Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Mam pytanie, poprzedni właściciel wymienił chłodnicę na jakąś sportową, aluminiową i choć nie wiem, czy to od tego, ale w trakcie jazdy, kiedy przyspieszam, niezależnie czy delikatnie czy mocniej jest cisza, zaś kiedy zdejmę nogę z gazu, to słychać takie ssssssssssss (jakby powietrze schodziło) i znowu delikatnie przyspieszam, puszczam i ssssssssssssssssssssss. Przy wysprzęglaniu jest cisza. Co to może być?
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
kacper-k48 pisze:Panowie, czy znajdzie się jakich fachowiec z Warszawy lub okolic który wszyje mi tylna szybę za kwotę do 200zł? Gdzie nie zadzwonię to wszyscy życzą sobie od 300 do 500zł, gdzie nowy dach można zamówić za 1400... Porażka jakaś. Element mam całkowicie wyjęty, stara szyba odchodzi już praktycznie sama więc wystarczy dociąć i wszyć nową. Będę mega wdzięczny za pomoc, bo Mazda stoi a za tydzień ma być jedną z atrakcji wieczoru panieńskiego. Pozdro
Nikt nic nie wie



-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kacper-k48 pisze:kacper-k48 pisze:Panowie, czy znajdzie się jakich fachowiec z Warszawy lub okolic który wszyje mi tylna szybę za kwotę do 200zł? Gdzie nie zadzwonię to wszyscy życzą sobie od 300 do 500zł, gdzie nowy dach można zamówić za 1400... Porażka jakaś. Element mam całkowicie wyjęty, stara szyba odchodzi już praktycznie sama więc wystarczy dociąć i wszyć nową. Będę mega wdzięczny za pomoc, bo Mazda stoi a za tydzień ma być jedną z atrakcji wieczoru panieńskiego. Pozdro
Nikt nic nie wieJuż drugi tydzień szukam kogoś kto mi to ogarnie i nic, a za tydzień mam jechać Mazda ze świadkową na ślub. Help
Nie sądze abyś zrobił to za tę kwotę, to upierdliwa robota - sam bym sie nie podjał za dwie stówy (nawet gdybym umiał

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Samba88 pisze:Mam pytanie, poprzedni właściciel wymienił chłodnicę na jakąś sportową, aluminiową i choć nie wiem, czy to od tego, ale w trakcie jazdy, kiedy przyspieszam, niezależnie czy delikatnie czy mocniej jest cisza, zaś kiedy zdejmę nogę z gazu, to słychać takie ssssssssssss (jakby powietrze schodziło) i znowu delikatnie przyspieszam, puszczam i ssssssssssssssssssssss. Przy wysprzęglaniu jest cisza. Co to może być?
Mi to bardziej brzmi na upuszczanie nadmiaru powietrza przez zawór, skoro masz MSMa.

