Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
termo_sXs
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
12 paź 2013, 20:20
Mieczyslaw pisze:NGK, ale Made in France czy Japan?
Słyszałem, że japońskie wytrzymują ~966 km więcej niż francuskie.
Myślisz, że naprawdę jest różnica?
A ASO pewnie wstawia takie świece (zdjecie): http://allegro.pl/mazda-mx-3-mx-5-oryginalne-swiece-nowe-i3553641393.html
Sprawdź może najpierw przerwę... BKR5E od BKR5E-11 różnią się tylko przerwą.
-
Załączniki
-

- swiece.jpg (23.57 KiB) Przejrzano 3093 razy
-
Spaniard
- Donator

- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
13 paź 2013, 22:59
Wygląda na to, że ze świecami wszystko powinno być OK. Model to BKR5E-11. Przyjrzę się im jeszcze raz, ale dokładniej oraz sprawdzę przerwę. Tak czy inaczej we wtorek idą do reklamacji.
-
termo_sXs
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
13 paź 2013, 23:08
Ciekawy przypadek w takim razie...
Jak wyjdzie Ci 1,1 (tak powinien ustawić ngk) to zmniejsz na 1. Na 1,1 potrzebne wieksze napiecie i cewki/kable mogą nie wydalać... Pewnie straty na kablach są. od nowości kble? Ile lat/przebieg?
Ja u siebie raz dałem dla testu 1,2(/1,25) i wolne na poczatku spadaly na 600, potem się nawet stabilizowalo. I tez raczej gorzej ciągnał.
-
Krzywy
- Posty: 562
- Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
- Lokalizacja: Łódź
29 gru 2013, 12:59
Przeczytałem cały temat i w sumie niespecjalnie wiem jakie świece mam kupić.
BKR*E-11 ale 5, 6 czy 7?
Mam silnik 115KM z '93 i instalację gazową. Teoretycznie mieszanka gazu spala się w nieco wyższej temperaturze.
Auto jeździ głównie trasy choć i po mieście na niedogrzanym czasami też mi się zdarza (ale wtedy tylko benzyna). Na trasie więcej jak 4500 obrotów nie widzi (czy przyspieszanie czy cruising). W sensie normalnie bo zdarza mi się przykręcić trochę wyżej ale sporadycznie.
Będzie to jeździło z kablami bosha silicon power czy coś takiego. W tej chwili na ori kablach i jakichś świecach ngk zdarza się że na bardzo zimnym silniku jeden cylinder może nie palić (trwa to krótko - zwykle zanika po pierwszym wciśnięciu gazu do ruszenia). Nie wypadają zapłony podczas jazdy.
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
29 gru 2013, 13:28
Na pewno nie 7. Poszedł bym w 6 jeżeli auto jeździ głównie po trasie.
-
Krzywy
- Posty: 562
- Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
- Lokalizacja: Łódź
29 gru 2013, 15:05
W tej chwili mam 6 jak widzę.
Mają już taki pomarańczowo brązowy nalot na ceramice (na jakimś zdjęciu w tym temacie już ktoś to pokazał. Swoją drogą od czego to? Przedmuchy jak to ktoś napisał czy po prostu się przepalają?
W środku trudno powiedzieć czy są czyste czy nie. Na pewno część ceramiczna od strony elektrod jest biała i dobrze widoczna. Na tym nie ma śladów nagaru więc i pewnie elektrody powinny wyglądać tak jak wyglądają. Nie ociekają jakimiś glutami.
Jeszcze jakieś opinie? Bo jutro zamierzam jechać i kupić.
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
29 gru 2013, 16:28
Prościej będzie ocenić jak wrzucisz zdjęcie.
-
Krzywy
- Posty: 562
- Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
- Lokalizacja: Łódź
29 gru 2013, 16:52
http://imageshack.us/g/1/10473071/
Z elektrody jak się drapie paznokciem to nie zostanie na nim nic.
Ten pomarańczowy nalot można zetrzeć.
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
29 gru 2013, 17:34
6 jest ok, nalotem od strony kabli się nie przejmuj.
-
Krzywy
- Posty: 562
- Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
- Lokalizacja: Łódź
29 gru 2013, 19:40
A oporności kabli i świec?
Ta jedna ma 4,2 kOhm (w sensie od strony kabla do wewnętrznej elektrody bo między elektrodami zmierzyć się nie da w prosty domowy sposób), jej kabel ma 4,5 kOhm.
Jeden z kabli boscha ma 6,8 kOhm.
W ogóle dlaczego takie kosmiczne rezystancje tu są skoro zależy nam na jak najwyższej energii impulsu?
Czy nie zależy aż tak? Coś tam na stronie NGK przeczytałem ale...
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
29 gru 2013, 19:48
Krzywy pisze:dlaczego takie kosmiczne rezystancje
Nie kosmiczne, rezystancje są po to, aby przeskok iskry nie generował zakłóceń radiowych. Właściwe należy zmierzyć na nowych kablach i nowych świecach.
-
marrazz
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
- Model: NB
- Wersja: NR-Limited
- Lokalizacja: London
29 gru 2013, 20:04
ta rezystancja jest mega wazna i dziala przeciwzakluceniowo.
np. we fordzie skrucisz/wydluzysz kabel o 1cm i auto nie chce chodzic jak nalezy... kuleje itp...
kiedys do passata kumpel zalozyl kable 200Ohm i auto ledwo odpalilo, zaplony wypadaly, i nie dalo sie przekroczyc 2000obr, a po wykreceniu swiecy do sprawdzenia jak wyglada iskra, trzeba bylo zgasic swiatlo (!). zalozone stare kable (6-9k Ohm) i auto palilo normalnie, potem zalozylismy Syntech'y (8,5-10k Ohm) i dzialalo porawnie
btw. prawo Ohma mowi ze moc elektryczna jest rowna ilorazowi kwadratu napięcia do rezystancji (P = U^2/R)
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
29 gru 2013, 20:11
marrazz pisze:prawo Ohma mowi ze moc elektryczna jest rowna ilorazowi kwadratu napięcia do rezystancji
Z czystej upierdliwości. To mówi akurat prawo Joule'a-Lenza.
Dodam jeszcze że jedna cewka generuje dwie iskry w konfiguracji Wasted Spark. Energie iskier nie są równe ze względu na jonizacje gazów w cylindrach (mocniejsza jest we właściwym).
-
marrazz
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
- Model: NB
- Wersja: NR-Limited
- Lokalizacja: London
30 gru 2013, 10:06
masz racje, glupote napisalem
a ja dodam ze kierunek przeskoku iskry na obu swiecach jest odwrotny (suw wydechu - od elektrody dodatniej do ujemnej, suw sprezania - od elektrody ujemnej do dodatniej)
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
-
Swordfish
- Posty: 369
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
16 sty 2014, 13:47
Przeczytałem temat i pozwolę sobie zapytać: jeżeli już świecie irydowe to do silnika 1.6 B6, to które?
NGK podaje na swojej stronie BKR5EIX-11, czy te będą ok? (I jeżeli już, lepiej w końcu Denso, czy NGK, jeżeli mają być irydowe?)
"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..."

-
Miatacz
- Donator

- Posty: 706
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
- Model: Inny
- Lokalizacja: SBI
19 sty 2014, 18:56
Też podbije

Co ile jest zalecana wymiana świec?Mam na myśli zwykłe...

1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
-
Spaniard
- Donator

- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
09 kwie 2014, 11:30
Witam,
Które świece ze zdjęcia wybralibyście do MX-a 1.8 nb 1999 rok i dlaczego nie najtańsze albo czy mogą być najtańsze, bo nie ma różnicy?
Dodam, że w tym samym wątku pisałem o moim niezbyt pozytywnym doświadczeniu ze świecami ngk Made in France, ale do 1.8 NBFL. Po wymianie auto było słabsze i wróciłem do starych NGK, ale Made in Japan. Przywilej reklamowania pozostawiłem nowemu właścicielowi.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pzdr!
-
Załączniki
-

- Świece 1.8 NB.jpg (58.34 KiB) Przejrzano 3055 razy
-
Stanislaw
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:33
- Model: NB
- Wersja: Miracle
11 kwie 2015, 10:40
Czy ktoś ma doświadczenia ze świecami irydowymi w NB 1.8?
-
Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
11 kwie 2015, 13:10
BKR 5E 11 kilka kompletow i było dobrze

uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
Pczs4
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bolesławiec
09 lis 2016, 11:21
Zakupiłem świece NGK BKR5E-11 i gdy chciałem je wymienić okazało się że w środku siedzą BERU z zupełnie inną końcówką. W BERU mam cztery (elektrody?) a w NGK jedną. Czy to w czymś przeszkadza czy nie ma różnicy?
-
ubek
- Donator

- Posty: 1366
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
09 lis 2016, 11:24
W niczym nie przeszkadza, zakladaj.
White NA BP'95
-
matth
- Donator

- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
09 lis 2016, 15:18
Testowaliście świece irydowe do nbf?
-
szymek
- Posty: 1491
- Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
- Lokalizacja: Poznań
09 lis 2016, 17:00
matth pisze:Testowaliście świece irydowe do nbf?
W turboprojekcie Mayka dają radę, gdzie ze zwykłej świeczki potrafiło zdmuchnąć iskrę.
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
12 lis 2016, 16:15
Cześć wszystkim
Wykrecilem świece z miaty i zastanawia mnie różnica w " zużyciu" jak na zdjęciu
Pierwsza z prawej to pierwsza w silniku od przodu auta -wygląda że te bardziej rude na porcelanie to te które mają kabel .
Czy to norma ? Czy objaw w stylu " kable też wymień koniecznie"
A szczeliny to chyba po 2 mm mają ( zmierzę dokładnie w poniedziałek )- auto jeździło normalnie . W dupowozie nawt bym nie zwrócił na to uwagi - pewnie bym pomyślał że poprzednik wymienił tylko dwie .Ale w miacie każda kolorystyczna anomalia powoduje drżenie rąk,suchość w ustach ,bezdech i palpitacje

-
Załączniki
-

-
matth
- Donator

- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
13 lis 2016, 9:08
Ile na nich zrobiłeś?
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
13 lis 2016, 14:09
8-10 tys to max plus poprzednik - jakoś świece mi umknely w planie zeszlego roku ,szczelinomierz pokazał 1,2 mm z luzem.
Tak czy tak wymieniam z kablami tylko się zastanawiam co jest przyczyną " różnicy"
-
ochKarol
- Donator

- Posty: 192
- Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
- Model: NC
- Wersja: NiCo
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
17 lis 2016, 8:30
Kupiłem wczoraj Denso K16TT takie mi polecili w carspeed*zie po 13 zł - moje ulubione słowo "podobno" mają być lepsze - bezniklowe? itd. Jak na razie hmm działają - poprzednie ngk5 made on France nie wiem ile siedziały ale coś mi szybko opadała wskazówka od paliwa ;>
-
meewosh
- Posty: 1148
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
17 lis 2016, 12:58
NGK - NGK nie równe, kiedyś była to dobra firma, a teraz robią w różnych krajach i może coś podupadło na jakości. Też z któregoś auta wyjąłem świece po 10-15 tyś i wyglądały strasznie staro - szczególnie te naloty rude na "porcelanie". W Maździe tez przy okazji pzrekąłdki silnika wyjąłem nowe NGK ze starego silnika i już takie nowe nie były, a przejechały 2 tyś km. Teraz mam jakieś pierwsze lepsze DENSO które pasują wg jakichś katalogów i jeździ.

-
mayones
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 cze 2010, 21:32
- Model: NC
- Lokalizacja: Polska
13 mar 2017, 21:48
Koleżanki i koledzy, temat świec chyba całkowicie wyczerpany dla NA/NB - a co polecilibyście dla NC dla silnika 2.0? Widzę niezły rozrzut cenowy od 10PLN za Boscha po 40-50PLN za Denso/NGK. Auto ma raczej spokojne życie (ok. 5-8kkm na sezon).
Z góry piękne dzięki za sugestie.
-
Miatacz
- Donator

- Posty: 706
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
- Model: Inny
- Lokalizacja: SBI
15 mar 2017, 11:56
mayones pisze:Koleżanki i koledzy, temat świec chyba całkowicie wyczerpany dla NA/NB - a co polecilibyście dla NC dla silnika 2.0? Widzę niezły rozrzut cenowy od 10PLN za Boscha po 40-50PLN za Denso/NGK. Auto ma raczej spokojne życie (ok. 5-8kkm na sezon).
Z góry piękne dzięki za sugestie.
Denso ITV 20 TT
Wymiana wg.książki po 100 kkm przebiegu...

1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue