Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Polinski
- Posty: 403
- Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
- Model: NA
- Wersja: rotrex keczup
- Lokalizacja: krk
Hej, mam dwa pytania w jednym:
Samochod na kobylkach przy wrzuconym biegu kreci tylko lewym kolem. Czy to problem dyferencjalu, czy tak wlasnie dziala otwarty dyfer?
Prawe (tylne) kolo obracam recznie o 270 stopni bez oporu, ale przy ostatnich 90 pojawia sie duzy opor. Problem lozyska? Dyferencjalu?
Samochod na kobylkach przy wrzuconym biegu kreci tylko lewym kolem. Czy to problem dyferencjalu, czy tak wlasnie dziala otwarty dyfer?
Prawe (tylne) kolo obracam recznie o 270 stopni bez oporu, ale przy ostatnich 90 pojawia sie duzy opor. Problem lozyska? Dyferencjalu?
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Dyferencjal bedzie krecil tym kolem ktorym ma latwiej, ale przy kobylach poinno sie krecic jedno do przodu drugie do tylu.
Z tym oporem to trudno powiedzie bo rownoie dobrze moze to byc problem z kolem koronowym czy satelita.
Auto jezdzi normalnie?
Z tym oporem to trudno powiedzie bo rownoie dobrze moze to byc problem z kolem koronowym czy satelita.
Auto jezdzi normalnie?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Wrzuć jedynkę i zacznij lekko hamować, pewnie dyfer zacznie kręcić raz tym raz drugim kołem. Krótko mówiąc: to normalne.
Co do oporu: obstawiałbym krzywą tarczę.
Co do oporu: obstawiałbym krzywą tarczę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Hej, czy ktoś wie, jakie są normy ciśnienia kompresji cylindrów w silniku B6 (NBFL 1.6)? Wiem, że dla BP to 198 psi (209 dla Mazdaspeed), z minimum na poziomie 146. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji serwisowej dla 1.6.
- gradek11
- Donator
- Posty: 140
- Rejestracja: 13 sie 2015, 6:49
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: Białystok
Hej. Mam pytanie, może ktoś już się spotkał z tematem.
Po włączeniu zapłonu, jeszcze przed odpaleniem silnika z okolic kolektora ssącego słyszę jednostajny pisk/brzęczenie. Po odpaleniu silnika dalej go słychać. Nie zmienia tonu, nie cichnie, wcześniej nie przypominam sobie żebym go słyszał. Co to może być?
Wysłane z Xperia M4 Aqua
Po włączeniu zapłonu, jeszcze przed odpaleniem silnika z okolic kolektora ssącego słyszę jednostajny pisk/brzęczenie. Po odpaleniu silnika dalej go słychać. Nie zmienia tonu, nie cichnie, wcześniej nie przypominam sobie żebym go słyszał. Co to może być?
Wysłane z Xperia M4 Aqua
gradek11 pisze:Co to może być?
Zawór powietrza wolnych obrotów.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
blazej pisze:mam pytanie: chce wymienić sprężyny w mojej mx5 na eibachy, ktoś może polecić jakiś serwis? ( warszawa i okolice)
Jak na lewym brzegu to może forumowy Dr.Kokon? A po drugiej stronie jest bardzo fajny warsztat który robi wyłącznie zawieszenia - http://www.blonski.com.pl, przyjeżdżasz bez żadnego umawiania, panowie biorą i robią na bieżąco i na szybkości.
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Hej dwie sztuki dużych kawałków przy wymianie oleju w dyferencjale - jak sprawdzić jego poprawne działanie 2004 rok 1.8 nbfl? A może w jakim trybie szukać dyfer, pilnie,średnio,może być po sezonie? 

-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
waldi pisze:Hej dwie sztuki dużych kawałków przy wymianie oleju w dyferencjale - jak sprawdzić jego poprawne działanie 2004 rok 1.8 nbfl? A może w jakim trybie szukać dyfer, pilnie,średnio,może być po sezonie?
Zatrzymujesz się ze skręconymi kołami na śliskiej nawierzchni (im niższa przyczepność tym łatwiej) i ruszasz tak dynamicznie by zerwać przyczpność tylniej osi. Jeśli podczas ruszania traci przyczepność tylko wewnętrzne koło i moment nie przenosi się na koło zewnętrzne to Twój dyfer SuperFuji już skoczył żywot w sensie, że stał się zwykłym dyferencjałem (nie przenosi momentu). Na pisaku można to łatwo sprawdzić bo masz dwa ślady zamiast jednego podczas zrywania przyczepności (jak działa prawidłowo).
Co do wymiany do możesz rozważyć Torsena typu 2 z NB 1.8 i NBfl bodajże do 2002 roku, tylko pamiętaj, że mogą różnić się przełożeniami. Ja np. w NB 10th Anniversary mam Torsena typu 2 z przełożeniem 3.64. Takie przełożenie miały wersje z 6-cio biegową przekładnią.
Jeżeli chodzi o zakup to też musisz się uzbroić w cierpliwość bo dobry Torsen to towar deficytowy i szybko znika przy okazji jakiegoś szabru

- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Sowaone pisze:szybkie pytanie - mam w Mx5 NA wersja UK przelacznik kierunkowskazow po prawej stronie w kolumnie kierownicy - przeciwnie niz we wszystkich autach ktore mialem czy w uk czy w pl. Wszystkie MX5 tak maja, czy z moja jest cos dziwnego?
A NA UK jest odwrotnie niż w EU, nie wiem czy we wszystkich ale już coś takiego widziałem
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Potrzebuję zamówić nowy drążek kierowniczy do NA 92r z wspomaganiem. Wg EPC znalazłem nr części NA02-32-240, jednak w hurtowniach pod tym numerem wychodzą mi drążki z różnymi rozmiarami gwintów wewnętrznych (nawet nie dwa różne, wiele różnych). Jaki jest prawidłowy?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Hej,potrzebuje kupic silniczek do szyby od strony kierowcy,moge kupic sam silniczek czy potrzebuje caly mechanizm z linkami i prowadnica? No chyba,ze moze byc inny powod ze nie dziala mi jedna szyba 
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Davey pisze:Hej,potrzebuje kupic silniczek do szyby od strony kierowcy,moge kupic sam silniczek czy potrzebuje caly mechanizm z linkami i prowadnica? No chyba,ze moze byc inny powod ze nie dziala mi jedna szyba
zdiagnozuj najpierw co jest nie tak. W NA popularnym problemem jest przelacznik ktory nie wytrzymuje duzych pradow plynacych przez niego.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Pewnie będzie miał wysoki opór lub brak ciągłości, ale najlepiej go odkręć i rozkręć, bo to prosta operacja.
Jeżeli będzie miał czarny nalot na stykach przycisków, wyczyść go np. Elektrosolem lub innym środkiem do czyszczenia styków elektrycznych. U mnie jedna z szyb też już w ogóle nie działała.

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Doobra,zalamuje rece sam nad soba. Nie chce sie tu uzalac nad soba ale po tych wypowiedziach przeszedlem od slow do czynow,po dwoch latach zabierania sie do wymiany silniczka i teraz po przeczytaniu wielu postow poszedlem do auta, zamienilem miejscami kable od szyb i okazuje sie ze uwalony jest przelacznik...... Po zamianie kabli miejscami szyba dziala normalnie jak gdyby nigdy nic,za to ta co dzialala juz nie wiec wystarczy kupic nowy przelacznik?
Edit. Ma czarny nalot,to oznaka jakiegos zbyt duzego obciazenia?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Edit. Ma czarny nalot,to oznaka jakiegos zbyt duzego obciazenia?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
PiotrB pisze:waldi pisze:Hej dwie sztuki dużych kawałków przy wymianie oleju w dyferencjale - jak sprawdzić jego poprawne działanie 2004 rok 1.8 nbfl? A może w jakim trybie szukać dyfer, pilnie,średnio,może być po sezonie?
Zatrzymujesz się ze skręconymi kołami na śliskiej nawierzchni (im niższa przyczepność tym łatwiej) i ruszasz tak dynamicznie by zerwać przyczpność tylniej osi. Jeśli podczas ruszania traci przyczepność tylko wewnętrzne koło i moment nie przenosi się na koło zewnętrzne to Twój dyfer SuperFuji już skoczył żywot w sensie, że stał się zwykłym dyferencjałem (nie przenosi momentu). Na pisaku można to łatwo sprawdzić bo masz dwa ślady zamiast jednego podczas zrywania przyczepności (jak działa prawidłowo).
Co do wymiany do możesz rozważyć Torsena typu 2 z NB 1.8 i NBfl bodajże do 2002 roku, tylko pamiętaj, że mogą różnić się przełożeniami. Ja np. w NB 10th Anniversary mam Torsena typu 2 z przełożeniem 3.64. Takie przełożenie miały wersje z 6-cio biegową przekładnią.
Jeżeli chodzi o zakup to też musisz się uzbroić w cierpliwość bo dobry Torsen to towar deficytowy i szybko znika przy okazji jakiegoś szabru.
Dzięki za podpowiedź testową , po wymianie oleju w dyfrze - jest cisza ku mej radości , test wyszedł też pomyślnie bo zamiata

zostały dwię piekne półokrągłe "bruzdy"
Zakładam że dwa kawałki to pierwsze wypadające zęby , także rozglądam się za torsenem ale bez pośpiechu.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Davey, nalot wystarczy wyczyścić i przełącznik będzie działał prawie jak nówka. Ten typ tak ma. 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Do przedliftowego NA na pewno nie. U siebie kupiłem nówki z ILa (450zł za komplet 2szt. z mocowaniami itd.). W ręce wydają się trochę "plajstikowe", ale prawdę mówiąc - nie mam się do czego przyczepić. No może poza tym, że do MX5ek przed VINem 131000 trzeba przyszlifować mocowanie, bo ma wystającym element, który Mazda wprowadziła dopiero w którymś momencie. Jeszcze ich nie zamontowałem, ale wydaje mi się, że mają o niebo lepsze lustro niż OEM, w którym mało widać.
Do czarnej na pewno nie będziesz miał problemu z dopasowaniem koloru, u mnie pewna różnica jest niestety.
Do czarnej na pewno nie będziesz miał problemu z dopasowaniem koloru, u mnie pewna różnica jest niestety.

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Potrzebuję zamówić nowy drążek kierowniczy do NA 92r z wspomaganiem. Wg EPC znalazłem nr części NA02-32-240, jednak w hurtowniach pod tym numerem wychodzą mi drążki z różnymi rozmiarami gwintów wewnętrznych (nawet nie dwa różne, wiele różnych). Jaki jest prawidłowy?
Hej. Do mojej NA z 92 roku z wspomaganiem kupowałem takie drążki:
Drążki kierownicze w katalogach części standardowo są z gwintem 18x1,5. W moim przypadku był to gwint 17x1. Warto to sprawdzić przed zakupem. Odpowiedni drążek, który pasuje do mojej maglownicy ma oznaczenie: I33029JC firma JAPANCARS.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Mam takie pytanie - czy jesteście w stanie powiedzieć mi, czy moja mx5 to jakaś wersja specjalna bądź też jakaś konkretna wersja wyposażeniowa?
Moje wnętrze wygląda tak

Miatka pochodzi z Niemiec. Kolor samochodu to 12K - Twillight Blue Pearl.
Silnik o pojemności 1.6, abs, immobilizer, 2 poduszki, kierownica nardi torino, gałka i mieszek czarna skóra, fotele skórzane podgrzewane(gładkie czarne skórzane boki oraz po środku granatowa dziurkowana - z początku myślałem, że może ktoś sam sobie obszył, ale znalazłem przeglądając ogłoszenia w niemczech kilka innych z takimi samymi fotelami), podgrzewane elektryczne lusterka, elektryczne szyby, brak klimatyzacji oraz torsena. Jakieś srebrne wstawki na drzwiach, konsoli środkowej oraz bocznych nawiewach.
nr vin: JMZNB186200154199
Dziękuję z góry za pomoc
Moje wnętrze wygląda tak
Miatka pochodzi z Niemiec. Kolor samochodu to 12K - Twillight Blue Pearl.
Silnik o pojemności 1.6, abs, immobilizer, 2 poduszki, kierownica nardi torino, gałka i mieszek czarna skóra, fotele skórzane podgrzewane(gładkie czarne skórzane boki oraz po środku granatowa dziurkowana - z początku myślałem, że może ktoś sam sobie obszył, ale znalazłem przeglądając ogłoszenia w niemczech kilka innych z takimi samymi fotelami), podgrzewane elektryczne lusterka, elektryczne szyby, brak klimatyzacji oraz torsena. Jakieś srebrne wstawki na drzwiach, konsoli środkowej oraz bocznych nawiewach.
nr vin: JMZNB186200154199
Dziękuję z góry za pomoc
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
carlo pisze:rrutek pisze:Potrzebuję zamówić nowy drążek kierowniczy do NA 92r z wspomaganiem. Wg EPC znalazłem nr części NA02-32-240, jednak w hurtowniach pod tym numerem wychodzą mi drążki z różnymi rozmiarami gwintów wewnętrznych (nawet nie dwa różne, wiele różnych). Jaki jest prawidłowy?
Hej. Do mojej NA z 92 roku z wspomaganiem kupowałem takie drążki:
Drążki kierownicze w katalogach części standardowo są z gwintem 18x1,5. W moim przypadku był to gwint 17x1. Warto to sprawdzić przed zakupem. Odpowiedni drążek, który pasuje do mojej maglownicy ma oznaczenie: I33029JC firma JAPANCARS.
Dzięki, wymiękłem wtedy i skontaktowałem się z Carspeedem, który zna problem i dobrał (mam nadzieję) dobre drążki. Jak je otrzymam i porównam z tym, co wyjmę z auta, dam znać, czy u mnie było dokladnie tak samo, ale wg mojego researchu - faktycznie wszystko wskazuje na to, że powinno to być M17x1.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM