[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2656
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

03 lip 2014, 9:22

SurfBoy23 pisze:A skoro o tym, to gratulacje dla chłopaków, którzy ze spalaniem w swoich miatach schodzą w okolicę "szóstki" (generalnie już poniżej "siódemki"/100km a nawet w jej pobliże) niezależnie czy byłoby to na samej trasie czy w mieście !
- jakiś pomysł, jak zrobić tak w NA z 1990 ?

Dla rozluźnienia sytuacji napiętej jak agrafka - aż boję się kolejnej reakcji ale co mi tam: :ryjezesmiechu:
By zejść poniżej 7 a w okolice 6 literków na przysłowiową 100-kę km propozycja brzmi następująco... ( w końcu cały czas było o pomiarach) - tunel aerodynamiczny z autem na rolkach i lekką cegłą na pedale gazu i gumowym młotkiem pod nim.... :ryjezesmiechu:
Skutki:
1. wiatr we włosach - jest
2. kilometry lecą
3. brak oporów powietrza wmuszających autko do wysilenia...
4. spalanie powinno być zakładając prędkość licznika 90 km/h najmniejsze.
I ciekaw jestem jakie by wyszło.....
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

03 lip 2014, 11:11

Ja jeszcze odsmażę kotleta, licznik w NA na fabrycznej wielkośći oponach dla 20 < V < 120kmph (bo tyle testowałem) nie przkłamuje prawie wcale. Przekłamuje mniej niż sam źle odczytujesz przez paralaksę na wskazówce.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

03 lip 2014, 18:40

na oponach 205/45/16
przy licznikowym 165 na gps bylo 155
przy otwartym dachu doszedłem do 185 na 6b bylo sporo zapasu ale to już nie jazda
eot bo to nie ten temat
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2014, 20:17

Peecer pisze:
SurfBoy23 pisze:A skoro o tym, to gratulacje dla chłopaków, którzy ze spalaniem w swoich miatach schodzą w okolicę "szóstki" (generalnie już poniżej "siódemki"/100km a nawet w jej pobliże) niezależnie czy byłoby to na samej trasie czy w mieście !
- jakiś pomysł, jak zrobić tak w NA z 1990 ?

Dla rozluźnienia sytuacji napiętej jak agrafka - aż boję się kolejnej reakcji ale co mi tam: :ryjezesmiechu:
By zejść poniżej 7 a w okolice 6 literków na przysłowiową 100-kę km propozycja brzmi następująco... ( w końcu cały czas było o pomiarach) - tunel aerodynamiczny z autem na rolkach i lekką cegłą na pedale gazu i gumowym młotkiem pod nim.... :ryjezesmiechu:
Skutki:
1. wiatr we włosach - jest
2. kilometry lecą
3. brak oporów powietrza wmuszających autko do wysilenia...
4. spalanie powinno być zakładając prędkość licznika 90 km/h najmniejsze.
I ciekaw jestem jakie by wyszło.....
Obrazek

ja zrobilem trase po polsce ponad 1000km 2 lata temu i srednie mialem 6,1l/100km moim nbfl 1,6. Oczywiacie byla to spokojna jazda predkoacia w okolicy 90km/h
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lip 2014, 4:35

trochę OT, ale w nawiązaniu

Kurak pisze:(nie wiem jak w NB)

W NB zarówno prędkość jak i przebieg generuje procesor licznika na podstawie quasiprostokąta z impulsatora w skrzyni biegów. Jak ktoś chce przebadać błąd wskazówki, może sobie odczytać w NBfl wartość prędkości z PCM przez OBD.

SurfBoy23 pisze:Tyle odnośnie metodologii pomiaru

Metodyki :evil:

Peecer pisze:Witaj witaj. Tak tylko wtrącę by wzbudzić może chwilę zastanowienia - korzystamy z GPS-ów wykorzystujących satelity USA... A jak wujek "Sam" wprowadza umyślny stały błąd (ok. 200 - 500 m) to i GPS przy 400 - 500 km może wykazać błędy.... Ot taka mała ciekawostka i wybaczcie lekki OT ale powstrzymać się już nie mogłem....

wojteks pisze:W którym miejscu? Gdyby tak było to wszystkie nawigacje należałoby do kosza wyrzucić od razu bo żadna by się nie namierzyła. O ile z błędem 5m mogą się zgodzić to z 200m nigdy, oczywiście w warunkach normalnych (nie wojennych).


Przespałeś trochę Picer epokę :D System GPS przestał być obarczany sztucznym błędem już kilka lat temu, za prezydenta Clintona. To raz. Dwa, GPS nie jest jedynym systemem GNSS na świecie. Jest system amerykański, europejski, rosyjski, są nawet systemy lokalne japońskie i indyjskie przykładowo. A współczesne odbiorniki nawigacyjne potrafią korzystać z wielu systemów poza GPS, tak naprawdę nie wiesz z jakiego w danej chwili korzystasz.
Typowy, z półki odbiorniczek dla ludu to dokładność pozycji 5-8 metrów. Wykorzystując satelity korekcyjne SBAS około 3 metrów z tym, że to nie zawsze działa bo są nisko nad horyzontem i nie zawsze je widac. W mieście budynki, na Ułężu las akurat, na Jastrzębiu górka :D Więc taki odbiorniczek będzie raz bardziej precyzyjny raz mniej. Pomijając zupełnie wpływ czynników atmosferycznych, bo użytkownik nawigacji i tak nic z tym nie zrobi i ze swoją zabawką nie jest w stanie żadnej poprawki wykonać. Zejście z dokładnością wyznaczenia pozycji niżej, to już inna bajka i inne techniki. Ale się da, jeśli ktoś potrzebuje. Na potrzeby rejestracji trasy na finale MMC atakujemy granicę 0,5 metra, teoretyczna maksymalna dokładność w PL wykorzystując techniki satelitarne to 3 centymetry dla przykładu.
Dokładność pomiaru prędkości wykorzystując GNSS to zupełnie inna bajka, trochę niezależna od wyznaczenia położenia. Ale nie zgodziłbym się z Surfboy23, że tego nie można w ogóle wykorzystać do niczego. Dla wyznaczenia spalania na pewno można. Inne elementy wprowadzają do tego wyliczenia duzo większy błąd. Chociażby błędy odmierzania objętości przez dystrybutor oraz róznice temperatury paliwa pomiędzy dwoma tankowaniami, tak pierwsze z brzegu :D


Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 lip 2014, 8:04

majkel pisze:....... Inne elementy wprowadzają do tego wyliczenia duzo większy błąd. Chociażby błędy odmierzania objętości przez dystrybutor oraz róznice temperatury paliwa pomiędzy dwoma tankowaniami, tak pierwsze z brzegu :D


Po
eM



Jako żem w branży paliwowej się wychował to dodam że:
- temperatura paliwa w zbiorniku (tzw. dole) na stacji to ok. 8-12*C niezależnie od pory roku - po to są w glebie by temperatura była w mirę stała - chyba że trafimy na moment dostawy w lecie to możemy mieć pecha i zganąć zupę +30*C ale to i tak wiele nie zmienia bo 1*C to zmiana dla benzyny w zakresie +/-0,02% objętości co przy naszych zbiornikach (40L) daje 0,01 L na baku - myślę nadal pomijalny błąd
- błąd dystrybutora maksymalnie wynosi +/- 0,5% co przy naszych zbiornikach daje (40L) 0,2 L na baku - myślę że pomijalny
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

04 lip 2014, 8:27

majkel pisze:GPS nie jest jedynym systemem GNSS na świecie. Jest system amerykański, europejski, rosyjski, są nawet systemy lokalne japońskie i indyjskie przykładowo

No nie, Generalnie jest utrzymany w akceptowalnej kondycji i jakości amerykański GPS i rosyjski GLONASS który czasami ma problemy z ilością satelitów na orbicie (katastrofy rakiet wynoszących satelity, stare satelity na granicy eksploatacji).

Europa dopiero planuje budowę (buduje) własnego systemu GNSS zwanego GALILEO.

Na świecie jest kilka satelitów SBAS, anerykański WAAS, europejski EGNOS, japoński MSAS (nowy QZSS), w planach są indyjski GAGAN, rosyjski SDCM.

majkel pisze:teoretyczna maksymalna dokładność w PL wykorzystując techniki satelitarne to 3 centymetry dla przykładu.

