Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Adri@n pisze:Kurak pisze:Zbieram się do zrobienia płukanki układu chłodniczego, i mądrzejsi ode mnie napisali, że po wlaniu należy zostawić auto pracujące na 10 minut, albo przejechać z 50km. No ale z 50km to jest dużo więcej niż 10min jałowych... czy tak naprawdę nie ma to znaczenia?
Nie ma, im dłużej tym lepiej. Ja raz u siebie wlałem odkamieniacz i po przejechaniu 40km spuscilem to, zalalem plynem lecz dalej odrywaly sie kawalki rdzy osadu. Wiec znowu wlalem odkamieniacz i zrobilem z 250 km. Z tydzien temu wlałem plyn i czysciutki.
jak widac niektorzy maja szczescie - w poprzedniej nb zrobilem na jalowym plukanke chyba nawet wg instrukcji 10 minut i po 2 dniach plyn wyciskalem z nogawek
![Puszcza oko :bang:](./images/smilies/a_bang.gif)
Adam987 pisze:Zna ktoś wymiary oringu dodawanego do pompy wody w NA?
oring do pompy? to chyba do tego smiesznego laczenia powrotu z nagrzewnicy?
- mike_d
- Donator
- Posty: 1186
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Przymierzyłem się dzisiaj do tematu tulei drążka z ZG i zdjąłem tunel żeby obejrzeć gumy lewarka - wygląda to tak:
Piekne pęknięcie, ale przy nadtopionych resztkach których zdjęcia ludzie wrzucają nie wygląda tak źle
.
Pytanie czy warto wymieniać - w sensie czy efekt wymiany takiej gumy na nową będzie zauważalny? Biegi nieszczególnie płynnie u mnie się wbijają... (z pełną świadomością spodziewam się odpowiedzi "warto", ale resztki budżetowego sumienia łudzą się że może nie ma takiej potrzeby
)
Piekne pęknięcie, ale przy nadtopionych resztkach których zdjęcia ludzie wrzucają nie wygląda tak źle
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pytanie czy warto wymieniać - w sensie czy efekt wymiany takiej gumy na nową będzie zauważalny? Biegi nieszczególnie płynnie u mnie się wbijają... (z pełną świadomością spodziewam się odpowiedzi "warto", ale resztki budżetowego sumienia łudzą się że może nie ma takiej potrzeby
![diabeł :diablo:](./images/smilies/diablo.gif)
R.E.D. pisze:Adri@n pisze:Kurak pisze:Zbieram się do zrobienia płukanki układu chłodniczego, i mądrzejsi ode mnie napisali, że po wlaniu należy zostawić auto pracujące na 10 minut, albo przejechać z 50km. No ale z 50km to jest dużo więcej niż 10min jałowych... czy tak naprawdę nie ma to znaczenia?
Nie ma, im dłużej tym lepiej. Ja raz u siebie wlałem odkamieniacz i po przejechaniu 40km spuscilem to, zalalem plynem lecz dalej odrywaly sie kawalki rdzy osadu. Wiec znowu wlalem odkamieniacz i zrobilem z 250 km. Z tydzien temu wlałem plyn i czysciutki.
jak widac niektorzy maja szczescie - w poprzedniej nb zrobilem na jalowym plukanke chyba nawet wg instrukcji 10 minut i po 2 dniach plyn wyciskalem z nogawek
Wiadomo w układzie robią się różne wżery itp, a odkamieniacz tylko to oczyścił.
![Obrazek](http://abload.de/img/beznazwy-25lxlo.png)
kitemich pisze:Panowie panowie, ile płaciliście za wymianę sprzęgła?
Trzeba zrzucić skrzynię, jest trochę roboty. 300pln to prowincjonalna cena. Nie zapomnij wymienić łożyska pilotującego w zamachu. (Łożysko kosztuje <10pln za SKFa jak pamiętam)
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Srednia cena za wymiane sprzegla w WWA to ok. 300-350 pln. Wiecej ode mnie nie zdzierali. Przy okazji lozyska warto wyczyscic zbiorniczek plynu z bagna jakie potrafi tam plywac i przepompowac swiezy plyn.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Mazda niedługo idzie (chyba)zimować, ale jest kwestia, która strasznie mnie martwi i warto ją wyjaśnić
Od jakiegoś czasu mazda przy pierwszym odpaleniu strasznie kopci na niebiesko.. Puszcza spore chmury i nie wygląda to dobrze.
