Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

patryk_
Donator
Donator
Posty: 678
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2015, 15:30

dobre przypomnienie :)

jeszcze tylko tutorial z czyszczenia przednich kanalików odpływowych - z tego, co pamiętam to nieco bardziej skomplikowana sprawa niż tył...
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

22 mar 2015, 17:19

Chętnie się dowiem gdzie są przednie kanaliki w NA :)
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

22 mar 2015, 18:34

Witam.

Coś mi zaczęło stukać w mojej MX-5
Słychać ten stuk z przodu auta.
Co ciekawe nie stuka cały czas tylko czasami.
Stuk ustępuje przy hamowaniu.
Nagrałem dźwięk tego stukotu

http://www.supershare.pl/?d=D7D090C02

Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć co sprawdzić - będę wdzięczny

PS. Miesiąc temu robiłem przegląd rejestracyjny i żadnych luzów diagnosta nie wykrył
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 mar 2015, 18:38

Wrzuć nagranie na YT, bo nikomu się nie będzie chciało tego ściągać ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2015, 19:06

Mechaniczny stuk z okolic koła chyba. Ściągałeś je by sprawdzić czy nie ma tam nic luźnego?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

22 mar 2015, 20:18

Alan pisze:Wrzuć nagranie na YT, bo nikomu się nie będzie chciało tego ściągać ;)


Plik na youtube

https://youtu.be/Cw-jzkxuKGc
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

22 mar 2015, 20:19

czester_ pisze:Mechaniczny stuk z okolic koła chyba. Ściągałeś je by sprawdzić czy nie ma tam nic luźnego?


narazie nie bo to swieza sprawa :(
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2015, 23:06

Klocki mają takie metalowe prowadnice, może jedna Ci wypadła i się cały klocek rusza przy jeździe??
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

23 mar 2015, 7:28

Obczaje dzisiaj, dzieki
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
mlynar_mx5
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2015, 16:14
Model: NB

23 mar 2015, 16:22

Sorki że tak nie tu gdzie powinienem ale chciałem spytać czy jak mam atrapy obrysówek w mojej mazdzie NB to moge , kupic takie które będą juz przystosowane do tego czy musze te atrapy troszke przerabiać ? :| :| :|

Generalnie chodzi o te żeby one swieciały ;))
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2015, 17:44

Śruby wydechu są bardziej uparte niż myślałem...
Klasyczne metody (zdrapanie rdzy wokoło, odrdzewiacz, elektryczny klucz udarowy, młotek itd.) nie dawały żadnego skutku, więc do roboty poszła kątówka. No i zonk, po obcięciu obu nakrętek razem ze śrubą, to co z niej pozostało dalej siedzi jak zaspawane, a wydech ani drgnie :/
Pod nakrętką, wokół resztki śruby wydrapałem trochę nie wiadomo czego (rdzawy ulep jakiś), do tego z flanszy sypią się wióry. Ma ktoś pomysł, czy da się jakoś to ugryźć, nie demolując wydechu?
Załączniki
WP_20150323_17_41_29_Pro.jpg
WP_20150323_17_41_17_Pro.jpg
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

23 mar 2015, 18:19

Tłumikarz -> wycięcie starej i wspawanie nowej flanszy + zamontowanie do niej końcowego = 100zł. Przerabiałem u siebie przy Cobalcie bo miałem zaspawane przez poprzedniego właściciela :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2015, 19:32

Albo rozwiercić..
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
MCL
Posty: 145
Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2015, 20:32

Nr. 1 - stukanie gdzieś z okolic kół przy hamowaniu na skręconych kołach. Głośny, metaliczny dźwięk + wibracje odczuwalne na pedale hamulca. Problem z klockami, czy poluzowane sanki przedniego zawieszenia?

Nr. 2 - namiary na dobrego mechanika w Warszawie. Grzebię na forum, ale konkretów znaleźć nie mogę. Do zrobienia przegląd full opcja, wymiana olejów w silniku, skrzyni i dyfrze, instalacja nowych gum pod lewarkiem, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Brak czasu na eksperymenty i zabawy w poszukiwania owocuje właśnie takim pytaniem. Mazdę najchętniej oddałbym w ręce kogoś, kto wie jak zaopiekować się takim autem.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

23 mar 2015, 20:50

Benoos pisze:Tłumikarz -> wycięcie starej i wspawanie nowej flanszy + zamontowanie do niej końcowego = 100zł. Przerabiałem u siebie przy Cobalcie bo miałem zaspawane przez poprzedniego właściciela :)


btw jakie śruby są potrzebne do przykręcenia tylnego tłumika ?
pytam bo znając życie śruby są nie do odkręcenia i będą do wywalenia a chciałbym być przygotowany do operacji
nie chciałbym płacić fachowcowi za prozaiczną podmianę tłumika
Obrazek nbfl 1.8 sportive
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2015, 20:54

MCL pisze:wymiana olejów w silniku, skrzyni i dyfrze, instalacja nowych gum pod lewarkiem

Może nie będę 100% pomocny, ale każdą z tych rzeczy spokojnie zrobisz samemu, bez żadnych komplikacji. Mam dwie lewe ręce i zero doświadczenia w grzebaniu pod maską i każdą z tych rzeczy zrobiłem niedawno we własnym zakresie (oleje w warsztacie samoobsługowym z podnośnikiem i na podjeździe na parkingu, gumy lewarka po prostu na postoju).
MCL
Posty: 145
Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2015, 22:10

ols pisze:
MCL pisze:wymiana olejów w silniku, skrzyni i dyfrze, instalacja nowych gum pod lewarkiem

Może nie będę 100% pomocny, ale każdą z tych rzeczy spokojnie zrobisz samemu, bez żadnych komplikacji. Mam dwie lewe ręce i zero doświadczenia w grzebaniu pod maską i każdą z tych rzeczy zrobiłem niedawno we własnym zakresie (oleje w warsztacie samoobsługowym z podnośnikiem i na podjeździe na parkingu, gumy lewarka po prostu na postoju).


Bardzo chętnie, tylko czasu brak ;)
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

24 mar 2015, 18:33

lago pisze:Witam.

Coś mi zaczęło stukać w mojej MX-5
Słychać ten stuk z przodu auta.
Co ciekawe nie stuka cały czas tylko czasami.
Stuk ustępuje przy hamowaniu.
Nagrałem dźwięk tego stukotu

http://www.supershare.pl/?d=D7D090C02

Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć co sprawdzić - będę wdzięczny

PS. Miesiąc temu robiłem przegląd rejestracyjny i żadnych luzów diagnosta nie wykrył


Stuk na 99 procent pochodził z tego ze dość ciasno klocki trzymają tarcze i jak sie kręci kołem to słychać jak mocniej przyciera w jednym miejscu a w drugim słabiej, musze to sprawdzic u mechanika.... Dodatkowo chyba koło było słabo dokręcone i to sie mogło objawiać stukiem
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2015, 23:18

MCL pisze:Nr. 2 - namiary na dobrego mechanika w Warszawie.

http://www.zumi.pl/1964772,Automax_Service._Toyota_Honda_Lexus_Acura,Warszawa,firma.html
Pedi pisze:to co z niej pozostało dalej siedzi jak zaspawane, a wydech ani drgnie :/

Możesz spróbować je wybić, ale wczesniej sprawdź czy łby śrub nie są podspawane do flanszy. Wtedy sobie spaw podetniesz i już wybijesz bez problemu.

Po
eN
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

25 mar 2015, 0:48

Witam,
w kupionej przeze mnie już dwa lata temu NA założony był gwint Koni. W zimie postanowiłem z niego skorzystać i pójść trochę w dół, jednak przy idealnym dla mnie setupie prawdopodobnie sprężyna jest na tyle miękka, że na wybojach tylne koła obcierają o nadkole. Nie wiem co to za sprężyna, obawiam się że to jakiś OEM. Wnioskuję, że trzeba kupić coś twardszego. Co polecacie kupić? Prosiłbym również o jakieś źródło, przeszukałem google i wszędzie są jakieś MTS itp albo od razu całe zestawy Eibacha.
No i przede wszystkim czy jest sens takiego przedsięwzięcia?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

25 mar 2015, 7:31

Panowie, Panie,
potrzebuje żarówki do świateł mijania do nbfl..... co możecie doradzić w tej kwestii ?? coś taniego i wytrzymałego i najfajniej jak by barwa światła była zimna.... coś białego ala xenon.

prosiłbym o np linki do konkretnych modeli :) dzięki
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

25 mar 2015, 11:40

MCL pisze:Nr. 2 - namiary na dobrego mechanika w Warszawie. Grzebię na forum, ale konkretów znaleźć nie mogę. Do zrobienia przegląd full opcja, wymiana olejów w silniku, skrzyni i dyfrze, instalacja nowych gum pod lewarkiem, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Brak czasu na eksperymenty i zabawy w poszukiwania owocuje właśnie takim pytaniem. Mazdę najchętniej oddałbym w ręce kogoś, kto wie jak zaopiekować się takim autem.



Jarek w okolicy Radzymińskiej (koło Macdonalda) jak pasuje to daj cynk na PW podeślę Tobie namiary - oooo Majkel podał linka do Zoomi :kciuk:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2015, 12:04

GELO pisze:Panowie, Panie,
potrzebuje żarówki do świateł mijania do nbfl..... co możecie doradzić w tej kwestii ?? coś taniego i wytrzymałego i najfajniej jak by barwa światła była zimna.... coś białego ala xenon.

prosiłbym o np linki do konkretnych modeli :) dzięki


Polecam Osram Cool Blue, żarówka ma małą żywotność ale świeci jak ksenon prawie. Rewelacyjna widoczność na nblf-owskich soczewkach.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

25 mar 2015, 20:40

probowal ktos kiedys wymieniac płaty dachu winylowego na nowe? np u jakiegos tapicera lub cos?
ile kosztuje nowy dach?
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
MCL
Posty: 145
Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2015, 21:41

Człowiek chce sobie wieczorem poobcować z autem, wczołguje się pod podwozie w garażu, a tam taki smutny widoczek. Wiem, że badania "na oko" to domena wróżbity Macieja, ale może ktoś coś mądrego wykoncypuje.

Obrazek Obrazek

Do soboty nie mam jak zajechać na podnośnik, a auto jest mi potrzebne, bo dupowóz akurat się sprzedaje. Jakieś rady i dobre słowo? :|
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

25 mar 2015, 23:05

jeździć i sprawdzać stan oleju :P
chyba simmering za kołem zamachowym sie wysr....
MIATA nim jak szatan
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2015, 23:07

MCL pisze:Do soboty nie mam jak zajechać na podnośnik, a auto jest mi potrzebne,

No to co ? Kontroluj stan na bagnecie i tyle. A miejsca wycieku szukaj od góry, obejrzyj osłony rozrządu czy spod nich nie leje, to by wskazywało po prostu na któryś uszczelniacz. Albo od tyłu, uszczelniacz wału. Bo na małym ekraniku słabo widzę z której strony jest wyciek :D
A przy okazji, masz jakąś masakrę przy korku spustowym oleju, tak jakby go ktoś na jakieś pakuły wkręcił.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
MCL
Posty: 145
Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2015, 23:14

Tak, wiem - ta mała masakra czeka na rozpracowanie :D Dzięki, będę monitorował temat.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 mar 2015, 23:38

Ilość oleju na zewnątrz sugeruje że wyciek jest racze u góry.
Awatar użytkownika
goral
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
Model: NB FL
Lokalizacja: SBI

26 mar 2015, 7:23

Witam panowie mam pytanie odnośnie mocowania tov hocca. Zastanawiam się do czego są zamontowane o ile z tylu przypuszczam ze pewo do tego co jest miejsce na linke do holowania bezpośrednio to z przodu nie mam pojecia :?
ODPOWIEDZ