[połączony] Świece zapłonowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

12 paź 2013, 20:20

Mieczyslaw pisze:NGK, ale Made in France czy Japan?

Słyszałem, że japońskie wytrzymują ~966 km więcej niż francuskie.

Myślisz, że naprawdę jest różnica?
A ASO pewnie wstawia takie świece (zdjecie): http://allegro.pl/mazda-mx-3-mx-5-oryginalne-swiece-nowe-i3553641393.html

Sprawdź może najpierw przerwę... BKR5E od BKR5E-11 różnią się tylko przerwą.
Załączniki
swiece.jpg
swiece.jpg (23.57 KiB) Przejrzano 3093 razy
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

13 paź 2013, 22:59

Wygląda na to, że ze świecami wszystko powinno być OK. Model to BKR5E-11. Przyjrzę się im jeszcze raz, ale dokładniej oraz sprawdzę przerwę. Tak czy inaczej we wtorek idą do reklamacji.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

13 paź 2013, 23:08

Ciekawy przypadek w takim razie...
Jak wyjdzie Ci 1,1 (tak powinien ustawić ngk) to zmniejsz na 1. Na 1,1 potrzebne wieksze napiecie i cewki/kable mogą nie wydalać... Pewnie straty na kablach są. od nowości kble? Ile lat/przebieg?

Ja u siebie raz dałem dla testu 1,2(/1,25) i wolne na poczatku spadaly na 600, potem się nawet stabilizowalo. I tez raczej gorzej ciągnał.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 gru 2013, 12:59

Przeczytałem cały temat i w sumie niespecjalnie wiem jakie świece mam kupić.

BKR*E-11 ale 5, 6 czy 7?

Mam silnik 115KM z '93 i instalację gazową. Teoretycznie mieszanka gazu spala się w nieco wyższej temperaturze.

Auto jeździ głównie trasy choć i po mieście na niedogrzanym czasami też mi się zdarza (ale wtedy tylko benzyna). Na trasie więcej jak 4500 obrotów nie widzi (czy przyspieszanie czy cruising). W sensie normalnie bo zdarza mi się przykręcić trochę wyżej ale sporadycznie.

Będzie to jeździło z kablami bosha silicon power czy coś takiego. W tej chwili na ori kablach i jakichś świecach ngk zdarza się że na bardzo zimnym silniku jeden cylinder może nie palić (trwa to krótko - zwykle zanika po pierwszym wciśnięciu gazu do ruszenia). Nie wypadają zapłony podczas jazdy.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 gru 2013, 13:28

Na pewno nie 7. Poszedł bym w 6 jeżeli auto jeździ głównie po trasie.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 gru 2013, 15:05

W tej chwili mam 6 jak widzę.

Mają już taki pomarańczowo brązowy nalot na ceramice (na jakimś zdjęciu w tym temacie już ktoś to pokazał. Swoją drogą od czego to? Przedmuchy jak to ktoś napisał czy po prostu się przepalają?

W środku trudno powiedzieć czy są czyste czy nie. Na pewno część ceramiczna od strony elektrod jest biała i dobrze widoczna. Na tym nie ma śladów nagaru więc i pewnie elektrody powinny wyglądać tak jak wyglądają. Nie ociekają jakimiś glutami.

Jeszcze jakieś opinie? Bo jutro zamierzam jechać i kupić.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 gru 2013, 16:28

Prościej będzie ocenić jak wrzucisz zdjęcie.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 gru 2013, 16:52

http://imageshack.us/g/1/10473071/

Z elektrody jak się drapie paznokciem to nie zostanie na nim nic.

Ten pomarańczowy nalot można zetrzeć.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 gru 2013, 17:34

6 jest ok, nalotem od strony kabli się nie przejmuj.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 gru 2013, 19:40

A oporności kabli i świec?

Ta jedna ma 4,2 kOhm (w sensie od strony kabla do wewnętrznej elektrody bo między elektrodami zmierzyć się nie da w prosty domowy sposób), jej kabel ma 4,5 kOhm.