- Czas ulatniania się do ok. 10 sekund po odpaleniu
- Auto po ponownym uruchomieniu (nie ważne czy za 5 minut czy za 10 godzin) nie kopci - tylko 1 odpalenie
- Smrodek oczywiście spalanego oleju
- Oleju nie ubyło..
- Olej zmieniony jakieś 2 k temu na Vavlo 10w40 max life
- Silnik chodzi dobrze,wkreca się, ma jedynie problem z obrotami ponieważ trzyma 900-1000 ( zależy od długości przejechanego dystansu)
- płyn chłodniczy jest,brak ''masełka'' pod korkiem
Co o tym myślicie? co to może być?
Od jakiegoś czasu mazda przy pierwszym odpaleniu strasznie kopci na niebiesko.. Puszcza spore chmury i nie wygląda to dobrze.
- Czas ulatniania się do ok. 10 sekund po odpaleniu
- Auto po ponownym uruchomieniu (nie ważne czy za 5 minut czy za 10 godzin) nie kopci - tylko 1 odpalenie
- Smrodek oczywiście spalanego oleju
- Oleju nie ubyło..
- Olej zmieniony jakieś 2 k temu na Vavlo 10w40 max life
- Silnik chodzi dobrze,wkreca się, ma jedynie problem z obrotami ponieważ trzyma 900-1000 ( zależy od długości przejechanego dystansu)
- płyn chłodniczy jest,brak ''masełka'' pod korkiem
Co o tym myślicie? co to może być?
Grudzien19 pisze:Mazda niedługo idzie (chyba)zimować, ale jest kwestia, która strasznie mnie martwi i warto ją wyjaśnić
Od jakiegoś czasu mazda przy pierwszym odpaleniu strasznie kopci na niebiesko.. Puszcza spore chmury i nie wygląda to dobrze.
- Czas ulatniania się do ok. 10 sekund po odpaleniu
- Auto po ponownym uruchomieniu (nie ważne czy za 5 minut czy za 10 godzin) nie kopci - tylko 1 odpalenie
- Smrodek oczywiście spalanego oleju
- Oleju nie ubyło..
- Olej zmieniony jakieś 2 k temu na Vavlo 10w40 max life
- Silnik chodzi dobrze,wkreca się, ma jedynie problem z obrotami ponieważ trzyma 900-1000 ( zależy od długości przejechanego dystansu)
- płyn chłodniczy jest,brak ''masełka'' pod korkiem
Co o tym myślicie? co to może być?
Remont silnika sie szykuje.
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
A nie jest to czasem objaw puszczajacych uszczelniaczy zaworowych? na postuju olej splywa po zaworach a po zaplonie sie spala i kopci?
Jesli przy bucie w podloge na rozgrzanym silniku nie kopci to tragedii jeszcze nie ma.
Jesli przy bucie w podloge na rozgrzanym silniku nie kopci to tragedii jeszcze nie ma.
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Robaczki, czy ręczny w Big Breakach regulowany jest w zacisku tak samo jak w normlanych zaciskach? Obadałem zacisk, ale imbusa to ja tam nie widziałem.. W ogóle jakoś nienormalnie te zaciski wyglądają :>
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Tak samo. Imbus jest pod śrubą
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/65890/icon3.png)
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/65890/icon3.png)
matth pisze:Robaczki, czy ręczny w Big Breakach regulowany jest w zacisku tak samo jak w normlanych zaciskach? Obadałem zacisk, ale imbusa to ja tam nie widziałem.. W ogóle jakoś nienormalnie te zaciski wyglądają :>
przeciez zaciski podobno sa te same z tylu - rozni sie tylko jarzmo
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
imbus jest pod sruba bodajze na klucz 12 lub 10
R.E.D. pisze:matth pisze:Robaczki, czy ręczny w Big Breakach regulowany jest w zacisku tak samo jak w normlanych zaciskach? Obadałem zacisk, ale imbusa to ja tam nie widziałem.. W ogóle jakoś nienormalnie te zaciski wyglądają :>
przeciez zaciski podobno sa te same z tylu - rozni sie tylko jarzmo![]()
imbus jest pod sruba bodajze na klucz 12 lub 10
No, prawie takie same, bo BBK mają większą średnicę tłoczka.
