Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 sty 2015, 18:51

Pedi pisze:
Krzywy pisze:Jak masz trochę w górze to wejdź pod i pomacaj rękoma te osłony termiczne które do rur są przymocowane. U mnie praktycznie każda jest zgnita i mimo że rury wydechu poza spawami nie mają śladów rdzy to te osłonki pięknie się poodłamywały w niektórych miejscach i brzęczą. W miarę zużycia i moich zabiegów polegających na odłamywaniu kolejnych kawałków w różnych miejscach dźwięk się zmienia i obroty przy których rezonuje też ale 2k i 3k to taki standard.

Też początkowo podejrzewałem osłony, ale jak wczoraj je oglądałem, to wydają się być w dobrym stanie o dziwo. I w dwóch miejscach są ściśnięte metalowymi klamrami (nie wiem czy to oem, czy robota poprzednich właścicieli).
Najbardziej jednakowoż interesuje mnie, jak przykręcić tą rozpórkę bez gwintu? Czyżbym musiał wybebeszyć samochód od środka (tj. mieć dostęp od drugiej strony blachy)?
I jeszcze jedno, jak poradzić sobie z rurką EGR od strony kolektora wydechowego. Badziewie za nic nie chce puścić :/

Spray penetrujacy i naprzod, ale dlaczego ja odkrecasz?
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2015, 19:00

ree pisze:Spray penetrujacy i naprzod, ale dlaczego ja odkrecasz?

Zdejmuję głowicę. Najpierw chciałem ściągnąć kolektor wydechowy przy tej okazji. Wiem, że teoretycznie mógłbym odkręcić rurkę od strony kolektora ssącego i wyjąć razem z wydechowym, ale rurka ta przykręcona jest magiczną śrubką z tyłu głowicy, z którą niegdyś nie umiałem sobie poradzić.
Ten penetrator, to może być WD40, czy raczej coś bardziej wyrafinowanego?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 sty 2015, 21:39

WD40 to nie do końca penetrator, ale jako ostateczność może być, spróbuj czegoś od Wurtha. Co do tej rurki, to na luzaku ja ściągałem kolektory wydechowy i odkręcałem rurkę od strony zaworu EGR, jest łatwiej.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

05 sty 2015, 5:52

Mam 2 pytanka

Czy były montowane czujniki otwarcia tylnej klapy bagażnika?

Jakie żarówki są w halogenach, h1 czy h11?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Do[Man]
Donator
Donator
Posty: 831
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:44
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk/Kutno

05 sty 2015, 9:16

Sprawa taka:
Wymiana hamulców z 235 na 255. Tarcze Mikody przód nacinany i nawiercany, tył nacinany. Klocki EBC, oczywiście oplot ;)
I teraz jakim płynem zalać. Chodzi mi Motul BRF 660 po głowie. Ale może ktoś poleca coś innego?
dziubek
Donator
Donator
Posty: 125
Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
Model: NC FL
Wersja: Karai
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2015, 12:47

Ktoś się może orientuje czy każda Silver Blues ( chodzi mi o 1.6) miała Big Breaki? Według tego źródła http://www.automobile-catalog.com/auta_details1.php to:
Front brakes:
disc ventilated
270 mm / 10.6 in

Rear brakes:
disc solid
276 mm / 10.9 in


Może ktoś to potwierdzić?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

05 sty 2015, 16:03

http://www.aliexpress.com/store/product ... 30635.html

Co da się za pomocą takiej przejściówki odczytać w NA? Cokolwiek poza obrotami? Czy ten 17pinowy konektor ma jakiś magiczny system komunikacji?

Drugie pytanie:

Chciałbym oddać zaciski do piaskowania i proszkowania, ale nie bardzo wiem jak je zabezpieczyć żeby było dobrze, bo opinie na internetach krążą skrajne. Do przednich wlatują nowe tłoczki i wszystkie nowe gumki, także planowałem zostawić to wsio tak jak jest, i odadać do piaskowania i potem proszkowania. Ponoć te gumy nie powinny się rozpłynąć (ktoś od nas na FB wrzucał foto jak mu wyproszkowali właśnie całość z gumkami), do tylnich natomiast idzie tylko Autofren D4502 czyli same gumki.
Czy mogę to po prostu oddać jak jest, a potem tylko wymienić gumki? Oczywiście zaślepiwszy wszelkie gwinty.

