pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
patryk_
- Donator

- Posty: 678
- Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
- Model: ND
- Lokalizacja: Warszawa
22 mar 2015, 15:30
dobre przypomnienie

jeszcze tylko tutorial z czyszczenia przednich kanalików odpływowych - z tego, co pamiętam to nieco bardziej skomplikowana sprawa niż tył...
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017,

family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
22 mar 2015, 17:19
Chętnie się dowiem gdzie są przednie kanaliki w NA

-
lago
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11
22 mar 2015, 18:34
Witam.
Coś mi zaczęło stukać w mojej MX-5
Słychać ten stuk z przodu auta.
Co ciekawe nie stuka cały czas tylko czasami.
Stuk ustępuje przy hamowaniu.
Nagrałem dźwięk tego stukotu
http://www.supershare.pl/?d=D7D090C02Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć co sprawdzić - będę wdzięczny
PS. Miesiąc temu robiłem przegląd rejestracyjny i żadnych luzów diagnosta nie wykrył
All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
22 mar 2015, 18:38
Wrzuć nagranie na YT, bo nikomu się nie będzie chciało tego ściągać

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
22 mar 2015, 19:06
Mechaniczny stuk z okolic koła chyba. Ściągałeś je by sprawdzić czy nie ma tam nic luźnego?
-
lago
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11
22 mar 2015, 20:18
Alan pisze:Wrzuć nagranie na YT, bo nikomu się nie będzie chciało tego ściągać

Plik na youtube
https://youtu.be/Cw-jzkxuKGc
All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
-
lago
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11
22 mar 2015, 20:19
czester_ pisze:Mechaniczny stuk z okolic koła chyba. Ściągałeś je by sprawdzić czy nie ma tam nic luźnego?
narazie nie bo to swieza sprawa

All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
22 mar 2015, 23:06
Klocki mają takie metalowe prowadnice, może jedna Ci wypadła i się cały klocek rusza przy jeździe??
-
lago
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11
23 mar 2015, 7:28
Obczaje dzisiaj, dzieki
All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
-
mlynar_mx5
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 mar 2015, 16:14
- Model: NB
23 mar 2015, 16:22
Sorki że tak nie tu gdzie powinienem ale chciałem spytać czy jak mam atrapy obrysówek w mojej mazdzie NB to moge , kupic takie które będą juz przystosowane do tego czy musze te atrapy troszke przerabiać ?
Generalnie chodzi o te żeby one swieciały

)
-
Pedi
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
- Model: NB
- Wersja: 1.6 '98
- Lokalizacja: Warszawa
23 mar 2015, 17:44
Śruby wydechu są bardziej uparte niż myślałem...
Klasyczne metody (zdrapanie rdzy wokoło, odrdzewiacz, elektryczny klucz udarowy, młotek itd.) nie dawały żadnego skutku, więc do roboty poszła kątówka. No i zonk, po obcięciu obu nakrętek razem ze śrubą, to co z niej pozostało dalej siedzi jak zaspawane, a wydech ani drgnie :/
Pod nakrętką, wokół resztki śruby wydrapałem trochę nie wiadomo czego (rdzawy ulep jakiś), do tego z flanszy sypią się wióry. Ma ktoś pomysł, czy da się jakoś to ugryźć, nie demolując wydechu?
-
Załączniki
-

-

-
Benoos
- Donator

- Posty: 351
- Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
- Lokalizacja: ~Rybnik
23 mar 2015, 18:19
Tłumikarz -> wycięcie starej i wspawanie nowej flanszy + zamontowanie do niej końcowego = 100zł. Przerabiałem u siebie przy Cobalcie bo miałem zaspawane przez poprzedniego właściciela

-
MCL
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
- Lokalizacja: Warszawa
23 mar 2015, 20:32
Nr. 1 - stukanie gdzieś z okolic kół przy hamowaniu na skręconych kołach. Głośny, metaliczny dźwięk + wibracje odczuwalne na pedale hamulca. Problem z klockami, czy poluzowane sanki przedniego zawieszenia?
Nr. 2 - namiary na dobrego mechanika w Warszawie. Grzebię na forum, ale konkretów znaleźć nie mogę. Do zrobienia przegląd full opcja, wymiana olejów w silniku, skrzyni i dyfrze, instalacja nowych gum pod lewarkiem, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Brak czasu na eksperymenty i zabawy w poszukiwania owocuje właśnie takim pytaniem. Mazdę najchętniej oddałbym w ręce kogoś, kto wie jak zaopiekować się takim autem.
-
Yogi
- Posty: 406
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
- Lokalizacja: EL
23 mar 2015, 20:50
Benoos pisze:Tłumikarz -> wycięcie starej i wspawanie nowej flanszy + zamontowanie do niej końcowego = 100zł. Przerabiałem u siebie przy Cobalcie bo miałem zaspawane przez poprzedniego właściciela

btw jakie śruby są potrzebne do przykręcenia tylnego tłumika ?
pytam bo znając życie śruby są nie do odkręcenia i będą do wywalenia a chciałbym być przygotowany do operacji
nie chciałbym płacić fachowcowi za prozaiczną podmianę tłumika

nbfl 1.8 sportive
-
ols
- Donator

- Posty: 671
- Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
- Model: NA
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
23 mar 2015, 20:54
MCL pisze:wymiana olejów w silniku, skrzyni i dyfrze, instalacja nowych gum pod lewarkiem
Może nie będę 100% pomocny, ale każdą z tych rzeczy spokojnie zrobisz samemu, bez żadnych komplikacji. Mam dwie lewe ręce i zero doświadczenia w grzebaniu pod maską i każdą z tych rzeczy zrobiłem niedawno we własnym zakresie (oleje w warsztacie samoobsługowym z podnośnikiem i na podjeździe na parkingu, gumy lewarka po prostu na postoju).
-
MCL
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
- Lokalizacja: Warszawa
23 mar 2015, 22:10
ols pisze:MCL pisze:wymiana olejów w silniku, skrzyni i dyfrze, instalacja nowych gum pod lewarkiem
Może nie będę 100% pomocny, ale każdą z tych rzeczy spokojnie zrobisz samemu, bez żadnych komplikacji. Mam dwie lewe ręce i zero doświadczenia w grzebaniu pod maską i każdą z tych rzeczy zrobiłem niedawno we własnym zakresie (oleje w warsztacie samoobsługowym z podnośnikiem i na podjeździe na parkingu, gumy lewarka po prostu na postoju).
Bardzo chętnie, tylko czasu brak

-
lago
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11
24 mar 2015, 18:33
lago pisze:Witam.
Coś mi zaczęło stukać w mojej MX-5
Słychać ten stuk z przodu auta.
Co ciekawe nie stuka cały czas tylko czasami.
Stuk ustępuje przy hamowaniu.
Nagrałem dźwięk tego stukotu
http://www.supershare.pl/?d=D7D090C02Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć co sprawdzić - będę wdzięczny
PS. Miesiąc temu robiłem przegląd rejestracyjny i żadnych luzów diagnosta nie wykrył
Stuk na 99 procent pochodził z tego ze dość ciasno klocki trzymają tarcze i jak sie kręci kołem to słychać jak mocniej przyciera w jednym miejscu a w drugim słabiej, musze to sprawdzic u mechanika.... Dodatkowo chyba koło było słabo dokręcone i to sie mogło objawiać stukiem
All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
-
drozdz110
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
- Model: NA
- Lokalizacja: Lublin
25 mar 2015, 0:48
Witam,
w kupionej przeze mnie już dwa lata temu NA założony był gwint Koni. W zimie postanowiłem z niego skorzystać i pójść trochę w dół, jednak przy idealnym dla mnie setupie prawdopodobnie sprężyna jest na tyle miękka, że na wybojach tylne koła obcierają o nadkole. Nie wiem co to za sprężyna, obawiam się że to jakiś OEM. Wnioskuję, że trzeba kupić coś twardszego. Co polecacie kupić? Prosiłbym również o jakieś źródło, przeszukałem google i wszędzie są jakieś MTS itp albo od razu całe zestawy Eibacha.
No i przede wszystkim czy jest sens takiego przedsięwzięcia?
Pozdrawiam!
-
GELO
- Posty: 326
- Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16
25 mar 2015, 7:31
Panowie, Panie,
potrzebuje żarówki do świateł mijania do nbfl..... co możecie doradzić w tej kwestii ?? coś taniego i wytrzymałego i najfajniej jak by barwa światła była zimna.... coś białego ala xenon.
prosiłbym o np linki do konkretnych modeli

dzięki
-
Jaro
- Posty: 3026
- Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
25 mar 2015, 11:40
MCL pisze:Nr. 2 - namiary na dobrego mechanika w Warszawie. Grzebię na forum, ale konkretów znaleźć nie mogę. Do zrobienia przegląd full opcja, wymiana olejów w silniku, skrzyni i dyfrze, instalacja nowych gum pod lewarkiem, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Brak czasu na eksperymenty i zabawy w poszukiwania owocuje właśnie takim pytaniem. Mazdę najchętniej oddałbym w ręce kogoś, kto wie jak zaopiekować się takim autem.
Jarek w okolicy Radzymińskiej (koło Macdonalda) jak pasuje to daj cynk na PW podeślę Tobie namiary - oooo Majkel podał linka do Zoomi

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
25 mar 2015, 12:04
GELO pisze:Panowie, Panie,
potrzebuje żarówki do świateł mijania do nbfl..... co możecie doradzić w tej kwestii ?? coś taniego i wytrzymałego i najfajniej jak by barwa światła była zimna.... coś białego ala xenon.
prosiłbym o np linki do konkretnych modeli

dzięki
Polecam Osram Cool Blue, żarówka ma małą żywotność ale świeci jak ksenon prawie. Rewelacyjna widoczność na nblf-owskich soczewkach.
-
marrazz
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
- Model: NB
- Wersja: NR-Limited
- Lokalizacja: London
25 mar 2015, 20:40
probowal ktos kiedys wymieniac płaty dachu winylowego na nowe? np u jakiegos tapicera lub cos?
ile kosztuje nowy dach?
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
-
MCL
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
- Lokalizacja: Warszawa
25 mar 2015, 21:41
Człowiek chce sobie wieczorem poobcować z autem, wczołguje się pod podwozie w garażu, a tam taki smutny widoczek. Wiem, że badania "na oko" to domena wróżbity Macieja, ale może ktoś coś mądrego wykoncypuje.

Do soboty nie mam jak zajechać na podnośnik, a auto jest mi potrzebne, bo dupowóz akurat się sprzedaje. Jakieś rady i dobre słowo?

-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
25 mar 2015, 23:05
jeździć i sprawdzać stan oleju
chyba simmering za kołem zamachowym sie wysr....
MIATA nim jak szatan

-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
25 mar 2015, 23:07
MCL pisze:Do soboty nie mam jak zajechać na podnośnik, a auto jest mi potrzebne,
No to co ? Kontroluj stan na bagnecie i tyle. A miejsca wycieku szukaj od góry, obejrzyj osłony rozrządu czy spod nich nie leje, to by wskazywało po prostu na któryś uszczelniacz. Albo od tyłu, uszczelniacz wału. Bo na małym ekraniku słabo widzę z której strony jest wyciek
A przy okazji, masz jakąś masakrę przy korku spustowym oleju, tak jakby go ktoś na jakieś pakuły wkręcił.
Po
eM
-
MCL
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
- Lokalizacja: Warszawa
25 mar 2015, 23:14
Tak, wiem - ta mała masakra czeka na rozpracowanie

Dzięki, będę monitorował temat.
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
25 mar 2015, 23:38
Ilość oleju na zewnątrz sugeruje że wyciek jest racze u góry.
-
goral
- Donator

- Posty: 167
- Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
- Model: NB FL
- Lokalizacja: SBI
26 mar 2015, 7:23
Witam panowie mam pytanie odnośnie mocowania tov hocca. Zastanawiam się do czego są zamontowane o ile z tylu przypuszczam ze pewo do tego co jest miejsce na linke do holowania bezpośrednio to z przodu nie mam pojecia
