Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

07 wrz 2012, 23:58

majkel_c pisze:Każdy tam sobie miesza co lubi i teorię do tego dorabia. Tak czy inaczej wątki olejowy i oponowy to moje ulubione od zawsze...

Po
eM


Bo co każdy kierowca to fachowiec :cool: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Wojak
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:59
Lokalizacja: Limanowa

12 wrz 2012, 22:12

Do mazdy mx-5 1992r ile wchodzi oleju i jaki jest zalecany przez producenta chodzi mi również o markę.Silnik 1.6 115KM.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2012, 8:28

Wojak, 3,8 litra z flitrem. Producent w zależności od rynku dawał różne wytyczne. Ja zalałem teraz 10W40 Valvoline Maxlife.
Obrazek

miatasm.com
ss66-wysior
Posty: 108
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:52
Lokalizacja: Rumia

20 wrz 2012, 21:34

Rozpisujecie się tu o różnych olejach, trochę dużo opinii itd. Mnie przycisnęło do wymiany oleju, a nie ma żadnej tabliczki, znaczka czy zawleczki jaki był wcześniej olej. Czy jesteście mi w stanie powiedzieć na szybko jaki olej najlepiej wlać? Mam miatke NA z silnikiem 1.8l i 157kkm na tacho...
Make gravity your slave

Potrzebujesz alarmu lub kamer do domu lub firmy? Pisz ;)
www.paw.biz.pl
www.pawalarmy.pl
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2012, 23:43

generalnie mazda zaleca w instrukcji 10w40. spokojnie możesz lać 5w40, jak nie katujesz to i 5/10w30.
co do dokładniejszej porady - ja u siebie zalałem valvoline maxlife 5w40, ale to syntetyk, jak nie chcesz przechodzić na syntetyk to zalej valvoline maxlife 10w40, to półsyntetyk. zresztą to samo poleca ich stronka http://www.valvolineeurope.com/polish/lubricant_advisor czy marka najlepsza? nikt nigdy na nich nie psioczył :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2012, 7:18

mi ta stronka poleciła takie:

: SynPower MST 5W-30Show all products
: SynPower MXL 5W-30
: DuraBlend FE 5W-30
: DuraBlend 10W-40
: MaxLife 10W-40
: Turbo 10W-40

Skąd wiedzieli, że kiedyś będę miał turbo ? :twisted:

Szczupak skąd brałeś olej? potrzebuje jakiegoś zaufanego żródła.
Wojak
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:59
Lokalizacja: Limanowa

26 wrz 2012, 20:47

Co sądzicie o zalaniu silnika olejem Lotos semisynthetic 10w40 (szare opakowanie).I najważniejsze czy 3,8l to na pewno wchodzi?Bo w katalogu widziałem 3,2l więc troszkę się zmyliłem.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

26 wrz 2012, 21:47

Wojak pisze:Lotos semisynthetic 10w40


Szczerze ?

Jak miałem dużego Fiata to lałem Lotosa. Oczywiście 15w40 . Podaruj Madzi odrobinę luksusu :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2012, 22:59

Bardock pisze:Szczupak skąd brałeś olej?

od warszawskiego dystrybutora, podanego zresztą na stronie:
Valvo Racing
Warszawa
ul. Bryły 4/100
tel. 607-300-710
fax: (022) 647 31 76

tylko musisz zadzwonić i się umówić, ale na lajcie dostajesz po normalnej cenie butlę 4 litry, czy ile potrzebujesz

Wojak, szkoda Ci raz na rok wydatku rzędu połowy baku? nie bardzo rozumiem sens lania średniej klasy oleju skoro renomowane wcale nie są takie drogie...
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

26 wrz 2012, 23:15

Wojak pisze:I najważniejsze czy 3,8l to na pewno wchodzi?Bo w katalogu widziałem 3,2l więc troszkę się zmyliłem.


Jak Ci zostanie to będziesz miał na dolewki. Nic się nie martw z miatką nic się nie marnuje, a na pewno nie olej ;)

A tak poza tym to to co inni pisali o wybranej przez Ciebie marce :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Wojak
Posty: 26
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:59
Lokalizacja: Limanowa

27 wrz 2012, 19:08

Nie no ten Lotos nie jest taki zły przecież no ale rzeczywiście go nie zaleje.Dzisiaj zobaczyłem ,że pod maską mam naklejkę ,że ma być 5w30 ale nic nie pisze jaki rodzaj.Postanowiłem ,że kupie ten olej

http://moto.allegro.pl/mazda-dexelia-5w30-5l-5w-30-pr-2012-ultra-lub-dpf-i2649843295.html



Dzięki za ogólne info i jak chcecie to napiszcie czy dobra decyzja?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

27 wrz 2012, 19:27

Nie łatwiej w sklepie kupić Elfa? To to samo.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

28 wrz 2012, 8:13

Miałem Ci doradzić Valvoline 5w30 syntetyczny ale lol on kosztuje prawie tyle co redline 0w30 :shock:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2012, 8:50

Wojak, w cenie tego Elfa, tzn. Dexelii masz syntetyk 5W40 Valvoline Maxlife
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2012, 10:31

pojawiło się promo na Valvo Maxlife - 5L za 80zł http://www.all4bikers.pl/olej-valvoline-maxlife-10w40-5l-p-739.html
Obrazek

miatasm.com
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

07 lut 2013, 21:12

Czas trochę pofedrować ten jakże ciekawy temat.
Trochę poczytałem o olejach, jestem zdecydowany na Motula.
Uprzedzając ewentualne pytania o 300V: to nie jest mocno wysilone auto chłostane na torze więc przerost formy nad treścią sobie daruję.
Strona sugeruje dwa:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/585/motulx.jpg/]Obrazek[/URL]

Ja do tych dwóch dorzucam ten:
http://www.motul.com/pl/pl/products/52?f%5Bapplication%5D=139&f%5Bengine_type%5D=26&f%5Bquality%5D=31&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=34

Jak widać mamy trzy różne lepkości(0W/20, 5W/30 i 5W/40)
Mazda zaleca 10W/30, użytkownicy 5W/30.

Mam dwa pytania do ludzi kompetentnych w temacie:
1. Czy lepkość 0W/20 nie jest za niska w sytuacji kiedy auto głównie będzie jeździć w lecie, w tym przypadku nie wiem czy 20 nie jest za niską temperaturą otoczenia, tym bardziej przy cieple generowanym przez turbo...?
2. Jakie znaczenie ma HTHS czyli lepkość wysokotemperaturowa? Czy dla 1,8T lepszy jest olej z niską HTHS(Eco-lite 0W/20 i Eco-nergy 0W/30) czy taki z podwyższoną(X-Cess 5W/40) ??

EDIT: Co do HTHS znalazłem takie zestawienie:
Mobil 1 0W40 HTHS 3.6
Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7
Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7
Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07
Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19
Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51
Redline 5w40 HTHS 4.6
Redline 10W40 HTHS 4.7
Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23
Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33 (ten właśnie olej mam w silniku, a więc taki o bardzo wysokiej HTHS, zalecane przez stronę Motula 0W/20 i 5W/30 mają ją niską...)

I bądź tu mądry :/
Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 23:18 przez Hantkus, łącznie zmieniany 3 razy.
Rules are made to be broken
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

07 lut 2013, 22:09

Nie wiem jak u ciebie, skoro mazda zaleca 5W-30, ja w Niebieskiej mam wlany Motul 8100 0W-20, a na korku propozycję 5W-20. Przejeździłem całe lato włącznie z 5kkm do Chorwacji, na miejscu i z powrotem i jest cacy. Dodatkowo wszyscy tu piszą, że jeśli auto będzie upalane (a zwłaszcza turbo), to raczej gęstszy olej, ale tu się nie znam. W NB celowałbym w 0W-30 albo 5W-30, takie używałem w Srebrnej.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

08 lut 2013, 14:06

Dzięki za odpowiedź zoharek, olej wybrany:X-cess 5W/40
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

24 lut 2014, 10:22

Temat i mnie dotknął, od zakupu moja mazda miała zalany półsyntetyk 10w 40 i teraz pytanie warto przechodzic na syntetyk 5w 40 myślałem o valvo max life 5w40 lub motul x-clean 5w40 czy ktoś kto zdecydował się na taki krok żałuje?

Dodam jeszcze że to 1.6 nbfl z 2001, obecny przebieg 161 k, jeżdżona raczej spokojnie, póki co oleju nie ubywa.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 lut 2014, 10:39

Jedyna obawa jest taka, że jak motor mimo jak piszesz spokojnej eksploatacji, ma już nieszczelności, które trzymają się na nagarze ze starego oleju. To po zalaniu syntetyka, który lepiej rozpuszcza nagary niż półsyntetyk, może Ci zacząć silnik ciec. Sprawa jest taka, skoro będzie ciekł na pełnym syntetyku to rozwiązaniem nie jest powrót do starego oleju, a usunięcie przyczyny wycieku.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2014, 13:32

Lucas Z pisze:Temat i mnie dotknął, od zakupu moja mazda miała zalany półsyntetyk 10w 40 i teraz pytanie warto przechodzic na syntetyk 5w 40 myślałem o valvo max life 5w40 lub motul x-clean 5w40 czy ktoś kto zdecydował się na taki krok żałuje?

Dodam jeszcze że to 1.6 nbfl z 2001, obecny przebieg 161 k, jeżdżona raczej spokojnie, póki co oleju nie ubywa.


Ja jeżdże od jakiegoś czasu na tym Valvoline. Kupiłem go z beczki. Silnik mam identyczny ale przebieg połowe mniejszy. Nie zaobserwowałem znikania oleju. Samochód nawet żwawszy się wydaje :) na forum również polecany olej :) Dodam, że nie wiem co miałem wcześniej zalane w tym silniku i jaki syf tam jest. W poprzednim silniku przeczyściłem Wynn'sem i zalałem jakimś motulem synergy 3100+ i wpieprzało go, że aż miło. Ale spoko, silniki 1.6 są w miare tanie :)
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

24 lut 2014, 22:22

Lucas Z pisze:Temat i mnie dotknął, od zakupu moja mazda miała zalany półsyntetyk 10w 40 i teraz pytanie warto przechodzic na syntetyk 5w 40 myślałem o valvo max life 5w40 lub motul x-clean 5w40 czy ktoś kto zdecydował się na taki krok żałuje

Ja przeszedłem na valvo max life 5w40 z nie wiem co było zalane wcześniej i żałuję. Potencjalne korzyści są bardzo niewielkie, a problemy dosyć prawdopodobne duże. Zostań na półsyntetyku.
'99 1.6, 180k przelatane
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 lut 2014, 6:14

Lobo pisze:Potencjalne korzyści są bardzo niewielkie, a problemy dosyć prawdopodobne duże. Zostań na półsyntetyku.

To stare czasy, współczesne oleje mają tak dołożone dodatków myjących/płuczących że obojętne syntetyk czy półsyntetyk różnicy nie powinno robić. 5W40 będzie rzadszy na zimno niż 10W40.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

25 lut 2014, 8:38

Lobo pisze:
Lucas Z pisze:Temat i mnie dotknął, od zakupu moja mazda miała zalany półsyntetyk 10w 40 i teraz pytanie warto przechodzic na syntetyk 5w 40 myślałem o valvo max life 5w40 lub motul x-clean 5w40 czy ktoś kto zdecydował się na taki krok żałuje

Ja przeszedłem na valvo max life 5w40 z nie wiem co było zalane wcześniej i żałuję. Potencjalne korzyści są bardzo niewielkie, a problemy dosyć prawdopodobne duże. Zostań na półsyntetyku.
'99 1.6, 180k przelatane


podasz trochę więcej szczegolow ? co sie zaczelo dziac po zmianie?
Awatar użytkownika
seba1433
Posty: 903
Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
Model: NB
Wersja: Modified :)
Lokalizacja: Pabianice

26 lut 2014, 19:11

Przede wszystkim niekorzystna jest różnica cenowa, a do jazdy na codzień po mieście czy zalejesz 10w40, czy 5w40 to i tak różnicy nie zauważysz. Różne kombinacje z olejami mają sens przy silnikach mocno wysilonych, po znacznych modyfikacjach i używanych w sporcie :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 lut 2014, 20:11

seba1433 pisze:Przede wszystkim niekorzystna jest różnica cenowa, a do jazdy na codzień po mieście czy zalejesz 10w40, czy 5w40 to i tak różnicy nie zauważysz. Różne kombinacje z olejami mają sens przy silnikach mocno wysilonych, po znacznych modyfikacjach i używanych w sporcie :)

To zrob sobie test po nocy n.a mrozie, roznica jest zasadnicza.
Awatar użytkownika
seba1433
Posty: 903
Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
Model: NB
Wersja: Modified :)
Lokalizacja: Pabianice

26 lut 2014, 21:04

Wiosna idzie ;) Wiem, że w teorii tak jest, ale w praktyce tego nie zauważam. Nawet Maluch zalany 10w40 odpala po mroźnych nocach bez problemu, a co dopiero Mazda. Jak dla mnie nie warto przepłacać, ale każdy robi jak uważa ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 lut 2014, 21:34

seba1433 pisze:Wiosna idzie ;) Wiem, że w teorii tak jest, ale w praktyce tego nie zauważam. Nawet Maluch zalany 10w40 odpala po mroźnych nocach bez problemu, a co dopiero Mazda. Jak dla mnie nie warto przepłacać, ale każdy robi jak uważa ;)

Spoko kiedys jak mialem na dotarcie w bmw e46 320d zalany mineral 15w40, a potem zalalem zalecany (mobil jakis chyba 0w40) to roznica po nocy na mrozie byla ogromna. Oczywiscie moj przyklad jest przejaskrawiniem, bo mineral kontra syntetyk i do tego w dieselu, ale fakt jest faktem, roznica jest.
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

26 lut 2014, 22:42

W przypadku MX5 to myślałem, że zasadnicza różnica polega na tym, że dobre oleje dają świetne smarowanie w przedziale 85-120C, a słabe 90-100, chociaż nie wiem czy w MX5 da się zagotować olej do tej temp (w lato robiąc kółka po rondzie)?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 lut 2014, 0:10

h8r pisze:W przypadku MX5 to myślałem, że zasadnicza różnica polega na tym, że dobre oleje dają świetne smarowanie w przedziale 85-120C, a słabe 90-100, chociaż nie wiem czy w MX5 da się zagotować olej do tej temp (w lato robiąc kółka po rondzie)?

Da rade, kret tor, caly czas 1 i 2 bieg przy odcieciu, w upale 15min i masz dobrze ponad 100 st.
ODPOWIEDZ