Trzecie pytanie:

Czy można przednie klocki zamontować bez tych drucików? http://e-katalog.intercars.com.pl/dynam ... dde7432764 - nie ukrywam że są dość drogie.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

05 sty 2015, 18:06

2. oklej po prostu zacisk zaraz jak gumka się zaczyna jakąś taśmą i powinno styknąć
na wypalanie w piecu powinni tą taśmę ściągnąć

3. link nie bangla ale podejrzewam że to sprężyny od klocków

w teorii po hamowaniu tworzy się "bariera" powietrzna która odpycha klocek
w praktyce skośni po coś tam to dali więc 8-)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 sty 2015, 18:29

Kurak pisze:http://www.aliexpress.com/store/product/Free-shipping-low-price-Mazda-17-pin-obd-2-OBD-II-diagnostic-cable-17pin-to-16/1212617_2045330635.html

Co da się za pomocą takiej przejściówki odczytać w NA? Cokolwiek poza obrotami? Czy ten 17pinowy konektor ma jakiś magiczny system komunikacji?


Trzecie pytanie:

Czy można przednie klocki zamontować bez tych drucików? http://e-katalog.intercars.com.pl/dynam ... dde7432764 - nie ukrywam że są dość drogie.

1. o ile pamietam Majkel pisal ze ECU z NA i NB nie maja kompletnie zadnej komunikacji, dopiero od NBfl sie wzieli i od razu obd2

3. a to nie ty pisales ze dorobiles te druciki ze spinacza i jest git? :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

05 sty 2015, 18:59

Alex pisze:3. a to nie ty pisales ze dorobiles te druciki ze spinacza i jest git?


Owszem :D ale to było rozwiązanie tymczasowe, jako że spinacze biurowe są średnio odporne na korozję. :D

Kolejne pytanie, poza przytowaniem zacisków (jakby kto miał szczegóły co do tylnych to poproszę), co powinno się znajdować w dziurze w kolektorze wydechowym w NA?

Obrazek

W moim, na ten przykład, jest korek. A chciałbym tam dać sondę szerokopasmową + termoparę. Nada się?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

05 sty 2015, 22:51

Ja tam mam sondę :P
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

06 sty 2015, 10:34

No ja mam właśnie gdzieś dalej i mnie to trochę martwi :)
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2015, 14:03

Szybkie pytanie ;)

NC 2.0 ma rozrząd na pasku czy łańcuchu? Wymienia go się/serwisuje? Jeśli tak to co ile?
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2015, 14:12

Pytanie - chcemy się wymienić z użytkownikiem kyrtap lampami. Po demontażu reflektora w jego NBFL okazało się, że lampy są z gniazdem bodajże H4. Czy istnieje możliwość jakiegoś przełożenia uchwytów/mocowań?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2015, 16:50

Pytanie odnośnie środków penetrujących. Co do niedawno polecanego wurth'a, znalazłem niepochlebne opinie. Natomiast znalazłem dwa ciekawe:
1. Johnsson rost special (11-606) - ponoć niesamowicie skuteczny.
2. CRC rost flash - również polecany gdzieś tam.

Oba mogę dostać w Warszawie, ktoś miał z którymś styczność, może polecić? Albo może coś innego (dostępnego w Warszawie)?
Przyznam,że ciekawi mnie ten Johnsson, jakiś człek na jakimś forum bardzo chwalił, ale to jeden post tylko...

Środka potrzebuję do zabawy ze śrubami wydechu itd. w mojej NB. Niestety z WD40 to żadna robota, rurka EGR puściła, ale po trzech dniach i z zadrapaną ręką :facepalm:
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2015, 19:52

HELP!

