Strona 3 z 8

: 14 kwie 2010, 9:29
autor: Qbatron
W silniku jest zasada ze jesli dolejesz (tylko nie pamietam jaki procent, ale chyba cos kolo 20%) gorszego oleju to caly olej przyjmie te gorsze wlasciwosci, nic sie nie stanie w wyniku mieszania.

Sam kiedys (fakt ze auto bylo padlina, ale jednak) zalewalem co mialem pod reka i wyszla hybryda full syntetyka z mineralnym, auto tego nie odczulo, cieknac od tego nie przestalo :D

: 01 maja 2010, 2:39
autor: sebna
No ta jak to jest w końcu co producent zaleca syntetyk czy pół synt. 75w90 do skrzyni?

: 01 maja 2010, 9:23
autor: Tomai
Do skrzyni Mazda zaleca 75W90.

: 01 maja 2010, 12:09
autor: sebna
To że 75w90 to wiem ale syntetyk czy pół syntetyk?

: 01 maja 2010, 13:30
autor: MiC
ja zakupiłem syntetyk :)

: 01 maja 2010, 17:30
autor: sebna
MiC_krk pisze:ja zakupiłem syntetyk :)


A auto znaczy się madzie też już zakupiłeś czy na razie tylko olej? :mrgreen:

: 01 maja 2010, 17:34
autor: Gregor
sebna pisze:To że 75w90 to wiem ale syntetyk czy pół syntetyk?


dziś moja dostała motula gear300 zobaczymy jak będzie się sprawował

: 01 maja 2010, 17:37
autor: sebna
Gregor pisze:
sebna pisze:To że 75w90 to wiem ale syntetyk czy pół syntetyk?


dziś moja dostała motula gear300 zobaczymy jak będzie się sprawował


Jakie pierwsze wrażenia? Łatwiej chodzą biegi? A zmieniłeś też gumki?

I jeszcze gdzie kupowałeś ten olej?

: 02 maja 2010, 7:58
autor: vox
sebna pisze:zmieniłeś też gumki?
właśnie, gumki :???:
Gdzie można dostać i za ile :?: Jaka jest cena w ASO, wie ktoś :?:

: 02 maja 2010, 8:07
autor: montanka
podłączam się do pytania powyżej :) moje są już tak wykruszone, że czas było by je zmienić :neutral:

: 02 maja 2010, 8:08
autor: dmk
vox pisze:
sebna pisze:zmieniłeś też gumki?
właśnie, gumki :???:
Gdzie można dostać i za ile :?: Jaka jest cena w ASO, wie ktoś :?:


210zł za komplet obu (tyle jakoś płaciłem, albo mniej bo dostałem rabat). Ale łącznie wychodziło kilka zł powyżej 200 ;)

: 02 maja 2010, 12:16
autor: Gregor
gumki kupiłem tu

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1111

: 02 maja 2010, 12:38
autor: brozyn89
Gregor pisze:gumki kupiłem tu

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1111



Też mam ten zestaw, nabyłem gdy Dzunior robił zamówienie. Wyglądają spoko za ok tydzień będą zmieniane

: 03 maja 2010, 11:30
autor: MiC
sebna pisze:
MiC_krk pisze:ja zakupiłem syntetyk :)


A auto znaczy się madzie też już zakupiłeś czy na razie tylko olej? :mrgreen:


na razie tylko oleje, i czapkę na głowę ;)

: 11 maja 2010, 15:28
autor: Dżunior
dmk pisze:210zł za komplet obu (tyle jakoś płaciłem, albo mniej bo dostałem rabat). Ale łącznie wychodziło kilka zł powyżej 200 ;)

O! To bardzo dobra cena! Gdy ostatnio robiłem grupowe zamówienie z mx5parts komplet (+ Gearlever Nylon Cup)
wychodził po 195PLN+ew. wysyłka w obrębie naszego kraju...
Kilka miesięcy temu w ASO w Gdańsku komplet samych gum kosztował ~260PLN

Za kilka dni będę robił kolejne grupowe zamówienie z mx5parts. Jeśli ktoś byłby zainteresowany gumami - zapraszam (niebawem pojawi się info w stosownym wątku) :wink:

: 27 sie 2010, 17:53
autor: Arist
Muszę kupić obie gumy, na mx5parts.co.uk cena ok. 100 zł niższa niż w ASO. Ktoś jeszcze chętny?

: 29 sie 2010, 21:00
autor: kazik_kazik
Po przeczytaniu tematu zrodziło się u mnie pytanie jaki olej wlać. Przymierzam się do
MOTUL GEAR 300 75W-90
Od razu drugie pytanie nie znalazłem nigdzie bańki większej niż 1 litr. Czy sprzedają je w większym bańkach?

: 30 sie 2010, 10:05
autor: sebna
Potrzebujesz tylko 2l więc 5 i tak by Ci się średnio przydała.

: 30 sie 2010, 11:38
autor: Dżunior
sebna, czy naprawdę uważasz że kolega pytał o bańkę 5l? :lol: Pomyśl dwa razy zanim następnym razem napiszesz coś równie głupiego... :roll:

U mnie Gear300 75w90 pracuje od momentu uturbienia zarówno w skrzyni jak i w dyfrze. Kultura pracy skrzyni jest wyśmienita - zdecydowanie polecam.

Jeśli jeszcze nie zakupiłeś oleju, polecam
[URL=http://allegro.pl/gdansk-motul-gear-300-75w90-1l-rabat-i1174096460.html]ofertę tego sklepu z Gdańska[/URL] - chłopaki sprawnie ogarniają zamówienia, mają bardzo dobre ceny, oleje pochodzą z pewnego źródła. O opakowaniach 2l nie słyszałem. Sam do skrzyni i dyfra zakupiłem 3x1l.

: 30 sie 2010, 11:56
autor: Wroniasty
Dżunior pisze:Jeśli jeszcze nie zakupiłeś oleju, polecam
ofertę tego sklepu z Gdańska - chłopaki sprawnie ogarniają zamówienia, mają bardzo dobre ceny, oleje pochodzą z pewnego źródła.


Również polecam - ostatnio zakupiłem u nich olej i płyn hamulcowy - w świetnej cenie (5 litrowa bańka Motula X-lite ponad stówę taniej niż w IC ze zniżkami), szybka dostawa, etc.

: 30 sie 2010, 12:02
autor: Arist
A u nich ktoś kupował: http://motorsport.istore.pl/pl,product,182906,75w90.html ?

: 30 sie 2010, 17:04
autor: Arist
Po wahaniach pomiędzy Motulem a Red Linem, ostatecznie zdecydowałem się na syntetycznego Millersa - tańszy typ: [url=http://www.millersoils.pl/produkty/motocykle/motorsport/oleje-przekladniowe/crx-75w90-nt/]CRX 75W90 NT[/url] (lepszy typ: [url=http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-przekladniowe/crx-ls-75w90-nt/]CRX LS 75W90 NT[/url] dedykowany jest przede wszystkim dla dyfrów ze szperą). Jest to olej z najwyższej półki i pomimo, że tańszy (41 zł/l) niż Motul czy Red Line, to wierzę, że okaże się lepszy od nich. Czy uważacie, że wiara ta jest uzasadnioną? :)

Millersy dostępne są w opakowaniach 1 lub 5 l.

: 30 sie 2010, 17:10
autor: Dżunior
Swego czasu wałkowałem temat i z powyższej trójki najbardziej ufam jednak Motulowi. Oszczędność rzędu 20zł (10zł na litrze) na oleju który wymienia się raz na kilka lat zupełnie do mnie nie przemawia... :roll:

Tak czy inaczej: skrzynia i dyfer w seryjnej MX-5'ce są na tyle pewnymi i niezawodnymi elementami że nawet bez wymiany oleju przeżyłyby zapewne auto... :mrgreen:

: 30 sie 2010, 17:28
autor: Arist
Lałeś Millersa CRX do skrzyni i dyfra i okazał się słabszy niż Motul?

: 30 sie 2010, 17:37
autor: Dżunior
Nie, nie... :smile: Czytałem jakieś porównania, by wybrać olej dla siebie. Oczywiście były to porównania olejów przekładniowych (a nie silnikowych... :wink: ).
Jeden tekst był po niemiecku więc zrozumiałem głownie tabelki i noty punktowe :mrgreen: , drugi był po angielsku.
Za każdym razem górą były produkty Motula.

: 30 sie 2010, 18:05
autor: Arist
Mnie od Motula nieco odstraszyły opinie o jego bardzo przeciętnych właściwościach przy niższych temperaturach. Jeśli bym kupował pod kątem typowo wyczynowym to wybór zrozumiały, ale jeśli chciałbym, aby przy niższych temperaturach radził sobie dobrze, to czy sądzisz, że nadal Motul będzie lepszy niż Millers?

: 30 sie 2010, 19:32
autor: Dżunior
Szczerze? Nie mam zielonego pojęcia. :neutral: Nie pamiętam jak oceniana była praca w niskich temperaturach. Na pewno Motul cechował się największą stabilnością termiczną przy wysokich temperaturach.
Ja wlałem go do skrzyni w marcu tego roku zatem na temat pracy w niskich temperaturach się nie wypowiem...

: 30 sie 2010, 23:12
autor: sebna
Dżunior pisze:sebna, czy naprawdę uważasz że kolega pytał o bańkę 5l? :lol: Pomyśl dwa razy zanim następnym razem napiszesz coś równie głupiego... :roll:

Ponieważ na pewno nie ma 2l ani 3l baniaków tego oleju więc kolejnym skokiem może być typowe 5l co jest za dużo... wystarczy pomyśleć Dzunior to nie boli.

Nie rozpsiwyalem się napisałem to w skrócie dla osób myślących.

Dżunior pisze:2l nie słyszałem. Sam do skrzyni i dyfra zakupiłem 3x1l.

O proszę.. czy my przypadkiem nie piszemy o tym samym? Napisałeś właśnie ze 5l to za dużo... a 2 nie ma więc trzeba pozostać przy wielokrotności 1l...

Wystarczy pomyśleć dwa razy zanim się skrytykuje.

Pozdro

: 30 sie 2010, 23:46
autor: Dżunior
Nie wiem co właściwie próbujesz mi imputować.
Jeśli wciąż nie rozumiesz, napiszę Ci jaśniej: koledze pytającemu o większe pojemności chodziło zapewne o pojemnik 2l, który w przypadku olejów przekładniowych nie jest niczym niezwykłym (a na pewno nie dla osób mających jakiekolwiek pojęcie o takich olejach, do których to osób, jako zabierający głos w dyskusji z pewnością się zaliczasz... :lol: ).
Pisząc: "O opakowaniach 2l nie słyszałem." miałem na myśli wyłącznie konkretny produkt Motula.

Nic do Ciebie nie mam. Odrobinę irytuje mnie jedynie to, że w wielu tematach piszesz rzeczy nie do końca zgodne z prawdą lub też wciskasz swoje dywagacje nie wnoszące nic merytorycznego do dyskusji (patrz chociażby temat dotyczący NC, w którym zaobserwowane przez potencjalnego kupującego wady próbujesz wyjaśnić powołując się na swoją NBfl, auto zupełnie inne konstrukcyjnie).
Powyżej Ci to wytknąłem, a Ty zamiast przyznać się do błędu nadal próbujesz bronić swojej bzdurnej racji.
Do infantylnych komentarzy w stylu: "wystarczy pomyśleć, to nie boli" odnosił się nie będę - etap podstawówki mam już dawno za sobą i wracać do niego nie zamierzam.
Z przyjemnością poczytam za to sensowne wypowiedzi dotyczące omawianych olejów przekładniowych.
Dla mnie EOT. Osoby zainteresowane tematem przepraszam za niepotrzebną pyskówkę.

: 31 sie 2010, 0:25
autor: dmk
Dżunior pisze:Nic do Ciebie nie mam. Odrobinę irytuje mnie jedynie to, że w wielu tematach piszesz rzeczy nie do końca zgodne z prawdą lub też wciskasz swoje dywagacje nie wnoszące nic merytorycznego do dyskusji (patrz chociażby temat dotyczący NC, w którym zaobserwowane przez potencjalnego kupującego wady próbujesz wyjaśnić powołując się na swoją NBfl, auto zupełnie inne konstrukcyjnie).


To samo chciałem wytknąć, ale się powstrzymałem. Ale przemyślenie miałem j.w.