Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

18 paź 2015, 17:12

Zna ktoś wymiary oringu dodawanego do pompy wody w NA?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 paź 2015, 22:58

Adri@n pisze:
Kurak pisze:Zbieram się do zrobienia płukanki układu chłodniczego, i mądrzejsi ode mnie napisali, że po wlaniu należy zostawić auto pracujące na 10 minut, albo przejechać z 50km. No ale z 50km to jest dużo więcej niż 10min jałowych... czy tak naprawdę nie ma to znaczenia?


Nie ma, im dłużej tym lepiej. Ja raz u siebie wlałem odkamieniacz i po przejechaniu 40km spuscilem to, zalalem plynem lecz dalej odrywaly sie kawalki rdzy osadu. Wiec znowu wlalem odkamieniacz i zrobilem z 250 km. Z tydzien temu wlałem plyn i czysciutki.


jak widac niektorzy maja szczescie - w poprzedniej nb zrobilem na jalowym plukanke chyba nawet wg instrukcji 10 minut i po 2 dniach plyn wyciskalem z nogawek :bang:

Adam987 pisze:Zna ktoś wymiary oringu dodawanego do pompy wody w NA?

oring do pompy? to chyba do tego smiesznego laczenia powrotu z nagrzewnicy?
Obrazek
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

18 paź 2015, 23:05

Tak ,tak do tej rurki co idzie z kolanka od pompy wody
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1186
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

19 paź 2015, 15:39

Przymierzyłem się dzisiaj do tematu tulei drążka z ZG i zdjąłem tunel żeby obejrzeć gumy lewarka - wygląda to tak:

IMG_20151019_090746.jpg


Piekne pęknięcie, ale przy nadtopionych resztkach których zdjęcia ludzie wrzucają nie wygląda tak źle ;).

Pytanie czy warto wymieniać - w sensie czy efekt wymiany takiej gumy na nową będzie zauważalny? Biegi nieszczególnie płynnie u mnie się wbijają... (z pełną świadomością spodziewam się odpowiedzi "warto", ale resztki budżetowego sumienia łudzą się że może nie ma takiej potrzeby :diablo: )
kitemich
Posty: 11
Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:15
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Szczecin

19 paź 2015, 15:49

Panowie panowie, ile płaciliście za wymianę sprzęgła?
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

19 paź 2015, 19:14

R.E.D. pisze:
Adri@n pisze:
Kurak pisze:Zbieram się do zrobienia płukanki układu chłodniczego, i mądrzejsi ode mnie napisali, że po wlaniu należy zostawić auto pracujące na 10 minut, albo przejechać z 50km. No ale z 50km to jest dużo więcej niż 10min jałowych... czy tak naprawdę nie ma to znaczenia?


Nie ma, im dłużej tym lepiej. Ja raz u siebie wlałem odkamieniacz i po przejechaniu 40km spuscilem to, zalalem plynem lecz dalej odrywaly sie kawalki rdzy osadu. Wiec znowu wlalem odkamieniacz i zrobilem z 250 km. Z tydzien temu wlałem plyn i czysciutki.


jak widac niektorzy maja szczescie - w poprzedniej nb zrobilem na jalowym plukanke chyba nawet wg instrukcji 10 minut i po 2 dniach plyn wyciskalem z nogawek :bang:


Wiadomo w układzie robią się różne wżery itp, a odkamieniacz tylko to oczyścił.
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 paź 2015, 22:01

kitemich pisze:Panowie panowie, ile płaciliście za wymianę sprzęgła?

Trzeba zrzucić skrzynię, jest trochę roboty. 300pln to prowincjonalna cena. Nie zapomnij wymienić łożyska pilotującego w zamachu. (Łożysko kosztuje <10pln za SKFa jak pamiętam)
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

20 paź 2015, 14:54

Srednia cena za wymiane sprzegla w WWA to ok. 300-350 pln. Wiecej ode mnie nie zdzierali. Przy okazji lozyska warto wyczyscic zbiorniczek plynu z bagna jakie potrafi tam plywac i przepompowac swiezy plyn.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