Miałem lekką panikę, bo pojawiła mi się plama na dolnej osłonie silnika. Po dłuższych oględzinach CHYBA znalazłem przyczynę. Płyn chłodniczy wyciekający z łączenia rurki w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:

Obrazek

Zdjąłem cybant, wyjąłem rurkę, przeczyściłem, założyłem z powrotem. Dolałem do chłodnicy to co mi się ulało i pojechałem na przejażdżkę. Nadal cieknie :(
Pytanie co może być przyczyną? Cybant nie daje już rady, rurka do wymiany? A może to wina niskiej temperatury? (niestety Marzenka stała ostatni kilka dni na mrozie).
Jakieś pomysły? Ktoś miał podobny problem? Jakiś patent?
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

07 sty 2015, 20:17

mi po kupnie samochodu ciekł płyn chlodniczy w dwoch miejscach(tez w zime na dwoch roznych rurkach). kupilem nowe rurki (w ASO) i nawet te fabryczne cybanty wystarczajaco dzialaja. nic nie cieknie. Takze stawiam na zmeczenie tych gumowych rurek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2015, 0:45

Kurak pisze:Co da się za pomocą takiej przejściówki odczytać w NA? Cokolwiek poza obrotami? Czy ten 17pinowy konektor ma jakiś magiczny system komunikacji?

nic nie można. tzn można sobie tam podpiąć oryginalny WDS Mazdy, który będzie tak naprawdę zworki łączył i czytał napięcia na pinach które tam są a potem je ładnie wyświetlał. Ale nie wyciągnie z tego złącza więcej, niż wyciągniesz diodą, woltomierzem i oscyloskopem. Tam żadnego inteligentnego styku komunikacyjnego nie ma.

Marcinos pisze:Pytanie co może być przyczyną? Cybant nie daje już rady, rurka do wymiany?

a nie pekła Ci wewnetrzna część przewodu i przez zbrojenie cieknie ? Tak czy inaczej onejrzyj rurę gumową i jak kiepsko wygląda zmień.

Yogi pisze:Czy były montowane czujniki otwarcia tylnej klapy bagażnika?

w NBfl w zamku, do włączania oświetlenia bagaznika.

kammich pisze:Ale jest możliwa? Możesz opisać szczegóły?

Pedi pisze:Pewnie wymiana prawie wszystkich czujników i dorobienie miejsca na te, których nie było w NA.

mniej wiecej tak to wyglada. Efekty są fajne i mozna to wykonać. Ale to pracochłonna operacja i aby to dobrze zrobić trzeba
najpierw dobrze przeanalizować jak działa system w NA a jak w NB aby je z głową pożenic ze sobą. Dla kogoś w temacie ogarnietego jakies 3 dni roboty. W PL z tego co mi wiadomo jeździ jedna NA na takiej konfiguracji.

Pedi pisze:Pewnie lepiej swap'a na silnik NBFL zrobić, nie?

Ja wiem ? A swap NBfl do NA to taki PnP jest ? pomijam zupełnie koszt elementów mechanicznych, który niemały jest.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2015, 11:29

polokokt pisze:mi po kupnie samochodu ciekł płyn chlodniczy w dwoch miejscach(tez w zime na dwoch roznych rurkach). kupilem nowe rurki (w ASO) i nawet te fabryczne cybanty wystarczajaco dzialaja. nic nie cieknie. Takze stawiam na zmeczenie tych gumowych rurek


Kupie jakieś nowe cybanty i zobaczymy. Generalnie samochód idzie w końcu zimować. Jak nie pomoże to na wiosnę wymienię rurki.
GSL
Donator
Donator
Posty: 103
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:35
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Słupsk

08 sty 2015, 17:52

Marcinos pisze:
polokokt pisze:mi po kupnie samochodu ciekł płyn chlodniczy w dwoch miejscach(tez w zime na dwoch roznych rurkach). kupilem nowe rurki (w ASO) i nawet te fabryczne cybanty wystarczajaco dzialaja. nic nie cieknie. Takze stawiam na zmeczenie tych gumowych rurek


Kupie jakieś nowe cybanty i zobaczymy. Generalnie samochód idzie w końcu zimować. Jak nie pomoże to na wiosnę wymienię rurki.

Te elementy sa wykonane z materialu który się utlenia. Trzeba je oczyścić drobnym papierem ściernym i na nowo założyć przewody.
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2015, 23:20

GSL pisze:
Marcinos pisze:
polokokt pisze:mi po kupnie samochodu ciekł płyn chlodniczy w dwoch miejscach(tez w zime na dwoch roznych rurkach). kupilem nowe rurki (w ASO) i nawet te fabryczne cybanty wystarczajaco dzialaja. nic nie cieknie. Takze stawiam na zmeczenie tych gumowych rurek


Kupie jakieś nowe cybanty i zobaczymy. Generalnie samochód idzie w końcu zimować. Jak nie pomoże to na wiosnę wymienię rurki.

Te elementy sa wykonane z materialu który się utlenia. Trzeba je oczyścić drobnym papierem ściernym i na nowo założyć przewody.


Trochę przeczyściłem, założyłem drugi nowiutki cybant z Liroya i jak na razie wygląda dobrze :)
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2015, 10:25

Czy w NB 1.6 '98 gwint pod czujnik ciśnienia oleju to 1/8 bsp?
Jeżeli tak,to gdzie znajdę w jakiejś rozsądnej cenie czujnik ciśnienia oleju doń pasujący? (Przeszukałem całe polskie internety i nie mogę znaleźć...) Najlepiej z dodatkowym wyjściem "alarmowym", impedancja zgodnie z miata.net 10-180 Ohm, zakres coś koło 0-7 bar (chociaż widziałem tylko 0-5/0-8/0-10 bar).
Może czujka od NA by pasowała, ale też nigdzie nie znalazłem ;/

Pozdrawiam :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2015, 11:17

Pedi pisze:Czy w NB 1.6 '98 gwint pod czujnik ciśnienia oleju to 1/8 bsp?

1/8 bspt.
Pedi pisze:Jeżeli tak,to gdzie znajdę w jakiejś rozsądnej cenie czujnik ciśnienia oleju doń pasujący?

przejście na dowolny gwint wytoczysz więc szukaj czujnika a nie gwintu. Bezpośrednie zamienniki do NA były kiedys w IC dostepne, nie wiem co to znaczy rozsądna cena ale około 100 PLN kosztowały.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2015, 11:24

Jak tak, to super, same czujki są, tylko gwint nie ten. Przejściówek tez szukałem, ale nie znalazłem. Jakies namiary, gdzie mógłbym znaleźć kogoś, kto to zrobi? Oczywiście nie kosztuje to tyle co sam czujnik? :P
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2015, 13:46

Pedi pisze:Przejściówek tez szukałem, ale nie znalazłem.

Gotowe przejścia z męskiego BSPT mają kiepski wybór, kiedyś szukałem na prosty metryczny i nie znalazłem. Ale dało się wyprodukować bez problemu. Ewentualnie szukanie w brytyjskich sklepach, to w końcu ich norma gwintowa.
Pedi pisze:Jakies namiary, gdzie mógłbym znaleźć kogoś, kto to zrobi?

Dowolny tokarz powinien to wykonać, poszukaj jakiegoś w bliskiej okolicy.
Pedi pisze:Oczywiście nie kosztuje to tyle co sam czujnik?

A tu bym się nie nastawiał :D Swego czasu za jakiś adapter ze stali nierdzewnej zapłaciliśmy coś koło 80 PLN. Jakby nie było, ręczna robota i w pojedynczym egzemplarzu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

11 sty 2015, 17:40

majkel pisze:A tu bym się nie nastawiał Swego czasu za jakiś adapter ze stali nierdzewnej zapłaciliśmy coś koło 80 PLN. Jakby nie było, ręczna robota i w pojedynczym egzemplarzu.


Tego się obawiałem, dlatego szukałem czegoś gotowego... Trochę dziwne, że tak ciężko jest dostać czujnik z tym gwintem, bo przecież większość japońców taki tam ma (ponoć)...
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

12 sty 2015, 12:44

Czy poratowałby mnie ktoś fotką konektora ECU dla ECU B6HA?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

12 sty 2015, 12:46

Ew potwierdzi żę to taka? 22/26pin? Alex może?

Obrazek
thomac
Posty: 163
Rejestracja: 30 paź 2010, 17:21
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

12 sty 2015, 18:46

Witajcie :D

Mam pytanie:
Jakie największe hamulce wejdą pod felgę 14x7 et19??? Pacjentka to Miata NA 97r. wersja Kanadyjska 8-)
Od czego i jakie swapować? Zastanawiam się nad małą felgą i baloniastą oponą, stąd pytanie.

Pzdr
Moja Miata '96 czek dys ałt: British Racing Gentleman
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

12 sty 2015, 18:47

Zdać by sie mogło ze na 14 to większe niz fabryczne nie wejdą. Zreszta.... Po co Ci większe? :)
ODPOWIEDZ