.aukcjoner.pl/galerie-allegro/]Darmowe galerie Allegro[/url]
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2013, 8:26

wolan, zrób płukankę oleju i płukankę układu chłodzącego. Następnie pojeździj trochę i skontroluj stan oleju i płynu chłodniczego oraz ich "wygląd". Będziesz wiedział na czym stoisz.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 sty 2013, 12:33

zrób kompresję/ szczelność cylindrów, jeżeli będzie O.K (wyniki tutaj podaj) to nie ma co wymieniać uszczelki, chyba że chcesz sobie poprawić samopoczucie i nie chcesz wycieków olejowych, bardzo dużo NA poci się z wielu miejsc, często markuje to jak uszczelka, w części to faktycznie poci się uszczelka, w innych tylko uszczelniacze z wszelkich stron, zacznij tak jak napisałem.
co do wątpliwości czy masz przebicia do układu chłodzącego (najszybciej dochodzi do przejścia kompresji do wody) można zrobić test Co2 w wodzie, żaden warsztat nie powinien za te 15minuty zabieg chcieć wielkich pieniędzy, a wynik jest jednoznaczny.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
wolan
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2012, 19:44
Lokalizacja: warszawa

09 sty 2013, 17:19

ok, dzięki za rady!
ODPOWIEDZ