
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
W mojej NB pojawił się koszmarny dźwięk z okolic schowka pasażera. Jakby wibrująca niedokrecona śruba. Rzuciłem okiem w to miejsce - wszystkie twardo się trzymają. Może jakiejś nie widać na pierwszy rzut oka? Może to coś innego? Na każdej nawet maleńkiej nierówności dziadostwo słychać i jazda z czymś takim to udręka 

- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .
NA - regulator na alternatorze
NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
Alex pisze:waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .
NA - regulator na alternatorze
NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
Qrcze też mam NB 1,6 z 1999 roku i dałbym sobie palec uciąć, że mam regulator przy alternatorze (można poczytać o moim problemie w dziale "Pilna pomoc"), po wlutowaniu szczotek z Żuka (takie były pod ręką) wszystko zaczęło banglać i z tego co kojarzę to ładowanie nie powinno być na 12V, tylko na 14,6 - 14,8V. Jednakowoż u mnie w przeciwieństwie do kolegi paliła się kontrolka aku jak nie miałem ładowania.
T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
Matick7 pisze:Może osłona w nogach pasażera? Ja miałem luźną osłonę, która jest na samym początku podłogi. Jak klepniesz tam to usłyszysz. Wystarczy odciągnąć dywanik i przykręcić
Wygląda na to że chyba uratowałeś moje zdrowie psychiczne, dzięki kolego

- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Psychotulanek pisze:Alex pisze:waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .
NA - regulator na alternatorze
NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
Qrcze też mam NB 1,6 z 1999 roku i dałbym sobie palec uciąć, że mam regulator przy alternatorze (można poczytać o moim problemie w dziale "Pilna pomoc"), po wlutowaniu szczotek z Żuka (takie były pod ręką) wszystko zaczęło banglać i z tego co kojarzę to ładowanie nie powinno być na 12V, tylko na 14,6 - 14,8V. Jednakowoż u mnie w przeciwieństwie do kolegi paliła się kontrolka aku jak nie miałem ładowania.
T.
Właśnie o tym czytałem w dziale pomocy i dlatego pojawiły się wątpliwości, czy sam alternator z regulatorem fiksuje, czy coś z ECU. Kolejnym ziarnem nie pewności kontrolka braku ładowania. 12 V oznacza ewidentnie brak ładowania, tylko czy winien jest alternator i /lub wbudowany w nim regulator czy istnieje taka możliwość że altek sprawny a ECU z jakiś przyczyn - leci w kulki.
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Alex pisze:waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .
NA - regulator na alternatorze
NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
Dzięki Alex, za schematy muszę się na spokojnie nad nimi pochylić, bo to odległa wiedza.Organ nie używany zanika

Sorry za dwa posty się zgubiłem w tapatalku
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
Pytanie z levelu "hard" przynajmniej dla mnie:
W modelu NB z 2000 roku na rynek UK (oznaczenie NC31) był podobnież (tak wynika z VIN-u) montowany Torsen. Czy ktoś wie z jakim przełożeniem?
T.
W modelu NB z 2000 roku na rynek UK (oznaczenie NC31) był podobnież (tak wynika z VIN-u) montowany Torsen. Czy ktoś wie z jakim przełożeniem?
T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Psychotulanek pisze:Pytanie z levelu "hard" przynajmniej dla mnie:
W modelu NB z 2000 roku na rynek UK (oznaczenie NC31) był podobnież (tak wynika z VIN-u) montowany Torsen. Czy ktoś wie z jakim przełożeniem?
T.
dziś pytanie dziś odpowiedź: jeżeli mówimy o modelu 6 biegowym przed liftem to był to Torsen type2 przełożenie 3.909 ( w wersji ICON 3.636.) w pięciobiegowych Torsen typu drugiego , przełożenie 4.1
we wczesnych NBFL S-VT (do 2003) Torsen typu drugiego, przełożenie 3.636. Phoenix i arizona przełożenie 4.1.
Pamiętaj że niektóre auta w UK są tak naprawde importami z japonii a tam sie sprawa miała inaczej
Poci mi się dyfer (torsen), planuję dolać trochę oleju (był wymieniany ok 2 lat temu i tu pytanie po jakim czasie znów wymienić?) i tu pytanie - lać oleju w opór, czy po czym poznać, że jest go tyle ile powinno być?
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
mutra pisze:Psychotulanek pisze:Pytanie z levelu "hard" przynajmniej dla mnie:
W modelu NB z 2000 roku na rynek UK (oznaczenie NC31) był podobnież (tak wynika z VIN-u) montowany Torsen. Czy ktoś wie z jakim przełożeniem?
T.
dziś pytanie dziś odpowiedź: jeżeli mówimy o modelu 6 biegowym przed liftem to był to Torsen type2 przełożenie 3.909 ( w wersji ICON 3.636.) w pięciobiegowych Torsen typu drugiego , przełożenie 4.1
we wczesnych NBFL S-VT (do 2003) Torsen typu drugiego, przełożenie 3.636. Phoenix i arizona przełożenie 4.1.
Pamiętaj że niektóre auta w UK są tak naprawde importami z japonii a tam sie sprawa miała inaczej


"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
Trafia mi sie do kupienia w dobrych pieiądzach blenda JDM. Czy orientuje się ktoś jak ją zamontować do wersji EU ?
chodzi mi konkretnie o podświetlenie rejestracji, które jest inne w wersji EU. Czy jest konieczne cięcie ściany bagażnika aby to dopasować ?
Pozdrawiam
chodzi mi konkretnie o podświetlenie rejestracji, które jest inne w wersji EU. Czy jest konieczne cięcie ściany bagażnika aby to dopasować ?
Pozdrawiam
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
magik pisze:Cześć
Od dwóch dni zauważyłem, że na ciepłym silniku podczas stania np. na światłach i po wrzuceniu luzu, mój wskaźnik ciśnienia oleju opada do zera. Od czego zacząć diagnostykę? NB 1999
Koniecznie sprawdź poziom oleju. Opadnięcie tej wskazówki wskazuje na zanikające ciśnienie oleju, a jego brak nie kończy się dobrze.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
magik pisze:U mnie po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka oleju. To normalne?
A my mamy w miatach kontrolkę oleju? Moja nbfl nie ma.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- Maciejewsky
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Przestał mi chodzić nawiew, pytanie gdzie znajdę wiatrak nawiewu w NA i jak mogę sprawdzić co się sypnęło? Reaguje na zmianę temperatury ale nie tłoczy powietrza.
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Maciejewsky pisze:Przestał mi chodzić nawiew, pytanie gdzie znajdę wiatrak nawiewu w NA i jak mogę sprawdzić co się sypnęło? Reaguje na zmianę temperatury ale nie tłoczy powietrza.
Bezpieczniki sprawdziles? I pokrętło o siły nawiewu?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- Maciejewsky
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
waldi pisze:Maciejewsky pisze:Przestał mi chodzić nawiew, pytanie gdzie znajdę wiatrak nawiewu w NA i jak mogę sprawdzić co się sypnęło? Reaguje na zmianę temperatury ale nie tłoczy powietrza.
Bezpieczniki sprawdziles? I pokrętło o siły nawiewu?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Tak, oba sprawne. Parę dni wcześniej na 1 i 2 biegu nawiewu słychać było klekotanie, jakby łożysko.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zdejmij schowek przed pasażerem i włóż głowę, wentylator trzyma się na kilku (3/4) śrubach.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, 11:55 przez rrutek, łącznie zmieniany 1 raz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Maciejewsky pisze:waldi pisze:Maciejewsky pisze:Przestał mi chodzić nawiew, pytanie gdzie znajdę wiatrak nawiewu w NA i jak mogę sprawdzić co się sypnęło? Reaguje na zmianę temperatury ale nie tłoczy powietrza.
Bezpieczniki sprawdziles? I pokrętło o siły nawiewu?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Tak, oba sprawne. Parę dni wcześniej na 1 i 2 biegu nawiewu słychać było klekotanie, jakby łożysko.
No to wypada silnik dmuchawy, tu musisz poczekać aż ktos bardziej oblatany Ci podpowie w kwestii demontażu
- Maciejewsky
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Ok dzięki panowie 

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze jedno - w NA bez problemu coś może wpaść w wentylator. Jak go wyjmiesz i jeżeli znajdziesz tam coś, co go blokowało - sprawdź drugi raz bezpiecznik, bo dalsze próby mogły go przepalić. IMO warto też na krótko podpiąć wentylator, żeby upewnić się, że działa.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Psychotulanek pisze:Alex pisze:waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .
NA - regulator na alternatorze
NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
Qrcze też mam NB 1,6 z 1999 roku i dałbym sobie palec uciąć, że mam regulator przy alternatorze (można poczytać o moim problemie w dziale "Pilna pomoc"), po wlutowaniu szczotek z Żuka (takie były pod ręką) wszystko zaczęło banglać i z tego co kojarzę to ładowanie nie powinno być na 12V, tylko na 14,6 - 14,8V. Jednakowoż u mnie w przeciwieństwie do kolegi paliła się kontrolka aku jak nie miałem ładowania.
T.
Regulator napięcia i łożyska do wymiany, czyli wersja nie wiadomo co z regulatorem na alternatorze.

Kolejne pytanie laika. Niestety google nie pomógł.
Jaka jest średnica gumowego przewodu idącego od chłodnicy?
Przewód nr 2 z tym, że w NB
http://www.kmparts.pl/707.Komplet-przew ... -5-NA-16-L
Jaka jest średnica gumowego przewodu idącego od chłodnicy?
Przewód nr 2 z tym, że w NB
http://www.kmparts.pl/707.Komplet-przew ... -5-NA-16-L