[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 lip 2012, 20:03

mszczyrek pisze:dmk, poważnie 50l/100km? :shock: Tyle pali 400 konny Evo IX...

[ Dodano: 21-07-2012, 13:27 ]
Ba - tyle pali bolid F1 :mrgreen:


To jest tylko kwestia wystrojenia, wielkości sikawek i toru, po którym mała miałaby kręcić kółka. Moje torowe-poznańskie spalanie na jednym z OESów przy 0.6bara doładowania sięgnęło kiedyś 35l/100. Fun był niesamowity, chociaż na stację nieopodal toru trzy razy jeździliśmy.

Natrysku na intercooler paliwa nie mam, chociaż dopisuję to do listy "palących" modów :kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

25 lip 2012, 17:57

Pierwszy raz wrzuciłem dane z tankowania do kalkulatora, wynik 8.2 L - 80 % trasa , a że
niebieska lubi poszaleć, to wynik uważam za znakomity :winner:
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1994
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

27 lip 2012, 15:33

U mnie podobnie, 500km eco trasa top down 6,3l/100km.
Zliczyłem wczoraj średnie spalanie z pierwszych pokonanych 3kkm.
40% trasa, 60% miasto i wyszło 7,74l/100km więc nie odbiegam od Waszych pomiarów :grin:
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

24 wrz 2012, 20:15

Normalnie nie moge wyjsc z szoku.
Wczoraj w nocy zrobilem trase Gliwice - Wroclaw - Poznan przejezdzajac 320km na 21l LPG (srednio ~6,6/100). Top up (niestety noce sa juz za zimne na podziwianie gwiazd), z predkoscia bez szalenstw (przelotowa 100-120). Jak dla mnie rewelacja ale obawiam sie, ze wynik ciezko powtarzalny bo jechalem wyjatkowo spokojnie :razz:
For the record - miasto zazwyczaj wychodzi mi 10-11/100, trasa 9-10/100
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 wrz 2012, 21:02

rogI pisze:Normalnie nie moge wyjsc z szoku.
Wczoraj w nocy zrobilem trase Gliwice - Wroclaw - Poznan przejezdzajac 320km na 21l LPG (srednio ~6,6/100). Top up (niestety noce sa juz za zimne na podziwianie gwiazd), z predkoscia bez szalenstw (przelotowa 100-120). Jak dla mnie rewelacja ale obawiam sie, ze wynik ciezko powtarzalny bo jechalem wyjatkowo spokojnie :razz:
For the record - miasto zazwyczaj wychodzi mi 10-11/100, trasa 9-10/100


Co się przekłada na koszt 5-6 litrów benzyny w najgorszym razie, czym mnie wyjątkowo irytujesz :kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

24 wrz 2012, 22:10

Z ciekawosci zrobilem pare obliczen i okazuje sie, ze przyjmujac srednie spalanie 9l Pb oraz 10,5 LPG koszt mojej instalacji zwroci sie za jakies 2-3 tankowania (czyli po dokladnie 5 miesiacach :winner: )
Jako, ze Ty dmk (i zreszta nie tylko Ty) irytujesz mnie innymi cyferkami teraz czas zaczac powaznie myslec o turbo-burbo czy innej sokowirowce :razz:
A swoja droga mam nadzieje, ze sroda aktualna i bede mogl poznac osobiscie Angry Birda i jego wlasciciela :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 wrz 2012, 23:11

rogI pisze:irytujesz mnie innymi cyferkami


Właśnie dlatego nie poddaję się presji wysłania czarnej na rolki - przyjdzie na to pora, chwilowo mogę powiedzieć, że powinno być 140 koni wedle dowodu :mrgreen:

rogI pisze:A swoja droga mam nadzieje, ze sroda aktualna i bede mogl poznac osobiscie Angry Birda i jego wlasciciela


Yes, sir. Właśnie wrzuciłem trochę kilka gratów na swoje miejsca. Jutro jeszcze jedna poprawka i mam szczerą nadzieję, że środa jest niezagrożona. Najwyżej wpakuję się komuś na siedzenie pasażera :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 wrz 2012, 10:31

rogI pisze:...koszt mojej instalacji zwroci sie za jakies 2-3 tankowania (czyli po dokladnie 5 miesiacach :winner: )


:o 2-3 tankowanie to dla mnie 1-2 tygodnie jazdy :mrgreen:
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

25 wrz 2012, 10:57

rogI ma chyba gaz nie od dzisiaj :P i myślę, że liczy 2-3 tankowania od teraz, czyli 5 miesięcy od założenia :P

jest to dość poważny argument, ale jednak ja wybieram bagażnik :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 wrz 2012, 12:04

A no dobra teraz z czaiłem :turla:. Trochę ciężka noc za mną i lekko niekumaty jestem :mrgreen:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