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Coś mi piszczy/popiskuje cicho.
Dzwięk znika po delikatnym dotknięciu sprzęgła.
Nie ma znaczenia czy jest na biegu czy nie oraz czy jadę czy stoję.
Pojawia się kilka-kilkanaście sekund od puszczenia sprzęgła.
Gdzie zacząć szukać przyczyny ?
Dźwięk przypomina mi poszczenie paska klinowego tylko ciszej.
NA 1.6 '96
Dzwięk znika po delikatnym dotknięciu sprzęgła.
Nie ma znaczenia czy jest na biegu czy nie oraz czy jadę czy stoję.
Pojawia się kilka-kilkanaście sekund od puszczenia sprzęgła.
Gdzie zacząć szukać przyczyny ?
Dźwięk przypomina mi poszczenie paska klinowego tylko ciszej.
NA 1.6 '96
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Panowie, mam problem. Po wypadzie na tor, gdzie było sucho i przyczepnie, a i tak latałem trochę bokami coś huczy. Generalnie huczenie nasila się na łukach, ale tak samo przy skręcie w prawo i w lewo, więc wykluczam łożyska (prawdopodobieństwa, że oba się wysypały w tym samym stopniu jest znikome). Nie ma zmian przy przyśpieszaniu/zwalnianiu/wciśnięciu sprzęgła/wrzuceniu luzu. Podejrzewałem opony, no ale bez przesady, żeby na torze aż tak dostału (tam trochę bieżnik poszarpany jakby ktoś gumę lekko przypalił, ale bez tragedii). Ciężko zlokalizować gdzie huczy, bo jak to w Miacie, huczy całość... Podejrzewam, że to może być tylny most. Mam Fuji Super LSD. Wydaje mi się, że nadal spina i jest spoko. W sumie, to nawet lepiej spina, bo chętniej bokim idzie. Planuję i tak i tak wymianę oleju i w skrzyni i w dyfrze. Pytanie, czy się tym przejmować, czy uznać, że ten typ tak ma i po prostu się dotarł? Nic nie stuka, nie chrobocze, tylko sobie huczy równo w zależności od prędkości zmieniając swoją częstotliwość wraz ze zmianą prędkości.
The answer is always Miata.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
rrutek pisze:Samba88 pisze:Mam pytanie, poprzedni właściciel wymienił chłodnicę na jakąś sportową, aluminiową i choć nie wiem, czy to od tego, ale w trakcie jazdy, kiedy przyspieszam, niezależnie czy delikatnie czy mocniej jest cisza, zaś kiedy zdejmę nogę z gazu, to słychać takie ssssssssssss (jakby powietrze schodziło) i znowu delikatnie przyspieszam, puszczam i ssssssssssssssssssssss. Przy wysprzęglaniu jest cisza. Co to może być?
Mi to bardziej brzmi na upuszczanie nadmiaru powietrza przez zawór, skoro masz MSMa.
Ja zamiast się przejmować, to jarałbym się jak kościół w Norwegii... Zazdroszczę.
The answer is always Miata.
Hej. Wykrecila i przepadła mi śruba prowadząca zacisku hamulcowego w nb z przodu. Czy ktoś wie gdzie ja dostać lub ma na zbyciu? Najlepiej we Wrocławiu. 
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Mam bardzo dziwny przypadek ponieważ mój silnik po rozgrzaniu zaczął wydawać pukanie po zwiększaniu obrotów coraz z większą częstością, więc padłą diagnoza że obróciła się panewka. Po zdjęciu misy zostały wymienione wszystkie panewki (główne, korbowodowe i ustalające), co prawna nie było widać śladu obrócenia żadnej z nich ale były lekko przytarte a na wale na szczęście nie było żadnego śladu, tylko że po poskładaniu problem nie ustąpił lol co to może być ?
pompa oleju ?
ktoś już miał jakieś problemy z pompą oleju w NBFL 1.6 ? silnik ma 140 tyś więc raczej to nie to.
Oczywiście temperatura stoi w normie i jest ciśnienie oleju.
pompa oleju ?
ktoś już miał jakieś problemy z pompą oleju w NBFL 1.6 ? silnik ma 140 tyś więc raczej to nie to.
Oczywiście temperatura stoi w normie i jest ciśnienie oleju.
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
kali7575 pisze:Czy ktoś wie gdzie ja dostać
zadzwoń do remicar.pl, tylko u nich pewnie będzie do sprowadzenia
btw to podczas jazdy czy rozkręcałeś zaciski ?
bullet pisze:kali7575 pisze:Czy ktoś wie gdzie ja dostać
zadzwoń do remicar.pl, tylko u nich pewnie będzie do sprowadzenia
btw to podczas jazdy czy rozkręcałeś zaciski ?
Dzięki za info. Na jutro odbiór i cena poniżej 30zl więc ok.
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Drodzy jakie są objawy kończącego się sprzęgła? Staram się Mazdę traktować jak normalne auto, ale wcześniej RWD miałem tylko w automacie...
U mnie generalnie auto rusza albo z delikatnym kangurem albo z wyższych obrotów, ale wtedy wydaje mi się, że lekko je przypalam. Gwałtowne ruszanie z ok 4,5-5 tys obrotów kończy się dalszym wkręcaniem na obroty i paleniem sprzęgła, a nie gwałtowne ruszenie lub zmulenie silnika.
Z drugiej strony mając 1500 obrotów na piątym biegu i dusząc gaz do oporu sprzęgło się nie ślizga...
U mnie generalnie auto rusza albo z delikatnym kangurem albo z wyższych obrotów, ale wtedy wydaje mi się, że lekko je przypalam. Gwałtowne ruszanie z ok 4,5-5 tys obrotów kończy się dalszym wkręcaniem na obroty i paleniem sprzęgła, a nie gwałtowne ruszenie lub zmulenie silnika.
Z drugiej strony mając 1500 obrotów na piątym biegu i dusząc gaz do oporu sprzęgło się nie ślizga...
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Mógłby mi ktoś po VINie dobrać jakieś klocki hamulcowe na przód i na tył (konkretne linki z allegro), które nie puszczą mnie z torbami a będą dobrze hamowały i przede wszystkim będą pasowały do mojego samochodu? 21 sierpnia jadę nad morze, 650km w jedną stronę, a moje hamulce już średnio sobie radzą i chciałbym coś podziałać w tym temacie, tarcze na przód już mam kupione (co prawda od 323F BA 1.8 ale są identyczne rozmiarem bo sprawdzaliśmy) , z tyłu są w dobrym stanie więc nie wymieniam tylko klocków brakuje do tej układanki. Dziękuję bardzo z góry
Łukasz pisze:I ja się podpinam pod pytanie
Stelaż razem z dachem przełożysz bez problemu, ale samo poszycie z NB nie pasuje na stelaż z NA.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Fifkers pisze:Łukasz pisze:I ja się podpinam pod pytanie
Stelaż razem z dachem przełożysz bez problemu, ale samo poszycie z NB nie pasuje na stelaż z NA.
Ale poszycie z NA pasuje na stelaż z NB
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
W takim razie czym się różni poszycie z mazdy NB od poszycia NA (poznać to po tylnej szybie ?).
Ja szczerze mówiąc mam w NA szklaną szybę z tyłu.
Zastanawiam się czy w NA występowała szklana szyba.
A szukam stelaża, bo mój ma jakieś dorabiane sworznie, które kiepsko spełniają swoje zadanie
Ja szczerze mówiąc mam w NA szklaną szybę z tyłu.
Zastanawiam się czy w NA występowała szklana szyba.
A szukam stelaża, bo mój ma jakieś dorabiane sworznie, które kiepsko spełniają swoje zadanie

