[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zaciski są wyczyszczone i przesmarowane, koła po ostrej jeździe mają tą samą temperaturę. Na rolkach rozkład sił hamowania jest idealny. Rozbieżność 3%!
Łoś
Czyli mamy się spodziewać, że zaraz pojawi się Twoja w dziale Giełda? 

Łoś
Moja jest nawet bezwypadkowa, więc problemy związane z powypadkową historią również odpadają
Dla osoby, która poda właściwe rozwiązanie funduję świeżą politurę do mazdy

Dla osoby, która poda właściwe rozwiązanie funduję świeżą politurę do mazdy

Łoś
O usłudze nikt nie wspominał 

Łoś
Mayk pisze:Ważniak pisze:Dla osoby, która poda właściwe rozwiązanie funduję świeżą politurę do mazdy
Zatem sugeruje jak najszybsze sprawdzenie tych przewodów
Na to bym nie stawiał (ale warto sprawdzić)... Ta madzia jest w niezłym stanie. Ja bym od początku szukał: odpowietrzenie i przesmarowanie zacisków i sworzni (ludzie czasem się mylą, popełniają błędy)...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
heh wszystko jeszcze raz sprawdzone i dalej nic. Czy ktoś zna dobrego specjalistę od takich spraw w Wawie, który potrafiłby sprawnie zdiagnozować usterkę?
Łoś
Nie byłem przy pomiarze, jednak IMHO rolki nie wykryją różnicy w czasie zaciskania hamulca. Działają przy niskiej prędkości i przy bardzo dużym tarciu. Taki pomiar ma się nijak do rzeczywistej sytuacji.
Łoś
Ważniak pisze:heh wszystko jeszcze raz sprawdzone i dalej nic. Czy ktoś zna dobrego specjalistę od takich spraw w Wawie, który potrafiłby sprawnie zdiagnozować usterkę?
Czytałem ostatnio w Wyborczej że bodajże w Chotomowie rezyduje niezłej klasy jasnowidz... Może by sie podjął diagnozy Twoich hebli

Ważniak pisze: wszystko jeszcze raz sprawdzone i dalej nic.
Może krzywo stawiasz nogę na pedał hamulca??



A tak poważnie, to gdzie robiłeś te hamulce?? Sam? Jakiś mechanik? Widziałeś że wszystko sprawdził? Na pewno wymienił płyn we wszystkich zaciskach??
Wystarczy że w jednym zacisku bedzie stary płyn i po rozgrzaniu będą niezłe szopki...



Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
a może masz tarcze nacinane ??
a nacięcia na jednej tarczy w lewo a na drugiej w prawo

a nacięcia na jednej tarczy w lewo a na drugiej w prawo




Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Mamy rozwiązanie zagadki, Magda znowu prosto hamuje
Okazało się, że w Batexpolu ustawili źle geometrię. Mój mechanik na równym podłożu dostrzegł, że koła nie mają równego nachylenia i udał się jeszcze raz na Arkuszową. Okazało się, że za pierwszym razem nowy pracownik źle ustawił madzię i dlatego dalej ściągała. Dzisiaj zabrał się za nią doświadczony diagnosta, wszystkie kąty porobił jak trzeba. Auto dobrze się prowadzi
Wracając jeszcze do tematu płynu hamulcowego to 3 miesiące temu u Jaksy na przeglądzie nie przyszło im do głowy by skontrolować stan płynu hamulcowego (był stary i zasyfiony), zamiast przeczyścić wszystkie 4 zaciski tak jak prosiłem (telefonicznie), rozebrali tylko ten który stał. Efektem tego zaniedbania była konieczność wymiany tarcz z przodu w ostatnim tygodniu. Oceniając z perspektywy czasu usługi osławionej na forum mazdaspeed firmy Jaksa to nie jestem zadowolony. Gdyby nie pewne zaniedbania podczas przeglądu to teraz bym nie musiał wydawać kilku stówek na naprawę układu hamulcowego. Tym samym potwierdziła się stara reguła, że mechanikowi zawsze trzeba patrzeć na ręce.
Pzdr522

Okazało się, że w Batexpolu ustawili źle geometrię. Mój mechanik na równym podłożu dostrzegł, że koła nie mają równego nachylenia i udał się jeszcze raz na Arkuszową. Okazało się, że za pierwszym razem nowy pracownik źle ustawił madzię i dlatego dalej ściągała. Dzisiaj zabrał się za nią doświadczony diagnosta, wszystkie kąty porobił jak trzeba. Auto dobrze się prowadzi

Wracając jeszcze do tematu płynu hamulcowego to 3 miesiące temu u Jaksy na przeglądzie nie przyszło im do głowy by skontrolować stan płynu hamulcowego (był stary i zasyfiony), zamiast przeczyścić wszystkie 4 zaciski tak jak prosiłem (telefonicznie), rozebrali tylko ten który stał. Efektem tego zaniedbania była konieczność wymiany tarcz z przodu w ostatnim tygodniu. Oceniając z perspektywy czasu usługi osławionej na forum mazdaspeed firmy Jaksa to nie jestem zadowolony. Gdyby nie pewne zaniedbania podczas przeglądu to teraz bym nie musiał wydawać kilku stówek na naprawę układu hamulcowego. Tym samym potwierdziła się stara reguła, że mechanikowi zawsze trzeba patrzeć na ręce.
Pzdr522
Łoś
Ważniak pisze:Wracając jeszcze do tematu płynu hamulcowego to 3 miesiące temu u Jaksy na przeglądzie nie przyszło im do głowy by skontrolować stan płynu hamulcowego (był stary i zasyfiony), zamiast przeczyścić wszystkie 4 zaciski tak jak prosiłem (telefonicznie), rozebrali tylko ten który stał.
Dlatego właśnie przy każdej wymianie klocków należy smarować tłoczek odpowiednim smarem co by później nie stawał...




Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
To prawda, wcześniej sam klocki wymieniałem i czyściłem zaciski. Z wiekiem jednak wygoda, brak wolnego czasu i lenistwo wzięły górę.
Łoś
Ważniak pisze:Z wiekiem jednak wygoda, brak wolnego czasu i lenistwo wzięły górę.
Chłopie, ogarnij Ty się... Z wiekiem?? No tak, bo Ty już stary jesteś...





Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
hehehehe tyle przyjemności do zaliczenia, a tak mało czasu. Czasami trzeba iść na jakieś kompromisy.
Łoś
Witam,
Szukajka nie wyplula mi nic co by mi pomoglo, wiec zapoznam was z moim problemem:
Dzis pojawil sie u mnie problem z hamulcami. Mianowicie po odpaleniu pierwsze jedno-dwa hamowania auto nie hamuje.... musze sie mocno zaprzec zeby zadzialaly... Cos jak przy wylaczonym silniku, tyle ze pedal chodzi lekko.
Mialem doczynienia z zapowietrzonymi hamulcami w Lublinie (aucie, nie miescie), ale tam wystarczylo "podpompowac" troche pedalem i zaczynaly dzialac. Natomiast tu trzeba mocno wcisnac pedal, wtedy wszystko wraca do normy.
Opisze dokladniej po obserwacjach, kiedy to wystepuje - ale to tylko przy odpalaniu po postoju dluzszym niz godzinke.
Podejrzewam ze to jednak tylko zapowietrzenie, ale nie mam pewnosci, a pozatym temat przyda sie potomnym
Szukajka nie wyplula mi nic co by mi pomoglo, wiec zapoznam was z moim problemem:
Dzis pojawil sie u mnie problem z hamulcami. Mianowicie po odpaleniu pierwsze jedno-dwa hamowania auto nie hamuje.... musze sie mocno zaprzec zeby zadzialaly... Cos jak przy wylaczonym silniku, tyle ze pedal chodzi lekko.
Mialem doczynienia z zapowietrzonymi hamulcami w Lublinie (aucie, nie miescie), ale tam wystarczylo "podpompowac" troche pedalem i zaczynaly dzialac. Natomiast tu trzeba mocno wcisnac pedal, wtedy wszystko wraca do normy.
Opisze dokladniej po obserwacjach, kiedy to wystepuje - ale to tylko przy odpalaniu po postoju dluzszym niz godzinke.
Podejrzewam ze to jednak tylko zapowietrzenie, ale nie mam pewnosci, a pozatym temat przyda sie potomnym

witam
licze na pomoc w zdiagnozowaniu takiego problemu: po dluzszym (ponad 1 dzien) postoju na mrozie sporadycznie po ruszeniu z miejsca pierwsze 2-3 nacisniecia pedalu hamulca nie daja zadnego efektu, tzn pedal "daje opor" normalnie, nie wpada, ale hamulce praktycznie w ogole nie dzialaja
(, po paru nacisnieciach wszystko wraca do normy. klocki i tarcze wydaja sie ok, rozgrzane dzialaja bez zarzutu.
serwis az auto stwierdzil ze trzeba wymienic plyn, tak tez zrobil, ale jedyny efekt to to ze teraz dzieje sie to praktycznie po kazdym calonocnym postoju i nie tylko na mrozie.
????
licze na pomoc w zdiagnozowaniu takiego problemu: po dluzszym (ponad 1 dzien) postoju na mrozie sporadycznie po ruszeniu z miejsca pierwsze 2-3 nacisniecia pedalu hamulca nie daja zadnego efektu, tzn pedal "daje opor" normalnie, nie wpada, ale hamulce praktycznie w ogole nie dzialaja

serwis az auto stwierdzil ze trzeba wymienic plyn, tak tez zrobil, ale jedyny efekt to to ze teraz dzieje sie to praktycznie po kazdym calonocnym postoju i nie tylko na mrozie.
????

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Było...
[URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3638]Problem z hamulcami[/URL]
W zimie jest to chyba nie do uniknięcia...
[URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3638]Problem z hamulcami[/URL]
W zimie jest to chyba nie do uniknięcia...

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT