Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
h8r pisze:że dobre oleje dają świetne smarowanie w przedziale 85-120C, a słabe 90-100
Ale tu jest rozmowa czy dobry olej jest lepszy niż dobry olej, porównywanie współczesnego oleju 5W40 i 10W40 z pominięciem reszty oznaczeń to dyskusja trochę akademicka. Ale nawet przyglądając się oznaczeniu 5W i 10W które oznacza parametry oleju przy ujemnych temperaturach (jest jeszcze 0W) można przyjąć że w naszym klimacie wystarczy 10W czyli olej zalecany do temperatury otoczenia -25*C (5W do -30*C) i druga część oznaczenia 40 jest do temperatury +35*C, 50 do 50*C, 60 powyżej.
Wielu producentów do normalnej eksploatacji zaleca oleje 0W30, 5W30 z tego względu że są rzadkie na zimno i na gorąco (małe straty na tłoczenie oleju, tarcie itp.), niestety taki olej mocno zagrzany będzie bardzo rzadki.
Moim zdaniem do normalnej eksploatacji wystarczy 5W30 czy 5W40, do upalania pasuje jednak 5W50 czy nawet 5W60 wlewać, straty na gęstszym oleju w wysokiej temperaturze i tak nie będą widoczne w doładowanych samochodach a ciśnienie oleju będzie właściwe. Inna sprawa to chłodnica oleju w doładowanym samochodzie która powinna utrzymać temperaturę oleju na właściwym poziomie.
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Ja obecnie latam na oleju Mazdy 5W-30. Jeśli bym miał zmieniać to tylko na Valvoline VR1 5W-50
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Panowie mało się znam na olejach
Pomożecie?
Na 115km ok 250tyś na budziku. Często albo i zawsze słychać klekotanie
Sporo się bawię w górnych zakresach obrotów.
Ja skłaniałem się ku 6100 Synergie+ 10W40 motula oraz valvoline MaxLife 10W-40
pokazało mi jeszcze motula VR1 Racing Oil 20W-50 ale nie widzę go w sprzedaży nigdzie
a wy co polecicie?
Pomożecie?
Na 115km ok 250tyś na budziku. Często albo i zawsze słychać klekotanie
Sporo się bawię w górnych zakresach obrotów.
Ja skłaniałem się ku 6100 Synergie+ 10W40 motula oraz valvoline MaxLife 10W-40
pokazało mi jeszcze motula VR1 Racing Oil 20W-50 ale nie widzę go w sprzedaży nigdzie
a wy co polecicie?
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
funky pisze:10w40 valvo maxlife. A wcześniej płukanka.
+1
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Wojtek JDM pisze:funky pisze:10w40 valvo maxlife. A wcześniej płukanka.
+1
Dokładnie tak, jak Panowie piszą...
Od sierpnia jeżdżę tylko na w/w Valvoline i różnica jest ogromna (wcześniej motor był głośniejszy od 2 litrowego diesla).
Kilka dni temu zalałem jeszcze stary olej tym specyfikiem (THX Aro ):
http://sklep.texpert.pl/wynn-s-wynn-s-p ... 89,pl.html
Jest jeszcze milej
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Ok tak zrobie.
w tym specyfiku napisali
"- Dodać do oleju silnikowego.
- Produkt może pozostać w oleju silnikowym do czasu jego wymiany"
A) Dolać do starego i pojeździć ile?? wylać i nalać tylko nowy olej.
b) Dodać no nowego niech tam sobie długo działa?
w tym specyfiku napisali
"- Dodać do oleju silnikowego.
- Produkt może pozostać w oleju silnikowym do czasu jego wymiany"
A) Dolać do starego i pojeździć ile?? wylać i nalać tylko nowy olej.
b) Dodać no nowego niech tam sobie długo działa?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
SPAM pisze:Ok tak zrobie.
w tym specyfiku napisali
"- Dodać do oleju silnikowego.
- Produkt może pozostać w oleju silnikowym do czasu jego wymiany"
A) Dolać do starego i pojeździć ile?? wylać i nalać tylko nowy olej.
b) Dodać no nowego niech tam sobie długo działa?
Więc instrukcja podaje 500 kilometrów, a później wymiana...
Generalnie ja odlałem troszku oleju, dolałem całą puszę płukanki i za 500 kilometrów (przyszły weekend) wylewam wszystko, wymieniam filtr ... i zobaczymy .
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Też tak robię w pon wszystko kupuje.
Edit:
A jednak nie lepiej wybrać takiego valvolina 10w-60? czyli lepiej pracujący w wysokich temp? Też półsyntetyk
aukcja z odbiorem w Łodzi
http://allegro.pl/valvoline-vr1-racing- ... 37054.html
Strona firmowa valvoline
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... g/cid(1846)/vr1_racing_10w-60
Zaszkodzić raczej nie powinien?
tutaj aukcja też z odbiorem w Łodzi 10w40 maxlife
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w ... 16805.html
Edit:
A jednak nie lepiej wybrać takiego valvolina 10w-60? czyli lepiej pracujący w wysokich temp? Też półsyntetyk
aukcja z odbiorem w Łodzi
http://allegro.pl/valvoline-vr1-racing- ... 37054.html
Strona firmowa valvoline
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... g/cid(1846)/vr1_racing_10w-60
Zaszkodzić raczej nie powinien?
tutaj aukcja też z odbiorem w Łodzi 10w40 maxlife
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w ... 16805.html
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jak chcesz kupic valvoline to w lodzi jest firma agloprima - autoryzowany dystrybutor. Ja u nich kupuje valvo od paru lat, zawsze to wieksza pewnosc ze olej nie kombinowany. Z vr1 jest jeszcze 5w50 uzywam go w hondzie, ew. Jak ktos lubi mocno krecic 10w60
tez zamowilem plukanke wynnsa, zobaczymy czy pomoze na HLA w slicznotce - u niej graja calkiem losowo, raz na zimno raz na goraco. Jeszcze jakies oleum trzeba by zamowic ...
tez zamowilem plukanke wynnsa, zobaczymy czy pomoze na HLA w slicznotce - u niej graja calkiem losowo, raz na zimno raz na goraco. Jeszcze jakies oleum trzeba by zamowic ...
Ostatnio zmieniony 03 mar 2014, 8:41 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
IMO oleje typu xW60 w seryjnym aucie nawet do upalania to trochę overkill, chociaż w naprawdę skrajnej sytuacji mogło by to mieć sens.
Muszę się pochwalić, że po zrobieniu płukanki Liqui Moly przed wymianą i zalaniu oleju LM 4100 5W40 jedyny raz kiedy usłyszałem HLA to po 4 miesiącach stania bez odpalania na króciutką chwilę. Na Ułężu też nie miałem okazji usłyszeć HLA, niby długa próba, ale przy deszczu i chłodnicy oleju raczej ekstremalne zagrzanie nie jest możliwe.
Muszę się pochwalić, że po zrobieniu płukanki Liqui Moly przed wymianą i zalaniu oleju LM 4100 5W40 jedyny raz kiedy usłyszałem HLA to po 4 miesiącach stania bez odpalania na króciutką chwilę. Na Ułężu też nie miałem okazji usłyszeć HLA, niby długa próba, ale przy deszczu i chłodnicy oleju raczej ekstremalne zagrzanie nie jest możliwe.
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
RS pisze:IMO oleje typu xW60 w seryjnym aucie nawet do upalania to trochę overkill, chociaż w naprawdę skrajnej sytuacji mogło by to mieć sens.
Muszę się pochwalić, że po zrobieniu płukanki Liqui Moly przed wymianą i zalaniu oleju LM 4100 5W40 jedyny raz kiedy usłyszałem HLA to po 4 miesiącach stania bez odpalania na króciutką chwilę. Na Ułężu też nie miałem okazji usłyszeć HLA, niby długa próba, ale przy deszczu i chłodnicy oleju raczej ekstremalne zagrzanie nie jest możliwe.
Hmmm, nie mam seryjnego auta .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
RS pisze:IMO oleje typu xW60 w seryjnym aucie nawet do upalania to trochę overkill, chociaż w naprawdę skrajnej sytuacji mogło by to mieć sens.
Dokładnie tak, dla mnie przerost formy nad treścią.
Poprzedni właściciel lał 300V...a lepiej by tą kasę zainwestował w sondę czy turbo zegar, ale każdy sam pozbywa się swoich pieniędzy. Ja wiem jedno że 300v musiałem dolewać podobnie jak 8100 a VR1 nie dolewam wcale
A to że auto nie jeździ zimą nie znaczy że tak gęsty olej ułatwia zimny rozruch nawet w lecie
No offence pmcomp at all
Rules are made to be broken
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Hantkus pisze:RS pisze:IMO oleje typu xW60 w seryjnym aucie nawet do upalania to trochę overkill, chociaż w naprawdę skrajnej sytuacji mogło by to mieć sens.
Dokładnie tak, dla mnie przerost formy nad treścią.
Poprzedni właściciel lał 300V...a lepiej by tą kasę zainwestował w sondę czy turbo zegar, ale każdy sam pozbywa się swoich pieniędzy. Ja wiem jedno że 300v musiałem dolewać podobnie jak 8100 a VR1 nie dolewam wcale
A to że auto nie jeździ zimą nie znaczy że tak gęsty olej ułatwia zimny rozruch nawet w lecie
No offence pmcomp at all
Latam na tym oleju od trzech sezonów i nie ma żadnych problemów z uruchamianiem.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Hmmm, nie mam seryjnego auta
Przecież wiem, że jesteśmy w tej samej gildii ciemnej strony mocy.
pmcomp pisze:Latam na tym oleju od trzech sezonów i nie ma żadnych problemów z uruchamianiem.
Dlaczego byś miał mieć? Przecież tysiące aut latają na 10Wx i nie nie mają problemów.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
pmcomp pisze:Hantkus pisze:RS pisze:IMO oleje typu xW60 w seryjnym aucie nawet do upalania to trochę overkill, chociaż w naprawdę skrajnej sytuacji mogło by to mieć sens.
Dokładnie tak, dla mnie przerost formy nad treścią.
Poprzedni właściciel lał 300V...a lepiej by tą kasę zainwestował w sondę czy turbo zegar, ale każdy sam pozbywa się swoich pieniędzy. Ja wiem jedno że 300v musiałem dolewać podobnie jak 8100 a VR1 nie dolewam wcale
A to że auto nie jeździ zimą nie znaczy że tak gęsty olej ułatwia zimny rozruch nawet w lecie
No offence pmcomp at all
Latam na tym oleju od trzech sezonów i nie ma żadnych problemów z uruchamianiem.
Pozdro
Nie chodzi o odczuwalne problemy ale o fakt że Twój olej potrzebuje więcej czasu aby osiągnąć optymalną temperaturę pracy a co za tym idzie optymalne smarowanie.Odczuwalnie dla użytkownika auto wolniej się rozgrzewa
Rules are made to be broken
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Hantkus pisze:pmcomp pisze:Hantkus pisze:RS pisze:IMO oleje typu xW60 w seryjnym aucie nawet do upalania to trochę overkill, chociaż w naprawdę skrajnej sytuacji mogło by to mieć sens.
Dokładnie tak, dla mnie przerost formy nad treścią.
Poprzedni właściciel lał 300V...a lepiej by tą kasę zainwestował w sondę czy turbo zegar, ale każdy sam pozbywa się swoich pieniędzy. Ja wiem jedno że 300v musiałem dolewać podobnie jak 8100 a VR1 nie dolewam wcale
A to że auto nie jeździ zimą nie znaczy że tak gęsty olej ułatwia zimny rozruch nawet w lecie
No offence pmcomp at all
Latam na tym oleju od trzech sezonów i nie ma żadnych problemów z uruchamianiem.
Pozdro
Nie chodzi o odczuwalne problemy ale o fakt że Twój olej potrzebuje więcej czasu aby osiągnąć optymalną temperaturę pracy a co za tym idzie optymalne smarowanie.Odczuwalnie dla użytkownika auto wolniej się rozgrzewa
No wiem o tym i ... ?
Ale też wytrzymuje wyższe temperatury pracy zachowując swoje własności smarujące.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Temperatury których Twój silnik zwyczajnie nigdy nie osiąga, ale jak powiedziałem każdy leje co chce, a jakie plusy dla silnika daje dużo szybciej rozgrzewający się olej pisać nie będę, bo każdy winien to wiedzieć.
Rules are made to be broken
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Hantkus pisze:Temperatury których Twój silnik zwyczajnie nigdy nie osiąga, ale jak powiedziałem każdy leje co chce, a jakie plusy dla silnika daje dużo szybciej rozgrzewający się olej pisać nie będę, bo każdy winien to wiedzieć.
Co Ty wiesz o moim silniku?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Hantkus pisze:a jakie plusy dla silnika daje dużo szybciej rozgrzewający się olej
Olej rozgrzewa się tak samo szybko jak cały silnik. Istotne różnice zauważymy stosując 5w30 (0W30) a 5W60 czy 5W50 w wyższych temperaturach otoczenia. Przy stosowaniu oleju o wyższej lepkości (5W50, 5W60) trudniej zerwać film olejowy np na gładzi cylindrów, łatwiej utrzymać prawidłowe ciśnienie oleju w gorącym silniku, niestety są większe straty na tarcie (grubszy film olejowy, gęstszy olej) ale zawsze jest coś za coś. Do jazdy normalnej, nawet autostradowej ze stałymi prędkościami spokojnie wystarczy w naszym klimacie 5W30 czy nawet 0W30 (oleje stosunkowo rzadkie) co innego przy doładowanym silniku, częstej jeździe do odcinki, szybkich redukcjach i jazdy torowej gdzie chłodzenie jest mniej wydajne a silnik wydziela mnóstwo ciepła optymalny będzie 5W50 lub 10W60.
Oczywiście to wszystko dyskusja akademicka, każdy leje olej jaki chce/lubi/może/ma i na każdym z nich silnik będzie działał.
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Zgadzam się w 100 %-ach. Dla mnie przy doładowanym silniku najważniejsze jest jego bezpieczeństwo.
Proponuję pośmigać na południowym wybrzeżu Francji w temperaturze 35-40 stopni C i poobserwować temperatury cieczy chłodzącej i oleju przy bardziej zdecydowanym i gwałtownym otwarciu przepustnicy. I wtedy pogadamy nt. oleju 20W60.
Moje auto nie służy do codziennej jazdy tylko do takiej właśnie zabawy często w dość ekstremalnych warunkach, także na torze.
Na seryjnym silniku jeździłem na Motulu 5W40 i było OK.
A jeszcze nadmienię że za 300V 20W60 płacę ok. 90 zł za dwa litry co jest uważam znakomitą ceną. Po drugie ten olej jest tak mało popularny że nikomu nie opłaca się go podrabiać
Pozdro
Proponuję pośmigać na południowym wybrzeżu Francji w temperaturze 35-40 stopni C i poobserwować temperatury cieczy chłodzącej i oleju przy bardziej zdecydowanym i gwałtownym otwarciu przepustnicy. I wtedy pogadamy nt. oleju 20W60.
Moje auto nie służy do codziennej jazdy tylko do takiej właśnie zabawy często w dość ekstremalnych warunkach, także na torze.
Na seryjnym silniku jeździłem na Motulu 5W40 i było OK.
A jeszcze nadmienię że za 300V 20W60 płacę ok. 90 zł za dwa litry co jest uważam znakomitą ceną. Po drugie ten olej jest tak mało popularny że nikomu nie opłaca się go podrabiać
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)