Lampy tylne z NBFl europejczyka pasują P&P do NB, czy coś trzeba zmieniać w kabelkologii?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Chciałem wymienić sprężyny, jednak pokonała mnie śruba łącznika stabilizatora. Podczas kręcenia nakrętki, kręci się razem ze śrubą, psikałem odrdzewiaczem, nic nie pomagało, zostawiłem zalanego na noc, dzisiaj znów idę walczyć, ale czuję w kościach, że nie pyknie.
Jest jakiś patent jak ją odkręcić?
Jest jakiś patent jak ją odkręcić?
Kostek pisze:Mam bardzo dziwny przypadek ponieważ mój silnik po rozgrzaniu zaczął wydawać pukanie po zwiększaniu obrotów coraz z większą częstością, więc padłą diagnoza że obróciła się panewka. Po zdjęciu misy zostały wymienione wszystkie panewki (główne, korbowodowe i ustalające), co prawna nie było widać śladu obrócenia żadnej z nich ale były lekko przytarte a na wale na szczęście nie było żadnego śladu, tylko że po poskładaniu problem nie ustąpił lol co to może być ?
pompa oleju ?
ktoś już miał jakieś problemy z pompą oleju w NBFL 1.6 ? silnik ma 140 tyś więc raczej to nie to.
Oczywiście temperatura stoi w normie i jest ciśnienie oleju.
Znalazłem

Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Kwiatek pisze:Chciałem wymienić sprężyny, jednak pokonała mnie śruba łącznika stabilizatora. Podczas kręcenia nakrętki, kręci się razem ze śrubą, psikałem odrdzewiaczem, nic nie pomagało, zostawiłem zalanego na noc, dzisiaj znów idę walczyć, ale czuję w kościach, że nie pyknie.
Jest jakiś patent jak ją odkręcić?
Uciąć diaksem, każdy inny sposób to strata czasu. Rozumiem, że gwint nie jest zakończony torxem lub imbusem a jak jest to go tam wkładasz i się niszczy bit po prostu? Just asking

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Rozumiem, że gwint nie jest zakończony torxem lub imbusem a jak jest to go tam wkładasz i się niszczy bit po prostu? Just asking
Racja, gwint śruby kończy się imbusem 6, ale to niewiele zmienia, bo i tak nie chce się obrócić

Czyli ciąć, to jakaś specjalna śruba? Gdzie ją dostanę?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Kwiatek pisze:rrutek pisze:Rozumiem, że gwint nie jest zakończony torxem lub imbusem a jak jest to go tam wkładasz i się niszczy bit po prostu? Just asking
Racja, gwint śruby kończy się imbusem 6, ale to niewiele zmienia, bo i tak nie chce się obrócić
Czyli ciąć, to jakaś specjalna śruba? Gdzie ją dostanę?
wydaje mi się że śruba nie jest wymienialna. w na da sie to wymienic, w nb z tego co wiem pozostaje wymiana łacznika
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie, ucinasz i montujesz nowy łącznik. Rzuć okiem po np. tygodniu, czy łącznik się nie poluzował, bo lubią to robić 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM