Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

22 mar 2017, 18:33

Jakie łożysko z piastą polecacie do Nb 1.8 z abs? ten japanparts padł mi po miesiącu... :/
czy szukać używki? Bo 560zł za SKF to troche dużo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 mar 2017, 18:46

Pczs4 pisze:akie łożysko z piastą polecacie do Nb 1.8 z abs?


albo tanio albo dobrze, niestety to nie są tanie rzeczy, We wrzesniu jak szukałem koronki absu to łożysko na tył kosztowało około 350zł ale nie pamiętam w którym sklepie je widziałem


edit: masz może numer części. Zerknąłem na sklep u siebie w UK i maja na stanie tylko jeden zestaw na tył do na/nb i nbfl
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

22 mar 2017, 19:00

MAZDA NA23-33-04XA

Lewy przód u mnie, a to nie dziwne żeby nowe nawet japanparts tak szybko padło?
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

22 mar 2017, 19:10

ubek pisze:Zależy w jaka moc celujesz, w UK większość soft Turbo jeździ na Cobalcie.

2 z przodu musi być. 200-250. Znająć życie wyjdzie ten dolny zakres :D
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 mar 2017, 19:16

Pczs4 pisze:MAZDA NA23-33-04XA

to jest "hub asembly" czyli łożysko + element mocujący koło. Z tego co mi się wydaje powinien być dostępny zestaw zawierający samo łożysko. w tym wypadku cena powinna byc znacząco niższa. Ale pewien nie jestem :roll:

Co do trwałości samego łożska "no name" możliwe że było gównian e, albo zostało uszkodzone przy montażu.

zamotałem się cały czas mysłałem że o tyle mowa. przód jest raczej nierozbieralny :/
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

22 mar 2017, 19:46

Pczs4 pisze:Jakie łożysko z piastą polecacie do Nb 1.8 z abs? ten japanparts padł mi po miesiącu... :/
czy szukać używki? Bo 560zł za SKF to troche dużo


Poszukaj NTN:
10L3014OYO
NTN No. HUB200-17

Z tego co mi wiadomo to OEM bez znaczka Mazdy ;) U mnie śmigają od końca 2010 roku
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

22 mar 2017, 20:14

Dzięki panowie, kurde 4 stówki, z wymianą wyjdzie prawie 5 :/ a dopiero dałem ponad 300 za to je**ne Japanparts...
Mozna jakoś zareklamować miesięczne łożysko jak mam paragon?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2017, 20:19

Kto wie jak zdemontować w NAFL panel środkowy deski rozdzielczej bez demolki? Ten wokół środkowych nawiewów i radia.

Pozdrawiam
DEX
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

22 mar 2017, 21:35

Dwie śruby widoczne po zdjęciu tunelu i dwie po wyrwaniu kulek nawiewów.
patryczek
Donator
Donator
Posty: 236
Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
Model: Inny
Wersja: Bez miatowy :(
Lokalizacja: SZY

23 mar 2017, 0:35

DEXTER pisze:Kto wie jak zdemontować w NAFL panel środkowy deski rozdzielczej bez demolki? Ten wokół środkowych nawiewów i radia.
Tu masz cała instrukcje https://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2017, 6:56

Dziekuje! Czyli dobrze, ze nie pociagnalem mocniej ;-) bo kulek nie wyjalem, a tam cos wlasnie mocno trzymalo :-p
Awatar użytkownika
MarekJ
Posty: 107
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2017, 11:00

Czy ktoś ma doświadczenia z tą kierownicą:
http://allegro.pl/kierownica-sportowa-p ... 21385.html

gnie się jak plastelina czy daje radę?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

23 mar 2017, 17:22

mam taką, ujdzie 8-)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

23 mar 2017, 18:10

Macie może doświadczenie w myciu komory silnika? ogólnie mam syf, brud i kupa kurzu. da się to bezpiecznie zrobić myjką? nie mam cierpliwości do zabawy z wacikami do uszu [FACE WITH TEARS OF JOY]

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 mar 2017, 19:04

meewosh pisze:Macie może doświadczenie w myciu komory silnika? ogólnie mam syf, brud i kupa kurzu. da się to bezpiecznie zrobić myjką? nie mam cierpliwości do zabawy z wacikami do uszu [FACE WITH TEARS OF JOY]

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka


myjką bym nie działał chyba że masz kątową lance z wąskim strumieniem. Ja od zawsze myłem silnik w swoich autach ( w mazdzie jeszcze nie ;) )
Owijasz elektrykę, alternator, bezpieczniki itd folią spożywczą. Opryskujesz zimny silnik dobrym de-greaserem (albo Akrą z K2 - też daje radę) ja zawsze zaczynam od dołu, czyli spod auta.
potem pędzelkiem albo szczotką na rączce szuru buru (bez spiny 10-15 min wystarczy żeby sie wszystko przegryzło) i spłukujesz wężem albo myjką pod niskim ciśnieniem.
Potem kompresorek albo suszarka do włosów/odkurzacz do lisci. odczekać 20 minut i gotowe.

a jak się nie domyje to jeszcze raz.
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

23 mar 2017, 22:39

ma ktos informacje jak zczytac kody błędów w NB które nie ma wogole kontrolki check engine na desce? widziałem filmiki i inne how-to, ale tam albo NA, albo NB gdzie migali kody kontrolka na desce.
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

23 mar 2017, 22:55

jak nie masz kontrolki to robisz diode z rezystorem i ona ci miga
chyba ze masz obd2 to nie musisz :P
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

23 mar 2017, 23:36

nie ma obd2, ani checka, dlatego pytam. wszystkie na filmach/zdjeciach mialy chociaz checka. zakupilem juz zworke, diode i ksiazke kodow z Ebay, zobaczymy jak to pojdzie :D
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

26 mar 2017, 16:27

Panowie, co by nie robić oddzielnego wątku. Moja Miata nie ma Torsena, ale będę montował i teraz pytanie sprowadza się do tego czy mogę wymienić sam dyferencjał z torsenem typ 2 (ratio 4.1) czy koniecznie muszą też ogarnąć półośki od wersji z LSD?

Jak się domyślam jeśli ogarnę z wersji sportive 6b to muszę też zmienić skrzynię, bo tam było inne ratio?

W planach grubsze mody i zastanawiam się czy całe półośki to nie jest lepszy/bezpieczniejszy pomysł zakładając przyrost mocy?

Przewijają się też motywy z LSD od RX-8 ale nie wiem czy temat jest warty świeczki? Wiele info na forum nie znalazłem.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 mar 2017, 18:41

wraz z zakupionym z drugiej reki rollbarem "Cybul wąski" dostalem kilka srobek i 4 blaszki:
DSC_0539.JPG


do czego one sluza??!! Moj montazysta rollbara zarzekl sie ze nijak nigdzie nie pasowaly.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2017, 7:05

Montujesz je pod nakrętkami, z drugiej strony podwozia. Mają rozłożyć działające siły na większą powierzchnię. Na moje oko te płyty w kształcie T pójdą w sekcję tuż za fotelami, a pozostałe w część podłogi równoległą do ziemi.

---
michael146 pisze:Panowie, co by nie robić oddzielnego wątku. Moja Miata nie ma Torsena, ale będę montował i teraz pytanie sprowadza się do tego czy mogę wymienić sam dyferencjał z torsenem typ 2 (ratio 4.1) czy koniecznie muszą też ogarnąć półośki od wersji z LSD?.
Nie muszą być, masz NB, także półośki powinny być plug&play.

michael146 pisze:Jak się domyślam jeśli ogarnę z wersji sportive 6b to muszę też zmienić skrzynię, bo tam było inne ratio?

W planach grubsze mody i zastanawiam się czy całe półośki to nie jest lepszy/bezpieczniejszy pomysł zakładając przyrost mocy?
Torsen ze skrzyni 6b ma dłuższe przełożenie. Nie oznacza to, że musisz go zmienić razem ze skrzynią, ale jeżeli nie chcesz wydłużać przełożenia finalnego (słowem: zmulać auta, ale poprawiać komfort auta w trasie) to warto.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 mar 2017, 10:15

rrutek pisze:Montujesz je pod nakrętkami, z drugiej strony podwozia. Mają rozłożyć działające siły na większą powierzchnię. Na moje oko te płyty w kształcie T pójdą w sekcję tuż za fotelami, a pozostałe w część podłogi równoległą do ziemi.

tez mi sie tak wydawalo z tym ze gdy te wieksze blaszki pojda na spod - to te drugie malowane juz chyba nie maja zastosowania do czegokolwiek.

roll jest taki:
DSC_0448.JPG


DSC_0539.JPG


blaszka niemalowana ma ksztalt podstawy antirolla, do czego bylyby te pomalowane w ksztalcie litery T ? Moze ktos ma foto z montazu?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

27 mar 2017, 10:54

Wiesz co tak przyglądam się i rozstaw śrub jest chyba taki sam malowane nie malowane czy to nie rodzaj " podkładki " wyrownujacej z jednej lub drugiej strony? Od dołu lub góry auta.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Rwij Paputy
Posty: 1
Rejestracja: 15 mar 2017, 20:59
Model: Inny

27 mar 2017, 19:48

Witam szukam części do mojej mx5 NC
Potrzebny jest tłok z korbowodem do silnika 1.8 126km
Tłok musi mieć wgłembienie
Proszę o pomoc
888 320 388
Załączniki
20170321_195129.jpg
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

28 mar 2017, 12:53

Rwij Paputy pisze:Witam szukam części do mojej mx5 NC
Potrzebny jest tłok z korbowodem do silnika 1.8 126km
Tłok musi mieć wgłembienie
Proszę o pomoc
888 320 388

Wrzuć raczej ogłoszenie do działu Części MX-5 Kupię
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 mar 2017, 19:16

Panowie podpowiedzcie.

Dziś nagle zaczął mi cieknąć( lać) pierwszy wtrysk.
Tu przy samym kolektorze :(
Czy powinienem zmienić uszczelkę , wtrysk , czy może wszystkie bo wymienia się parami?
obojętnie która opcja to kupię uszczelki , wtrysk lub 4 jeśli ktoś ma w Wawie choćby dziś:)
W taka pogodę każdy dzień jest na wagę złota.
Z góry dziękuję
Broonek.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 mar 2017, 19:20

Nbfl 1.6 :)
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

28 mar 2017, 20:16

lać tzn któraś uszczelka ci pękła ? może być oring/ta w kształcie V/dolny uszczelniacz z plastikiem
mam oring i tego V jak chcesz to mogę podrzucić
tylko nie dzisiaj bo wypiłem 8-)
tych dolnych nie mam :(
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 832
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: ND
Wersja: Polift
Lokalizacja: Warszawa

28 mar 2017, 20:45

Serwus! Może nieco głupawe pytanie, ale czy macie jakiś patent, czym podważyć dekielek/zaślepkę na alufeldze, tak, żeby nie porysować obu tych ciasno spasowanych rzeczy?
Ubi bene, ibi patria
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 mar 2017, 20:48

waran pisze:Serwus! Może nieco głupawe pytanie, ale czy macie jakiś patent, czym podważyć dekielek/zaślepkę na alufeldze, tak, żeby nie porysować obu tych ciasno spasowanych rzeczy?
ja wypycham srubokrętem od srodka jak zdejme felge
ODPOWIEDZ