25 wrz 2012, 14:35

Szczupak pisze:rogI ma chyba gaz nie od dzisiaj :P i myślę, że liczy 2-3 tankowania od teraz, czyli 5 miesięcy od założenia :P

jest to dość poważny argument, ale jednak ja wybieram bagażnik :D

Otoz to, panie Szczupak :razz: 5 miesiecy (jakies 12tys km) od zalozenia. A jesli bagaznika Ci szkoda (z tym w NA faktycznie kiepsko przy LPG) to montuj butle pod auto tak jak Noveek :wink: przy dobrej glebie i koleinach dodatkowe efekty swietlne gwarantowane :mrgreen:
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

25 wrz 2012, 15:11

zakładanie instalacji gazowej jak ktoś mało jeździ jest chyba bez sensu.. musisz wyłożyć kasę, długo się to zwraca i nie masz bagażnika, a w NA to jest całkowite pożegnanie się z i tak małą już przestrzenią. A instalacja pod autem? jest tam miejsce na butle w ogóle?

dlatego ja wybieram benzynę, nie ma sensu się przejmować tym czy pali 10 czy 9, bo to nie ma żadnego znaczenia( no chyba, że jest jakaś sensowna instalacja butli pod bagażnikiem)
Mi w trasie Mazda spaliła 7,6 litra przy sopkojnej jeździe z elementami wariowania po toruniu, a w drodze powrotnej jeszcze mniej, bo nie było wariowania ani wyprzedzania.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

25 wrz 2012, 16:48

offthe pisze:nie ma sensu się przejmować tym czy pali 10 czy 9


A jest sens przejmować się tym, czy litr kosztuje 6 zł czy 3 zł? :twisted:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
pawelp12
Posty: 40
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska

18 paź 2012, 19:00

NA 1.6 115 km rocznik 90
Moja pali 7 na sto w trasie przy spokojnej jezdzie do 100km/h i ponad 12 litrow po miescie (poznan) rowniez bez szalenstw i to jezdzac w godzinach gdy nie ma wielkich korkow. Czy to normalne?
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

19 paź 2012, 1:47

dmk pisze:A jest sens przejmować się tym, czy litr kosztuje 6 zł czy 3 zł?

Jest, ale to 100% wiecej na cenie. nawet 1zł to jest różnica.. ba! nawet 50 bo przy 45 litrach to 22zł, ale nie 3,4 czy 7groszy
Wahania cenowe o których informują na gównianych serwisach takich jak wp, w których mówią, że benzyna spadła o 3 grosze albo 5 nie ma dla portfela żadnego znaczenia. Ja nie mam zamiaru patrzeć na to czy spali mi litr mniej jeśli będę jeździł jak stary dziad. W skali roku może ten litr mieć znaczenie ale w skali roku wszystkie liczby są wysokie.

Moja nigdy 12 nie zjadła, ale ja mieszkam w mniejszym mieście. Natomiast w trasie do 7 bym raczej nie zszedł.. nawet nie mam zamiaru..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 paź 2012, 15:17

offthe oczywiście, ale właśnie litr gazu kosztuje 3zł, czyli 50% mniej wedle Twojego rozumowania. :twisted:

[ Dodano: 19-10-2012, 16:17 ]
pawelp12 pisze:NA 1.6 115 km rocznik 90
Moja pali 7 na sto w trasie przy spokojnej jezdzie do 100km/h i ponad 12 litrow po miescie (poznan) rowniez bez szalenstw i to jezdzac w godzinach gdy nie ma wielkich korkow. Czy to normalne?


12 litrów... sprawdziłbym sondę, ewentualnie przepływomierz - trochę za dużo :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

19 paź 2012, 17:12

a gdzie ja napisałem, że 50%? raczej mówiłem o groszach..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
pawelp12
Posty: 40
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska

19 paź 2012, 17:38

No wlasnie mam przedmuch w kolektorze i czeka on na wymiane. Zbaurza to prace sondy. Ale moze miec az taki wplyw na spalanie?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 paź 2012, 10:11

pawelp12 pisze:No wlasnie mam przedmuch w kolektorze i czeka on na wymiane. Zbaurza to prace sondy. Ale moze miec az taki wplyw na spalanie?


Nie - sonda analizuje skład spalin, nie przepływ. Jakbyś miał przedmuch wpływający na pracę sondy, to musiałbyś nie mieć kolektora po prostu.

[ Dodano: 20-10-2012, 11:12 ]
offthe pisze:a gdzie ja napisałem, że 50%? raczej mówiłem o groszach..


Jeszcze raz, może nieprecyzyjnie się wyrażam: cena LPG to 50% ceny PB. Cena PB jest o 100% wyższa od ceny LPG. O CNG wspominać nie wypada, bo od razu mam ochotę kogoś pociąć nożem za ceny PB i LPG.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2012, 20:41

Spalanie z przejazdu Poznańskiego Zakończenia Sezonu wyniosło 9,5 litra ;)
A dokładniej:
39 litrów beny na 410km
Ile z tego było przejazdu nie pamiętam (100km?), reszta to jazda po Poznaniu.
Łapa
Posty: 116
Rejestracja: 10 lip 2012, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2012, 21:29

to bardzo proste. Spalanie zależy od muzyki jakiej słuchasz podczas jazdy :)
Lopez
Posty: 19
Rejestracja: 14 cze 2012, 13:20
Model: Inny

16 lut 2013, 13:58

Łapa pisze:to bardzo proste. Spalanie zależy od muzyki jakiej słuchasz podczas jazdy :)


Dokładnie! Dzisiejszy pomiar przy spokojnych balladach rockowych, jakieś wsie po drodze, tempomat, prędkość ~70 km/h - 6,7 litra . Nieźle. :mrgreen:
WuBert
Posty: 61
Rejestracja: 27 paź 2012, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2013, 11:04

u mnie od 6.5 totalny chill na tempomacie w trasie do maks 12 dynamiczne miasto, zima z klimą
www.offtrack.pl
Marcin Zzzz...
Posty: 37
Rejestracja: 20 gru 2011, 23:13
Lokalizacja: Wa-wa/Praga Północ

04 mar 2013, 9:26

10,5 L/100km - w mieście, przy dynamicznej jeździe.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 mar 2013, 19:12

12litrów przy jeździe mieszanej - tak od 0 - do 0,9 bara :kciuk:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

04 mar 2013, 20:27

A powiedzcie mi czy to prawda, że najbardziej ekonomicznie jest jechać 90 km/h i na piatce ? Bo niektórzy maja bardzo dobre wyniki np przy 70 tak jak wyżej. Czy to działa w ten sposób większa prędkość - większe obroty większe spalanie ? Bo jeszcze inni piszą, że przy 110 małe spalanie i teraz kto piszę prawdę :roll:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

04 mar 2013, 21:24

Sprawdzałem w aucie z komputerem chwilowego spalania i wychodzi ewidentnie im mniejsze obroty tym mniejsze spalanie. Sprawdzane na piątce 70, 80, 90 100km/h, różnica była od 5l do 6,5l z tego co pamiętam.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

04 mar 2013, 23:07

dmk pisze:
pawelp12 pisze:No wlasnie mam przedmuch w kolektorze i czeka on na wymiane. Zbaurza to prace sondy. Ale moze miec az taki wplyw na spalanie?


Nie - sonda analizuje skład spalin, nie przepływ. Jakbyś miał przedmuch wpływający na pracę sondy, to musiałbyś nie mieć kolektora po prostu.

[ Dodano: 20-10-2012, 11:12 ]
offthe pisze:a gdzie ja napisałem, że 50%? raczej mówiłem o groszach..


Jeszcze raz, może nieprecyzyjnie się wyrażam: cena LPG to 50% ceny PB. Cena PB jest o 100% wyższa od ceny LPG. O CNG wspominać nie wypada, bo od razu mam ochotę kogoś pociąć nożem za ceny PB i LPG.


może odgrzeje kotleta ale nieszczelność układu wydechowego przed sondą lambda zwiększy spalanie.
sonda mierzy ilość tlenu w spalinach a jeśli tlen dostanie się z zewnątrz to ECU odczyta to jako mieszankę ubogą i podleje paliwkiem :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
grziwan
Posty: 58
Rejestracja: 06 lut 2013, 10:10
Lokalizacja: KK/Wrocław

04 mar 2013, 23:28

Jeszcze jedna kwestia związana z paliwem lecz nie dokładnie ze spalaniem, a mianowicie:
wbijam na Shella jakiś czas temu i krzyczę 95 a pan się mnie pyta: polską czy zagraniczną? :shock: sprowadzają ponoć i jest droższa jakieś 45 groszy? spotkaliście się z tym i czy macie jakieś opinie na ten temat?
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

05 mar 2013, 1:29

Gdzieś tak słyszałem, że jak pojedziesz do Niemiec i tam zatankujesz, to tamtego paliwa Ci mniej spali... Nie wiem na czym ta różnica polega, wiem że w PL i tak 95% paliw pochodzi od Orlenu albo Lotosu. Z Shella nie polskie paliwa to chyba tylko V-power czy coś sprowadzają, nie wiem dokładnie. Nawet jeśli poprosiłbyś tą zagraniczną to jak on Ci udowodni, że właśnie taką leje? Moim zdaniem kompletnie nie warto, pewnie próbują zarobić :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