Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Pczs4 pisze:akie łożysko z piastą polecacie do Nb 1.8 z abs?
albo tanio albo dobrze, niestety to nie są tanie rzeczy, We wrzesniu jak szukałem koronki absu to łożysko na tył kosztowało około 350zł ale nie pamiętam w którym sklepie je widziałem
edit: masz może numer części. Zerknąłem na sklep u siebie w UK i maja na stanie tylko jeden zestaw na tył do na/nb i nbfl
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Pczs4 pisze:MAZDA NA23-33-04XA
to jest "hub asembly" czyli łożysko + element mocujący koło. Z tego co mi się wydaje powinien być dostępny zestaw zawierający samo łożysko. w tym wypadku cena powinna byc znacząco niższa. Ale pewien nie jestem

Co do trwałości samego łożska "no name" możliwe że było gównian e, albo zostało uszkodzone przy montażu.
zamotałem się cały czas mysłałem że o tyle mowa. przód jest raczej nierozbieralny :/
Pczs4 pisze:Jakie łożysko z piastą polecacie do Nb 1.8 z abs? ten japanparts padł mi po miesiącu... :/
czy szukać używki? Bo 560zł za SKF to troche dużo
Poszukaj NTN:
10L3014OYO
NTN No. HUB200-17
Z tego co mi wiadomo to OEM bez znaczka Mazdy

Dwie śruby widoczne po zdjęciu tunelu i dwie po wyrwaniu kulek nawiewów.
-
- Donator
- Posty: 236
- Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
- Model: Inny
- Wersja: Bez miatowy :(
- Lokalizacja: SZY
Tu masz cała instrukcje https://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdfDEXTER pisze:Kto wie jak zdemontować w NAFL panel środkowy deski rozdzielczej bez demolki? Ten wokół środkowych nawiewów i radia.
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
Czy ktoś ma doświadczenia z tą kierownicą:
http://allegro.pl/kierownica-sportowa-p ... 21385.html
gnie się jak plastelina czy daje radę?
http://allegro.pl/kierownica-sportowa-p ... 21385.html
gnie się jak plastelina czy daje radę?
- meewosh
- Posty: 1148
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Macie może doświadczenie w myciu komory silnika? ogólnie mam syf, brud i kupa kurzu. da się to bezpiecznie zrobić myjką? nie mam cierpliwości do zabawy z wacikami do uszu [FACE WITH TEARS OF JOY]
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
meewosh pisze:Macie może doświadczenie w myciu komory silnika? ogólnie mam syf, brud i kupa kurzu. da się to bezpiecznie zrobić myjką? nie mam cierpliwości do zabawy z wacikami do uszu [FACE WITH TEARS OF JOY]
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
myjką bym nie działał chyba że masz kątową lance z wąskim strumieniem. Ja od zawsze myłem silnik w swoich autach ( w mazdzie jeszcze nie

Owijasz elektrykę, alternator, bezpieczniki itd folią spożywczą. Opryskujesz zimny silnik dobrym de-greaserem (albo Akrą z K2 - też daje radę) ja zawsze zaczynam od dołu, czyli spod auta.
potem pędzelkiem albo szczotką na rączce szuru buru (bez spiny 10-15 min wystarczy żeby sie wszystko przegryzło) i spłukujesz wężem albo myjką pod niskim ciśnieniem.
Potem kompresorek albo suszarka do włosów/odkurzacz do lisci. odczekać 20 minut i gotowe.
a jak się nie domyje to jeszcze raz.
ma ktos informacje jak zczytac kody błędów w NB które nie ma wogole kontrolki check engine na desce? widziałem filmiki i inne how-to, ale tam albo NA, albo NB gdzie migali kody kontrolka na desce.
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
nie ma obd2, ani checka, dlatego pytam. wszystkie na filmach/zdjeciach mialy chociaz checka. zakupilem juz zworke, diode i ksiazke kodow z Ebay, zobaczymy jak to pojdzie 

NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Panowie, co by nie robić oddzielnego wątku. Moja Miata nie ma Torsena, ale będę montował i teraz pytanie sprowadza się do tego czy mogę wymienić sam dyferencjał z torsenem typ 2 (ratio 4.1) czy koniecznie muszą też ogarnąć półośki od wersji z LSD?
Jak się domyślam jeśli ogarnę z wersji sportive 6b to muszę też zmienić skrzynię, bo tam było inne ratio?
W planach grubsze mody i zastanawiam się czy całe półośki to nie jest lepszy/bezpieczniejszy pomysł zakładając przyrost mocy?
Przewijają się też motywy z LSD od RX-8 ale nie wiem czy temat jest warty świeczki? Wiele info na forum nie znalazłem.
Jak się domyślam jeśli ogarnę z wersji sportive 6b to muszę też zmienić skrzynię, bo tam było inne ratio?
W planach grubsze mody i zastanawiam się czy całe półośki to nie jest lepszy/bezpieczniejszy pomysł zakładając przyrost mocy?
Przewijają się też motywy z LSD od RX-8 ale nie wiem czy temat jest warty świeczki? Wiele info na forum nie znalazłem.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wraz z zakupionym z drugiej reki rollbarem "Cybul wąski" dostalem kilka srobek i 4 blaszki:
do czego one sluza??!! Moj montazysta rollbara zarzekl sie ze nijak nigdzie nie pasowaly.
do czego one sluza??!! Moj montazysta rollbara zarzekl sie ze nijak nigdzie nie pasowaly.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Montujesz je pod nakrętkami, z drugiej strony podwozia. Mają rozłożyć działające siły na większą powierzchnię. Na moje oko te płyty w kształcie T pójdą w sekcję tuż za fotelami, a pozostałe w część podłogi równoległą do ziemi.
---
---
Nie muszą być, masz NB, także półośki powinny być plug&play.michael146 pisze:Panowie, co by nie robić oddzielnego wątku. Moja Miata nie ma Torsena, ale będę montował i teraz pytanie sprowadza się do tego czy mogę wymienić sam dyferencjał z torsenem typ 2 (ratio 4.1) czy koniecznie muszą też ogarnąć półośki od wersji z LSD?.
Torsen ze skrzyni 6b ma dłuższe przełożenie. Nie oznacza to, że musisz go zmienić razem ze skrzynią, ale jeżeli nie chcesz wydłużać przełożenia finalnego (słowem: zmulać auta, ale poprawiać komfort auta w trasie) to warto.michael146 pisze:Jak się domyślam jeśli ogarnę z wersji sportive 6b to muszę też zmienić skrzynię, bo tam było inne ratio?
W planach grubsze mody i zastanawiam się czy całe półośki to nie jest lepszy/bezpieczniejszy pomysł zakładając przyrost mocy?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
rrutek pisze:Montujesz je pod nakrętkami, z drugiej strony podwozia. Mają rozłożyć działające siły na większą powierzchnię. Na moje oko te płyty w kształcie T pójdą w sekcję tuż za fotelami, a pozostałe w część podłogi równoległą do ziemi.
tez mi sie tak wydawalo z tym ze gdy te wieksze blaszki pojda na spod - to te drugie malowane juz chyba nie maja zastosowania do czegokolwiek.
roll jest taki:
blaszka niemalowana ma ksztalt podstawy antirolla, do czego bylyby te pomalowane w ksztalcie litery T ? Moze ktos ma foto z montazu?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Wiesz co tak przyglądam się i rozstaw śrub jest chyba taki sam malowane nie malowane czy to nie rodzaj " podkładki " wyrownujacej z jednej lub drugiej strony? Od dołu lub góry auta.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 mar 2017, 20:59
- Model: Inny
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Rwij Paputy pisze:Witam szukam części do mojej mx5 NC
Potrzebny jest tłok z korbowodem do silnika 1.8 126km
Tłok musi mieć wgłembienie
Proszę o pomoc
888 320 388
Wrzuć raczej ogłoszenie do działu Części MX-5 Kupię
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Panowie podpowiedzcie.
Dziś nagle zaczął mi cieknąć( lać) pierwszy wtrysk.
Tu przy samym kolektorze
Czy powinienem zmienić uszczelkę , wtrysk , czy może wszystkie bo wymienia się parami?
obojętnie która opcja to kupię uszczelki , wtrysk lub 4 jeśli ktoś ma w Wawie choćby dziś:)
W taka pogodę każdy dzień jest na wagę złota.
Z góry dziękuję
Broonek.
Dziś nagle zaczął mi cieknąć( lać) pierwszy wtrysk.
Tu przy samym kolektorze

Czy powinienem zmienić uszczelkę , wtrysk , czy może wszystkie bo wymienia się parami?
obojętnie która opcja to kupię uszczelki , wtrysk lub 4 jeśli ktoś ma w Wawie choćby dziś:)
W taka pogodę każdy dzień jest na wagę złota.
Z góry dziękuję
Broonek.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nbfl 1.6 

MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
lać tzn któraś uszczelka ci pękła ? może być oring/ta w kształcie V/dolny uszczelniacz z plastikiem
mam oring i tego V jak chcesz to mogę podrzucić
tylko nie dzisiaj bo wypiłem
tych dolnych nie mam
mam oring i tego V jak chcesz to mogę podrzucić
tylko nie dzisiaj bo wypiłem

tych dolnych nie mam

MIATA nim jak szatan


-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ja wypycham srubokrętem od srodka jak zdejme felgewaran pisze:Serwus! Może nieco głupawe pytanie, ale czy macie jakiś patent, czym podważyć dekielek/zaślepkę na alufeldze, tak, żeby nie porysować obu tych ciasno spasowanych rzeczy?