Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 paź 2011, 12:23

BORO pisze:Moto Mita


Nie.
Napisz do jednego z zaangażowanych mechanicznie kolegów z forum, z taką drobnostką nie warto jechać do warsztatu. Załatwicie to w 15 minut.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
PiotrB
Posty: 119
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

03 paź 2011, 13:02

Mam problem z szybą regulowaną elektrycznie.

Wpadła mi przepustka (10x20cm papier zalaminowany) w szczelinę pomiędzy szybą a wewnętrzną częścią drzwi. Potem zamknąłem szybę i od tego momentu nie mogę jej opuścić. Rozebrałem wewnętrzną część drzwi, wyjąłem przepustkę, ale nadal szyba się nie opuszcza. Po naciśnięciu przycisku na środku nie mam cyknięcia, które jest przed obniżaniem się szyby.

Jak to można naprawić i co się stało?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 paź 2011, 14:46

PiotrB pisze:Mam problem z szybą regulowaną elektrycznie.

Wpadła mi przepustka (10x20cm papier zalaminowany) w szczelinę pomiędzy szybą a wewnętrzną częścią drzwi. Potem zamknąłem szybę i od tego momentu nie mogę jej opuścić. Rozebrałem wewnętrzną część drzwi, wyjąłem przepustkę, ale nadal szyba się nie opuszcza. Po naciśnięciu przycisku na środku nie mam cyknięcia, które jest przed obniżaniem się szyby.

Jak to można naprawić i co się stało?


Najprawdopodobniej złamałeś środkowy przycisk próbując ją opuścić i naciskając na niego zbyt mocno, lub nieszczęśliwy zbieg okoliczności. Poszukaj wątku o tym, było sporo!
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 paź 2011, 12:18

mam pytanko, :)

jak zdemontowac wklad lusterka w NBfl?
musze wymienic mate grzewcza lub caly wklad ale nie wiem jak to wyjac z obudowy
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

09 paź 2011, 19:08

a ja mam takie pytanie, czy gumy łącznika stabilizatora są takie same na przedniej i na tylnej osi? bo jak bylem w sklepie motoryzacyjnym to mieli tylko na tył a na przód nie mieli w katalogu. i jak coś to gdzie to można kupić?

pozdrawiam
:)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

09 paź 2011, 19:10

niemampojeciaa pisze:a ja mam takie pytanie, czy gumy łącznika stabilizatora są takie same na przedniej i na tylnej osi? bo jak bylem w sklepie motoryzacyjnym to mieli tylko na tył a na przód nie mieli w katalogu. i jak coś to gdzie to można kupić?

pozdrawiam


Ale o których gumach tam mówisz? Łączniki przód/tył się różnią między sobą, ale jakie gumy masz na myśli to nie mam pojęcia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

09 paź 2011, 19:24

http://moto.allegro.pl/guma-drazka-stabilizatora-p-mazda-premacy-i1857024753.html

takie cudo widziałem w sklepie motoryzacyjnym tylko oczywiscie do mx-5 :wink:
:)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

09 paź 2011, 21:48

niemampojeciaa pisze:http://moto.allegro.pl/guma-drazka-stabilizatora-p-mazda-premacy-i1857024753.html

takie cudo widziałem w sklepie motoryzacyjnym tylko oczywiscie do mx-5 :wink:


No to nie ma nic wspólnego z łącznikami stabilizatorów, tylko z gumami trzymającymi stabilizator z budą razem. Z tyłu stabilizator ma inną średnicę, więc potrzebujesz na wymiar je.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2011, 0:15

mam mały problem z automatycznymi oknami - mianowicie jakby nie kontaktuje mi okno pasażera. opuszcza się bez problemu, ale nie chce się podnosić. czasami jak naciskam przycisk to totalnie nie reaguje, a jak za którymś naciśnięciem zareaguje, to już jedzie w górę bez problemu do końca. gdzie mogę szukać przyczyny? dodam, że moje okna się w ogóle bardzo wolno posuwają.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

10 paź 2011, 6:59

Szczupak, zaśniedziałe styki we włączniku.
Musisz dostać się pod spód, czyli zdemontować tunel między siedzeniami, wymontować przyciski, dostać się do nich i przeczyścić drobnym pap. ściernym styki.

dmk, a propos stabilizatora
odłazi z niego płatami farba i rdza pod spodem się pokazuje.
Czy ma sens jego demontaż z gum i końcówek, odrapanie i pomalowanie jakimś hammerajtem :?: Czy później konieczne jest ustawianie geometrii zawieszenia :?:

pzdr
Kołek
Posty: 228
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:49
Lokalizacja: Maków / WWA

10 paź 2011, 7:37

Szczupak, miałem to samo, przycisk rzadko kiedy reagował na podnoszenie do góry aż w końcu wcale nie działał. Myślałem też że wina leżała w przycisku ale zwarcie nie pomogło i okazało się że w mechanizmie coś było nie tak.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

10 paź 2011, 8:55

vox pisze:Szczupak, zaśniedziałe styki we włączniku.
Musisz dostać się pod spód, czyli zdemontować tunel między siedzeniami, wymontować przyciski, dostać się do nich i przeczyścić drobnym pap. ściernym styki.