20 paź 2015, 19:48

Mazda niedługo idzie (chyba)zimować, ale jest kwestia, która strasznie mnie martwi i warto ją wyjaśnić
Od jakiegoś czasu mazda przy pierwszym odpaleniu strasznie kopci na niebiesko.. Puszcza spore chmury i nie wygląda to dobrze.
- Czas ulatniania się do ok. 10 sekund po odpaleniu
- Auto po ponownym uruchomieniu (nie ważne czy za 5 minut czy za 10 godzin) nie kopci - tylko 1 odpalenie
- Smrodek oczywiście spalanego oleju
- Oleju nie ubyło..
- Olej zmieniony jakieś 2 k temu na Vavlo 10w40 max life
- Silnik chodzi dobrze,wkreca się, ma jedynie problem z obrotami ponieważ trzyma 900-1000 ( zależy od długości przejechanego dystansu)
- płyn chłodniczy jest,brak ''masełka'' pod korkiem
Co o tym myślicie? co to może być?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 paź 2015, 19:56

Grudzien19 pisze:Mazda niedługo idzie (chyba)zimować, ale jest kwestia, która strasznie mnie martwi i warto ją wyjaśnić
Od jakiegoś czasu mazda przy pierwszym odpaleniu strasznie kopci na niebiesko.. Puszcza spore chmury i nie wygląda to dobrze.
- Czas ulatniania się do ok. 10 sekund po odpaleniu
- Auto po ponownym uruchomieniu (nie ważne czy za 5 minut czy za 10 godzin) nie kopci - tylko 1 odpalenie
- Smrodek oczywiście spalanego oleju
- Oleju nie ubyło..
- Olej zmieniony jakieś 2 k temu na Vavlo 10w40 max life
- Silnik chodzi dobrze,wkreca się, ma jedynie problem z obrotami ponieważ trzyma 900-1000 ( zależy od długości przejechanego dystansu)
- płyn chłodniczy jest,brak ''masełka'' pod korkiem
Co o tym myślicie? co to może być?

Remont silnika sie szykuje.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

21 paź 2015, 8:24

A nie jest to czasem objaw puszczajacych uszczelniaczy zaworowych? na postuju olej splywa po zaworach a po zaplonie sie spala i kopci?
Jesli przy bucie w podloge na rozgrzanym silniku nie kopci to tragedii jeszcze nie ma.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 paź 2015, 19:48

Grudzien19 pisze: Oleju nie ubyło..

Cudów nie ma, musi ubywać, jeszcze za mało przejechałeś od wymiany.

Lexx pisze:A nie jest to czasem objaw puszczajacych uszczelniaczy zaworowych?

Też tak myślę.
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2015, 20:05

Robaczki, czy ręczny w Big Breakach regulowany jest w zacisku tak samo jak w normlanych zaciskach? Obadałem zacisk, ale imbusa to ja tam nie widziałem.. W ogóle jakoś nienormalnie te zaciski wyglądają :>
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2015, 7:44

Tak samo. Imbus jest pod śrubą
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

22 paź 2015, 8:02

matth pisze:Robaczki, czy ręczny w Big Breakach regulowany jest w zacisku tak samo jak w normlanych zaciskach? Obadałem zacisk, ale imbusa to ja tam nie widziałem.. W ogóle jakoś nienormalnie te zaciski wyglądają :>

przeciez zaciski podobno sa te same z tylu - rozni sie tylko jarzmo ;)
imbus jest pod sruba bodajze na klucz 12 lub 10
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2015, 13:36

R.E.D. pisze:
matth pisze:Robaczki, czy ręczny w Big Breakach regulowany jest w zacisku tak samo jak w normlanych zaciskach? Obadałem zacisk, ale imbusa to ja tam nie widziałem.. W ogóle jakoś nienormalnie te zaciski wyglądają :>

przeciez zaciski podobno sa te same z tylu - rozni sie tylko jarzmo ;)
imbus jest pod sruba bodajze na klucz 12 lub 10


No, prawie takie same, bo BBK mają większą średnicę tłoczka.
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

22 paź 2015, 15:45

Dobra, to wiele wyjaśnia, dzieki :)
Awatar użytkownika
wobi
Posty: 257
Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
Model: NA
Wersja: 1.6 1990
Lokalizacja: Warszawa

23 paź 2015, 7:28

Takie, szybkie pytanie. Czy ten silniczek regulacji reflektora to jest do NA? http://olx.pl/oferta/mazda-mx5-silnicze ... 6tFCR.html Nie mam teraz dostępu do miaty, ale może ktoś się orientuje? Nie działa mi z prawej strony, i w sumie, jeżeli to ten to może bym sobie wymienił. ;)
wobi
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 paź 2015, 11:34

wobi pisze:Takie, szybkie pytanie. Czy ten silniczek regulacji reflektora to jest do NA? http://olx.pl/oferta/mazda-mx5-silnicze ... 6tFCR.html Nie mam teraz dostępu do miaty, ale może ktoś się orientuje? Nie działa mi z prawej strony, i w sumie, jeżeli to ten to może bym sobie wymienił.


Nie wygląda, ale dałby się zaadoptować jeśli elektrycznie pasuje.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

23 paź 2015, 19:32

Jak ustawić z tyłu geometrię tylnych kół ?
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

23 paź 2015, 19:46

W serwisie który się tym zajmuje? :)
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

23 paź 2015, 20:17

Droga taka inwestycja ? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

23 paź 2015, 20:30

Jest na forum kilka wątków o geometrii. W Warszawie dobrze zrobiona geometria kosztuje 150 - 200 PLN.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

24 paź 2015, 14:38

www.gumtree.com/p/cars-vans-motorbikes/ ... 1139181979

Czy to jest 15x6"? Jakie moga miec et?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

24 paź 2015, 14:50

To chyba z Phoenixa ... czyli ET40.
Źródło:
viewtopic.php?f=30&t=18336 :)
Obrazek
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

24 paź 2015, 20:06

Gdzie znajde przerywacz od kierunków lub prąd od nich który nie przerywa?
Jest on mi potrzebny do modułu który wylaczy swiatla dzienne i w tej samej lampie zaczną mrygać kierunki.

Oraz jaka jest zarowka od kierunków z przodu? Jutro bd w sklepie, a nie mam kiedy rozebrać lampy :/
Obrazek
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

24 paź 2015, 21:18

Robaczki, mam mega problem. Zabrałem się za wymianę furczącego łożyska lewy tył. Wszystko cacy do momentu wybicia na prasie, 10t nacisku, palnik, spray mrożący, penetrator, 3h i nic. Wyciskam piastę ze starego łożyska i ani drgie. Autem zablokowałem firmową halę i jak jutro tego nie zrobię to będzie złe zło.. Co zrobić? Co mogę robić źle? Nie mam pojęcia co tam się dzieje nie tak :/
pecha
Donator
Donator
Posty: 133
Rejestracja: 25 lip 2015, 7:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź

25 paź 2015, 9:21

Panowie, jak usunąć emblemat MX5 z tyłu samochodu? On jest przymocowany tylko na taśmę czy są dziury pod spodem?
vroom
Posty: 47
Rejestracja: 28 lut 2012, 14:07
Lokalizacja: Wrocław

25 paź 2015, 11:30

vroom pisze:Szanowni koledzy, takie mam objawy:

- po odpaleniu na ciepłym silniku po krótkim postoju (10 min - 30 min, godzina...) telepie silnikiem, obroty na jałowym 500 - 800, śmierdzi niespaloną benzyną, auto "nie jedzie" i opornie wchodzi na obroty
- dzieje się tak tylko czasami i tylko po odpaleniu na ciepłym silniku, czasami po odpaleniu na ciepłym jest ok
- po odpalniu na zimno zawsze jest ok i w trakcie jazdy nigdy się nie zadziało
- komp nie pokazuje żadnych błędów

Strzelam, że to jeden cylinder czasem nie chodzi? Co może być przyczyną? Da się to stwierdzić bez wymian na ślepo?
Świece wymieniane w maju na NGK BKR6E11, kable NGK 2 lata (i z 25 tyś km) temu. W serwisie nic nie znaleźli ale nie wiem jak bardzo się starali. Ponoć u nich przy odpalaniu na ciepło nic się nie działo.

NB 1.8 2000r.


Dla "potomnych" -> padająca cewka. Po wymianie na nową objawy ustąpiły.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 paź 2015, 12:14

Adri@n pisze:Oraz jaka jest zarowka od kierunków z przodu?

BA15 12V 21W biała.

Adri@n pisze:który wylaczy swiatla dzienne i w tej samej lampie zaczną mrygać kierunki.

Tam w lampie jest pomarańczowa blenda, dzienne maja być białe a kierunki pomarańczowe, nie zrobisz tego na 1 żarówce. Żarówka pomarańczowa 21W ma inne ząbki na cokole i nie włożysz jej do oprawki po białej żarówce.
ODPOWIEDZ