Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 wrz 2011, 14:33

Kitson pisze:Chodzi po głowie, chodzi. Nieznany jest mi jednak koszt takiej operacji i nieznane jest mi źródło, z którego mógłbym wydobyć bille.

Kiedyś się wyliczyli na jakieś 250 PLN za remont kompletnie wykończonych B6. Przestrojenie pewnie by się w tym zawierało, bo wymienia się te same części. Natomiast konkretna wycena to pewnie dopiero po demontażu byłaby możliwa.
Używek trzeba szukać na forach zagranicznych i portalach ebayopodobnych. Wbrew pozorom dość często można tam B6 w sensownych cenach kupic.
Kitson pisze:Jeśli mielibyśmy się tym przejmować, to nie powstałby żaden projekt turbo, żaden swap (ani silnika, ani hamulców), nikt nie zmieniłby nawet foteli :wink:

Obawiam się że to tylko kwestia czasu jak u nas też tak będzie... Unia nam to zapewni. Wtedy zmodowane miatki bedziemy sobie na zamkniete imprezy na lawetkach wozic...
Kitson pisze:ani hamulców

swap hamulców jest nawet w obecnych warunkach nielegalny, bo układ hamulcowy jest na liście części, które nie mogą byc powtórnie użyte jako części używane...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 wrz 2011, 14:39

Cena całkiem do przyjęcia. Jak by komuś wpadło w oczy jakieś ogłoszenie, to ja chętnie się nim zainteresuję :wink:

majkel_c pisze:Unia nam to zapewni. Wtedy zmodowane miatki bedziemy sobie na zamkniete imprezy na lawetkach wozic...


Złomnik4life! Jakoś sobie poradzimy :cool: :grin:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 wrz 2011, 22:21

Moim zdaniem kiepska rada z tym modowaniem B6.

Nie widzę sensu grzebania przy używanych B6 za takie pieniądze jak za blisko 2200 można mieć np gwint BC też mono tube i sprężyny w cenie plus znacznie większa regulacja niż wystrojone w jeden setup B6.

B6 może były by i trwalsze ale nie wieże ze 19 letnie B6 nawet oddane do zerkopolu będą warte inwestowania w nie koło 2000+ biorąc pod uwagę, że sprężyny też trzeba kupić nie wspominając o używanych B6, których za darmo nikt nie rozdaje.

Dodatkowo b6 to ciężki kawał żelastwa.

Moje B6 zostaną jako zawias na zimę a na lato szukam czegoś właśnie.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2011, 19:45

sebna pisze:Moim zdaniem kiepska rada z tym modowaniem B6

Pytanie nie dotyczyło gwintów i nie o nich tu rozmawiamy. Dotyczyło regeneracji i przestrojenia normalnych amortyzatorów.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jasnoksieznik
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58

12 wrz 2011, 19:41

Kitson pisze:jasnoksieznik, o tym nawet nie myślę. Jeśli mielibyśmy się tym przejmować, to nie powstałby żaden projekt turbo, żaden swap (ani silnika, ani hamulców), nikt nie zmieniłby nawet foteli :wink:
A, no tak - Monachium :mrgreen:


Ja musze rzeczywiscie wyjatkowo uwazac, bo mlody Polak na zachodzie jest z definicji podejzany, nawet jak ma niemieckie prawko (sie nie dziwie, tez bym siebie podejrzewal na miejscu lokalnych strozow prawa).
Osobiscie nie mam nic przeciwko modowaniu, mimo iz sam nie zamierzam stosowac - jak ktos lubi, niech sie bawi. Poki nie dotyczy to mnie, wszystko w porzadku. Ale co bedzie, jak jakis niepelnosprytny wpadnie na pomysl wmontowania np. sprezyn od pralki, albo wysokiej klasy amortyzatorow z auta, ktore bylo bite w os? Ja nie chce, zeby kazdy mogl wszystkim, z dowolna predkoscia poruszac sie po tej samej drodze, co ja.
Poki jest to robione z glowa, przez specjalistow, to ok. Jak sie do tego podchodzi powaznie i wynik jest pozytywny, to na papierek ze stacji kontroli pojazdow, ze "wymysl autorski jest ok" tez powinno sie znalezc kase i czas.
Co do karoserii, optyki, od biedy i silnika - nie mam z tym problemu.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

13 wrz 2011, 6:18

jako że sie bardzo rozpisaliście na temat b6 :P musze sprowadzić ten temat na prawidłowe tory

moja miatka od wolnych obrotów do 2-2.5 tyś się tak śmiesznie dławi
2 razy czknie a potem już normalnie idzie
wymiana filtrów pow/paliwa i świec niewiele dała
różnica jest jak rozbiore puche i przepływke podniose bez filtra wtedy chodzi ok
w puszce nic nie ma wszystko seria :???: nie wiem o co chodzi
MIATA nim jak szatan
Obrazek
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

13 wrz 2011, 19:35

Czym przykleić przedni znaczek, bo próbowałem silikonem bezbarwnym i po miesiącu znowu się odkleja??
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

13 wrz 2011, 19:57

bgoka, taśmą dwustronnie klejącą, tak jak oem
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

14 wrz 2011, 17:45

Witam,

mam takie pytanie : Czy boczki drzwiowe z NB`fl będą pasowały do NB w systemie P&P?
:)
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 659
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

14 wrz 2011, 19:34

niemampojeciaa pisze:Czy boczki drzwiowe z NB`fl będą pasowały do NB w systemie P&P?


Nie, nie pasują p&p :sad: :wink:

pozdr
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

14 wrz 2011, 19:37

Emix5 pisze:
niemampojeciaa pisze:Czy boczki drzwiowe z NB`fl będą pasowały do NB w systemie P&P?


Nie, nie pasują p&p :sad: :wink:

pozdr



Kuuuuuuuurde, a miałem taki chytry plan :mrgreen:

a wiesz może czym się różnią?
:)
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 659
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

14 wrz 2011, 20:14

niemampojeciaa pisze:a wiesz może czym się różnią?

Są inne punkty, w które wkręcasz 2 śrubki od "rączki" zamykania drzwi, co jeszcze... aha nie pamiętam czy pozycja klamki nie jest w innym miejscu... :roll: :mrgreen: ,plaszczyzna drzwi jest inna, trzeba ją wyginac, 3 "wtrzaski" mocujące są w tych samych miejscach. Nie pamiętam co było dalej :???: . Da się to wszystko jednak przerobić aby pasowało, ale stanowczo odradzam :mrgreen:
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

14 wrz 2011, 20:28

Emix5 pisze: ale stanowczo odradzam


czyli temat na długie jesienno-zimowe wieczory :mrgreen:

zobacz tu jest rocznik 99 i ma całe wnętrze od fl`a

http://allegro.pl/mazda-mx-5-cabrio-stan-idealny-i1799257390.html
:)
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 659
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

14 wrz 2011, 21:04

niemampojeciaa pisze:czyli temat na długie jesienno-zimowe wieczory :mrgreen:

IMHO gra nie jest warta świeczki :wink: Co innego gdyby to była zamiana boczków w NA na NB/NBFL stosunek włożonej pracy w przeróbkę NB na NBFL do efektu w różnicy w wyglądzie jest wg mnie mało opłacalny. :wink: No ale.. co kto lubi :grin: Zawsze to jakieś odświeżenie i można tchnąć nowego ducha w auto. :grraauu:

edit;
[quote="niemampojeciaa"]zobacz tu jest rocznik 99 i ma całe wnętrze od fl`a

http://allegro.pl/mazda-m...1799257390.html

Może wybrał opcję przełożenia kompletnych drzwi od fl'a.... wtedy to nie ma problemu. :smile:
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Kołek
Posty: 228
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:49
Lokalizacja: Maków / WWA

15 wrz 2011, 13:36

http://allegro.pl/mazda-323-626-mx5-ramka-radiowa-zlacze-iso-xma07-i1786534658.html

Czy ktoś wie czy będzie pasowało do NA ?
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

15 wrz 2011, 19:38

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/62/imag0075z.jpg/]Obrazek[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

- a dziwiłem się, że to nie hamuje :twisted:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 wrz 2011, 19:51

Ja tam widzę milimetr użytecznego klocka :P no dobra może pół ;)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

17 wrz 2011, 22:08

jak zmienic spaloną żarówke w podświetleniu zapalniczki w NA, czyli jak wyjac element dokujący zapalniczkę gdzie podważyc czy odkrecic zeby tego nie połamać??

[ Dodano: 18-09-2011, 15:45 ]
serio nikt tego nie wie męcze sie z tym ale nie chce wyjść, a nie chce połamać...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 wrz 2011, 15:57

cabriofun pisze:jak zmienic spaloną żarówke w podświetleniu zapalniczki w NA, czyli jak wyjac element dokujący zapalniczkę gdzie podważyc czy odkrecic zeby tego nie połamać??

[ Dodano: 18-09-2011, 15:45 ]
serio nikt tego nie wie męcze sie z tym ale nie chce wyjść, a nie chce połamać...

Gniazdo zapalniczki przekręcasz i wysuwasz.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 wrz 2011, 13:59

Szybkie pytanko jakiego smaru użyć do prowadnicy drzwi?

Szybkie pytanko numer dwa: jak się dostać do żarówki w guziku świateł przeciwmgielnych? (chodzi o tą która sygnalizuje że guzik jest wciśnięty a nie o samo podświetlenie guzika po zapaleniu świateł choć pewno jedno i drugie jest plus minus w tym samym miejscu)

Pytanie numer 3: czy ktoś już walczył z naprawą / wymianą uszczelki, która przykrywa szybę boczną w pozycji maksymalnie wysuniętej (zamkniętej). Taki mały kawałeczek gumy, kapturek, który jest częścią znacznie większej gumy chyba.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
PiotrB
Posty: 119
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

20 wrz 2011, 20:12

Co daje mała guma pod lewarkiem gałki skrzyni biegów ? Eliminuje wibracje od skrzyni czy może poprawia zmianę biegów ? Wymieniłem tylko dużą gumę w swojej MX-5 i teraz się zastanawiam co daje to mała.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 wrz 2011, 20:23

Izolacja temiczna, akustyczna i przed brudem głównie :)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2011, 20:24

Jak nie ma małej to wychlapuje się olej z górnego zbiorniczka w skrzyni i dostaje się tam bardzo dużo brudu co w późniejszym czasie odbija się na wybieraniu biegów...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Kołek
Posty: 228
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:49
Lokalizacja: Maków / WWA

21 wrz 2011, 16:05

Ponowie pytanie może ktoś mi pomoże
Czy ta ramka http://allegro.pl/mazda-323-626-mx5-ramka-radiowa-radio-lodz-r094-i1786534342.html będzie pasowała do NA? Aktualnie mam fabryczne radio i chcę wstawić zwykłe 1 din
http://forum.mx5klubpolska.pl/files/thumbs/t_zdjcie0507t_654.jpg
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 wrz 2011, 9:01

Co to jest za element tylnego zacisku na zdjęciu? Ta niby śruba skierowana w dół. Popuszcza trochę płynu... Da się to jakoś dokręcić?

Obrazek
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

28 wrz 2011, 23:45

Dobry wieczór.

Mamy Miatę 94 z ABS. Układ ten, z powodów dwóch został usunięty i jedynym wspomnieniem po nim została pompa. Teraz zaczyna się pytanie.

Gdzie odbywa się rozkład siły hamowania na osie i czy nie dzieje się to "przypadkiem" poprzez zwężkę w pompie ABS? Wchodzą do niej i wychodzą z niej przewody o takiej samej średnicy.

Jeżeli nie, to mogę śmiało zrobić 3w2 i usunąć ten grat spod maski, jeżeli tak to muszę jeszcze wpiąć korektor w kabinie.

Pozdrawiam

EDIT:

Nikt? Nic? No trudno, robię po swojemu, kładę nowe przewody.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2011, 19:18

hella_flush pisze:Gdzie odbywa się rozkład siły hamowania na osie

Różnica średnicy tłoczków w przednich i tylnych zaciskach ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

03 paź 2011, 10:29

Po niepotrzebnym zapłaceniu wielu przypadkowym warsztatom niby-renomowanym za tak niby-prosty zabieg jak naciągniecie ręcznego kieruję zapytanie:

- czy ręczny w NB ma regulację przy kołach czy tylko przy dźwigni?
- czy jeżeli mechanikery ponaciągały mi przy dźwigni na maksa a hamulec pomimo stawianiu oporu przy naciągu, ledwo trzyma to jedyna opcja to wymiana linki??
- ... i czy da się jakoś usprawnić ten hamulec żeby nie był taki "miekki"? (bez wymiany na hudraulike :) )
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2011, 11:00

BORO pisze:- czy ręczny w NB ma regulację przy kołach czy tylko przy dźwigni?

Hamulec ręczny reguluje się przede wszystkim przy zaciskach. Regulacja w dźwigni jest szczątkowa i drugorzędna.
BORO pisze:to jedyna opcja to wymiana linki

Jedyna opcja to przeprowadzić regulację prawidłowo. Zmiana serwisu wysoce wskazana.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
BORO
Posty: 669
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

03 paź 2011, 11:48

majkel_c, Dzieki - potwierdziłeś moje obawy.

Jaki warsztat polecacie - Moto Mita, jakiś inny?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
ODPOWIEDZ