Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Należy pamiętać o nierównomierności biegu.
Po odelżeniu koła zamachowego, powinno się zwiększyć obroty biegu jałowego. Ewentualnie można ominąć ten zabieg, mając na uwadze przyspieszone zmęczeniowe zużycie wału.
Po odelżeniu koła zamachowego, powinno się zwiększyć obroty biegu jałowego. Ewentualnie można ominąć ten zabieg, mając na uwadze przyspieszone zmęczeniowe zużycie wału.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
A jak to się robi w NB?Pedi pisze:Po odelżeniu koła zamachowego, powinno się zwiększyć obroty biegu jałowego.
U mnie jest 4,5 kg i doraźnych wad brak.RS pisze:kacper-k48 pisze:Ile w tym prawdy ?
Zero przy odelżeniu z 8 do 5kg, czyli takim jakie jest robione przez Otoczaka.
Co do regulacji obrotów biegu jałowego, to nie wiem. Kiedyś przy okazji walki z falowaniem podkręciłem powietrze na śrubie w przepustnicy i w trybie serwisowym było ok 950-1000 RPM, a po wyjęciu zworki i normalnym odpaleniu 850 RPMnickesh v2.0 pisze:A jak to się robi w NB?Pedi pisze:Po odelżeniu koła zamachowego, powinno się zwiększyć obroty biegu jałowego.

Teoretycznie po odelżeniu występuje (zwiększa się) lekkie stałe pływanie obrotów (zamach właśnie przed tym chroni). Być może przy 4-ech cylindrach i odelżeniu na takim poziomie jest to dalej marginalne.nickesh v2.0 pisze:U mnie jest 4,5 kg i doraźnych wad brak.RS pisze:kacper-k48 pisze:Ile w tym prawdy ?
Zero przy odelżeniu z 8 do 5kg, czyli takim jakie jest robione przez Otoczaka.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Wlasnie ciekaw jestem w jakim stopniu wystepuje to falowanie, zebym nie wyrywal sobie wlosow ze zlosci na kazdych swiatlach przez irytujacy dzwiek
ale generalnke wiecej plusow ? Jak to sie ma do przyspieszenia, roznica jest odczuwalna ?


- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Różnica w przyspieszeniu jest raczej słabo wyczuwalna. Da się ją jednak zaobserwować w najwyższym zakresie obrotów. W moim 1.6l nagle zaczęło się opłacać ciągnąc obroty do odcinki. Wcześniej lepiej było zredukować przy ok. 6000 obrotów, bo mulił. A z objawów wyczuwalnych to zmienia się reakcja auta na wysprzęglanie. Po prostu czuć, że zamach jest lżejszy.
Ja żadnej niepokojącej zmiany na wolnych obrotach nie zaobserwowałem.
Ja żadnej niepokojącej zmiany na wolnych obrotach nie zaobserwowałem.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam, zero falowania. Natomiast u mnie jednak muszę powiedzieć że różnica w przyspieszeniu jest odczuwalna.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
Nie ma problemów z falowaniem,nadal mam 850rpm na jałowym. Co do przyspieszania ,raczej zmiana marginalna, rzeczywiście na wyższych 4000rpm czuć jakas roznice, ale pomimo wszystko sporo w tym efektu placebo, myślę że do 0-100kmh, zysk na bank nie wyniesie chociażby 0.5 sekundy. Największy plus dla mnie akurat to łagodniejsze i bardziej cywilne hamowanie silnikiem i lepszą reakcja na wysprzeglanie.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
nickesh v2.0 pisze:To Ty nie odelżałeś tego koła razem ze swapem z 1.6 na 1.8?
Był, ale porównywałem z innym 1.8 jeszcze. Inaczej się jedzie i płynnie przyspiesza. Może dlatego takie wrażenie. Do tego 0-100 (licznikowe) nie muszę nawet 3 wbijać.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
czester_ pisze:nickesh v2.0 pisze:To Ty nie odelżałeś tego koła razem ze swapem z 1.6 na 1.8?
Był, ale porównywałem z innym 1.8 jeszcze. Inaczej się jedzie i płynnie przyspiesza. Może dlatego takie wrażenie. Do tego 0-100 (licznikowe) nie muszę nawet 3 wbijać.
A co ma zamach do max prędkości na danym biegu, przecież odcinki nie przesuwałeś w górę?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nie nic... źle się wyraziłem. Dzięki temu że jedzie do odcinki nawet nie ma potrzeby biegu zmieniać.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Czyli ciagnie w wiekszym zakresie obrotow, tak ? W jakims stopniu na pewno wplywa to na przyspieszenie. Kurcze teraz mam dylemat mazda stoi rozebrana na kolo musialbym czekac z tydzien, myslalem ze polepszy to osiagi odczuwalnie, bo juz mnie meczy te 90km.

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
To tak mało kosztuje ze żal nie robić 

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Bardziej chodzi o to, ze mazda stoi juz 3 tydzien a pogoda jest idealna do jazdy ! 


- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Szybkie pytanie odnośnie hamulców przód - jak kiedyś wspominałem kupiłem NB 1.8 po dłużyszm posotju.
Trzeba było zrobić hamulce - wynmieniłem tarcze+klocki przód, wyczyściłem prowadnice, blaszki ok, posmarowałem co trzeba, wszystko chodzi, ale - klocki jakby nie łapały na całej powierzchni - szczególnie lewa strona na zewnątrz - może ze 2 cm od zewnętrznej części tarczy jest błysk a dalej dupa - czuć to jak sie mocno zahamuje (do załączenia ABS np) bo ściąga w prawo. Czy coś nie tak może być z zaciskiem/jarzmem? Nie ma bicia - więc tarcze proste, klocki NIPPARTS, hamulce odpowietrzone - tył doregulowany śrubą - o niebo lepiej niż po zakupie (brak hamulców
)
Trzeba było zrobić hamulce - wynmieniłem tarcze+klocki przód, wyczyściłem prowadnice, blaszki ok, posmarowałem co trzeba, wszystko chodzi, ale - klocki jakby nie łapały na całej powierzchni - szczególnie lewa strona na zewnątrz - może ze 2 cm od zewnętrznej części tarczy jest błysk a dalej dupa - czuć to jak sie mocno zahamuje (do załączenia ABS np) bo ściąga w prawo. Czy coś nie tak może być z zaciskiem/jarzmem? Nie ma bicia - więc tarcze proste, klocki NIPPARTS, hamulce odpowietrzone - tył doregulowany śrubą - o niebo lepiej niż po zakupie (brak hamulców

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zdejmij jeszcze raz zacisk i upewnij się, że prowadnica jest czysta, dobrze nasmarowana i bez problemu pracuje. Ważne jest też zastosowanie odpowiedniego smaru, pierwszy lepszy nie wytrzyma temperatur pojawiających się w układzie hamulcowym.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
A czy jest możliwe, że coś się "wyrobiło" i w momencie hamowania zacisk nie idzie w osi - nie wiem, może ten trzpień który wchodzi do jarzma (prowadnica)? Wymienia się to?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, prowadnica może się wyrobić. Przyjrzyj się jej pod kątem "wytartych" miejsc i luzów na prowadnicach po zamontowaniu zacisku. Pamiętam, że niektóre prowadnice do Miaty można dostać w zamienniku, bo wymieniałem z tyłu tą wykręcaną.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Dzięks.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Zgadza sie, za plastikowym nadkolem nasadka 10 z długą przedłużką.
Padł mi czujnik temperatury w obudowie termostatu (tak kaputt, na ament, obudowa pękła). Mam obudowę termostatu do NB. Czy coś się da wyrzeźbić? Obecnie jeżdżę z wiatrakiem na stałe ale to nie jest rozwiązanie na wsze czasy.
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Szybkie pytanie - czy ktoś nie posiada przypadkiem blaszki montażowej radia 2DIN (takie jak w NBFL lub 323). Kupiłem jakiś czas temu okazyjnie radio i brakuje mi z prawej strony tej blaszki - radyjko cały czas wyjeżdzą prawą stroną i obleśnie to wygląda
chodzi o takie coś
http://s1.tufotki.pl/2015/06/29/gd2X3-Jtjubx.JPG?v=2

chodzi o takie coś
http://s1.tufotki.pl/2015/06/29/gd2X3-Jtjubx.JPG?v=2
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
kacper-k48 pisze:2. Czy to wszystko aby skrecic ten amor ? Nie brakuje zadnych czesci ?
I jeszcze jedno pytanie, podkladka idzie w takiej kolejnosci jak na zdj czy miedzy nakretke a gorne mocowanie ?
Pomoże ktoś ?

- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Czy ktoś posiada pod ręką schemat bezpieczników (tych w desce rozdzielczej na dole, jak się domyślam) do mojej NB ?
Pierwszy raz postanowiłem użyć ładowarki do telefonu w MXie i okazuje się, że chyba zapalniczka nie działa.
Ewentualnie, który to dokładnie bezpiecznik być powinien, bo mam przed oczami jakiś schemat do 323F (rozkład wygląda podobnie) ale w opisie nic nie mówią o zapalniczce...
EDIT:
Okazuje się, że po otworzeniu bezpieczników, są one dobrze opisane i jest CIGAR 20A
EDIT 2:
Ale to raczej nie bezpiecznik, bo ten wygląda w miarę sensownie. Pewnie wina leży w zapalniczce, która ten środkowy styk, ma trochę pordzewiały i pewnie nie kontaktuje już.
EDIT 3:
Problem solved! Wystarczyło wyjąć gniazdo zapalniczki i wyczyścić środkowy styk, który pokryty był rdzawym nalotem.
Pierwszy raz postanowiłem użyć ładowarki do telefonu w MXie i okazuje się, że chyba zapalniczka nie działa.
Ewentualnie, który to dokładnie bezpiecznik być powinien, bo mam przed oczami jakiś schemat do 323F (rozkład wygląda podobnie) ale w opisie nic nie mówią o zapalniczce...
EDIT:
Okazuje się, że po otworzeniu bezpieczników, są one dobrze opisane i jest CIGAR 20A
EDIT 2:
Ale to raczej nie bezpiecznik, bo ten wygląda w miarę sensownie. Pewnie wina leży w zapalniczce, która ten środkowy styk, ma trochę pordzewiały i pewnie nie kontaktuje już.
EDIT 3:
Problem solved! Wystarczyło wyjąć gniazdo zapalniczki i wyczyścić środkowy styk, który pokryty był rdzawym nalotem.
Kurak pisze:Czy coś się da wyrzeźbić?
Żrób sobie na szybko odczyt z czujnika temperatury silnika i odpalanie przekaxnika. W godzinę się wyrobisz przecież.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:Kurak pisze:Czy coś się da wyrzeźbić?
Żrób sobie na szybko odczyt z czujnika temperatury silnika i odpalanie przekaxnika. W godzinę się wyrobisz przecież.
Po
eM
Dobra, dorosłem do tego żeby to zrobić nie-oemowo. Jak kiedyś sprzedam to auto, to się nowy właściciel nigdy nie ogarnie bez mojej pomocy

Czy mogę założyć obudowę termostatu od NB do NA?