Strona 1 z 1
Nakrętka na piastę
: 08 sty 2013, 18:48
autor: autopaga
Mam problem z nakrętką na piastę, kupiłem półosie razem z torsenem. Nie było dołączonej nakrętki, więc kupiłem w aso, okazała się za mała, kupiłem od brożyna i też nie pasuje. O co chodzi? Wiem że są dwa rodzaje, mam i małą i 3 duże. Nie dochodzi mi nawet do gwintu, czy to się jakoś po chińsku (japońsku;) wkręca?
Btw. Pamięta ktoś kto szabrował czerwoną NB anglika jakieś 3 miesiące temu?
: 08 sty 2013, 20:30
autor: ree
Jak chcesz to wpadnij jutro popołudniowo wieczorową porą do mnie na halę, bo coś mi pół oś stuka to sobie rzucisz okiem na moją (niestety otwarty dyfer).
: 09 sty 2013, 12:42
autor: grzes
coś z tym tematem mi się raz przewinęło, jak się ogarnę jak to było z tymi półosiami to Ci odpowiem, ale pamiętam że przy 1 mx5 którą komuś robiłem kupowałem specjalnie nasadkę (tylko jaką...) bo w moim wózku nie było takowej, mimo że nie 1 raz to robiłem, wtedy myślałem że ktoś po prostu coś przede mną zmienił, ale później wyszło na to że są różniste w różnych.. wiesz że robię kocioł ale teraz nie potrafię tego sobie ustalić:/ spróbuję póxniej na spokoju;)
: 09 sty 2013, 20:17
autor: autopaga
Na to wygląda, a powiedz mi jak sądzisz czy można spokojnie jeździć z dwiema różnymi półosiami? tzn nie sprawdzałem czy na całej długości jest inna średnica, czy tylko końcówki i nakrętki, w każdym razie, jedną mam z NA z otwartego a drugą z NB (razem z dyfrem kupiona), obie wkładane do dyfra typu torsen. Nie pytaj dlaczego tak...
Jeżeli miałyby inną średnicę czy to stwarza jakiś problem? Np. w postaci nierównego rozkładania mocy na koła.
: 09 sty 2013, 20:23
autor: ree
autopaga, moc rozłoży się na pewno równo, jedyna różnica jaka może być to przy b. dużym momencie obrotowym (turbo) może się słabsza ukręcić, tak jak Ci mówiłem.
: 09 sty 2013, 20:28
autor: autopaga
Może i racja, bo różnica w wadze tych półosi to pewnie kilkaset gram. Jutro je zmierzę.
: 09 sty 2013, 20:28
autor: ree
Słowo klucz to suwmiarka

: 09 sty 2013, 21:01
autor: grzes
ree pisze:autopaga, moc rozłoży się na pewno równo, jedyna różnica jaka może być to przy b. dużym momencie obrotowym (turbo) może się słabsza ukręcić, tak jak Ci mówiłem.
gdzie tam z mocą w NA (nawet turbo) do ukręcenia półosi.. nie ma takiej opcji. Składaj, jeździj.
: 09 sty 2013, 21:59
autor: autopaga
Ok dzisiaj wszystko pomierzyłem, dodatkowo pomógł mi Sypkers z info co do nakrętek.
Mimo różnych średnic gwintów na końcach, średnica półosi jest taka sama 24mm, sprawdzone dwa razy, więc to w sumie dobra wiadomość dla mnie.
Teraz kwestia nakrętek, są 3 typy nakrętek 27,29 i 32 mm, z tego co się zorientowałem te rozmiary odpowiadają rozmiarom klucza jakimi się je dokręca, co nie było dla mnie takie oczywiste:P
Okazuje się że mam 1 nakrętkę ze starej uszkodzonej półosi czyli 29mm (i drugą która jest nakręcona po prawej stronie) oraz 3 nakrętki 32mm, więc największe z możliwych, a dalej skubane nie wchodzą. Mierzyłem też średnicę tego walca z ząbkiem na samym końcu półosi i różnica między starą a nową jest 3mm, więc powinno idealnie pasować, ale problem w tym że nakrętka nie chce przejść nawet przez ten walec z ząbkiem (wklęsłym). Jakieś pomysły?
: 11 sty 2013, 13:15
autor: autopaga
Problem rozwiązany, końcówka osi (ta z rowkiem) spuchła od walenia młotkiem, godzina piłowania i nakrętka 32mm się zmieściła, temat zamknięty:)