[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2009, 23:37

Ja przy każdej wymianie klocków smaruje sworznie zacisku i tłok smarem do tłoczków hamulcowych... Może tu jest problem?? Może zaciski staja na sworzniach??
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

11 gru 2009, 9:07

Zaciski są wyczyszczone i przesmarowane, koła po ostrej jeździe mają tą samą temperaturę. Na rolkach rozkład sił hamowania jest idealny. Rozbieżność 3%!
Łoś
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2009, 9:13

Wymienic mazde na nowa, nie skladana z 2 :wink:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

11 gru 2009, 9:16

Czyli mamy się spodziewać, że zaraz pojawi się Twoja w dziale Giełda? :wink:
Łoś
Cientki
Posty: 529
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2009, 9:20

hehe cieta riposta :mrgreen: niestety moja nie jest skladana wiec tym bardziej sie nie pojawi a tym dziale :wink:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

11 gru 2009, 9:24

Moja jest nawet bezwypadkowa, więc problemy związane z powypadkową historią również odpadają :mrgreen:

Dla osoby, która poda właściwe rozwiązanie funduję świeżą politurę do mazdy ;)
Łoś
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 gru 2009, 9:29

Ważniak pisze:Dla osoby, która poda właściwe rozwiązanie funduję świeżą politurę do mazdy ;)


Zatem sugeruje jak najszybsze sprawdzenie tych przewodów :twisted:
110@???KM
134@???Nm
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

11 gru 2009, 11:14

Ważniak pisze:Dla osoby, która poda właściwe rozwiązanie funduję świeżą politurę do mazdy
ale z własnoręcznym wykonaniem usługi?
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

11 gru 2009, 11:17

O usłudze nikt nie wspominał :)
Łoś
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2009, 20:30

Mayk pisze:
Ważniak pisze:Dla osoby, która poda właściwe rozwiązanie funduję świeżą politurę do mazdy ;)


Zatem sugeruje jak najszybsze sprawdzenie tych przewodów :twisted:


Na to bym nie stawiał (ale warto sprawdzić)... Ta madzia jest w niezłym stanie. Ja bym od początku szukał: odpowietrzenie i przesmarowanie zacisków i sworzni (ludzie czasem się mylą, popełniają błędy)...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

14 gru 2009, 10:14

heh wszystko jeszcze raz sprawdzone i dalej nic. Czy ktoś zna dobrego specjalistę od takich spraw w Wawie, który potrafiłby sprawnie zdiagnozować usterkę?
Łoś
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

14 gru 2009, 10:23

W jaki sposób wyglądał pomiar siły hamowania - pokazywał krzywe wzrostu siły hamowania po obu stronach, czy tylko wartość maksymalną?
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

14 gru 2009, 10:52

Nie byłem przy pomiarze, jednak IMHO rolki nie wykryją różnicy w czasie zaciskania hamulca. Działają przy niskiej prędkości i przy bardzo dużym tarciu. Taki pomiar ma się nijak do rzeczywistej sytuacji.
Łoś
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 gru 2009, 10:55

Próbowałeś mocno rozgrzać hamulce jeżdżąc w koło stacji diagnostycznej i szybko wpakować się na rolki? :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

15 gru 2009, 18:51

a moze to TYLNE hamulce? One co prawda maja znikomy dzial w hamowaniu ale jesli hamuje tylko jedna strona, to moze troche sciaga...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 gru 2009, 20:46

Ważniak pisze:heh wszystko jeszcze raz sprawdzone i dalej nic. Czy ktoś zna dobrego specjalistę od takich spraw w Wawie, który potrafiłby sprawnie zdiagnozować usterkę?

Czytałem ostatnio w Wyborczej że bodajże w Chotomowie rezyduje niezłej klasy jasnowidz... Może by sie podjął diagnozy Twoich hebli :mrgreen:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2009, 3:52

Ważniak pisze: wszystko jeszcze raz sprawdzone i dalej nic.


Może krzywo stawiasz nogę na pedał hamulca?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak poważnie, to gdzie robiłeś te hamulce?? Sam? Jakiś mechanik? Widziałeś że wszystko sprawdził? Na pewno wymienił płyn we wszystkich zaciskach??
Wystarczy że w jednym zacisku bedzie stary płyn i po rozgrzaniu będą niezłe szopki... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 gru 2009, 5:36

a może masz tarcze nacinane ??
a nacięcia na jednej tarczy w lewo a na drugiej w prawo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2009, 5:43

o! Albo oponę masz w złą stronę założoną!:D
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

16 gru 2009, 20:47

Mamy rozwiązanie zagadki, Magda znowu prosto hamuje :D

Okazało się, że w Batexpolu ustawili źle geometrię. Mój mechanik na równym podłożu dostrzegł, że koła nie mają równego nachylenia i udał się jeszcze raz na Arkuszową. Okazało się, że za pierwszym razem nowy pracownik źle ustawił madzię i dlatego dalej ściągała. Dzisiaj zabrał się za nią doświadczony diagnosta, wszystkie kąty porobił jak trzeba. Auto dobrze się prowadzi :D

Wracając jeszcze do tematu płynu hamulcowego to 3 miesiące temu u Jaksy na przeglądzie nie przyszło im do głowy by skontrolować stan płynu hamulcowego (był stary i zasyfiony), zamiast przeczyścić wszystkie 4 zaciski tak jak prosiłem (telefonicznie), rozebrali tylko ten który stał. Efektem tego zaniedbania była konieczność wymiany tarcz z przodu w ostatnim tygodniu. Oceniając z perspektywy czasu usługi osławionej na forum mazdaspeed firmy Jaksa to nie jestem zadowolony. Gdyby nie pewne zaniedbania podczas przeglądu to teraz bym nie musiał wydawać kilku stówek na naprawę układu hamulcowego. Tym samym potwierdziła się stara reguła, że mechanikowi zawsze trzeba patrzeć na ręce.

Pzdr522
Łoś
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2009, 21:23

Ważniak pisze:Wracając jeszcze do tematu płynu hamulcowego to 3 miesiące temu u Jaksy na przeglądzie nie przyszło im do głowy by skontrolować stan płynu hamulcowego (był stary i zasyfiony), zamiast przeczyścić wszystkie 4 zaciski tak jak prosiłem (telefonicznie), rozebrali tylko ten który stał.


Dlatego właśnie przy każdej wymianie klocków należy smarować tłoczek odpowiednim smarem co by później nie stawał... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

16 gru 2009, 21:49

To prawda, wcześniej sam klocki wymieniałem i czyściłem zaciski. Z wiekiem jednak wygoda, brak wolnego czasu i lenistwo wzięły górę.
Łoś
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2009, 21:53

Ważniak pisze:Z wiekiem jednak wygoda, brak wolnego czasu i lenistwo wzięły górę.


Chłopie, ogarnij Ty się... Z wiekiem?? No tak, bo Ty już stary jesteś... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Przy Miatce to się z przyjemnością robi... Masz gdzie, a dajesz się innym pastwić na swojej perełce... :shock:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

17 gru 2009, 12:18

hehehehe tyle przyjemności do zaliczenia, a tak mało czasu. Czasami trzeba iść na jakieś kompromisy.
Łoś
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

17 gru 2009, 18:45

Gratuluję rozwiązania zagadki. :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 sty 2010, 19:32

Witam,
Szukajka nie wyplula mi nic co by mi pomoglo, wiec zapoznam was z moim problemem:
Dzis pojawil sie u mnie problem z hamulcami. Mianowicie po odpaleniu pierwsze jedno-dwa hamowania auto nie hamuje.... musze sie mocno zaprzec zeby zadzialaly... Cos jak przy wylaczonym silniku, tyle ze pedal chodzi lekko.

Mialem doczynienia z zapowietrzonymi hamulcami w Lublinie (aucie, nie miescie), ale tam wystarczylo "podpompowac" troche pedalem i zaczynaly dzialac. Natomiast tu trzeba mocno wcisnac pedal, wtedy wszystko wraca do normy.

Opisze dokladniej po obserwacjach, kiedy to wystepuje - ale to tylko przy odpalaniu po postoju dluzszym niz godzinke.

Podejrzewam ze to jednak tylko zapowietrzenie, ale nie mam pewnosci, a pozatym temat przyda sie potomnym :)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

11 sty 2010, 20:22

Ja tak miałem, śnieg na feldze zaczął się rozpuszczać i potem zamarzł na tarczy... Ale miałem pietra... :shock:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 sty 2010, 16:29

Tez sie nad tym zastanawialem ale do tej pory sie to nie robilo, a teraz po kazdym odpaleniu...
ewert
Posty: 39
Rejestracja: 07 sie 2009, 23:34
Lokalizacja: magdalenka

20 lut 2010, 14:58

witam
licze na pomoc w zdiagnozowaniu takiego problemu: po dluzszym (ponad 1 dzien) postoju na mrozie sporadycznie po ruszeniu z miejsca pierwsze 2-3 nacisniecia pedalu hamulca nie daja zadnego efektu, tzn pedal "daje opor" normalnie, nie wpada, ale hamulce praktycznie w ogole nie dzialaja :((, po paru nacisnieciach wszystko wraca do normy. klocki i tarcze wydaja sie ok, rozgrzane dzialaja bez zarzutu.
serwis az auto stwierdzil ze trzeba wymienic plyn, tak tez zrobil, ale jedyny efekt to to ze teraz dzieje sie to praktycznie po kazdym calonocnym postoju i nie tylko na mrozie.
???? :(
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

20 lut 2010, 15:07

Było...

[URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3638]Problem z hamulcami[/URL]

W zimie jest to chyba nie do uniknięcia... :roll:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