Da się dokładniej ale to już sprzęt profesjonalny musi być i nie będzie to w czasie rzeczywistym, nie nadaje się do poruszających się obiektów.

majkel pisze:Na potrzeby rejestracji trasy na finale MMC atakujemy granicę 0,5 metra,

Stawiacie lokalną stacje bazową RTK wysyłającą poprawkę RTK (DGPS też będzie za słabe ale może wystarczy) po radiu i do tego kompatybilne odbiorniki? Z EGNOSA takiej dokładności nie zrobicie.
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2656
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

04 lip 2014, 8:29

majkel pisze:Przespałeś trochę Picer epokę System GPS przestał być obarczany sztucznym błędem już kilka lat temu, za prezydenta Clintona. To raz. Dwa, GPS nie jest jedynym systemem GNSS na świecie. Jest system amerykański, europejski, rosyjski, są nawet systemy lokalne japońskie i indyjskie przykładowo.

majkel - tylko krótko by nie wprowadzać zamętu:
1. system nadal obarczany jest błędem i to z bardzo prostej przyczyny - terroryzm
2. Jeżeli chodzi o GLONASS – zgadzam się z Tobą – bardzo dobry system o pełnej gotowości operacyjnej cały czas modyfikowany o satelity trzeciej generacji GLONASS-K. I uwierz, że wujek Putin również ma wprowadzony błąd. Inna sprawa ilość odbiorników „samochodowych” odbierających sygnał zza wschodniego sąsiada jest jeszcze „lekko” ograniczona. A i normalni szarzy ludzie wykorzystują najczęściej urządzenia opierające swe działanie na „hamerykańskim” systemie… Dlaczego???
UWAGA: mam świadomość, że producenci telefonów i smartfonów wprowadzili już obsługę systemu GLONASS - i tu przyznam się, nie testowaliśmy tego w robocie i nie wypowiem się w temacie mi nie znanym. Ale mam już to na uwadze i przyjrzę się temu. Warto poznać nowości...
3. Galileo - cały czas raczkuje. Bodaj pierwsze ustalenie pozycji udało się w 2012?! A co za tym idzie cały czas w fazie budowy. I jak na razie jeszcze w pieluchach....
4. Francuski System Dorris czy jakoś tak - jeden z najdokładniejszych systemów - na moją wiedzę dla Nas niedostępne. Choć z racji Twej wspomnianej naszej - a mojej epoki przespanej :ryjezesmiechu: (Jesteśmy chyba rówieśnikami :kciuk: ) może coś się zmieniło...

PS. I najmocniej przepraszam za taki OT - pozwoliłem sobie tylko z dwóch względów - raz - zostałem wywołany przez Administratora ;) , miało być krótko a wyszło jak zwykle. A drugi powód - jak każde miejsce tak również i to uważam za idealne do zdobywania i poszerzania wiedzy. I jeśli czegoś nie wiem lubię się dowiedzieć douczyć i być poinformowany.
Z ogromnym szacunkiem dla wszystkich forumowiczów i majkela gdyż domyślam się jakim ważnym ogniwem jest w tej piramidzie wiedzy.
Robert vel Peecer
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lip 2014, 9:17

wojteks pisze:Stawiacie lokalną stacje bazową RTK wysyłającą poprawkę RTK (DGPS też będzie za słabe ale może wystarczy) po radiu i do tego kompatybilne odbiorniki? Z EGNOSA takiej dokładności nie zrobicie.

EGNOS odpada. Lokalnej własnej nie będziemy stawiać, koszt sprzętu i geodeta za każdym razem warty wzięcia do ustawienia. Weźmiemy VRS z ASG-EUPOS, ewentualnie w Ułężu można ciągnąć od nich RTCM ze stacji bazowej w Rykach, jest bardzo blisko autodromu. 0,5 metra powinno być wystarczające aby bardzo wiernie odwzorować manewry, wyższa byłaby potrzebna gdyby robić namiar pojedynczych słupków.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

04 lip 2014, 15:50

majkel pisze:Weźmiemy VRS z ASG-EUPOS

Dobre rozwiązanie, nie potrzeba dedykowanej bazy własnej czyli odpada duża część kosztów tylko się zastanawiam czy odbiornik wyliczając pozycję z poprawką z VRS będzie to w stanie robić w czasie rzeczywistym np. z częstotliwością 20Hz (no może 10Hz) bo przy mniejszej częstotliwości będzie mało dokładnie.
Na podstawie VRSa można wyznaczyć dokładnie własną bazę i ten sam odbiornik przełączeniu go w tryb bazy będzie generował nam własną poprawkę lokalną.

majkel pisze:można ciągnąć od nich RTCM

Tu pojawia się bariera czym to transmitować, minimum 9600bps i to co 2-3 sekundy z zależności od długości i ilości wybranych komunikatów (trybu RTK czy to będzie CMR, CMR+ czy jeszcze coś innego) a potem jeszcze lokalny repeater żeby to transmitować na teren toru.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

04 lip 2014, 16:26

To ja dodam swoje 3 grosze na temat spalania.

Po zmianie oleju (Valvoline durablend MXL 5W40) i filtrów (olej - bosch, powietrze filtron) spalanie LPG spadło o około 1l do 10l.

90% trasa 120km/h
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

05 lip 2014, 23:48

Ja przepraszam, że wam się tutaj wtrącę w temat z małym offtopem, ale chciałem o spalaniu napisać ;)
dzisiejsza trasa: Warszawa na przełaj -> Ułęż -> 95km upalania -> Warszawa -> na przełaj na drugą stronę :P
wynik - jeden cały bak, średnie spalanie 10,9l. I to nie tak, że ja się oszczędzam w trasie czy w mieście :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 lip 2014, 8:13

SPAM pisze:powrót Z jastrzębia (tankowanie zaraz po torze) ok 200km trasa w kolumnie + kilka dni nabiłem 100km Łódź i okolice = 7L/100km czyli w trasie pewnie niskie 6L

to chyba pierwszy przypadek zeby 115ka tak malo palila, sproboj powtorzyc wynik to pogadamy ;)

Mnie na Jastrzebia i z powrotem (na torze tylko pare slalomow i chyba 2 razy plyta poslizgowa) wyszlo 7.28L/100 (90ka ze zlym remapem)

A ostatnio (na nowym remapie, chyba lepszym ;) ) w cyklu 45% miasto dynamicznie/55% trasa na luzaka 70-90 wyszlo 7.76L/100 co wydaje mi sie byc calkiem niezlym wynikiem 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

22 lip 2014, 12:13

Trasa Łódź-Debrzno, z czego jakieś 40 km po szybciej po mieście oraz sporo autostrady spaliła mi 6,39 shell fuelsave 95
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 lip 2014, 13:20

Lucas Z pisze:Trasa Łódź-Debrzno, z czego jakieś 40 km po szybciej po mieście oraz sporo autostrady spaliła mi 6,39 shell fuelsave 95

:ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu:
Ja ani w 1.6, ani w 1.8 nie zszedłem poniżej 8L/100km :ryjezesmiechu:

Standard to 12L w 1.8 dla mnie...

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 lip 2014, 14:02

Rafa1981 pisze:Ja ani w 1.6, ani w 1.8 nie zszedłem poniżej 8L/100km :ryjezesmiechu:

Standard to 12L w 1.8 dla mnie...

jezdzisz za szybko .... albo za wolno :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 lip 2014, 14:04

Alex pisze:
Rafa1981 pisze:Ja ani w 1.6, ani w 1.8 nie zszedłem poniżej 8L/100km :ryjezesmiechu:

Standard to 12L w 1.8 dla mnie...

jezdzisz za szybko .... albo za wolno :lol:


Raczej za dużo na 2-ce/3-ce po mieście...i lubię wyprzedzać z prawej :lol:

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

22 lip 2014, 15:33

1.6 70kkm po wymianie olejów.
Miasto = 10l
Trasa 110kmh = 7,4l
Trasa 130kmh = 8,5l
Nic szczególnego, może wkoncu spróbuję coś na Eco pojeździć ;)
reVskY
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2012, 9:32
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo

02 sie 2014, 14:28

bump

1.6 nbfl, przebieg 194kkm. Ostatnia trasa Bydgoszcz-Zakopane i zpowrotem. W jedna stronę autostrada w drugą stronę trasa bardziej wyczynowa 8-). Caly czas top down. Wynik: średnie 9,3l/100. Ale myślę że wynik lekko zawyżony przez korki na zakopiance :bang:
Dodam ze silnik swieżo po remoncie i docieraniu. Olej pelen syntetyk.
Obrazek
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

03 sie 2014, 14:28

Ile Wam pali 1.8, 140KM w obecne upaly? Czy 12.75l to nie za duzo? Jazda generalnie do 3000/4000 obr. czasami do 5000 obr. Malo w korkach. Dystans dzienny to 2x 25km.
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

03 sie 2014, 18:48

kap pisze:Czy 12.75l to nie za duzo?

Myślę, że nie. Ostatni zbiornik opróżniał się u mnie w tempie 11,9L/100km. Przyznać jednak muszę, że odmawiałem sobie czasem wciskania gazu tak jak bym tego chciał. Sensu brak. To był ostatni raz - już sobie obiecałem :D
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4621
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 sie 2014, 19:48

kap pisze:Ile Wam pali 1.8, 140KM w obecne upaly? Czy 12.75l to nie za duzo? Jazda generalnie do 3000/4000 obr. czasami do 5000 obr. Malo w korkach. Dystans dzienny to 2x 25km.

Moim zdaniem wyraznie za duzo tym bardziej ze spore dystanse i malo korkow. W raczej paliwozernej NA nie udalo mi sie jeszcze nigdy 11 przekroczyc a obecnie mam wyraznie <9
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

03 sie 2014, 20:58

Tez mi sie wydaje, ze sporo. Auto mam od 3 miesiecy i dopiero teraz wpadlem na pomysl, zeby sprawdzic spalanie.. Moze ktos jeszcze sie wypowie? :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 sie 2014, 21:11

W warszawskich korkach 13l przy dynamicznej jeździe pewnie jest możliwe, ale żeby w trasie tyle wyszło i przy umiarkowanej dynamice jazdy, to raczej nie jest normalne.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2199
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

03 sie 2014, 22:42

Ja przy 1.8 i dojazdach w lekkich korkach, z klimą i tak mam poniżej 9,5 więc prawie 13 to zdecydowanie ponad normę.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

04 sie 2014, 8:40

Dzieki za feedback. Wiecie moze co moze bycprzyczyna takie spalania? Sonda lambda? Czy nie zostaloby wymrugany jakis blad na zegarach?
Czy moze miec wplyw na spalanie, remont silnika, ktory byl robiony pare miesiecy temu?
reVskY
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2012, 9:32
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo

04 sie 2014, 11:07

kap pisze:Dzieki za feedback. Wiecie moze co moze bycprzyczyna takie spalania? Sonda lambda? Czy nie zostaloby wymrugany jakis blad na zegarach?
Czy moze miec wplyw na spalanie, remont silnika, ktory byl robiony pare miesiecy temu?


W momencie kiedy docieralem pierscienie w mojej 1.6, odnioslem wrażenie ze mi pali znacznie wiecej niż przedtem. Niestety nie liczylem tego.
Obrazek
4ppo
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2014, 7:29

11 sie 2014, 9:49

U mnie 1,6l 90km NA w mieście koło 12 litrów, trasa 8,5. Czy lekko dziurawy wydech może wpłynąć na większe spalanie ?
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

11 sie 2014, 20:36

Zależy jak definiujesz "lekko dziurawy":) ogólnie utrata parametrów wydechu pogarsza właściwości jezdne w niskim i średnim zakresie obrotów, co rekompensuje się głębszym wciskaniem gazu, z wiadomym skutkiem.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2014, 20:55

wlasnie wrocilem z trasy. Od skrajnej lewej kreski (czyli 42L) przejechane 480km czyli 8,75. Fajne dni i wieczory w weekend byly wiec na 5b na 1,8 3k/min okolo 100 ciagle po trasie
bezmiatowy //
ODPOWIEDZ