Te styki przenoszą duży prąd i dość szybko pokrywają się nagarem. U nas czyszczenie było co kilka miesięcy, do czasu spryskania tego porządnie sprejem do kontaktów. Już ponad rok jest spokój.

dmk, a propos stabilizatora
odłazi z niego płatami farba i rdza pod spodem się pokazuje.
Czy ma sens jego demontaż z gum i końcówek, odrapanie i pomalowanie jakimś hammerajtem Czy później konieczne jest ustawianie geometrii zawieszenia

Stabilizatory nie mają wpływu na geometrię. Sam się przymierzam do ich oczyszczenia, tylko lata coś zabrakło.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

10 paź 2011, 18:51

dmk pisze:
niemampojeciaa pisze:http://moto.allegro.pl/guma-drazka-stabilizatora-p-mazda-premacy-i1857024753.html

takie cudo widziałem w sklepie motoryzacyjnym tylko oczywiscie do mx-5 :wink:


No to nie ma nic wspólnego z łącznikami stabilizatorów, tylko z gumami trzymającymi stabilizator z budą razem. Z tyłu stabilizator ma inną średnicę, więc potrzebujesz na wymiar je.



wiedziałem, że coś pomylę :omgomg: to kto wie gdzie takie cudo moge zakupić? :smile:
:)
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

10 paź 2011, 20:13

Mam szybkie pytanko. Czy oponki 185/55/15 podchodzą na oryginalną 6calową felgę z mazdy NB?
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

10 paź 2011, 20:55

Wejdą spokojnie.
.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2011, 21:44

dzięki wielkie, mam nadzieję, że poradzę sobie sam z demontażem :P
a powiedzcie jeszcze, co to jest spray do kontaktów i gdzie go dostać? w Leroy'u na elektrycznym? :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Kołek
Posty: 228
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:49
Lokalizacja: Maków / WWA

10 paź 2011, 22:04

Mam pytanie , Madzia całą zimę przeczeka w garażu i tu mam pytanie zostawić ją aż do pierwszych wiosennych dni czy przepalić ją co jakiś czas ?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

10 paź 2011, 22:19

Najlepiej byłoby wyprowadzić ją z garażu raz na 3-4 tygodnie (przy dobrej pogodzie, jeśli boisz się wody/śniegu), odpalić i przegonić choćby kilkanaście kilometrów po okolicy. Odpalanie na kilkanaście minut to półśrodek.
Jeśli miałaby zostać nie wyprowadzana, warto oprzeć ją na "kobyłkach" lub przepychać ją o pół metra w przód tył raz na miesiąc, by uchronić opony przed trwałym odkształceniem.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2011, 6:07

co to jest spray do kontaktów i gdzie go dostać? w Leroy'u na elektrycznym?

Możesz spokojnie użyć wazeliny technicznej, gdyby się gdzieś w domu walała.
Kołek pisze:czy przepalić ją co jakiś czas

Przepalanie nie ma sensu. Po prostu zamknij w garażu i tyle. Bardziej bym zwrócił uwagę na ewentualną wilgoć w tym garażu.
PS, fajne foto w awatarze :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 paź 2011, 10:41

czy torsen z NA 1,8 pasuje do NA 1,6 ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2011, 10:43

rafik14 pisze:czy torsen z NA 1,8 pasuje do NA 1,6 ?

115 czy 90 hp ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 paź 2011, 10:43

póki co 90 ale na 98% wkrótce 115
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2011, 10:45

rafik14 pisze:póki co 90 ale na 98% wkrótce 115

co oryginalnie :mrgreen: w starszych 1.6 musisz dyfer razem z pólosiami i wałem wymieniać :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 paź 2011, 10:46

ori 90KM 95rocznik... :mrgreen:

[ Dodano: 11-10-2011, 11:53 ]
i jeszcze jedna sprawa czy w MX5 NA odbojnik przy flanszy wału wystepował tylko przy torsenie?
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

11 paź 2011, 11:04

rafik14 pisze:ori 90KM 95rocznik... :mrgreen:

[ Dodano: 11-10-2011, 11:53 ]
i jeszcze jedna sprawa czy w MX5 NA odbojnik przy flanszy wału wystepował tylko przy torsenie?


Generalnie zmotaj sobie zestaw z wałem i półośkami (koniecznie z nakrętkami do piast).

Odbojnik? Gdzie Ty go tam widzisz?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 paź 2011, 11:05

o tu :wink:
Załączniki
dyfer.jpg
dyfer.jpg (86.66 KiB) Przejrzano 1166 razy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2011, 11:11

rafik14 pisze:o tu :wink:

To tłumik drgań zdaje się. Nie, nie tylko przy torsenie. We wszystkich nowszych dyfrach, także otwartych. Dlatego rozmiar wału jest taki sam i go nie musisz wymieniać.
Jeśli chodzi Ci o rozpoznanie torsena to oglądaj wyłącznie otwór od półosi.
hella_flush pisze:Generalnie zmotaj sobie zestaw z wałem i półośkami

Jeśli ma u siebie wciskane półosie to po co mu drugie ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

14 paź 2011, 14:14

sprezyny tyle sa wyzsze czy nizsze ??
Obrazek
Obrazek
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

17 paź 2011, 0:16

Czy ktoś ustawiał samodzielnie lampy w NB? Za reflektorem jest od tego śrubka (jedna od wysokości świecenia, druha szerokości) - kręcę i kręcę i zero efektu. A może tak długo trzeba kręcić? :evil:
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

17 paź 2011, 10:14

sieraq87, w obie strony jak kręcisz nie ma efektu? Trzeba kilka obrotów zrobić i powinieneś widzieć różnicę.
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
ODPOWIEDZ