Takie, szybkie pytanie. Czy ten silniczek regulacji reflektora to jest do NA? http://olx.pl/oferta/mazda-mx5-silnicze ... 6tFCR.html Nie mam teraz dostępu do miaty, ale może ktoś się orientuje? Nie działa mi z prawej strony, i w sumie, jeżeli to ten to może bym sobie wymienił. ![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
wobi
wobi pisze:Takie, szybkie pytanie. Czy ten silniczek regulacji reflektora to jest do NA? http://olx.pl/oferta/mazda-mx5-silnicze ... 6tFCR.html Nie mam teraz dostępu do miaty, ale może ktoś się orientuje? Nie działa mi z prawej strony, i w sumie, jeżeli to ten to może bym sobie wymienił.
Nie wygląda, ale dałby się zaadoptować jeśli elektrycznie pasuje.
W serwisie który się tym zajmuje? ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Gdzie znajde przerywacz od kierunków lub prąd od nich który nie przerywa?
Jest on mi potrzebny do modułu który wylaczy swiatla dzienne i w tej samej lampie zaczną mrygać kierunki.
Oraz jaka jest zarowka od kierunków z przodu? Jutro bd w sklepie, a nie mam kiedy rozebrać lampy :/
Jest on mi potrzebny do modułu który wylaczy swiatla dzienne i w tej samej lampie zaczną mrygać kierunki.
Oraz jaka jest zarowka od kierunków z przodu? Jutro bd w sklepie, a nie mam kiedy rozebrać lampy :/
![Obrazek](http://abload.de/img/beznazwy-25lxlo.png)
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Robaczki, mam mega problem. Zabrałem się za wymianę furczącego łożyska lewy tył. Wszystko cacy do momentu wybicia na prasie, 10t nacisku, palnik, spray mrożący, penetrator, 3h i nic. Wyciskam piastę ze starego łożyska i ani drgie. Autem zablokowałem firmową halę i jak jutro tego nie zrobię to będzie złe zło.. Co zrobić? Co mogę robić źle? Nie mam pojęcia co tam się dzieje nie tak :/
vroom pisze:Szanowni koledzy, takie mam objawy:
- po odpaleniu na ciepłym silniku po krótkim postoju (10 min - 30 min, godzina...) telepie silnikiem, obroty na jałowym 500 - 800, śmierdzi niespaloną benzyną, auto "nie jedzie" i opornie wchodzi na obroty
- dzieje się tak tylko czasami i tylko po odpaleniu na ciepłym silniku, czasami po odpaleniu na ciepłym jest ok
- po odpalniu na zimno zawsze jest ok i w trakcie jazdy nigdy się nie zadziało
- komp nie pokazuje żadnych błędów
Strzelam, że to jeden cylinder czasem nie chodzi? Co może być przyczyną? Da się to stwierdzić bez wymian na ślepo?
Świece wymieniane w maju na NGK BKR6E11, kable NGK 2 lata (i z 25 tyś km) temu. W serwisie nic nie znaleźli ale nie wiem jak bardzo się starali. Ponoć u nich przy odpalaniu na ciepło nic się nie działo.
NB 1.8 2000r.
Dla "potomnych" -> padająca cewka. Po wymianie na nową objawy ustąpiły.
Adri@n pisze:Oraz jaka jest zarowka od kierunków z przodu?
BA15 12V 21W biała.
Adri@n pisze:który wylaczy swiatla dzienne i w tej samej lampie zaczną mrygać kierunki.
Tam w lampie jest pomarańczowa blenda, dzienne maja być białe a kierunki pomarańczowe, nie zrobisz tego na 1 żarówce. Żarówka pomarańczowa 21W ma inne ząbki na cokole i nie włożysz jej do oprawki po białej żarówce.