Jeden z kabli boscha ma 6,8 kOhm.

W ogóle dlaczego takie kosmiczne rezystancje tu są skoro zależy nam na jak najwyższej energii impulsu?
Czy nie zależy aż tak? Coś tam na stronie NGK przeczytałem ale...
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 gru 2013, 19:48

Krzywy pisze:dlaczego takie kosmiczne rezystancje

Nie kosmiczne, rezystancje są po to, aby przeskok iskry nie generował zakłóceń radiowych. Właściwe należy zmierzyć na nowych kablach i nowych świecach.
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

29 gru 2013, 20:04

ta rezystancja jest mega wazna i dziala przeciwzakluceniowo.

np. we fordzie skrucisz/wydluzysz kabel o 1cm i auto nie chce chodzic jak nalezy... kuleje itp...

kiedys do passata kumpel zalozyl kable 200Ohm i auto ledwo odpalilo, zaplony wypadaly, i nie dalo sie przekroczyc 2000obr, a po wykreceniu swiecy do sprawdzenia jak wyglada iskra, trzeba bylo zgasic swiatlo (!). zalozone stare kable (6-9k Ohm) i auto palilo normalnie, potem zalozylismy Syntech'y (8,5-10k Ohm) i dzialalo porawnie

btw. prawo Ohma mowi ze moc elektryczna jest rowna ilorazowi kwadratu napięcia do rezystancji (P = U^2/R)
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 gru 2013, 20:11

marrazz pisze:prawo Ohma mowi ze moc elektryczna jest rowna ilorazowi kwadratu napięcia do rezystancji

Z czystej upierdliwości. To mówi akurat prawo Joule'a-Lenza.

Dodam jeszcze że jedna cewka generuje dwie iskry w konfiguracji Wasted Spark. Energie iskier nie są równe ze względu na jonizacje gazów w cylindrach (mocniejsza jest we właściwym).
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

30 gru 2013, 10:06

masz racje, glupote napisalem

a ja dodam ze kierunek przeskoku iskry na obu swiecach jest odwrotny (suw wydechu - od elektrody dodatniej do ujemnej, suw sprezania - od elektrody ujemnej do dodatniej)
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Swordfish
Posty: 369
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

16 sty 2014, 13:47

Przeczytałem temat i pozwolę sobie zapytać: jeżeli już świecie irydowe to do silnika 1.6 B6, to które?

NGK podaje na swojej stronie BKR5EIX-11, czy te będą ok? (I jeżeli już, lepiej w końcu Denso, czy NGK, jeżeli mają być irydowe?)
"Crede quod habes, et habes" / "Kto grubo idzie..." ;-)
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

19 sty 2014, 18:56

Też podbije :mrgreen: Co ile jest zalecana wymiana świec?Mam na myśli zwykłe... :roll:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

09 kwie 2014, 11:30

Witam,

Które świece ze zdjęcia wybralibyście do MX-a 1.8 nb 1999 rok i dlaczego nie najtańsze albo czy mogą być najtańsze, bo nie ma różnicy?

Dodam, że w tym samym wątku pisałem o moim niezbyt pozytywnym doświadczeniu ze świecami ngk Made in France, ale do 1.8 NBFL. Po wymianie auto było słabsze i wróciłem do starych NGK, ale Made in Japan. Przywilej reklamowania pozostawiłem nowemu właścicielowi.

Będę wdzięczny za pomoc.

Pzdr!
Załączniki
Świece 1.8 NB.jpg
Świece 1.8 NB.jpg (58.34 KiB) Przejrzano 3055 razy
Stanislaw
Posty: 2
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:33
Model: NB
Wersja: Miracle

11 kwie 2015, 10:40

Czy ktoś ma doświadczenia ze świecami irydowymi w NB 1.8?
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

11 kwie 2015, 13:10

BKR 5E 11 kilka kompletow i było dobrze ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

09 lis 2016, 11:21

Zakupiłem świece NGK BKR5E-11 i gdy chciałem je wymienić okazało się że w środku siedzą BERU z zupełnie inną końcówką. W BERU mam cztery (elektrody?) a w NGK jedną. Czy to w czymś przeszkadza czy nie ma różnicy?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 lis 2016, 11:24

W niczym nie przeszkadza, zakladaj.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

09 lis 2016, 15:18

Testowaliście świece irydowe do nbf?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

09 lis 2016, 17:00

matth pisze:Testowaliście świece irydowe do nbf?

W turboprojekcie Mayka dają radę, gdzie ze zwykłej świeczki potrafiło zdmuchnąć iskrę.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

12 lis 2016, 16:15

Cześć wszystkim
Wykrecilem świece z miaty i zastanawia mnie różnica w " zużyciu" jak na zdjęciu
Pierwsza z prawej to pierwsza w silniku od przodu auta -wygląda że te bardziej rude na porcelanie to te które mają kabel .
Czy to norma ? Czy objaw w stylu " kable też wymień koniecznie" :D
A szczeliny to chyba po 2 mm mają ( zmierzę dokładnie w poniedziałek )- auto jeździło normalnie . W dupowozie nawt bym nie zwrócił na to uwagi - pewnie bym pomyślał że poprzednik wymienił tylko dwie .Ale w miacie każda kolorystyczna anomalia powoduje drżenie rąk,suchość w ustach ,bezdech i palpitacje :D
Załączniki
20161112_150714.jpg
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

13 lis 2016, 9:08

Ile na nich zrobiłeś?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 lis 2016, 14:09

8-10 tys to max plus poprzednik - jakoś świece mi umknely w planie zeszlego roku ,szczelinomierz pokazał 1,2 mm z luzem.
Tak czy tak wymieniam z kablami tylko się zastanawiam co jest przyczyną " różnicy"
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

17 lis 2016, 8:30

Kupiłem wczoraj Denso K16TT takie mi polecili w carspeed*zie po 13 zł - moje ulubione słowo "podobno" mają być lepsze - bezniklowe? itd. Jak na razie hmm działają - poprzednie ngk5 made on France nie wiem ile siedziały ale coś mi szybko opadała wskazówka od paliwa ;>
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

17 lis 2016, 12:58

NGK - NGK nie równe, kiedyś była to dobra firma, a teraz robią w różnych krajach i może coś podupadło na jakości. Też z któregoś auta wyjąłem świece po 10-15 tyś i wyglądały strasznie staro - szczególnie te naloty rude na "porcelanie". W Maździe tez przy okazji pzrekąłdki silnika wyjąłem nowe NGK ze starego silnika i już takie nowe nie były, a przejechały 2 tyś km. Teraz mam jakieś pierwsze lepsze DENSO które pasują wg jakichś katalogów i jeździ. 8-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
mayones
Posty: 99
Rejestracja: 07 cze 2010, 21:32
Model: NC
Lokalizacja: Polska

13 mar 2017, 21:48

Koleżanki i koledzy, temat świec chyba całkowicie wyczerpany dla NA/NB - a co polecilibyście dla NC dla silnika 2.0? Widzę niezły rozrzut cenowy od 10PLN za Boscha po 40-50PLN za Denso/NGK. Auto ma raczej spokojne życie (ok. 5-8kkm na sezon).

Z góry piękne dzięki za sugestie.
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

15 mar 2017, 11:56

mayones pisze:Koleżanki i koledzy, temat świec chyba całkowicie wyczerpany dla NA/NB - a co polecilibyście dla NC dla silnika 2.0? Widzę niezły rozrzut cenowy od 10PLN za Boscha po 40-50PLN za Denso/NGK. Auto ma raczej spokojne życie (ok. 5-8kkm na sezon).

Z góry piękne dzięki za sugestie.

Denso ITV 20 TT
Wymiana wg.książki po 100 kkm przebiegu... ;)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
ODPOWIEDZ