Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

27 sty 2015, 12:00

SodiBydgoszcz pisze:Szybkie pytanie
Czy zamek klapy bagażnika jest taki sam w NA i NB?
Mogę od NB do NA wrzucić?

Taki od NB dokładnie:

Obrazek

To jest od NA i według mnie na zdjęciach są takie same :D :

Obrazek




Haaalo, nikt mi nie pomoże?


Drugie pytanie:

Minimalnie wolniej otwiera mi się lampa od strony pasażera,
wydaje mi się że do teraz tak się nie działo.
Chowają się równo.
Wczoraj przewietrzyłem mazdę, żeby się nie zastała,
i to zauważyłem.
Zimno im ? :mrgreen:
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Milo
Donator
Donator
Posty: 371
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2015, 13:01

Wczoraj przegoniłem Madzie jedynka, dwójka, trójka pod 7 tysięcy, po czym dotoczyłem się na biegu do skrzyzowania, a gdy już wysprzęgliłem i się zatrzymałem obroty spadły strasznie nisko, na oko jakieś 300 rpm. Auto cięzko wkręcało się na obroty i prawie wgl nie jechało ale dotoczyłem się jakoś do domu, bo zostało mi kilkaset metrów.

Teraz Madzia odpala tylko gdy w czasie kręcenia pompuje gazem i chodzi dalej na takich niskich obrotach, trochę nierówno, nic nie stuka ani nie puka, olej jest, mam wrażenie jakby nie chodziły wszystkie cylindry.

Jakieś wstępne pomysły co to może być, zanim przyjedzie mechanik może mu coś podpowiem :cry:
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

27 sty 2015, 13:20

Świece, przewody?
Cewka?
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Milo
Donator
Donator
Posty: 371
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2015, 13:46

Dodam, że wczoraj na ciepłym jeszcze jakoś zakręciła i pochodziła chwile a dzisiaj na zimnym kręci kręci ale już wcale nie odpala, pompowanie gazem daje tyle że obroty na chwile trochę podskoczą ale nie odpala.

Auto przejechało 2200km od wyjęcia silnika i wszystko było dokładnie przejrzane, także z tego co napisał Sodi to raczej tylko cewkę bym podejrzewał, bo świece są nowe a przewody raczej w dobrym stanie.

No nic, znajomy mechanik dzisiaj podjedzie i obejrzy, czekam na wyrok :bang:
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2015, 15:00

CAS?
Obrazek

miatasm.com
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 sty 2015, 17:44

Podmień od kogoś CAS jak funky pisze, w drugiej turze cewki.
Milo
Donator
Donator
Posty: 371
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2015, 12:56

podpiąłem się pod diagnostykę i chyba jest dobrze bo dioda się zapala, chwilę świeci po czym gaśnie i nie wyrzuca żadnych błędów. Gdyby to był CAS to by podobno wyrzucało błąd 02 lub 03.

Dla potomnych

http://www.rivercityroad.com/garage/cas.htm

http://www.rivercityroad.com/garage/cas_testing.htm

http://www.miata.net/garage/faultcodes.html

Mój kolejny trop to coś z paliwem, ale to już będzie sprawdzał mechanik bo ja nie mam narzędzi ani wiedzy do takich operacji.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2015, 1:14

Milo pisze:Gdyby to był CAS to by podobno wyrzucało błąd 02 lub 03.

Nie, możesz mieć czujnik wysypany i diagnostyka tego nie wykryje. Zależy czy uszkodzenie się w procedurę testową załapie czy nie.

A tak w ogóle to dyskusja tu to wróżenie z fusów i strata czasu, aby go skutecznie zdiagnozować trzeba mieć samochód pod ręką a nie wróżyć z opowieści co się komu wydaje, niestety.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

29 sty 2015, 10:37

Pamieta ktos jakie mamy szpilki piasty tylnej w NB ???
Kajetan
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:59
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

29 sty 2015, 14:33

Chciałbym żebyście posłuchali klekotu mojego silnika NA 1.6 115KM 93r. Poza klekotem wyczuwalne są dosyć mocne wibracje. Otwarta maska cała lata... o co może chodzić? Poniżej filmik

http://youtu.be/dsSWnMZxBDY
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 sty 2015, 17:52

Moje wtryskiwacze gazowe tak brzmią ale dlatego że są na górze ładnie odsłonięte. Benzynowe są sporo cichsze.
Popychacze zaworowe? Mi się wydaje za ciche znowuż. Czasami mi zastukały szklanki jak auto miało już stary olej (po wymianie już się nie zdarza, a wóz stoi zdecydowanie dłuższe interwały) i długo stało ale raz szybko znikało, dwa waliły niemiłosiernie. I nie drżała od tego maska.

Maska może drżeć od tego że jest nie dociśnięta dobrze. Jeśli opuszczenie zamka powoduje, że maska wydaje się już za głęboko schowana to można przykleić 2,5-3mm grubości podkładki gumowe w miejsce w którym maski dotykają te fabryczne gumowe odbojniki.
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

29 sty 2015, 18:21

Moze nie poli na jeden gar?

edit.
Na moje oko nie pali na jeden gar. Sprawdz swiece, kable itd.
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2015, 19:01

Mi to brzmi jak HLA.
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 392
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2015, 11:16

Mam jedno pytanie. Ubezpieczam właśnie samochód i kobitka zapytała mnie czy samochód ma fabryczny alarm. Może Wy wiecie czy Mazda NBFL z 2003 roku miała taki dodatek czy nie? Pytanie jak to sprawdzić? Kopnąć w koło, czy uderzyć innym samochodem w bok :D
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

30 sty 2015, 11:38

Nie ma chyba.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

30 sty 2015, 12:41

Ale ma immobiliser na pewno.
@Kajetan, a olej w silniku jest? :)
Kajetan
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:59
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

30 sty 2015, 17:57

Dzięki za zainteresowanie :)

Olej jest i jest go dobra ilość :) do tego olej jeszcze czyściutki.

Czyli albo nie pali na jeden gar albo czyszczenie HLA. Czy te HLA można wymienić? Czyszczenie/wymiana to skomplikowana czynność?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2015, 18:31

Kajetan pisze:Czyli albo nie pali na jeden gar albo czyszczenie HLA. Czy te HLA można wymienić? Czyszczenie/wymiana to skomplikowana czynność?

HLA może Ci hałasować ale nie będzie rzucać silnikiem. To się tak nagle zrobiło ? Jakieś grzebanie w czymś było i potem się zaczęło ? Jakieś inne objawy podczas jazdy etc są oprócz wizualnych/akustycznych ? Idź w kierunku problemów z zapłonem, ewentualnie nawet przestawionego rozrządu, jesli są jeszcze jakieś inne objawy.

Kajetan pisze:Czy te HLA można wymienić? Czyszczenie/wymiana to skomplikowana czynność?

Jak chcesz wyczyścić dolewasz preparat chemiczny do oleju. A wymiana prosta, rozpinasz rozrząd, zdejmujesz wałki, wymieniasz :D Ino nietania, trochę kosztują a jest ich w końcu 16 :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

30 sty 2015, 19:23

Jak chcesz wyczyścić dolewasz preparat chemiczny do oleju. A wymiana prosta, rozpinasz rozrząd, zdejmujesz wałki, wymieniasz :D Ino nietania, trochę kosztują a jest ich w końcu 16


jak chcesz dobrze wyczyścić to je wyciągasz, moczysz w nitro i wyciskasz (parę razy) :]
nowe 80zł szt.
MIATA nim jak szatan
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2015, 19:33

SponeR pisze:jak chcesz dobrze wyczyścić to je wyciągasz, moczysz w nitro i wyciskasz (parę razy) :]

Szkoda imho na to czasu. Czyściwo chemiczne wpuszczone na 1000 km wyciagnie z nich wszystkie brudy aż do metalu, nie ma siły aby tam cokolwiek zostało. A przy okazji wyczyści jeszcze parę innych miejsc.
SponeR pisze:nowe 80zł szt.

ano. to 1300, plus uszczelka dekiel, uszczelniacze wałków, pasek rozrządu, robocizna, 2 koła niewyjete :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

30 sty 2015, 20:30

czyściwem chemicznym nie próbowałem :P
ale po czyszczeniu nitro w mx-3 i nowym oleju ani razu nie zaklepały nawet na zimnym
jeszcze przed założeniem były moczone w oleju żeby się "napiły" :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 sty 2015, 21:44

majkel pisze:
SponeR pisze:jak chcesz dobrze wyczyścić to je wyciągasz, moczysz w nitro i wyciskasz (parę razy) :]

Szkoda imho na to czasu. Czyściwo chemiczne wpuszczone na 1000 km wyciagnie z nich wszystkie brudy aż do metalu, nie ma siły aby tam cokolwiek zostało. A przy okazji wyczyści jeszcze parę innych miejsc.
SponeR pisze:nowe 80zł szt.

ano. to 1300, plus uszczelka dekiel, uszczelniacze wałków, pasek rozrządu, robocizna, 2 koła niewyjete :D

Po
eM


No to ja się śmiem nie zgodzić, robiłem płukankę wynnsa do HLA, potem przy okazji ściągania głowicy zrobiłem regenerację HLA tak: http://www.miata.net/garage/hla/cleaning.html
I mimo niedawno (kilkaset km wcześniej) zrobionej płukanki, nowiutkiego motula, w środku był syf i mazut.
ps. po robocie jak w linku jest zdecydowanie ciszej.
Kajetan
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:59
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

31 sty 2015, 11:53

hmmm.... dzisiaj odpalony nie jest już tak głośny. W tle słychać pykające HLA. Otwarta maska już się nie trzęsie. Przed odpaleniem wyjąłem i włożyłem jeszcze raz wszystkie fajki. Może coś tam nie stykało wczoraj tak jak powinno. W najbliższym czasie postaram się wyczyścić HLA jak w opisie z miata.net.

Zauważyłem inny problem. Jedna ze śrub trzymających pokrywę zaworów się poluzowała sama z siebie. Jak mocno macie dokręcone te śrubki. Wyczytałem na miata.net że należy je dokręcać tyle ile sił w palcach. Generalnie bardzo słabo. Prawda ci to?

@SponeR jak czyściłeś tym nitro to rozbierałeś je tak jak w poście z miata.net? Czy całe zanurzałeś w nitro i po sprawie? ;)
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

31 sty 2015, 18:02

Kajetan pisze:@SponeR jak czyściłeś tym nitro to rozbierałeś je tak jak w poście z miata.net? Czy całe zanurzałeś w nitro i po sprawie? ;)


nie nie były rozbierane
po prostu leżały w nitro i dostały wycisk (tak 2,3 razy)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

01 lut 2015, 12:05

Panowie, czy aby zdenontowac to kolo w celu wyminay paska. Muszę odkrecac ta śrubę? Te 4male odkrecone a koło ani drgnie.
Śruba wydaje się szeroka. Może ktoś ja zamienił.
Załączniki
IMG_20150201_104634.jpg
Koło
PiotrB
Posty: 119
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

01 lut 2015, 12:36

Czy tylnia klapa z NBfl była była bardziej wytrzymała niż ta z NB ? Według katalogu to ta sama klapa, ale z drugiej strony więcej widziałem skorodowanych klap z NB niż z NBfl, więc zastanawiam się czy to tylko kwestia wieku.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2015, 12:41

@SPAM
Zdjęcia z google mówią, że możesz mieć rację ze zbyt dużą śrubą...

Mam też swoje pytanko. Natknąłem się kiedyś na forum, o odetkaniu seryjnego kolektora wydechowego, ale nie mogę znaleźć... Czy w tym zabiegu chodzi o zeszlifowanie tych spawów widocznych na zdjęciach? Mogę to zrobić bezpiecznie dla wytrzymałości (zeszlifowanie do poziomu rury, żeby nie było przewężenia)? Na moje oko, to wygląda na naddatek, którego można się bez strachu pozbyć, bo przecież jakiś przetop w samym materiale rury musi być...
Załączniki
WP_20150201_13_04_48_Pro.jpg
WP_20150201_13_04_09_Pro.jpg
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

01 lut 2015, 13:35

OK, znalazlem odp na tym foto. tutaj na/za srubą tez jest taki kołnierz.
Popsikałem juz dwa razy preparatem na rdze, musi puscic wkoncu. Jak nie to odpale kątówke z druciakiem do rdzy, oczyszcze i ponowie preparatem. Nie śpieszy mi sie.

Obrazek
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

01 lut 2015, 14:10

Czy skórzane poszycie fotela da się zdjąć (siedzisko i oparcie)
Bez problemu i zamienić stronami?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

01 lut 2015, 16:14

Ja bym powiedział że tak, ale nie jestem pewien czy moje są fabryczne.
ODPOWIEDZ